-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
donpe
aktív tag
válasz Cxgrav #24586 üzenetére
Kamera téma: én nem akartam vacakolni a kábel végighúzásával, ezért wireless kamerát raktam az e39-embe. Nekem a fejegység egy Dynavin márkájú, kinézetben a gyárival megegyező, de attól jóval okosabb szerkezet (egyedül az állófűtés kályhát nem tudom vele programozni). Viszont van Bluetooth audio, telefon, mp3, ipod kezelés és hát AV bemenet is.
Nekem hátra került egy Wireless kamera, ami tápot a tolatólámpáról kap (nem dob hibát). A vevőegység, ami a fejegységhez kapcsolódik, a kesztyűtartó környékén került elrejtésre. Ott a táp a fejegységből jönn és állandóan kapja, amikor megy a fejegység.
A rendszer úgy működik, hogy R-be téve a sebváltót, a kamera tápot kap és a fejegység autómatikusan átvált kamera módba.
Ez annyiban jópofa, hogy nekem egszerre a PCD jelek alapján érkező infót színes pöckökkel is jelzi és kamraképet is ad egyszerre.
Hátulütő, hogy wireless a dolog és ha sokan ülnek a kocsiban, elég "hangyás" a vétel...
-
donpe
aktív tag
válasz CharlieDrop #24589 üzenetére
Hát, szerencsére semmibe (egy barátomtól kaptam, ő félt belerakni a sajátjába az IBUS integráció miatt (kormányról vezérelhetőség, stb.). Ha jól tudom ennek az újabb androidos verziója kb 800 usd-s áron megy. Az enyém még WinCE-s.
Amúgy gondolkozom az android verzión. Nekem nagyon bevált a dolog. Kihangosítója nagyon jó (mikrofont behúztam a gyári helyére), gps antenna kint a szélvédő sarkában. Igazából mindent tud, csak nekem hiányzik az android szabadsága (pl. Waze).
[ Szerkesztve ]
-
donpe
aktív tag
válasz Cxgrav #24592 üzenetére
Hozzunk össze valamikor egy találkát. Engem az INPA tapasztalatod érdekelne. Vettem én is még régebben egy ilyen kábelt szoftverrel együtt és egy ilyen adaptert , de valahogy nem tudtam még összehozni rendesen a dolgot.
Szóval összehozhatnánk egy márkatársi eszmecserét valamikor.
Más: WEBASTO szervízeléshez ért valaki, van valakinek tapasztalata a dologgal kapcsolatosan? Nekem mióta megvan a kocsi nem megy, de jó lenne rendberakatni. Néha zúg valami indításkor, ajtónyitáskor, vagy teljesen random módon, de nem működik jól az tuti.
Illetve van valakinek jó karosszériás, fényező ismerőse/tapasztalata?
-
donpe
aktív tag
válasz CharlieDrop #24761 üzenetére
Én is Bp-re gondoltam. De azon belül hol?
-
donpe
aktív tag
válasz CharlieDrop #24773 üzenetére
Ha mondjuk jó idő lenne szerintem érdemes lenne egy "naposabb" helyet is talonban tartani.
(Bár nekem úgyis meg van húzva az oldala , szóval jól áll neki a sötét.)
-
donpe
aktív tag
válasz whited #24809 üzenetére
Hm... 407 2.0hdi után nem lesz picike és gyenguska egy kis benyás 3-as? Én 406 2.0 hdiből ültem át egy 530da-ba, ott bejött a méret és erő is. De egy kisebb, gyengébb bömbire nem biztos, hogy cseréltem volna. Azzal kalkulálj, hogy fogyasztásban is messze lesz a 2.0 hdi-től egy benyás bömös.
-
donpe
aktív tag
Francia - német témára visszatérve:
Én tavaly ültem át egy 99-es 406 2.0hdi (110ló) sedan-ból egy 2000/03 havi 530da e39-be. Mind a két autó megvan, napi használatban a bömös, 406 pedig inkább horgász-/igavonóként.
406-on sok apró zavar szarság elcsesződött az évek alatt, de általában filléres és egyszerű a javításuk (egr szelep felakad, elektromos ablakok behülyünek, kisebb beázás a tetőantennánál, rendszeresen kiégő izzók, stb.) Nekem kb 120e km alatt különösebb bajom nem volt vele (óra szerint 117e-el vettem,utólag azt mondom, hogy ez az érték nem reális. . A turbóm adta be a kulcsot ezen időszak alatt, kapott egy másikat, illetve kapott egy futómű felújítást (nem gazán magyar utakra tervezték)... Összességében baromi takarékos, kényelmes utazóautó (5-7l közti fogyasztás). Ha kell megy is, főleg ha meg van chipelve. Futóműve ringatósan lágy, ülések nagyon kényelmesek.
Miért is ültem át másba??? Csupán érzelmi alapon. Gyerekkorom bömöse volt az e39, mindig akartam egyet és úgy döntöttem belevágok (egyéb bmw bolond haverok nógatása is benne volt ).
Egy e39 klubos járgányt sikerült kifogni. Jól bántak vele, de az előző tulaj megunta, hogy a gatáyját rá kellett költenie.. Pont nála csúcsosodott ki a kehessége (reméljük ). Azóta én is a gatyámat ráköltöm , de IMÁDOM. Szerintem egy ilyen korú nagyobbacska bömös már nem ész, hanem érzelmi alapon üzemeltethető autó. Igen, egy 15 éves autónak lesz baja, elöregednek benne a dolgok, még ha egy fűtött garázsban áll, akkor is. Egy időszakos szervíz a többszörösébe fog kerülni! 530d kb. 50 rugó körül abszolvál egy olaj/szűrő cserét (olaj mennyiség 8l körül ). Most kapott egy felújított kormányművet (kicsit kopogott a régi, e39 betegség -85eFt). Valamint gátlók, szilentek, motortartó bak cserét (200e FT). Előtte visco csere és hűtő tisztítás (60e). Volt turbócső csere is (elrepedt), valamint a kályhámat még meg kellene javíttatnom. Mostanság kicsit egyenetlen néha a járása, lehet, hogy porlasztócsúcs probléma (ha mind 6 problémás akkor 200-300 körüli összegből lehet letudni a felújíttatást). Ami még beeshet - 5sebességes autómata megadja magát (300-400e FT). Fogyasztásban az automata miatt 9-10 körül eszik prémium dízelt vegyesen használva.
Ezeket nézve abszolút nem ésszerű a döntés, DE! Mit kaptam cserébe:
- egy gyönyörűséges, vaddisznót
- megy mint a veszedelem (ez már az a teljesítmény, ami szinte mindenre elég - városban a két tonnát is dinamikusan mozgatja, pályán a 140-es tempó lassú csoszogásnak tűnik, 180-190 körüli tempó a kényelmes utazósebesség, de ha kell 230-at is tartja tempomattal (forgalomtól elzárt magánúton, vagy a német autópályán! ). 15 évesen !!!
- ha egyszer beállítod az üléseket, baromi kényelmes a belseje és mai szemmel nézve fényűzően kidolgozott és baromi jó anyagokból álló. (Kedvenc apró részlet az ajtó zsebek kikárpitozása puha anyaggal. Ez a Wallis új X5 bemutató járgányában is kemény, kopogós műanyag...)
- a peugeot-hoz képest a futómű kirázza a beled, de főleg most gyári állapotú futóművel folyamatos "ez hihetelen" érzésem van. Eszméletlenül pontos, érezhető minden rezzenés és hihetetlen kanyarsebességeket tud vele a járgány (elég sokat járok a Mátrába, hát nincs ellenfél).
- "tank" érzés: a peugeot olyan kis kellmesen lágyan, nyeklő,nyikló érzés alattad. Ez pedig olyan, mintha egy tankban ülnél (baromi nehéz ajtó, zseniális hangszigetelés, műszerfal rád van fordítva, minden kéznél, minden precízen, pontosan jár és érzed, hogy van "vas" alattad, körülötted). Ezt az érzést eddig nem nagyon éreztem mást vezetve (talán X5). 7-est még nem próbáltam.
- ha kell megy mint az állat és gyönyörűen "üvölt", ha kell csendetlenül suhan. CSENDTELENÜL! Ebben az autóban 15 évesen is tökéletesen zajtalan az utazás. Nem csörög, zörög, kattog, nyösözg SEMMI. Tényleg semmi. Olyan a hangszigetelés, hogy suttogni lehet benne a városi közlekedésben.
- autómata + 30d motor kombó - zseniális összhangban dolgoznak. Nagyon finoman vált és tényleg "hozzádszokik" a váltó. A 400nm körüli nyomatékkal nem lomha a váltó.
- egy "bunkó" extra. Xenon+angel eye-al közlekedve nem sokat kell villogni az autpályán. Elég hamar lemennek előled még akkor is ha előzni sem akarsz.
- a sok csecse extra, amit az asszony is imád. Nekem főleg a tempomat, és a xenon a lényeg, de ő imádja az ülésfűtést, meg a sok kis igényességet. Vezetni első 2-3 alkalommal félt, most már én félek! Imádja.
- egy valóra vált gyerekkori álmotÖsszeségében nálam a peugeot egy megbízható eszköz, a bömös pedig a rajongás tárgya. Minden reggel fel tud dobni amikor munkába jövök vele. Élvezem, hogy precíz, szép, erős, és napról-napra halad a young/oldtimerség felé. 2-3 évet tervezem még használni, aztán átülni egy F10-be, de már mindenképp marad a családban és remélhetőleg 15 év múlva OT rendszámmal szeli majd az utat a találkozók felé.
[ Szerkesztve ]
-
donpe
aktív tag
válasz MPowerPH #25167 üzenetére
Szerintem az e39 formája is megosztó. Nagyban függ az állapottól a megítélése. Egy e60 kissé lelakottabban is modernebb, vidámabb forma. Az e39 lelakottan/koszosan egy nyomortelep. Kiglancolva pedig sokkal szebb, mint egy e60/f10 (nekem ). Karakteres, "van benne anyag" benyomást kelt. Egy facelift e39 gyári állapotában egyszerre egy vaddisznó és kifinomult palota. Nekem az e60 túl vadorzó forma, az f10 meg picit túl sablon... Egy szép e39 után viszont megfordulok az utcán.
Belűlről viszont az e39 minden mai luxusautós igényt kielégít. Munkám miatt elég sokat ülök prémium limuzinokban utasként. Kényelemben, összeszerelési minőségben, felhasznált anyagokban, hangszigetelésben lazán ott van egy mai hasonló kategóriás luxusautó szintjén. Sőt, sokszor jobb is. Az e39-ben valahogy érzed, hogy ezt az örökkévalóságnak tervezték. Nem kopog, nem csörög, nem zörög 15 évesen sem. Suttogni lehet benne. Meg persze úgy néz ki 250e km után is, mint az új. Nem karcos, nem kopott, nem fényes. Egyedül a vavona fabetét "gaggyer" picit a modernebb autókban használt fabetétekkel szemben.
-
donpe
aktív tag
Hát akkor az érdemes mérlegelni, hogy a Mo-n beszerezhető cuccra van-e gari. Ha nincs különösebben, akkor lehet érdemes az usa rendelést megpróbálni és bízni abban, hogy a csomagod nem bukik ki a vámon. Vagy megnézni, hogy van-e EU-n belüli eladó. Esetleg bontott Németországból?
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25258 üzenetére
chip elviekben = azonos energiabefektetéssel magasabb hatásfok (több erő elérése)
A=F/m -
Egy pontszerű test a gyorsulása azonos irányú a testre ható F erővel, nagysága egyenesen arányos az erő nagyságával, és fordítottan arányos a test m tömegével.
Kvázi ugyanakkora energiabefektetéssel (magasabb hatásfok), több erő mozgat ugyanakkora tömeget.
Tehát ha valaki tökig nyomja neki állandóan, akkor nem fog kevesebbet enni. De elvileg a magasabb hatásfok miatt, az ugyanolyan stílusú autózáshoz, mint chip előtt, kevesebbet kell nyomni a gázt.
Egyébként a vezetésből kiindulva nem is feltétlenül kell abszolút több erő. Elég a viszonylagosan több, illetve ugyanakkora is optimális elosztásban. Pl. alacsonyabb nyomatékcsúcs. Ha semmi más nem változik, csak a nyomaték alacsonyabb fordulattartományba kerül, már azzal is kevesebbet kell, hogy fogyassz...
[ Szerkesztve ]
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25276 üzenetére
Hatásfok! Minden autó motorját "túlméretezik" a strapabíróság érdekében. Nézd meg a régi 300d merciket, lejött belőlük 12x lóerő vagy a régiekből csak 88, de tudják a millió km feletti futásteljesítményt.
Manapság már ennyire nincs túltervezve az autó, de próbálnak arra törekedni a gyártók, hogy az első néhány év és megtett 100-150e km alatt nagy tragédia ne legyen. Ezért optimalizálják a teljesítményt, hogy optimalizálják az éllettartamot is. Van még egy tényező, amit eddig senki nem említett - KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁS. Ez okozza ez egyik legnagyobb fejtörést és ez is az egyik fő oka annak, hogy hosszú hónapokig fejlesztenek egy motorvezérlő elektronikát az autógyárak.
A chiptuning a fenti faktorokat félig, vagy teljes egészében áthúzza. Arra törekszik, hogy adott körülmények között több erőt és a vezető számára optimálisabb elosztásban szolgáltasson. Nem törekszik a károsanyag kibocsátás minimalizálására és arra sem, hogy optimális igénybevételnek tegye ki a motor/hajtáslánc alkatrészeit. Egy jól sikerült tuning viszonylagos kompromisszum. Nagyobb teljesítmény, jobb hatásfok, cserébe némi lemondásért az élettartamról és környezettudatosságról.
A nagyobb teljesítményt kihasználva pedig viszonylagosan kevesebb energiát fektetsz az autó ugyanolyan mértékű mozgatásába.
KINKY_007 - "Erősebb autó többet fogyaszt, mert több üzemanyagot éget el, amiből az erő lesz!"
Ez nem teljesen igaz. Sok mindentől függ a motor teljesítménye. Ahhoz, hogy valami erősebb legyen nem feltétlenül kell több üzemanyag. Jobb körülmények kellenek. Pl. jobb égés, jobb keverékképzés, megfelelő hőfok, stb.stb.
De az állításod többi része a lényeg. Azért fogsz kevesebbet fogyasztani, mert az ugyanannyi erő kifejtéséhez, kevesebb energiát fogsz kihasználni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest