-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Erről mi a véleményetek?
Alapból is gyanúsan olcsó, másrészt azt írja, hogy 1. tulaj, holott P-vel kezdődő rendszám, de 2013-as évjárat...
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz bulikavagyok #39678 üzenetére
Ez mit jelent, hogy áfacsalt, hogyan működik?
-
Mauzes
őstag
válasz CharlieDrop #39682 üzenetére
De ezt nem lehet valahogy ellenőrizni a vásárlás előtt?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Szerintetek ez miért ilyen olcsó? 520d touring
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, egy 3 éves használt 330e megvételén gondolkodom. Ha vétel előtt át szeretném vizsgáltatni, akkor hová javasolt vinni? Márkakereskedő (Wallis-hoz hordták szervizelni) vagy független? Vagy mindegy, mert úgyse nézik át rendesen, csak a "felületes" dolgokat?
Ha bárkinek van javaslata Budapestre, megköszönöm.
-
Mauzes
őstag
válasz KAMELOT #73148 üzenetére
60k, ebből 40-et ment elektromosan. Újszerű meg minden, de azért nehogy belefussak valamibe. Persze ha a szerviz meg pont a mélyebb dolgokat nem nézi, akkor nem nyerek vele túl sokat, hogy megtudom majd a fékek állapotát meg mérnek gumikopást.
De mondom nem volt még ilyenben részem, lehet hogy rosszul gondolom és tök jól átnézik. -
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #73151 üzenetére
BPM már nem vállal átvizsgálást, most beszéltem velük. Wallisnál se tudok direkt időpontot foglalni szervizesnél, hanem jelzem az igényem és majd keresnek. Na mindegy, várok.
Amúgy Wallisnál iszonyat bénák voltak nemrég. Bejelentkeztem i4-es tesztvezetésre, majd felhív a központ, hogy mit akarok, elmondom újra, oké akkor továbbítja a választott márkakereskedőnek. Majd hív a márkakereskedő is, újra megkérdezi, hogy mit akarok, elmondom újra, és annyit mond, hogy nincs i4-esük. És ennyi, nincs több javaslat vagy megoldás keresés, egyszerűen elköszöntek tőlem. Prémium ügyfélélmény...
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73155 üzenetére
Pár dolgot nem teljesen értek:
- Miért baj, ha 90% alá csökken a kapacitás? Az még nem tűnik vészes csökkenésnek.
- Mennyire kell aggódnom ezen, ha még garanciás az akksi? Úgy tudom, hogy 8 év gari van a nagyfeszültségű akksira, ha beszarik egy modul, elvileg cserélik, nem? (Az autó időben volt márkaszervizbe hordva)
- Írtad, hogy neked volt és lesz modul csere, ezeket is gariban cserélik? Ha igen, akkor ez tényleg olyan nagy szívás? -
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
De ha gariban cserélték, akkor hogyhogy volt munkadíj meg anyagköltség? Vagy ez úgy működik, hogy ki van számlázva, de nem kell kifizetni?
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
Érdekes amúgy ez az akku gari. A Wallisnál voltam ma bent és ott azt mondták, hogy ha a teljeskörű garancia lejárta után vagyunk, akor a kiterjesztett akkugarancia ugyan élhet még (6 év / 100k km), de akkor ez nem teljesen "automatikus". Hanem egyedi elbírálás alapján dönti el a gyártó, hogy az adott probléma az garanciális-e, vagy nem és fizetős, vagy méltányosságból árcsökkentve megcsinálják.
Ez így eléggé agyfasz azért, hogy valójában garis is meg nem is az akkud, előre nem tudod. Mégis milyen akku probléma lehet az, ami nem garanciális.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #73185 üzenetére
Oké, csak tényleg nem értem, hogy amikor oda jutunk, hogy mondjuk modult kell cserélni (tehát effektíve nem jó), akkor mégis mi alapján döntik el, hogy "gyártói felelősség" és ingyen cserélik, vagy ki kell fizetni mondjuk 600 ezret érte...
Az volt még fura, hogy a szervizes nem tudta ellenőrizni, hogy erre a konkrét autóra 6 év vagy 8 év akku garancia van (mert hogy van mindkét verzió különféle modell verziókra). Nem volt róla semmilyen infó a rendszerben és csak a garanciális ügyintéző tudná megmondani. Ez alapján persze én 6-tal számolok, de ez mi a fasz már?
Annyiban rosszabb még a helyzetem, hogy szerintem az 5 év teljeskörű nem default, és a kinézett autóra nem kértek kiterjesztett garit, így 3 évesen már nincs rajta.
Na mindegy, adja az isten, hogy ne legyen semmi baj. De őszintén szólva egy kicsit parának érzem ezt a PHEV vonalat (ha nem újat veszel), mert két rendszer is van, aminél előjöhet mélyen zsebbenyúlós hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73194 üzenetére
Nem méri drágán = kb. 4 millió lehet egy teljes sor.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73196 üzenetére
Na de neked tavaly volt 280 per modul, az ma már lenne 300 (felett), ileltve írtad, hogy a nagyobb modul drágább, legyen mondjuk 400k. 6 db az 2,4 misi és ez csak az alkatrész. Munkadíj ha megvan 600k-ból, akkor is 3 misi.
Jó mondjuk 6 modul csere gondolom nem a leggyakoribb. Meg hogy ez sok vagy kevés, az relatív. Szerintem sok, mert eleve van pármillió felára a PHEV-nek, és akkor ha 6-8 év múlva akkucsere, akkor az nem kellemes. Ennél szerintem mind az ICE, mind a full EV jobb kihozatal.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73198 üzenetére
Hát igen, ez benne van. Nekem annyiban speciális a helyzetem, hogy már beszerzés alatt van egy EV, de egyrészt ez feltételes (csak akkor, ha megnyerjük a pályázatot), másrészt pedig bizonytalan, hogy hány hónap még a tényleges leszállításig. És erre az időre akarok magamnak egy autót, és mivel mindig is ki akartam próbálni, mlyen egy PHEV-vel élni, ezért esett erre a választásom.
Ezzel most egy adag kockázatot azért magamhoz veszek, de egyszer élünk. :-) Azért merem ezt bevállalni, mert magyar, csak 3 éves, márkaszervizbe hordták, patikának tűnik. Fél évet pedig remélhetőleg kibír hiba nélkül. Ha meg nagyon megszeretem és megtartom, kakor azt a kockázatok fényében teszem.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73202 üzenetére
Nem. Az i4-esen elgondolkodtam, de egyrészt kicsit túl drága volt nekem, másrészt kicsit túl szűk (főleg hátul). ix1 nem annyira tetszik, többi még drágább.
Volvo XC40, Hyundai Ioniq 5 és Cupra Born volt a 3 jelölt a legvégén, mindegyik nagyon jó szerintem. A szempontjaim alapján a Born lett a nyerő. Viszont ezt is kb. 3-4 évre veszem a jelenlegi tervek szerint.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73205 üzenetére
Hát figy, érdekes, de számomra ha nem is "nagyobb", de egy kicsit tágasabb.
Alapvetően amúgy én ár/érték arányban szoktam gondolkodni. Bizonyos pénzért elviselek kompromisszumokat, más összegért meg már kevésbé. Így pl. kevésbé fáj, hogy a Born nem olyan nagy összességében (cserébe ennek sok előnye is van városban).
Viszont itt most abszolút értelemben is azt kell mondanom, hogy számomra(!), az én testalkatommal jobb méretű a Born, mint az i4. Az egyik dolog, hogy az i4 laposabb, alacsonyabbra ülés mellett is egy picit túl laposnak, túl bunkerszerűnek éreztem még elöl is (190 cm vagyok). A másik dolog, hogy mindig úgy is szoktam vizsgálni a helykínálatot, hogy beállítom magamra elöl, és utána beülök hátra. Persze nem én szoktam magam mögött ülni, de ez ad egy jó referenciát, hogy mekkora is a beltér. És a Cupra így tágasabb volt hátul, azaz jobban tudok gyerekülést pakolni, gyereket pakolni, stb. Az i4-be alig tudtam beszevedni magam hátra, a lábam érte az ülést.
Ettől függetlenül egyértelmű, hogy az i4 jobban tetszik kívül, sokkal jobb belül, a csomagtere egyértelműen nagyobb. Ja és biztosan jobban megy, gondolom vezetni is jó.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #73206 üzenetére
Igen, írtam is fentebb, hogy van ilyen szempont (is). De azért erős költői túlzás, amit írtál, jelenleg 11,9-ért hirdetik a legolcsóbb Bornt az országban, ami 2021 végi havi és csak kis akksis.
Amit én láttam, hogy olyan 6 milliós felára lett volna egy kevésbé felszerelt kisebb hatótávú e35-ös i4-nek, egy jól felszereltnek meg mondjuk 8m.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73212 üzenetére
Hát egy Ioniq 5-ben, ami majdnem lett, táncolni tudtam volna hátul. :-)
Amúgy végül megvettem a G21 330e-t, ez is elégségesnek tűnik (de biztosan nem nagyobb, mint a Born).
-
Mauzes
őstag
válasz brumi1024 #73217 üzenetére
De figy már, mi a beltér méretéről beszéltünk előtte, ezt folytattam. Azt nyilván mindenki elég objektíven meg tudja állapítani, hogy mi a hivatalos külső hossz és tengelytáv.
Ráadásul számomra az érzékelt beltérméret a fontos. Most számít, hogy csalóka, ha egyszer tágasabbnak érzek valamit? Én továbbra is állítom, hogy 330e beltere nem tágasabb, mint a Borné. Mi alapján állítom? Mindkettőt saját magam próbáltam. Ettől még simán lehet, hogy más testalkattal máshogy érzi valaki. De ez már elég off, Bornt szerintem hagyjuk most már.
Eddig amúgy eléggé bejön a 330e, de még sok mindenben nem vágom a működését, sose volt BMW-m. Át kellene olvasni azt a jó hosszú manual-t...
-
Mauzes
őstag
330e-re tudtok nekem mondani saját hatótávokat? Pl. érdekelne, mennyi a különbség a normál időjárás és hideg között.
Nekem ma 25 km-mel indult 100%-ról úgy, hogy rádugva előfűtöttem a kabint, majd 2 km finom megtétele után 21-re csökkent.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73232 üzenetére
Oké, akkor hagyom még beállni, most kezdtem el használni. Meg reggel 4 fok volt csak.
-
Mauzes
őstag
válasz bulikavagyok #73242 üzenetére
G21, úgyhogy pont releváns az infód. Érdekes, amit írsz, nem gondoltam volna, hogy felére eshet vissza a hidegben, mivel full EV-k "csak" olyan 20-30% között vesztenek nagy hidegben hőszivattyú nélkül. Persze ha jobban belegondolok, valamennyire logikus, mivel a fűtés energiaigénye meg a hideg akkus hatékonytalanság valószínűleg jóval többet vesz el egy 10 kwh akksiból, mint egy 60-asból.
Viszont nekem még nincs saját tapasztalat valójában, pár napja használom és eddig egyetlen egyszer töltöttem fel.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Első tapasztalatok a G21 330e-ről.
Pozitívum: rengeteg minden, alapvetően nagyon bejön. Minőségi élmény, jó a vezetés, örülök, amikor be kell ülnöm valahová menni. Csomó olyan kis apró okosságot tud, amit eddig a középkategóriás autóim nem tudtak, illetve ami benne van, az minőségien és praktikusan működik.
Negatívum: most ezt fejtem ki jobban, mert konkrétabb és (egyelőre) kevés van.
- A helykínálat so-so, családi autónak én kevésbé tudom elképzelni. A csomagtartóba betettem egy babakocsit magában és szinte fullon volt :-). A vezető mögötti gyerekülésben elfér ugyan gyerek, de éppen hogy.
- A műszerfal kicsit béna, alig van állítási lehetőség. Az enyémben nem a full LED Live Cockpit Professional van, amit sajnálok, mert jobban tetszik és infóban is gazdagabbnak tűnik. Hanem csak a Live Cockpit Plus, és főleg a két kör alakú része, a sebesség és fordulatszámmérő totál sok helyet foglal minimális infóval, és semmit nem lehet állítani rajta. Oké, ez egyáltalán nem tragikus probléma, de az autó többi tudásához képest ez meglepően gyenge.
- Az elektromos hatótáv egyelőre kicsit gyengébb, mint vártam. Azt hittem, a 30 km azért kihozható belőle minden körülmény között, kb. ennyi kellene nekem, hogy egy normál gyerekszállítós-munkábamenős kört biztosan meg tudjak benzin nélkül. Ezt persze árnyalja, hogy az ICE mód tök nagy biztonsági előnyt ad, valójában semmilyen hatótáv para nincs és egyáltalán nem muszáj a hatótávot annyira figyelni, mintha lemerülés esetén megállna az autó.
Példa a legutóbbi menetemre lent. Ezt a fogyasztást persze árnyalja néhány dolog. Egyrészt ebben a körben kis távok voltak városban, kb. 4 utazásból jött össze a 22,5 km, átlagsebesség 24 km/h. Így minden indítás után a fűtés többet elvesz. Másrészt hidegebb volt, használtam ülésfűtést is néha. Harmadrészt nem spóroltam semmin, A/C 20 fokon, zenehallgatás, stb. Menetdinamika pedig közepes, se nem voltam dinamikus, se nem tojáshéj, de közelebb az előbbihez, mint az utóbbihoz. Csak ennek fényében nem igazán tudom elképzelni, hogyan érte el az előző tulaj a gyártástól számított hosszútávú fogyasztást, ami 14,5 kwh/100km-re :-). -
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73292 üzenetére
Biztos eszik a fűtés rendesen, de azért annyira durván nem, mint amit írtál. Egyrészt minimumra van állítva nálam, tehát soha nem nyomja ezerrel a fűtést. Másrészt pedig reggel az első indulás előtt azért kondicionálok, csak a napközbeni indulások után van komolyabb veszteség.
Egyébként ma nézegettem újra a fogyasztást. Tegnap ugye küldem, hogy az első köröm 40 kwh/100 km lett. Ma először azt próbáltam, hogy óvatosabb vezetésnél mi történik. Ezzel lement olyan 30 kwh-ra. Nem volt csigatempó, de számomra egy kicsit szokatlanul "lassú", mert amúgy dinamikusan szoktam gázt adni. Persze valójában rávilágított, hogy tökre nem lassú, városon belül úgy is mindig torlódások, lámpák, stb. vannak, így is úgy is pont ugyanott leszel. Ezt követően kikapcsoltam a klimatizálást (nem csak az AC-t, hanem full off), és úgy lement olyan 25 kwh/100 km-re.
***
Viszont amit írtál a kombinált fogyasztásról, az érdekes. Lehet benne valami, de akkor pontosan hogy is számol az autó? Tegyük fel, van 60 ezer totál km, ott írja, hogy az átlag 2 liter/100 km. Alatta meg írja, hogy 40 ezer km elektromos mód és ott mondjuk 15 kwh/100 km.
Akkor itt a 2 liter/100 km az a 60 ezer teljes távra vonatkozik és a 15 kwh/100 km is a 60 ezer teljes távra vonatkozik? Ez tök fura, mert amikor árammal megy, akkor nem megy benzinnel, tehát a 15 kwh-át hogyhogy nem a 40 ezer elektromos üzemre határozza meg?
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73307 üzenetére
Jogos, csak úgy logikus, hogy full kombinálva mutatja. Hiszen a 2,3 liter/100 km a benzines üzemre túl kevés, a 14,5 kwh/100 km pedig az elektromos üzemre túl kevés. Teszt alapján is ez látszik, mert míg a mai körömben a full EV üzemmód végére 25,6 kwh fogyasztást írt, utána hibrid módban már besegített a benzinmotor és elkezdett csökkenni a kijelzett elektromos fogyasztás is - mivel a teljes távra mutatja.
Ez alapján az én autómban az jön ki a hosszú távú átlagok visszaszámolásából, hogy a benzinmotor tényleges átlagfogyasztása 8,5 liter, az elektromos üzem tényleges átlagfogyasztása pedig 21,2 kwh. A teljes kombinált költség - mivel sok volt az elektromos üzem - 4,5 liter/100 km benzinnek megfelelő költség a mai árak alapján, otthoni töltéssel (+ töltési veszteség, de az még 10% esetén is csak 0,1 liternyit adna hozzá költségben).
Viszont ebből az is következik, hogy pl. a Spritmonitor a PHEV autók fogyasztását nem képes megbízhatóan mutatni. Csak az üzemanyag fogyasztást számolja, de az elektromos fogyasztás nincs mellette, így keveredik az a user, aki full elektromosan hajtja és 0,5 liter/100 km a fogyasztása, meg aki nehéz lábú, nem tölti és 15 liter/100 km a fogyasztása..
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73322 üzenetére
Hm, ezt a pályázat elején jobb lett volna. Az érdeklődők jelentős része már beadta a kérelmet és ők lemaradtak erről. Utólag már nem lehet csinálni az adásvételt.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73330 üzenetére
Sajnos nem így működik, visszamondott pályázat esetén nem lehet újra pályázni. Csak akkor, ha elutasítják az elsőt.
FIREBLADE87: nyilván jobb az e40-es, de 4 milla a felára. Szerintem simán elég az e35 is az emberek 90%-ának. Amúgy 20-ból kihozható már elég jó extrákkal, ha tényleg van rá 19%. De simán el tudom képzelni, hogy az csak pár készleten lévő autóra van és nem nagyon tudsz válogatni.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73338 üzenetére
Hát ez egyértelmű, hogy jobb. A drágább autó jobb autó. A kérdés, hogy megér-e 4m pluszt, ezt mindenkinek saját preferenciája adja meg.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73339 üzenetére
Részben értem amúgy, ami írsz, de abban nem annyira hiszek, hogy nem lehet majd eladni az e35-öt - a megfelelő árazás mellett. Amit szerintem tényleg nehéz eladni, az a fapados BMW, mert a BMW vevők nagy része nem akar fapadot venni. Meg ha tényleg alulmotorizált egy ICE, talán azt is nehéz. De elektromost nagyon sokan vesznek városi üzemre. Ott kevésbé számít a hatótáv és a töltési sebesség. És összességben az e35 sem gyenge egyáltalán a 286 LE és 6 mp 0-100-zal, inkább a felső szegmensben van az összes EV között, még ha a prémiumban esetleg nem is.
Mindezt persze abban a relációban értem, hogy ha milliókal olcsóbban veszed, akkor milliókkal olcsóbban fogod eladni is, így a piacon megtalálja majd a helyét. Aki "olcsón" tud csak majd használt i4-et venni, az bőven meg fogja fontolni ezt is. Persze ez csak az én attitűdöm, nem vagyok piaci szakértő.
Azt viszont mindezzel együtt elismerem, hogy az x millió felár az nem egy kidobott pénz. Egyrészt mert az később is többet fog érni, így kb. csak a többletnek az értékcsökkenését bukod. Másrészt pedig a használat alatt lesz egy jobb autód, ennek is van értéke.
MÁS: na csak 10 C fok felé kellett emelkednie a hőmérsékletnek és egyből felment a 330e hatótávja 35 km-re, klímával(!) és prekondicionálás nélkül (!) Igaz kedvező menet volt, folyamatosan tudtam haladni a városban és nem is nyomtam neki nagyon..
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73374 üzenetére
Online meg lehet nézni valahol?
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #73152 üzenetére
Wallis továbbra is elég furcsa. A múltkori meghiúsult i4 tesztvezetésem után hívtak a "központból", hogy felmérjék az elégedettségemet. Hát egyáltalán nem voltam elégedett, mivel 3 hívás után derült csak ki, hogy nem lehet tesztvezetni. Erre javasolták, hogy jelentkezzek újra, külön jelzik majd a kereskedésnek, hogy valahogy oldják már meg.
Na mi történt? Később tájékoztattak, hogy továbbra sincs i4 tesztautó, nem is tudnak szerezni sehonnan, nem is tudják mikor lesz. Úgyhogy köszönöm a hasznos javaslatot. Viszont ajánlották, hogy próbáljak ki egy i5-öst, mert az van... az i4-et meg úgy veheti meg bárki, hogy nem próbálja ki.
Hát nem tudom, én valahogy egy komolyabb szereplőnek gondoltam a Wallis Csoportot, mint hogy ne lehessen semmilyen módon kipróbálni egy fontos modellt.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73397 üzenetére
Hogy ne lenne már különbség. Vezetés közben jön ki igazán, melyiket élvezed a legjobban. Nekem volt már olyan, hogy beülés alapján tetszett egy autó, de vezetés közben elkezdtem érzékelni pár zavaró dolgot, és ezért lemondtam róla.
Meg most őszintén, ha a prémiumra vágyó user ki tudja próbálni a Mercedest, Audit, Porschét, de a BMW-t nem, akkor az szerintem elég szarul jön ki a BMW-nek.
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #73448 üzenetére
De ez nincs rosszul írva. Tulajdonságaiban, megjelenésében a Touring = kombi. A szaksajtó 99%-a is így hívja, belföldön és külföldön.
Ha a BMW vagy bárki azt mondja, hogy a "Touring nem kombi" az csak marketing maszlag. Legalább is ez az én személyes véleményem, de lehet elmaradottnak titulálni.
-
Mauzes
őstag
válasz Chris0321 #73457 üzenetére
Tehát ha azt mondod, hogy négykerékhajtású Audi, akkor az hibás, és jogosan javítanak ki, hogy AZ NEM NÉGYKERÉKHAJTÁS, AZ QUATTRO!
Meg hogy "hivatalos elnvezés, amit mindenki használ", a nagy büdös túrót. Írd már be keresőbe, hogy BMW Touring és számold össze, hányszor lesz benne a cikkekben, hogy kombi, estate, wagon, egyéb szinonimák.
Hagyjuk már, de részemről el is engedtem ezt a témát.
-
Mauzes
őstag
válasz Chris0321 #73463 üzenetére
Gyerekesen folytatom én is a vitát, de szerintem senki nem arról beszélt, hogy mi a márkaneve egy adott terméknek. Ennyi erővel akkor
- Az iPhone az nem telefon, mivel iPhone-nak hívják?
- A Touring nem kombi, mert Touring-nak hívják?
- A Quattro nem négykerék, mert Quattro-nak hívják? -
Mauzes
őstag
Volt már bárkinek olyan, hogy a BMW Digital Key regisztrációnál azt írja a My BMW app, hogy "készüléke nem kompatibilis a BWM digitális kulccsal"? Miközben a BMW által közzétett támogatott készülékek között ott van?
Samsung Galaxy S23, nem éppen ritka modell.
Na ilyenkor mit tudok csinálni? Azon kívül, hogy leszarom a telefonos nyitást.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73483 üzenetére
S22-vel használtam is, most vettem egy S23-at, nem működik...
Kibírom, komfort bejutás miatt amúgy is kulcsot szoktam vinni, de sokszor volt, hogy csak kiugrottam az autóhoz telóval és jó volt, hogy tudtam nyitni.
-
Mauzes
őstag
Kérlek lásd már meg a fától az erdőt. Beírod, hogy milyen szar a fórum, évek óta hanyatlik, majd számon kéred másokon a stílust és másnak írod, hogy mire arcoskodik. Remélem nem ez a régi színvonal, amit hiányolsz.
De részemről befejeztem, ez parttalan vita szokott lenni csomó topikban. -
Mauzes
őstag
Mondjuk a szlovák áfa 20%, itthon meg 27%, szóval a nettó ár * 7% egy eleve benne lévő differencia az árazásban.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73669 üzenetére
Én meg józan paraszti ésszel (vagy csak paraszti) nehezen tudom elképzelni, mire nem elég 340 le és 430 nm, még ha kicsit nehéz is. Ráadásul ami erősebb, az konstans a fogyasztás rovására megy.
-
Mauzes
őstag
Guys, az automatikus ajtónyitás és zárás funkciót használjátok? (amikor a kulcs közelségére-távolságára automatikusan nyit vagy zár) Mik a tapasztalatok, tökéletesen működik?
Én azt vettem észre, hogy mondjuk 20-ból 1 esetben nem zár le az autó, amikor eltávolodok. Még nem jöttem rá semmilyen logikára, hogy mi alapján nem csinálja meg. A nyitás az 100%-os arányban történik meg.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73788 üzenetére
Az jó. Nekem nincs sok km benzines módban, de városban simán benyel 10 litert. G21.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android szakmai topik
- Milyen egeret válasszak?
- Microsoft Excel topic
- Yettel topik
- Projektor topic
- Autós topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest