-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
E90 kapcsán lenne néhány kérdésem, mert egy kicsit bele vagyok zavarodva a Professional/Business navi/radio problémakörbe, és talán ti tudtok segíteni, mégiscsak a PH-n vagyunk, talán több szerencsével járok mint egy direkt autos fórumon (pl index)
Szóval két dolog kapcsán kéne egy kis ész:
1.
Addig eljutottam a guglival, hogy a mi az a CIC, CCC, stb.. Főleg 2010 (és fiatalabb) e90-eket nézegetek, szóval itt már úgysem lesz CCC ha jól értem. Viszont mindenhol azt írják, hogy a Business (kis LCD-s) navi az M-ASK rendszerű, 2D-s térképpel van, kevesebbet tud mint a CCC/CIC, stb.. Ehhez képest ugye az újabb E90-ekben (2009++) is van ilyen. Jól gondolom hogy ezek valójában CCC rendszerű navik, 3d térképpel, HDD-vel ÁMDE kis kijelzővel? Ha nem jól gondolom, akkor pontosan milyen eltérések vannak? Mert úgy tippelem, hogy egy 2010-es autónál már csak nem égeti magát a BMW 2d térképpel, meg dvd cserélgetéssel
2.
Tételezzük fel, hogy nincs navi, csak rádió. Ebből is ugye kétféle van a kugli szerint: szintén Prof, és Business. A Prof a dotmatrix kijelzős, színes/szagos, sokat tudó, a Business az egyszerűbb. Viszont: gondolom itt is sem ennyire fekete-fehér a dolog, mert Professional Radio esetén is látok olyan autókat, amikben nincs bluetooth, és nincs USB port a könyöktámasz alatt. A kérdés az, hogy ez a fejegységtől függ, tehát külön van olyan Prof. Radio, ami nem tud BT-t és nem tud USB-t? Vagy egyszerűen mindegyik tudja, csak ha a megrendeléskor nem X-elték ezeket be, akkor a BMW nem kábelezte ki, és le is tiltotta a fejegység menüjében? Ez azért lenne fontos, mert nem mindegy, hogy utólag fejegységet is kéne cserélnem ha akarok USB-t (tehát Professionált, még Professional-abbra ), vagy elég csak valami kitet venni kábelekkel, meg kódolni.
Bónusz kérdések:
- business raido tudhat USB-t vagy BT-t?
- Professional esetén a BT és az USB együtt jár? tehát amelyik tudja, az mindkettőt tudja? (csak a fejegységre gondolok)[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz ignorant #21635 üzenetére
Ignorant: Hogy mindenhol beléd botlok…
Igen, azt gondoltam hogy CCC nem lesz már 2009 után. Az a nagy kérdés viszont, hogy a 2009 utáni Business navik (tehát a kis képernyős), pontosan mire épülnek. Kizártnak tartom hogy a régi M-ASK, és talán azt is hogy CCC. Úgy tippelném, hogy HDD-s CIC, és már csak a képernyő kisebb. Meg tudja ezt valaki erősíteni?
BeZol: Egyetértek, én is azt az iskolát követném, hogy vagy Prfo. navi, vagy inkább ne is legyen. De a helyzet az, hogy ha talál az ember egy nagyon szép állapotút, akkor talán kár otthagyni, ha csak annyi baja van hogy Business navi van benne. Ezért szeretnék képbe kerülni arról is, hogy mit is tud pontosan egy 2009 utáni Biz. Navi.
A VIN számról már olvastam (már ha erre gondolsz), de a netes db-k csak típust, motort, meg pár nagyon alap adatot írnak ki. Tudtok mondani olyan keresőt ami részletesebb felszereltségadatokat ír? Vagy ezt csak dealer tudja lekérdezni?
[ Szerkesztve ]
-
-
Chal
addikt
válasz Champipi #21658 üzenetére
Köszi az infókat, jól jönnek
Közben olvasgattam a MULF kérdéskörről is, kidobott pénznek érzem (mármint utólagos beépítés esetén). Szép dolog, hogy gyári megoldás, de sokkal egyszerűbb a 3rdparty (pl GROM). Ugyanazt tudja (include MOST integráció), csak jobb minőségben szól, és rugalmasabb. Ha netán ilyen problémakör fogja érinteni a leendő autóm, tuti nem szopnék a MULF2-vel.
De egyébként a prof navi + gyári usb/bt a fő csapásirány, csakhát ugye az ember felállít magában egy szabályrendeszert, és annak az első helyén az állapot/motor/egyéb fontosabb dolgok szerepelnek, ha szembe jön egy tuti vétel, amiben nincs navi, nem fogom otthagyni csak emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Lopásvédelemre tudtok valami jó megoldást ajánlani? Pajzs? Blue 16? Esetleg valami más?
-
Chal
addikt
Bocs ha ismeritek:
http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
VIN dekóder, de nem az a fajta ami csak a 3-4 alapadatot írja ki, hanem a normálisabb (felszereltséglista, etc..). Reg után naponta 10 db kódot lehet lekérdezni ingyenesen.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
VIN decoder listáz nekem két ilyen tételt egy autónál:
S633A - Preparation, mobile phone, Business
S7SNA - Navi Business/mobile-ph.prep. BluetoothEz ugye azt jelenti hogy csak elő van készítve a BT-hez? Azaz kell bele vennem egy MULF2 (high?) modult hogy használni is tudjam?
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Áháá, közben sikerült okosodnom: ez egy bluetooth képes TCU (nem MULF). Elvileg lehet vele zenélni és telefonálni, csak az nem tiszta teljesen, hogy kell e hozzá feltétlenül snap-in a könyöklőbe (az "előkészítés" gondolom azt jelenti hogy gyárilag nincs ott semmi), vagy megy "on air", akár a zsebemben levő telefonról is.
Ugye a BT miatt kéne hogy menjen, de mikor BMW-ről meg Appleről van szó, akkor én nem lepődök meg már semmin
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21719 üzenetére
Aham, köszi.
Amúgy a bmw.com-on a bluetooth compatibility checker alapján az általam említett autónál kéne hogy menjen a streaming is, title dispaly-el, kormányról léptetéssel meg mindennel. Ha balckberrym lenne akkor menne az "office" támogatás is, azaz mailek meg naptár az autó kijelzőjén. Szóval jól hangzik.
Amúgy nem tudom mi kell hozzá, lehet hogy CIC a minimum + az S633A. A kérdéses autó 2010-es Business navis, asszem ez már CIC alapú, csak butított (hdd pl biztosan nincs benne).
Itt lehet megnézni amúgy VIN alapján hogy milyen telefonnal mit kéne tudnia:
http://www.bmw.com/com/en/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_tool.jsp
-
Chal
addikt
Én dettó, csak e90 (vagy 91) kapcsán. Már három betűs bmw rövidítésekkel meg VIN számokkal álmodok. Lassan már ott tartok hogy veszek valamit, mindegy mit, csak legyek már túl rajta
-
Chal
addikt
Egyébként hihetetlen mi megy itt a használtpiacon. Tegnap néztem egy autót pl. E91, 2007-es jó ár, jó állpot. Ennél fiatalabbat és jobban felszereltebbet szeretnék, de elkezdtem magam győzködni hogy a tőkém fele a zsebembe maradna, és max előbb lecserélem. Nézem VIN alapján, 2005-ös… Hívom az embert hogy WTF?? És elkezdte megmagyarázni, hogy az úgy van, hogy 2007-be hozták be Mo.-ra, és akkor úgy kell hirdetni hogy 2007-es. Arcomat letettem És akkor ezek után beszéljünk futásteljesítményről, meg javításokról mi?
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Xmodule #21735 üzenetére
Nem tudom hogy ott mi a helyzet, de itt pont fordítva van: a német általában jobb. Lásd magyar utak, és magyar gondolkodásmód: vegyük meg az utolsó garasunkból + a családot anyagi csődbe taszító hitelből az autót, karbantartásra meg ne számoljunk semmit, úgyis megy az. Nyilván ehhez képest egy német autó teljesen más szempontok alapján van kiválasztva és üzemeltetve (persze kivételek mindig vannak, de azokat hagyjuk).
Namost a Svédek biztosan teljesen más elvrendszer alapján működnek, amit innét nézve én még csak kitalálni sem tudok sajnos
-
Chal
addikt
Mai sztori: majdnem megvettem egy E91-et, már időpontom is volt az átnézésre márkaszervizben. Most az óra szerint 140.000km van benne, de kiderült, hogy 2013.09. hóban látta BMW márkaszerviz az autót, és 329.000 volt benne akkor. A belseje ki volt cserélve szerintem, mert teljesen újszerű volt. Az eddig megnézett kb 20 autó közül ez volt a legszebb belül. Offkorsz, mindez megfelelően megtámogatva hamis szervizkönyvvel is.
Megdöbbentő hogy mire képesek egyesek, illetve érdekes állatfajok élnek ebben az országbanTeljesen tanácstalan vagyok hogy hogyan tovább. Külföldre nem szívesen megyek ki, bár tudom, hogy ez lenne a legjobb. Nem tudok németül, nem értek annyira motorikus dolgokhoz, illetve ott nincs is idő nagyon gondolkodni, abban az 1-2 napban venni KELL valamit.
Valakinek ötlet, jótanács? (2009-2010-es E91 a cél, végső esetben E90 is jó ha győz az állapot).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Nem félek én a futástól, de ha azzal indul a dolog hogy át akarnak verni keményen, akkor nyilván szóba se fogok vele állni utána. Nomeg itt nem arról van szó, hogy a föld-hold távolság benne volt az autóban, de ez látszik az áron is, hanem arról, hogy visszatekert rajta 200 ezret, majd az annak megfelelő áron (több mint 1.5 mFt-vel drágábban) akarta elsózni, hamisított szervizkönyvvel. Meg most komolyan azzal kéne indítanom, hogy elviszem egy ilyen visszatekerős emberhez és megkérem hogy tekerje ELŐRE, hogy visszaállítsuk az eredeti állapotot? Sírva röhögne szerintem
Tisztában vagyok vele, hogy a bmw drága, az általad írt árkategóriában gondolkodok, levonva belőle a nagyobb motorot, és néhány extrát amikre nekem nincs szükségem (csak azért nem fogom megvenni a fullost mert "azt illik, ha már bmw"). Szóval nagyságrendileg ott is vagyunk annál amit mondasz.
Navi kérdés:
Az új (2009 utáni) Business navirol elég sokat tudok már, volt lehetőségem kipróbálni, belemászni, és összehasonlítani a prof-al. Szerintem teljesen rendben van, nyilván a Professional sokkal jobb, de a semminél igenis jobb a Business. Ez az elmélet egyébként még a M-ASK/CCC rendszer idejéből származik, de ez sokat változott azóta. Manapság a Business navin már emaileket lehet olvasni, 3D-ben navigál (és nem DVD-ről, stb..). Pongyolan fogalmaza ugyanazok mint CIC rendszerű Prof.ok, csak hdd helyett SD kártyásak (ahova zene se másolható, az igaz), és kisebb a screen. Zenére meg ott a bluetooth/USB. Ha netán nincs benne a megfelelő TCU vagy MULF, akkor pedig egész szerény összegért bele lehet tenni utólag is (de eddig még nem láttam olyan Business naviast amelyikben A2DP-t tudó BT vagy USB, vagy mindkettő ne lett volna).
Egyébként meg ízlés kérdése nyilván, teljesen átnéztem, kipróbáltam, nekem bőven elég amit tud, szóval ez nem szempont. Örülök ha Prof.-al találok jó autót, hogyne örülnék.. de nem fogom otthagyni ha csak a Business van benne, tök jó már az is.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
-
Chal
addikt
válasz Shadowbull #21789 üzenetére
Ja, ennél a rohadéknál is a kulcsból derült ki. Az egyik kulcsot megoldotta valahogy, nem tudom hogy. A másodikban viszont benne volt a gyári km állás.
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21792 üzenetére
Pár helyre már kiírtam, ez volt az amúgy:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d_touring-7524342
A felszereltséglista teljesen szar, nincs ennyi minden az autóban (és prof navi sincs, csak business).
Kép azért nincs, mert nem tudja felölteni. Ez a része igaz a sztorinak, egy öreg bácsikára van rábízva az egész. Telefonos távirányítással el lehet neki mondani hogy a gmail-jéről hogy küldje el a fotókat. Gondolom ez is a terv része, hogy megjöjjön mégjobban a bizalom, ne a valódi tulajt lásd (ilyen kigyúrt kopaszt tudok elképzelni).
-
-
Chal
addikt
válasz Xmodule #21801 üzenetére
Sok vizet nem zavar, ha amúgy nincs ott rozsda, meg nem lyukadt ki teljesen Vagy teszel rá egy új szőnyeget és elfelejted, vagy beviszed a lakatoshoz hogy nézzen rá. Egyébként tök komolyan mondtam, hogy szerintem egy magassarkú csinálta
Én az utóbbit választanám, esetleg úgy, hogy be se vinném, elküldeném csak a képet, aztán mondja meg mit érdemes vele csinálni, már ha kell egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz whitezo88 #21803 üzenetére
Ne csak a HSZ-em második felét olvasd el. Ez az egész egy látszatintézkedés/gumiszabály (mármint hogy bűncselekmény már a pörgetés), arra jó, hogy valami urambátyámot vállon lehetett miatta veregetni, hogy öcsém, ez aztán igazán jókis jogszabály módosítás volt.
Semmi nem változott tőle, elég azt mondani hogy nem tudtam, én is így vettem, aztán kész. Ha nem így lenne, akkor nem lenne tele a piac ilyen autókkal. Egyetlen dologra jó csupán: ha az első tulajtól veszed, akkor ugye nincs miről (mellé)beszélni, de jellemezően ritka az ilyen autó.
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21845 üzenetére
GROM audiot nézd meg. Kényelmes a beszerelése (szerintem bárki meg tudja oldani házilag), és sok helyen dícsérik. Sajnos nagyságrendekkel nem olcsóbb, de olcsóbb azért valamivel.
Személyes tapasztalatom nincs vele, de én ilyet fogok venni, ha netán olyan autó kerül hozzám amiben nincs bt/usb. Pozitívum hogy a MOST buszra ül rá optikán, szóval nem gagyi analóg AUX-os megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21850 üzenetére
Aha, hat az úgy már kemény. Valahol 90kHUF max, aminél meg nem kezd el gondolkodni az ember a gyári megoldásokon (pláne ha a 3rdp még szimpibb is).
Esetleg ebayrol egy megfelelő MULF vagy TCU?
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21854 üzenetére
Attól függ milyen. Ha TCU akkor igen, az BT only. De abból is van olyan ami tud A2DP-t, azzal tudsz zenélni is, illetve léptetni a trackeket a telefonon kormányról, kiírhatja a titlet (ha van hova), stb.. Itt tudod csekkolni mit tud a tiéd:
http://www.bmw.com/com/en/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_intro.html
(Az országválasztás úgy vettem észre hogy szerencsére mindegy.)
Ha (M)ULF-od van, akkor abban lehet USB és BT is (nem feltétlenül együtt mindkettő), de szerintem erről tudnál. Mondjuk találkoztam már olyan emberrel -asszem a bimmerposton -, aki azt állította hogy teljes értékű MULF2 HIGH volt az a autójában, csak az USB-s része nem volt kivezetve (USB nélkül rendelték). Szóval némi kábelezés és kódolás árán egész olcsón lett USB interface.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Champipi #21858 üzenetére
Jaham, én is néztem, csak ez meg már 150KHUF + posta + kódolás (+ ha kell, akkor az USB retrofitet is meg kell rendelni hozzá). Veri szerintem a 200-at a vége
Egyébként az analóg AUX tényleg annyira szar mint mondják, vagy csak placebo? Kicsit hihetetlen, hogy ennyire elbasszák (már ha tényleg igaz hogy nagyon csapnivaló a minősége).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz whitezo88 #21862 üzenetére
Én ide szoktam vinni (egyelőre a nem-BMW-met):
http://www.gumicentrum.net
Ne tévesszen meg hogy gumis, asszem van a vizsgaközpontra külön brandelt lapjuk, de meg nem keresem most. Azért jók, mert én is blikkre szoktam bevinni, szerelő nélkül, mindig rákérdeztem, és megnyugtattak, hogy ha bármi gond van, akkor nem kell kifizetni a vizsgát, tán csak valami párezer forintos alapdíjat.
Szerk.:
Na itt le is írnak mindent:
http://www.gumicentrum.net/index.php?page_id=46
Egyébként nem valami über kult hely, én is csak azért keveredtem oda, mert 1 sarokra van. Viszont ott is maradtam, mert ugyan szerviz kapcsán nem hozzájuk járok (még csak gumicserére se), mégis mindig átment az autó elsőre, illetve nem akartak levenni soha semmilyen mondvacsinált indokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Tudja valaki, hogy ezek az ilyen-olyan "fleet edition"-ök mit jelentenek pontosan? VIN dekóder írja egy autónál hogy "P7R9A Edition Fleet: James Fleet". Vagy ezek csak ilyen fantázianevek, egy adott felszereltségcsomaghoz?
-
Chal
addikt
Találtam egy autót ismerősi körben, szinte "rokontól" kategória. Rendezett előélet, patika állapot, viccesen kevés futás. Ismerjük az autót azóta hogy kigurult a szalonból, nameg a tulaját is. E91 320D, közepes felszereltséggel, utolsó szériás (tehát az első N47 előtti) M47T2 motorral.
A gond csak az vele, hogy 2007-es, én meg ugye jóval fiatalabbat szerettem volna. De arra gondoltam, hogy arra ez is jó, hogy a 2 hónap múlva születendő fiam telehányja, leegye Nomeg az eredeti tőkémből jelentős összeg megmaradna.
Szóval:
A verzió: beleülni a régi, de tuti autóba, jó áron, majd 2 év múlva eladni
B verzió: folytatni a szopást a használtpiacon, németországba utazgatni, vagon pénzeket kifizetni regadóra, és egyebekre, a végén peddig lenne egy (talán) jó állapotú 3 évvel fiatalabb és jobban felszerelt autóm, 1.7-szer többért.Szubjektív jellegű a kérdés nagyon, de kíváncsi lennék ti mit választanátok.
-
Chal
addikt
Köszi mindenkinek a válaszokat, én is a régi, de tuti megoldás felé hajlok.
Az autóban 145k km van, szívósor (pillangószelep) ellenőrizve lett többször is (az illető rokon fia bmw fanatikus, kezelgeti az autót a faterjának ahogy kell). Láncról nem tudnak semmit, illetve a gyári van benne. A turbó szintén gyári, nem lett még cserélve. Egyébként ezeknél a régebbi M47T2 motoroknál is jelen van a turbóprobléma ugyanúgy mint az N47-eknél?
Gyári felnin van 4db most ősszel vásárolt téli (pontos típust nem tudok, de nem defekttűrő hálisten), +4db replika felnin 2 éves nyáriak. A replikák nagyon rondák szegények, azokat otthagyom asszem
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #21871 üzenetére
És 2007-es M47-est?
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #21873 üzenetére
Igen, arról olvastam én is, nagyon csúnya ügy. Az a kemény, hogy már facebook csoportjuk is van azoknak akik felületek vele a szopórollerre:
https://www.facebook.com/pages/BMW-Problem-Timing-Chain/293617047394760
-
Chal
addikt
Ilyenkor jön jól valamilyen jogsegély szolgáltatás. Én pl a DAS-nál vagyok, évi 40-50kHUF összegért cserébe 10 millió forinting biztosítanak perköltséget, ügyvédet, szakértőt stb.. Ha lukra futnak, és nem sikerül a fight, akkor sincs tehát semmi, viszont rá lehet őket küldeni az ilyen köcsögökre, aztán játszák le. Ha megvannak a számlák, és szakértőt is fizetsz, akkor egyébként nagy eséllyel nyerni fogsz, vagy lehet hogy sikerül annyira rájuk ijeszteni, hogy perig sem jut a dolog. Csak sajnos nem jó az ilyennek saját zsebből nekimenni, mert rengeteg idő/pénz.
-
Chal
addikt
válasz ignorant #21919 üzenetére
Azokkal is megy azért az etetés, persze azért nem úgy, csak egy kis apróság. Szóval: pár napja beszéltem a Wallissal, mert folyamatban vannak árajánlatok német "premium selection" behozásra a segedelmükkel. Most először volt, hogy kijavított a fickó, mert én következetesen a "premium s." jelzőt használtam, de elmondása szerint ez csak 2 éves korig érvényes, és csak bizonyos autókra. A BMW frachhise-os honlapokon (német központi, magyar központi, kereskedői oldalak stb..) pedig eléggé félrevezető a dolog, mert ebbe a kategóriába listázza a kereső az összes használtautót.
Szóval 2 év felettinél annyi csak a helyzet, hogy valahogy hozzájuk kerül az autó (jellemzően beszámítás), majd átnézik úgy ahogy (tudjuk hogy hogy), aztán ki van rakva a netre. Garancia, vagy bármilyen extra dolog nincs ezek kapcsán, ha ügyesen tekerte vissza aki bevitte, még az se derül ki, ha pedig utólag igen, hát így jártál, ők ezért nem vállalnak semmilyen felelősséget.
Egyébként én ez alapján a premium selectionben sem látok nagy fantáziát, gyakorlatilag 2 éven belül az autó még nem vesztett akkorát az értékéből hogy ne érje meg helyette újat venni (az árak alapján egyel jobb motorral tudod megvenni az újhoz képest, esetleg ha szerencséd van még egy business navi is lesz benne, ennyivel vagy bentebb, meg persze 2 év használattal kintebb, és akkor nem számoltam bele hogy alkudtál az újból, vagy ajándékba kaptál felszereltséget). Ráadásul a jelentős értékvesztés nálad fog realizálódni.
Szóval én úgy látom jelenleg, hogy vagy új, vagy gondosan kiválasztott 3+ éves. A kettő közöttit nem tartom túl jó döntésnek, persze kivételek lehetnek, illetve vannak is, ez tény.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
"azért az egy nagy tüske a szemedben, mert mégis ugyanúgy néz ki, és ugyanolyan exkluzívnak tartják!"
Csak a jegyzőkönyv végett: a TE szemedben, kicsit erős ide az E/2 Én nem ez alapján vásárolok autót, és remélem (tudom), hogy még nagyon sokan vagyunk így ezzel.
"Aki ezek után sem érti a magyarázataimat, kívánom, hogy vegyen egyszer új fullos autót, aztán minden héten találkozzon a saját autója fapados klónjaival, és akkor majd megérti!"
Én teljes mértékben megértem, kár is tovább ragozni. Azonban a magam részéről teljes mértékben elutasítom, illetve egy hangyányit sem tudok vele azonosulni.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz whitezo88 #21963 üzenetére
Persze, én se mondom hogy nem lennék büszke a 3-asomra, de csak azért mert NEKEM tetszik. Ha minden második ilyen lenne az úton (egyébként Budapesten lassan sikerül ezt elérni ), akkor sem éreznék másképp, illetve nem választanék mást.
Egyébként a "mit gondolnak róla" dolog már ott bukik BMW kapcsán, hogy itthon az emberek jelentős része (szerintem nyugodtan lehet mondani hogy a többség), konkrétan utálja a márkát, és annak birtoklóit. Olyan gondolatok keletkeznek a fejekben amikor meglátják a veséket, amiről inkább jobb nem is beszélni, mindenki tudja szerintem mire gondolok.... Szóval ha valakinek egy picit is fontos hogy az emberek/ismerősök/rokonok/akárkik mit gondolnak az autójáról, illetve annak kapcsán róla, az eleve igen rossz lóra tesz egy BMW-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz FET-MEN #22089 üzenetére
Egy másik BMW topicban parázs vita folyt erről jó 1 héten át, nagyjából a következő végeredménnyel:
Az autó alapvetően nem eszi meg a ledet (már ha van benne ellenőrzőrendszer!), hiszen teljesen más áram folyik rajta, így riasztani fog.
Ezzel három dolgot lehet tenni:
- nem foglalkozol vele
- átkódolod (kódoltatod) a szoftverben a riasztási szinten a led áramához
- teszel be ellenállást (vagy gyárilag benne van a ledes megoldásban), ezáltal "emulálsz" egy normál izzótA legutolsó a legjobban kerülendő, mert felesleges plusz terhelés, ami melegszik és ezáltal problémákat okozhat, + eleve egy gány módszer, nekem is sértené a szépérzekem.
De tényleg nem saját tapasztalat, csak egy nagyobb vita eredményét foglaltam össze
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz KINKY_007 #22093 üzenetére
Mert van benne egy ellenállás valószínűleg. Ha jó minőségű a cucc, akkor teljesítményellenállás legalább, és nem porlad el szép lassan a hőtől pár év alatt. Ha nem, akkor viszont csúnya dolgokat művelhet egy idő után.
Amúgy sokan dicsérik az mtec-et, nem hiszem hogy valaha bajod lesz vele, de azért nem árt tudni hogy milyen trükkök árán működik (van pár miniatűr fűtőest az autódban, amik csak fűtenek bele a vakvilágba értelem nélkül, csak azért, hogy téged ne zargasson a számítógép ).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #22149 üzenetére
2005-ös (9 éves) 1-es BMW 10k EUR-ért? Nem vagyok otthon az 1-esekben, de az nekem viccesen soknak tűnne De legyen kicsit kevesebb, ahogy írtad, az is veszettül sok, figyelembe véve a többi típus árát.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Amúgy a 3-asok árazásában vagyok csak otthon sajna, de az alapján teljesen reális a 10k EUR egy 2010-es 120d-ért.
-
Chal
addikt
válasz FET-MEN #22157 üzenetére
Akinek az kell. A cél szentesíti az eszközt (jó esetben) Pl városban boltba járni, meg 5km-et melóba, pláne olyan helyen ahol 3 kört mész minden esete, hogy le tudj parkolni, kézenfekvő egy kisautó. Ha valaki a BMW-re izgul, (és netán még csaj is, de ez nem fontos ) akkor pedig kézenfekvő az 1-es.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #22180 üzenetére
Én írtam annyit egy feltételrendszer végére (ami arról szólt, hogy ki vesz 1-est), szinte utolsó, zárójeles opcióként, hogy ha valaki csaj, akkor pláne jó választás, de azt is odaírtam hogy nyilván ez nem feltétel
Gondolom ezt vette magára a topictárs, és elnézést érte ha érzékenyen érintette, nem ez volt vele a célom
-
Chal
addikt
válasz Djmarko #22208 üzenetére
Esélytelen, hogy valós a futása.
Ettől még lehet jó vétel persze (csak figyelembe kell venni, hogy vélhetően van benne 300-400k km). HA ki tudnád deríteni, hogy volt e cserélve turbó, dpf, pillangószelep, vezérléssel van egy gyík, stb.. De szinte biztos, hogy nem lesz ezekről infó.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Djmarko #22210 üzenetére
2006-os autó nem lehet premium selection
Sok tévhit kering a "BMW-től használtat" kérdéskörrel kapcsolatban, illetve a premium selectionnel kapcsolatban is. Aztán meg tele vannak vele a fórumok, hogy dehát én a BMW-től vettem, aztán 3 hónap múlva szétszakadt a lánc, eltörött a turbó, leszakadt a pillangószelep, stb...
Magasról tesznek a beszámolt, bizományba bevitt öregebb autókra, kap egy ugyanolyan 30eFt-s felületes átnézést amilyet neked is megcsinálnak bármikor ha beviszel hozzájuk valamit, meg lemossák, aztán árulják. Semmilyen garancia, vagy egyéb dolog nincs arra, hogy jobban járnál mint a sarki neppernél, főleg azért, mert simán átmhetett már 2db ilyen sarki nepperen az autó, mire egy BMW partner murvájára került.
Szóval nem szabad ennek bedőlni, illetve a helyén kell kezelni a dolgokat: nyilván az az előnye megvan, hogy ők maguk nem pörgetik vissza (de ezzel nem mész sokra, ha előtte valaki megberhelte már), illetve ha 1-3 éves premium selectionos autót veszel tőlük, akkor ott már máshogy alakul a bizalom kérdése, az tud jó választás lenni.
Illetve ha netán náluk vettek egy autót, és végig náluk szervizelték, és a tulaj elhoz egy újat, ezt meg beszámítják, akkor az lehet még nagyon jó vétel, de az 5 év felettieknél ilyen csak a mesében létezik, vagy ha akad is évente 1-2, akkor az elmegy ismerősi körben.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Djmarko #22212 üzenetére
Még annyi, hogy nem állt szándékomban hátrányban részesíteni a BMW partnereket a kavicsrugdaló nepperekkel, szemben, hiszen van pár vitathatatlan előnyük:
- megkapod ingyen az átnézést (2-3 milliós vételárral szemben mondjuk 20-30eFt-s tételről beszélünk, azért ezt ne feledjük, tehát ez nem egy óriási dolog)
- megkapod ingyen és maceramentesen a szerviztörténetet (már ameddig van ugye...)
- nem akarják teledumálni a fejed, hogy ez életed vételeSzóval jó dolgok ezek, persze, de arra akartam csak rávilágítani, hogy ezeken kívül nem kapsz semmi pluszt, vagy biztonságot, ha nem új, vagy nem premium selection autóról van szó, és ezzel nem árt tisztában lenni. Szóval nem szabad olyat beleképzelni ami nincs is, és befolyásolhatja a döntést.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal