Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mh197

    senior tag

    Sziasztok!

    Nos kb 4 hete én is beszereztem egy BMW-t :) 318 TDS
    Nem egy vadállat a kicsike, de az igényeimnek pont megfelel. A turbónak viszont valami brutál király hangja van benne. 2 ezer fölött már tök jó hangot ad! Annyira beleszerettem, hogy ha ezután valamikor is kocsit kell vennem, tuti BMW lesz, és tuti diesel és turbós! Egyáltalán nem bántam meg, hogy BMW-t vettem, így utólag sem.

    Árban nem volt sok, 8 kiló fölött volt kicsivel. Évjárat 97-es.
    Amit lehet róla tudni, hogy 2009 májusban hozták be németből, addig megvan a hivatalosan vezetett szervíz könyve, meg még a gépkönyve is megvan hozzá :) Utánna egy évet használta itthon egy csajszi, 20 ezret tett bele. Összesen most 184 ezer van benne.
    A vásárlásnál egy célom volt, hogy a motorikus részei jók legyenek., Nos ez be is jött eddig úgy néz ki. Apróbb javítandó hibák vannak rajta, de egy igen jó szerelőm van, aki megtalálja ezeket, és profin javítja.
    Jelenleg rá kellett költeni még 170-et anyagárban, lesz egy 50-es még a karoszéria( két hátsó ívet a kis rozsda foltok miatt javítóíveztetem, hogy ne terjedjen tovább). 15 körül lesz a belső tető kárpit és az oszlopok textiljének újrahúzása, hogy jól nézzen ki a belső, és 15k-ért lesz le alvázvédőztetve.

    Ami hibák voltak benne:
    - hátsó lámpa műanyagja egyik kicsit be volt repedve, kicseréltem mindkettőt fehér indexesre.
    - motortartó bakok cserések voltak
    - szíjfeszítő görgő és konzol csere
    - önindító bendix csere
    - kipufogó tartó két gumibak csere
    - BMW embléma csere
    - motor-váltó-difi-szervó olaj csere castrol-ra
    - olaj szűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
    - termosztát csere, mivel a benne lévő régi német már menet közben visszahűtötte a motort.
    - mindkét szíj csere

    Ezek az alkatrészek eddig, úgy, hogy minden gyári alkatrésszel lett pótolva 170k-ba fájt.
    Jelenleg ott tart a dolog, hogy a hét közepén kiderül kell-e még más vmi a kocsihoz. Igazából már csak egy kérdéses pont maradt, ahol kellhet vmi, az pedig a szervó illetve kormánymű. A többi már mind átnézve, és hibátlan.
    A kormány viszont érdekes dolgokat csinált, de ha inden igaz amiatt, mert fel voltak szakadva a motor tartó bakok, a motor el volt mozdulva, és nyomta a kormány rudat, plussz a szíjfeszítő miatt a szervót sem biztos, hogy rendesen hajtotta. A hét közepéig össze lesz rakva, és kiderül, hogy tényleg ez volt-e a gond.
    Ha nem, akkor lehet, hogy kormánymű csere, vagy nemtom.
    Minden esetre még így is hazament a lábán hiba nélkül 150 km-re a vásárlás után.

    Motorja hiba nélkül indult hidegen, nem füstölt egyáltalán, még indításkor sem, ami meglepő volt számomra. Egy aprócska motorlajszivárgás viszont volt valahol, aminek még utánnanéz a szerelő srác, de nem jelentős, inkább esztétikai oko miatt kértem meg, hogy ha lehet szüntessük meg, ha már úgy is szét van szedve.

    Itt egy vásárláskori kép, de amint majd lesznek új képek, teszek fel. Főleg a belső kárpitozás után, mert az sokat fog sztem belül dobni rajta, igaz a jelenlegi kárpit sem rossz, de 15k-ért akkor meg lesz egy full új belső :)

    [318 tds]

    Ja, végigolvasva a fórumot, vki írta itt, hogy a BMW- nek még akkor is megadják az emberek az elsőbbséget, ha nem a BMW-snek lenne, meg nem mernek kijönni a kocsi elé, nem mernek bevágni, meg hasonló. Nos ezt azon a röpke kis hazavezető úton már én is tapasztaltam, pedig semmi agresszív nincs a kocsin, érdekes... :F

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz aero. #11950 üzenetére

    Nos, vidéken, ahol a karosszéria lesz javítva lesz majd, onnan ajánlották a kárpitos srác-ot. Egy Opel belsejét vmi nagyon durván szépre megcsinált 15k-ból mindenhol, láttam róla a képet. Nekem így a tetőkárpit, meg az oszlopok bőven kijön 15-ből. Kíváncsiságból érdeklődtem Bp-i kárpitos műhelyekben, de eddig még nem válaszoltak. Majd kíváncsi leszek küldenek-e választ. Kicsit olyan érzésem van amúgy, hogy válság van, de igazából egyik-másik vállalkozás meg is érdemli a válságot, mivel konkrétan tesz a megrendelésekre, hiába érdeklődik náluk az ember.

    Nemrég hívtam fel egy szombati d.e. egy kipufogó szervízt Egerben, majd közölte velem a vállalkozó, hogy ő csak hétköznap 9 és 17 közt van nyitva, nem tud nekem kipufogó dobot adni a seat-hoz, Egyébként van készleten, (jó drága volt, de megvettem volna), de majd csak hétfőn tudja odaadni. Hát az ilyen magánvállalkozás meg is érdemli, hogy csődbe menjen... Vannak emberek, akik örülnek, ha dolgozhatnak, és minden lehetőséget megragadnak, az ilyenek meg... kész vicc. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    Sziasztok!

    Szerintetek melyik a kapható legjobb olaj, ami ajánlott 318 tds -hez?
    Jelenleg Valvoline 10w -40 van benne, de alapjáraton elég kopogós ezzel a hangja. Még a korábbi régi olajjal sem volt ilyen, amivel vettem, bár azt nem tudom milyen típus volt.
    Ár mindegy, csak a legjobban hozzávaló érdekelne, meg ami a legajánlottabb ebbe. 97 -es évjáratú, ha ez számít vmit.

  • mh197

    senior tag

    válasz tomcsi23 #12010 üzenetére

    Köszönöm, legalább vmi tanács, ez is nagypn jól jött. :R :R
    Jelenleg a Valvolinnak a Maxx Life olaja van benne, amiből 5L volt 13 ezer Ft. Azt írták arra az olajra, hogy pont az ilyen idősebb dieselekhez ajánlott, de pl a BMW én is úgy olvastam, hogy a Castrolt ajánlja gyárilag, illetve ha jól tudom azt is tesznek bele alapból.
    Jelenleg bemelegedve kissé kopogós a hangja, azért gondoltam, hogy vmi más olaj kellene. A Castrolból meg asszem nekem a 10W 40 lenne az igazi, mert a másik annyira vékony, hogy egy ennyi km-et futott diesel, lehet meg is enné a gyűrűk mellett az olajat.
    Ha más is megosztana velem még ilyen irányú tippeket, tapasztalatokat, azt szintén köszönöm. Tudom nem egy mai BMW-m van, de forma világában nekem ez jött be leginkább, és szeretném jól karbantartani, hogy sokáig jó autó legyen.

  • mh197

    senior tag

    válasz tomcsi23 #12012 üzenetére

    Az idősebb autók olajfogyasztásáról vmelyik tesztben olvastam, és ott írták, hogy a vékonyabb olajat könnyedébben megeszik már. Az ok annyi volt, hogy a többet futot motorok esetén az olajlehúzó gyűrű is kopotabb már, és marad a henger falán a vékonyabb olajból, ami szépen elfogy az üzem során.
    Na mindegy, ez még annyira nem is érdekelne, mert úgyis cserélem 8-10 ezer km-enként. Ami zavaróbb, hogy a kopogó hang inkább olyan szelephang, és emléxem volt annó a szülők seat toledó-jában is ilyen Valvoline egy kis ideig, és ott is pont ilyen csattogós szelephangot produkált ez a márka. Pedig az sem volt gagyi olaj belőle. Aztán csere volt Castrolra, és azóta sincs ilyen gond vele.
    Eddig úgy vagyok vele, hogy a következő olaj sztem tuti castrol lesz, hamarosan, mivel ez egy vétel utáni 2-3 ezer km utánni átmosató olajcsere lesz, szóval addig kibírom. A legjobbat meg úgy értettem, hogy esetleg a BMW-khez melyek a legjobban bevált olaj típusok, bár igaz ebből is ahány ember annyi vélemény, de hátha lehet belőle vmit levonni.

    Néztem még ilyen kopogásgátló adalékokat, amik mondjuk nem drágák, 1-2 k-ért lehet kapni a diesel-hez. Na meg eszembe jutott a prolong is, ami lehet parasztvakítás, vagy nem, nem tudom. Egyáltalán érdemes BMW-be ilyen adalékot tenni? Gondolok itt a prolongra?.. :F
    Amit a BME-n tanultam, nemigen csodaszer, meg a legtöbb jobb minőségű olaj ugyanazt tudja, de hátha vkinek akad itt ilyennel tapasztalata?!

    Ja, az 5w-40-től mondjuk azért is tartok, mivel idős kocsinál a szimeringek sem a régiek, szóval a vékony olaj akár ott is mehet már kifelé.. Bár lehet próbát megér így is.

  • mh197

    senior tag

    válasz Vangelis #12016 üzenetére

    Bár nem tudom mennyiért ment el az autó, de egyik hsz-ben olvastam, hogy 1,7 körül. Annyit egyébként ha nem vettem volna egy hónapja autót, sztem én is adtam volna érte, igaz nekem az csak banki hitelre ment volna részletre, nem Kp... Az meg lehet neked nem lett volna már jó, mert bajlódni kell vele. Remélem azért többért sikerült eladnod, mint 1,7 mert annyit tuti megért a képek/leírás alapján..
    Én annó ezen gondolkodtam sokat: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    E36 gyári Ködlámpa kiszerelésben tudtok segíteni, hogy hogy tudom kiszedni a lökösből legegyszerűbben?
    A bal oldali zörög bukkanóknál, de ki kellene venni, lehetőleg az eleje szétbontása nélkül...
    Vmi patentos megoldással van befogatva, vagy máshogy? Ki lehet vhogy pattintani esetleg előre? :F

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz hoby36 #12112 üzenetére

    Akkor az oldalánál ha benyúlok pl egy vékony csavarhúzóval elölről a lámpa mellett, vajon akkor ki tudom akasztani azt a pcköt, hogy kijőjjön a lámpa? :F
    Melyik oldalon van? Az autó közepe, vagy széle felé?

  • mh197

    senior tag

    Ha a hardy tárcsa már elhasználódott, annak milyen tünetei vannak?
    Azt vettem észre, hogy ha álló helyzetben berakom 1-esbe és nem is indulok még el, kuplung benyomva, akkor pici bakkanós koppanást hallok hátulról már a sebbességbe való berakáskor is, illetve amikor erősebb motorfék jön, vagy gyorsítás, akkor is ugyanilyen kis bakkanás van. Nagyobb sebességnél menet közben nincs ilyen hang, folyamatos menet közben sem kattog semmi, csak az elindulásnál, meg néha a motorféknél, mikor lassabb illetve álló helyzetből indítom az autót, már a sebességbe berakáskor.

    Más tapasztalt már ilyet? Mitől lehet ez? Kardán csuklók, difi, hardi tárcsa, vagy vmi más? Esetleg hátsó felfüggesztés?
    Szerelőnél nem rég voltam vele, ő nem talált rajta problémát, pedig átnézettem vele, igaz ezt a bakkanást nem nézettem vele...
    Gondolom, ha vmi nagyon ki lett volna, szólt volna, mert inkább megbízhatóra mondtam neki, mint csak úgy összecsapottra.

    Szóval ha más is tapasztzalt ilyet, vagy tudja mi lehet a baj így látatlanban is esetleg és meglett a probléma oka, kérem írja meg. Esetleg normális ez a hátsó kerekes hajtásnál?

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12152 üzenetére

    Szplöttyy, dragonfx : köszönöm az infót, akkor valszeg a kardán keresztek lesznek, vagy azokból vmelyik, esetleg a difi, vagy annak a felfüggesztése, bár ha a keresztek lennének, annak jobban örülnék...
    Lehet nézek egy bontott e36 318 tds difit, hogy ha véletlen vmikor bedöglik, akkor legyen tartalékban egy. Régebbről emléxem, igaz más autóból, hogy szokták ezeknek a fogaskerekeit vhogy hézagolni, lehet ott van vmi probléma, vagy nem ttudom. vmelyik a kettő közül lesz, vagy a difi, vagy a kardán, csak nehéz lesz megtalálni sztem.
    Holnap felhívom a szerelő havert, lehet megnézzük mi csinál ilyet. A hary amúgy ezek szerint kilőve, az nem lehet, mert menet közben tök csendes, semmi dübörgés, csak ez a sebességbe rakásnál lévő bakkanás, ami picit zavaró. Jó lenne megtalálni a hiba okát. :))

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12168 üzenetére

    Nem, nekem 318 tds -em van sedan verzióban.
    Képek lesznek hamarosan. Korábban már linkeltem be, de azok még csak a vásárlási képek. Jelenleg már túl van az autó mindenféle javításon, amit egy használt autó vásárlásánál meg kell tenni. Összesen vadi új gumikkal, meg minden alkatrésszel, munkadíjjal 330 ezer Ft-ot költöttem rá. Hátra van még a két hátsó ív javítása, meg az azt követő alvázvédelem. Ezek kb 50-80 ezer Ft körül lesznek még. Meg még pár apróság, pl új belső szőnyegek, meg pár kis műanyag patent, aztán nem lesz mit javítani rajta. Max ez a kis bakkaás zavar elinduláskor, de lehet veszek hozzá egy másik difit, meg kardánt tartalékba, és nem fogok vele foglalkozni, míg nagyon nem lesz zavaró. Ha meg lesz rá idő, meg lesz keresve, mi okozza.

    Ja, időközben megvolt az első lerobbanás is vele. Valami idióta szerelő az AC pumpához menú vezetéket kicserélte egy vékony gagyira. Na annak a borítása megadta magát, letestelt, és leállt az autó. Előtte is akadozott már, de nem is gondoltam erre. Most már tökéletes, semmi akadozás, a motor hangja is hinátlan, nem füstöl, nem csörög, keveset eszik, kb 5-5,5 liter közt jövök ki vele, pedig nyomom neki. Igaz mindig shellnél tankolok. Ott még a kiszolgálás is egységesen normális minden kútjuknál, nem úgy, mint egyes más kutaknál...
    Mielőtt kijött volna ez az AC pumpa vezeték dolog, volt egy kis szelepcsörgése alapjáraton, és arra gondoltam, hogy szar a hengerfej, de mióta meglett javítva ez, azóta az is teljesen elmúlt. Gondolom nem kapott elég naftát, és csörgött, vagy nem tom. Mindenesetre most tök olyan a motor járása, hangja, mint a netes youtube videókon is hallható eredeti 318 tds motor hang. Igaz nem egy bika erős ez a motor, de az alacsony fogyasztás és biztosítás, fenntartás, meg a kényelem mind kárpótolnak ezért, és nekem ezek voltak a lényeges szempontok a vásárlásnál.
    Képek akkor hamarosan. :)

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12197 üzenetére

    Száguldozni tényleg nem kifizetődő már..
    Igaz én is kipróbáltam, milyen az új AC pumpa vezeték, nekem 140-ig elég szépen gyorsult, onnan picit lassabban már.
    Benzinesben a 8 iter nem rossz, bárén épp emiatt döntöttem a dieseles mellett. Elég sokat utazom, és az 5-5,5 liter kifizetődőbb gázolajból. Skan mondják, hogy a dieseles mennyivel érzékenyebb, meg nem indul, meg ilyesmik.. Nos nekem eddig az a tapasztalat, hogy szüleim pár éves benzines toledójához képest ez pöccre indul, utazni benne nem olyan fapados érzés, meg amit már megfigyeltem, hogy bárhol megyek vele, mindenhol felfigyelnek egy BMW-re. Ez néha jó érzés azért, de néha kellemetlen is tud lenni :) ...
    Gondolkodtam még az E46 -oson is, de az egyik amiért nem az lett, mivel annak a hátulja vhogy sokkal összekerekítetebb, nem olyan szögletes, mint az E36-osaké, és a lekerekítés végett vhogy nekem a 46-osak kisebb kocsinak tűnnek. (Nem tudom amúgy, hogy ténylegesen beltér/csomagtér, melyik a nagyobb) A másik ok meg az volt, hogy így van egy fullra átvizsgált, mindenhol gyári alkatrészekkel kijavított autóm, míg a 4-osból tuti vmi olcsót kellett volna választanom, aminek tuti valami komolyabb gyíkja lett volna már. Akár törött, akár széthajtott, vagy bármi más. Jelen pillanatban meg 1,2-1,4 közt lesz a kocsi vége, és így meg minden lényeges dolog ki lett cserélve újra.

    Amúgy a benzinesed tuti jól mehet, főleg már csak a 6 henger miatt is szép hangja lehet. Ha megy 140-160-at, akkor fölösleges sztem a tuning, mert a magyar utakon amúgy sem lehet most sem, de a jövőben sem normálisan menni. Szerintem az útépítés leragadt vhol a szekerek korszakában, és még mindig azt hiszik, hogy az emberek azzal járnak. Csak ne kellene a benzinben/gázolajban útdíjat is megfizetni, amit ugyanúgy az autópályákba nyomnak, a kisebb főutak meg le vannak... :(( Egy kút ilyen jellegű éves bevételéből fel lehet fullra újítani két település közt az utat...

    Az M3-ak meg nagyon szépek, főleg a sárga. :K

    Neked eddig milyen gondok voltak? Mire érdemes még figyelni, esetleg tartalék alkatrészt beszerezni?
    Egy turbó kb hány km-t bír ki átlagban? Néztem, hogy elég húzós azoknak a javítása. Pedig csak két venti, középen egy csapágy, meg egy kis szelep, és ennyi a működése, és 60-140k-ig írják a felújítását.

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12221 üzenetére

    Ezek a coupék nem tudom, de elég macerásak. Nekem az ilyen autókról mindig a lada samara jut eszembe, ahol be kell mászni a hátsó ülésre. Nem a legjobb, és én sem szivesen ülök bele ilyen bemászós kocsiba. Egy sedan viszont tök frankó, és bár saját vélemény, de jobban is néz ki.
    Az enyém pl ez : [link]

    A coupékat viszont az előbbiek miatt alapból nem néztem vásárláskor.
    A kötelező biztosításhoz meg érdemes úgy megkötni, hogy vidéki kisvárosba átjelentkezel. Nekem 40k-val kevesebb így évente a díj, igaz A0-ban ...

    Itt van pár jó sedan :

    [link]
    [link]
    [link]
    [link]
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz Gebriel #12230 üzenetére

    Azért az 1.3 az elég alacsony. Inkább valami más bibi lesz ott... A kinézetből/km -ből nem hiszem, hogy valós lenne a 206, de ezt mindenki döntse el maga. A visszatekerést meg pont ilyen értékekere szokták csinálni. Régebbi évjárathoz picit 200 fölé, újabb E46 -hoz meg 160-180 közé. Csak, hogy úgy tűnjön, hogy reális. Ennyivel ár alatt venni nem hiszem, hogy hibátlan autót lehet, így később tuti lesz vmi szerelnivaló benne.

    Ja, amúgy a TDS-ek tényleg nem mennek, de fogyasztásban a legjobbak az ilyen idősek közt, és az E36-ok közt.
    Az enyémnek annak ellenére, hogy megcsinálták az AC pumpa vezetékét, még mindig olyan néha, mintha nem kapna elég naftát gyorsításkor. Lehet veszek bele egy másik AC-t majd, hogy tuti kizárjam ezt a gondot. Pl ha rátolom a klímát, főleg akkor szokott olyan akadozósabb lenni gyorsításnál, valszeg annyi naftát nem képes áttolni a szűrőn már a pumpa, hogy eleget kapjon az adagoló.

    Valakinek eladó hibátlan 318 tds AC? :D Esetleg újban tud szerezni?! Írhat privit, de csak ha földi árat mond rá, mert aranyárban nem érdekel! :K

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12235 üzenetére

    Szűrőcserék már mind megvoltak. Tudod, rátoltam eddig 300k fölött. :)
    Szerintem AC lesz a ludas, az akarja már beadni az unalmast. Lehet nem tett neki jót az összeérő vezetékek...
    Még majd keresgetek, hogy van-e vmi más akadályozó tényező, ami miatt nem kaphatna elég naftát, de sztem ott lesz a probléma. Ha az adagoló lenne szar, akkor mindig gyatrán menne, és nem lennének olyan pillanatok, mikor nagyon megy, és hosszabb gyorsítás után nem kezdene el akadozgatni, hanem már az elejétől akadozna.

    Az szerintetek normális, hogy egy 318 tds-nek klímával ebbe na melegben 140 km/h a vége ? Igaz nem húzattam ki rendesen minden fokozatban, de a vége ennyi volt egy elég hosszú egyenesben padlógázzal, klímával. Klíma nélkül megy többet is, de úgy még nem próbáltam mi a vége.. Majd nemsokára megnézem azt is, csak próbaképp.

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz MPowerPH #12240 üzenetére

    Na pont ez az, hogy ez nem egy benzines, nem is 6 henger, és összesen 90 ló az ereje az 1360 kg-hoz.
    A 140 klímával nekem is kevésnek tűnik, ezért is lesz majd megnézve, hogy mi a szitu vele. Nem hiszem, hogy az adagolója lenne a gond, mivel pöccre indul bármikor, akár meleg, akár hideg a motor. Alapjárata szép, nekm ugrál, szép egyenletes. Talán a turbó?
    Amit mondjuk még nem tudok, hogy ezekben az AC pumpák csak egy szimpla kis szivattyúk amik csak szállítanak, vagy nyomást is tudnak előállítani?
    Ami még eszembe jutott hiba forrásként az esetleg a porlasztó csúcsok. Bár ha azok lennének, akkor meg az alapjárat se lenne jó. Szóval amint meglesz a hiba forrása, majd megírom. Csak nehéz lesz megtalálni, mert az autó megy, csak nem annyira mint kellene, és macerás megtalálni ilyenkor, hogy mi a baj.

  • mh197

    senior tag

    Nos, picit utánnaolvastam a témának neten. Több embernek is volt hasonló problémája, és a hiba kok a következők lehetnek:
    Legvalószínűbb : MAP sensor hiba , vagy AC pumpa elhasználódása.
    Kevésbbé valószínű EGR szelep elkoszólódás, illetve annak hibája.

    Ebből a 3-ból lesz vmelyik. Érdekes, mert pl azt a hibajelenséget is megtaláltam, amit tapasztalok is, hogy ha picit visszábbveszem a gáz, nem padlóig nyomom gyorsításkor sokal jobban gyorsul, tehát vmi ezzel a MAP sensoros dologgal lesz majd..

  • mh197

    senior tag

    válasz MPowerPH #12246 üzenetére

    Ma piszkálgattam azt a pici kis MAP szenzort. Ez alatt azt értem, hogy fogtam és belefújtam egy embereset. Nos most egy picit jobb lett. Ráadásul mikor megvettem, és elvittem szerelőhöz, emléxem, hogy a csöve nem is volt a helyén. Gondolom már régebb óta szar lehet az a szenzor, és lekötötték, hátha úgy jobban megy, de nem.
    Nézek majd bontóban vasárnap ilyet, meg EGR szelepet is, hátha akad vmi jó példány, meg ahogy néztem, van az EGR szelepnek is egy vákumszabályzó elektronikája. Na abból is venni fogok sztem egyet. Bár a szenzorokból inkább újat fogok nézni, a szelepből meg lehet bontottat, de lehet az is új lesz, az árától függően.
    Most mikor a befújás után próbáltam, fényévekkel jobban ment, már ennyitől. Lehet telement az a kütytű piszokkal, és azért nem mér helyesen, és hülyeségeket küld a comp. felé.

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12248 üzenetére

    Egyetértek abban, hogy kell egy jó alap, lehet az leharcolt is, de az a lényeg, hogy tudd, felmérni, kb mennyit kell rá költeni, lehetőleg motorikusan a fődarabok hibátlanok legyenek (dugó, hengerfej, főtengely, váltó, difi, elektronika), és akkor a többi sallang, meg a karosszéria is cserélhető, javítható. Én is így választottam kocsit, és apránként már kezd összeállni hibátlanra. Igaz az eleje nagy szívás, meg sok hibakijön, de ha jól és jó alkatrészekből javítod, akkor tuti lesz az eredmény. Nemmondom, hogy ez így olcsóbb, mint megvenni egy drágább kevesebb hibával rendelkező autót, de én nem vagyok az az összerakom a péntzt, aztán majd 50 évesen veszek egy új autót, na meg így ebben a verzióban tudom, hogy tényleg eredeti alkatrézek vannak benne, és jól össze van rakva.
    Ezért egyetértek abban, hogy ha másik jó alapot tudsz venni, akár leharcoltat is, azt is nagyon tutira meg lehet csinálni. :K

  • mh197

    senior tag

    Találtam egy fasza BMW szervízt, ahol megnézik a TDS-emet. Azt mondták így telefonban a hiba jellegéből adódóan egy érzékelőnek lesz hibája, ami nem nagy gond, elő szokott fordulni ezeknél a típusoknál. Majd megírom milyenek voltak, milyen a tapasztalat. Ha korrektek lesznek, sztem későbbi dolgokat is velük fogom szereltetni, persze, ha nem horribilis árért szerelnek, de bízok a legjobbakban. :K Alkatrészből meg gyári megy majd bele, ha kell vmi, gondolom az lesz a költségesebb remélem...
    Jövő hét végére minden kiderül. Kíváncsi leszek, milyen, amikor rendesen húz egy ilyen kis dízel. :))

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz MPowerPH #12310 üzenetére

    Azt, hogy minden újabb blokk alu csak a BMW-kre érted? Mert én úgy tudom, hogy a mostani blokkok gömbgrafit öntvényből készülnek, bár ettől még a BMW használhat alu-t, de én csak ritka esetekben hallottam róla, hogy alu blokkos motorokat használnának. Ja, és a tartósságokról annyit, hogy míg egy alu, vagy gömbgrafit öntvényes blokkból el lehet készíteni kb ezret egy szerszámgarnítúrával, addig az acélos blokkból 2 db -ot lehet ugyanazzal a szerszámtípussal elkészíteni. ;) Ezt spec onnan tudom, mert voltam motorgyárban melózni, és le kellett 4 db acélblokkot gyártani, amiknél 2-szer kellett szerszámot cserélni, mert elkoptak, míg a normál gyártásnál átlagban ezer darabot bírnak ki, míg el nem kopnak... Igaz ott gömbgrafit öntvényt használtunk, nem alu-t, de anyagtechnikailag az alu jóval közelebb van a gömbgrafit-hoz, mint sem az acél-hoz... Egyébként az alu blokkokat sztem perselyezik a dugóknál, és leginkább ennek a sikeressége határozza meg, hogy mennyire lesz jó a motor. Hasonló eljárással készíthetik, mint a szelepszárvezetők behelyezését a hengerfejbe, vagyis a behelyezendő részt lehűtik folyékony nitrogénben, majd gyorsan behelyezik, kitágul, és beleszorul az alu blokkba, mondjuk ez utóbbi csak tipp, de jobb eljárás nemigen van, illetve a szelepszárvezetőket nálunk így készítették.

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12322 üzenetére

    Semmi nem jön, dobhatod ki a blokkot.. ;)
    Mondjuk a régebbi perselyes megoldás azért vasrtag réteggel rendelkezett/rendelkezik, max akkor van gáz vele, ha generálnál elszúrják a fúrést, és félremegy, vagy annyiira kimaródik egy helyen pl egyik gyűrű miatt, vagy más miatt.

    A vanos motor miért jó / miért rosszabb?? :F

    Jóvő hét kedden már megy szervízbe a verda, alig várom már, hogy kész legyen, és rendesen üzemeljen. :))

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz Gebriel #12327 üzenetére

    Mennyit eszik egy ilyen 730d, és mennyi a biztosítása vidéken A0 -ban egy évre? :F

  • mh197

    senior tag

    Ma kész lett a kocsim! :C :C
    Hát valami durván jól megy, de nagyon!!
    Össze sem lehet hasonlítani a megelőző állapottal.
    A hiba oka tök egyszerű volt: Nyomásérzékelő szenzor volt rossz a szívócsőnél, ezért az elektronika lekorlátozta, vagyis nem érzékelte a turbót. Szenzor kicserélve, szívócső kitisztítva végig, és durván jó a gép.
    A szervízben annyit mondtak, hogy ugyan nem sok 318 tds van, amit javítanak (mert amúgy sem sok van belőlük), de ami eddig ott járt, abból ez volt a legjobb állapotban magasan.
    Igaz így is akadt pár javítani való hiba még hátra, aminek egy jó része olajfolyás szimering, meg ilyen helyeknél, illete szilent cserék itt ott, mert picit már repedezettek, lengéscsillapító, mivel picit gyengélkedik az egyik, szóval ilyenek, de apránkánt meg lehet csinálni őket, nem srgősek. Igaz eredeti BMW alkatrészekből fog megnni minden bele, ami megint lesz vagy 300k munkadíjjal összesen, de utánna minden patent lesz. Mondjuk ebben az állapotban is felveszi a kesztyűt bármelyik korabeli géppel az állapotát tekintve, annyit mondtak rá a BMW szervízben.
    Szóval röviden király lett a gép, most már megy is, mint a vadállat, a maga kevés lóerejéhez képest. Ha vkinek kell korrekt szervíz, priviben tudom őket ajánlani, mert ugyan nem a legolcsóbbak, nem sufni tuning, de teljesen normál ár mellett a legfelkészültebbek, és nagyon felszereltek, minden megvan nekik, és gyorsak. Részemről tejesen meg vagyok elégedve velük. :R

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12431 üzenetére

    Most már tesztelgettem picit hosszabban, de tényleg durván jó lett. Örülök neki. :K
    A többi javítás meg olyan, hogy minden kocsiban lehetnek ilyen gondok, ahogy a szervizes mondta, de mivel hosszabb távokra is mászkálok vele, az a iztos, ami gyári, és új. Az mgint megy egy jó ideig, nem úgy mint az utányártott alkatrészek, persze abból is ki lehet fogni nehezen.
    É igazából rájuk bízom, mert munkadíjban egyáltalán nem sokat számoltak fel, sőt,g kveselettem is, az alkatrészek a drágák bele, mivel mind gyától rendelt cucc lenne. Lehet rázánom még ezt a pár százast, de akkor pl műsakira már nem kell cak vizsga díjt fizetnem, meg lesz egy megbzható autóm. Igz drágán, deha egyzer ez a formavilág tetszik... Az e46 hátuljától pl elhányom magam, annyira kínais gagyi hatása van számomra. Nekem a BMW mindeig is vhogy a szögletes formákat jelentette, és most is abban a formában tetszik. Igaz az E46 eleje meg szebb, mint az E36-é számomra... De így van ez jól. :))

    [ Szerkesztve ]

  • mh197

    senior tag

    válasz dragonfx #12477 üzenetére

    Én a hétvégén teszteltem a fogyazstást megint :) (minden hétvégén hazajárok 150 km-re vidékre... :DDD )
    Szóval ismét 5,5 literre jött ki dieselből. Ez a város/normál út (nem autópálya egyáltalán :N ) fogyasztás vegyesen, falukon városokon keresztül egészen Pest belvárosáig.

    Amúgy így működő MAP szenzorral mintha a normál 100-110 tempónál a fogyasztásmérő kis óra kevesebbet mutatna, mint előtte. Most átlagos ilyen sebességű haladásnál 3-4 liter közti értéket szokott mutatni. Persze gyorsításoknál simán felkúszik 30 literig, meg magasabb fokozatokban 20 literig, ha tövig nyomom neki. :D

  • mh197

    senior tag

    válasz Mappa #12480 üzenetére

    A 320D -ről én pont azt hallottam, hogy baromi sokszor elromlik, és az elektronika javítása benne iszonyat nehéz. Nagyon el van dugva minden. Igaz ezt csak futólag hallottam már pár BMW tulajtól azóta. Mindenesetre ha működik, akkor szép kocsi, és jól megy.

  • mh197

    senior tag

    válasz sunny84 #12479 üzenetére

    A Civic sem rossz autó, haveromnak az 1.4 -es változata van, de kényelemben azért a BMW messze viszi a pálmát a kettő közül, meg úttartásban is. Próbálgattam azzal bevenni a kanyarokat úgy mint a bömössel, hát.... Mondjuk a Hondák motorja szinte kinyírhatatlan, legalábbis, ahogy haverom a Civic-et használja...

  • mh197

    senior tag

    válasz sunny84 #12488 üzenetére

    Mondjuk alakított futóművel lehet. Én csak annyit veszek észre különbségként a két autótípus közt, hogy míg haverom hondája igencsak bedől a kanyarban a gyári futóművel, addig a BMW egy darabig bedől, de onnan tovább nem. Nem tudom ezt jobban megfogalmazni, sztem érted mire gondolok. Persze, ha alakítás van a futóműben, és nem gyári, akkor minden más. A motort meg annó egy szilveszteri bulikor elkezdte túráztatni, és üveghangon kézifékkel füstöltette a gumikat... Eléggé kész volt, de semmi baja nem lett az esti egy órás ilyen jellegű játszadozás után. Igaz 3 hétig gumiszag volt a kocsiban, míg bele nem fújt két doboz légfrissítőt, meg vmi szagtalanítót.. :DDD Akiket hallottam más ismerősök, akik Honda tulajok, ők is mondták, hogy ahhoz képest amekkora fordulatra vannak ezek a motorok tervezve, nem adják meg magukat egy könnyen, sőt sokkal többet bírnak mint más típusok. De abban igazad van, hogy minden motort ki lehet nyírni, de nem mindegy, hogy mennyire nehezen. ;)

  • mh197

    senior tag

    válasz MPowerPH #12493 üzenetére

    Nálam a TDS-ben nem fogyott eddig az olaj. 3500 km-t mentem eddig vele mióta megvan, hosszabb / rövidebb távokon (melóba is ezzel járok nap mint nap).
    Valvoline 5w -40 -es olaj van benne, de hamarosan csere lesz Castrol edge vagy magnatec-re, majd amit ajánlanak a szervízben bele.
    Amúgy 15k km után amúgy is kell az olajcsere, meg a szűrő is, ha hosszú életű motort akar vki.. :U

  • mh197

    senior tag

    válasz Tálydi #12497 üzenetére

    Baromi sok az ára, mivel gyakorlatilag egy külföldi papíros autóról van szó...

  • mh197

    senior tag

    válasz MPowerPH #12564 üzenetére

    Mondjuk azért a dízel nyomatékgörbéje sokkal másabb, alacsonyabb fordulaton sokkal nagyobb nyomatékra képes, a benzinest meg jobban pörgetni kell, hogy elérje a max nyomatékát. ;)

Új hozzászólás Aktív témák