Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    Canon EOS 550D

    Nemrégiben a Canon bejelentette az új, belépőszintet megcélzó Canon EOS 550D tükörreflexes fényképezőgépét. A Canon EOS 500D utódja, február 24-én kerül a boltok polcaira.

    Képérzékelő:

    22,3 x 14,9 mm CMOS
    18,7 megapixel
    18,0 tényleges felbontás

    Képméretek:

    5184 x 3456
    3456 x 2304
    2592 x 1728

    Érzékenység:

    Auto: ISO100 - 6400 (állítható maximum)
    Manuális: ISO 100 - 6400
    Kiterjesztett: ISO12800 ekv.

    Fénymérés:

    63-mezõs TTL

    Videó:

    Full HD (1080p) felbontás,24/25/30 kocka/mp
    HD (720p) felbontás, 50/60 kocka/mp
    VGA felbontás, 50/60 kocka/mp
    Kivágás (VGA, 50/60 kocka/mp)
    mono hangfelvétel és autofókusz (letiltható)
    Sztereo mic bemenet
    Élőképes AF videónál

    Sorozat:

    3,7 kép/mp
    34 JPEG
    6 RAW

    LCD:

    3" (3:2 oldalarányú)
    1 040 000 képpont
    160 fokos betekintési szögû, tükrözõdésmentes

    Memóriakártya formátumok:
    SD / SDHC / SDXC

    Akkumulátor:

    LP-E8, 1120 mAhm ~440 felvétel

    Méret

    128.8 x 97.3 x 62 mm

    Kiemelendő még a videós funkció (újabban ezeket a gépeket már videós körökben VDSLR-eknek hívják - Jelentése Video DSLR) mely funkció a Canon EOS 7D-ből származik. Kisebb produkciók, klippesek számára közel 190 000 Ft-ért elérhetővé vált a váz nyújtotta filmes mélységélesség, az 50 FPS-es 720p rögzítés, kiemelkedő 6400 ISO-s felvételek, mely tulajdonságok vonzóvá teszik videósok számára. APS-C szenzor miatt, a mélységélességet könnyebb kordában tartani, mint a FullFrame szenzoros 5D Mark II-nél. A gépre stereo mic bemenet is került, így komoly puskamikrofonok használata is lehetséges.

    Mivel a kamera még nincs piacon, ezért csak béta teszteket láthatunk (fotókkal is)
    http://pixinfo.com/cikkek/canon_eos-550d_ex.1
    http://www.dpreview.com/previews/canoneos550d/

    VDSLR videók:

    http://cweb.canon.jp/camera/eosd/eosmovie/index.html

    EOS Kiss X4 néven keressétek, mert ott így hívják az 550D-t. Érdemes megnézni hogy szinte sötétben készült a felvétel.

    Youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=3f7l-Z4NF70

    Plusz, egy Canon EOS 7D-vel készült rövidfilm Vincent Laforettől:

    http://vimeo.com/8595246

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #2 üzenetére

    Az utolsó amit hallani lehetett egy szeptemberi CR2-es találgatás:

    http://www.canonrumors.com/2009/09/rebel-t11500d-cr2/

    Azóta fene tudja... De ha cserén gondolkodsz... 20D az még az igazi "verekedős" fkgép volt, azután egy kis műanyagdoboznak tűnne ez :D

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Szten Márs #11 üzenetére

    7D-vel szinte teljesen megegyezik a belvilág és a képminőség. Csak jóval olcsóbb. Azért elég nagy ugrás a 500D-hez képest, szinte minden funkció javult.

    Az olcsóságnak az az ára 7D-hez képest, hogy gyérebb az AF, sokkal könnyebb, kisebb, rosszabb anyagokból van megépítve. Viszont pl videós funkció 1:1-ben 7D-ből van. Nem lehet megkülönböztetni a két képet. Sőt pár vélemény szerint, kevésbé rolling shutterel a kép

    De amúgy nemtudom miért szidják sokan ezért a Canont. Akit nem érdekel a videós funkció, az megveheti sokkal olcsóbban majd az 500D-t, mert jól lenyomja az árát. A 7D árát is le fogja nyomni (sokan vettek 7D-t a HD video miatt, na azt most sokkal olcsóbban megkapják 550D-vel az emberek, 7D már nem annyira hot product - így 7D is csökkenni fog)

    Tehát inkább jót tett a belversenynek. Aki meg lecseréli ezért 500D-t 550D-re, az meg is érdemli.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #15 üzenetére

    Aki video drslr-t használ, annak le kell mondania az autofókuszról... Főleg nem egy kit obival. A zsúrkamerás időszakomból én már inkább epedeztem, hogy végre tekergethessem a fókuszgyűrűt, szóval ez csak az alkotó előnyére válhat. Egyik profi produkcióban sem használnak autófókuszt. Sőt régen sem használtak, és tökéletesen működtek a filmek :)

    Manuál fókusszal nagyon szépen lehet dolgozni, ráadásul mivel APS-C érzékelő, ezért nincs olyan kicsi mélységélesség mint pl 5D Mark II-nél ami full frame-s, és sokszor kiesik a fókuszból a tárgy. Egyre több vivás klippet forgatnak ilyen gépekkel...

    Vagy másik megoldás, egy drága több százezres riport objektívet kell venni ha ragaszkodik az ember az AF-hez. Vagy a Panasonic GH1-et, ami 360K forint, de adnak mellé egy kifejezetten filmes AF-es obit.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #19 üzenetére

    A videó nagyjából semmit sem drágít rajta... Gyakorlatilag egy szoftveres megoldás csak. Még a 10D-t is lehet videósítani egy firmware-l. Csak nagyon szar :)

    De most tényleg az 550D a legolcsóbb ami teljes 7D videót tartalmaz... Sőt 5D Mark II-nél is több funkciót tartalmaz (állítható 25/30/50/60 FPS)

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #22 üzenetére

    Youtube-on kell keresni... egy hackelt orosz firmware, szóval lehet nem éri meg kísérletezni vele :D Csak kábellel működik, és nagyon csúnya a rolling shutter effektus (tiszta zselés) kb mint egy telefonnal készült videó.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #26 üzenetére

    Már válaszoltam feljebb. Ha autofókuszt akarsz akkor vegyél videókamerát. Ez nem AF használatára való. Vagy veszel egy 1 millás canon objektívet aminek olyan gyors és zaj nélküli motoraja van, hogy lekövetsz vele bármit (bár akkormár nem 550D AF-et használnál...) De sohasem lesz az autofokusz, meg a zoom és a blende szép fokozatos automatikus, mivel ezek fotós objektívek, nem erre lettek kitalálva. Pana GH1-nek van filmes kitobija pl.. az egész szett 360 kiló.

    Kezdőknek egy ilyen nem ajánlott. Ez egy fényképezőgép, "ajándék" videó funkcióval, amit profik ki tudnak használni.
    Ha nem tudod manuális fókusszal használni, akkor semmi értelme.Sokkal jobban jár az ember egy zsúrkamerával.

    Amúgy ellene szól még a rolling shutter effektus, ami a kameráknál kevésvé jelentkezik:

    CMOS szenzorból következően:
    http://vimeo.com/6986229

    De mai legtöbb kamerába már ezt használják, szóval a videókameráknál is jelentkezik, az erős oldalra svenkelésnél, vibrációnál:

    Pl: http://www.youtube.com/watch?v=0qC0_nIUq9s&feature=related

    Ezért mondom, hogy profiknak ajánlott akik tudják is használni. Van hozzá steadycam nekik, shoulder mount, alkalmaznak focus pullert, kimérik pontosan mikor hová kell élességet állítani. Minden jelenetnél pontosan megvan, hogy milyen dof, és blende, meg iso kell. Ha ezt így tudod használni akkor megéri venni egy VDSLR-t.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #28 üzenetére

    Nemsokára lesz a kezemben egy ilyen, majd leírom milyen a kit obi.
    Viszont Vaterán, használtan 15K-val olcsóbban vannak ezek a 18-55-ös KIT obik... 15-20K-ért lehet kapni használtan.

    KIT-ben újonnan meg 225K. Tehát kb 30K újonnan egy ilyen cső.

    De amúgy nagyon egyszerű a kérdésedre a válasz: MINDENKI manuális fókuszt használ!! Az összes neten lévő videóban manuálisan állítják az élességet. Ezért nincs motorzaj. Én ezt az egy videót láttam ami AF-es volt, amit linkeltél. Többi mint fókuszgyűrű tekergetős.

    Bármilyen más DSLR gépet veszel, akkoris kb 300 ezertől lehet kapni hozzá olyan objektívet, ami halkan és gyorsan állít élességet. Viszont ez is hirtelen történik, és lesz motorzaj ott is. Nincs folytonosság, nem olyan mint a videókameráké. Az AF videó alatt még viszonylag újdonság ezeknél az eszközöknél, de mint már mondtam az egész főként az objektívtől függ - jelenleg viszont a Canonnak nincsen olyan emberi árú üvege, ami felmenne erre, van benne zoom motor, és finom AF állítási lehetőség. Egyszerűen ezek fotó objektívek.

    Tehát összegezve, AF-et sehol nem használják... Manuális fókusz pedig sokszor még jobb is mint az AF, igaz nem könnyű használni és sok gyakorlás kell hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #30 üzenetére

    Egy fórumos ismerősöm most vette meg, ez a véleménye:

    "megvettem az 550d-t, egy 10-22 és 28, 1.8 obival. A video funkció tökéletes, full manual, amúgy az ergonómia, építés minősége, fénykép, színek.... visszalépés a nikon után. De lehet hogy csak az 550d tartozik ebbe a kategóriába, de sajna ez nagyon "MŰANYAG"!"

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #33 üzenetére

    Hát ez nézőpont kérdése... Most egy Fuji S2-esem van (Nikon D100 váz).. régi öreg, alig működik.. van benne vagy 70K expo :D Na az aztán régi ropogós műanyag. Olyan nagy, hogy battery gripnek néz ki az alja.

    Megfogdostam őket mediában, nekem már egy 450D is nagy ugrás anyagminőség tekintetében.. Még örülök is ha kicsit könnyebb mint az S2.

    Amire nekem kell, totál megfelelő. Fotók készítése animációkhoz, amatőr tárgyfotó kisebb weboldalakra. Videó része pedig underground színtársulatnak kisebb gag-ek, meg darabok, ahol baromi jó lenne a DSLR-ek éjjellátása, mert a kamerák nagyon zajosak sötétben. Már készül hozzá állványcsövekből egy válltámasz (rig) meg egy DIY steady cam. Ezekkel már rendes videókameraként használható... durva hogy egy csomó vivás klippben már így használják 5D MII-t meg 7D-t is...

    Szóval alternatíva a 7D lenne (ami nagyjából egy nehezebb, jobban szigetelt, jobb AF-es 550D), vagy a mikronégyharmados Pana GH1...de nekem egyelőre mindkettő megfizethetetlen.. Szerintem sokkal fontosabb ha obikra költ az ember. Dehát ezt tudja aki kicsit is ért hozzá :)

    A 18 Mpixel meg szerintem nem átok. Az alábbi teszt szerint, mindenképp hasznos a több mpixel, hiába ellenzik sokan. (Ezt belinkelem a másik topicba is:)

    http://pixinfo.com/cikkek/dslr_evolution

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Tigerclaw #37 üzenetére

    Én nagyon kellemeset csalódtam a KIT obijában

    Itt összehasonlíthatod:
    18-55 IS vs 18-135 IS

    Szerintem ez kezdő objektívnek tökéletes, és 18 mm-en nagyon szép rajzolata van. 50 mm-en kezd lágyulni...de egy 28K-s kit objektívtől ez nagyon szép teljesítmény. Ez el is döntötte számomra hogy KIT-ben veszem. 18-135 már nem éri meg hozzá az tuti.

    Videózáshoz, meg érdemes hozzá venni egy konverter gyűrűt, régi Praktika M42-es obikhoz, mert kiváló Carl Zeiss Jena fix obikat lehet hozzá venni 2-3000 ft-os áron, használtan... Nekem egy 135 mm-es 3.5-ös Jenám van, és simán felveszi a versenyt a mai üvegekkel.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Márton #40 üzenetére

    Hali, nagyjából minden kérdésedre tudom a választ.

    Én a héten veszem a gépet, ha minden jól megy. Egyelőre bajban vagyok én is, mivel nemtudom eldönteni hogy 16GB-os Class 4-es Ultra II SDHC kártyát vegyem, vagy a 8 GB-os Extreme III-at. Elméletben a Class 4 minimuma 4 MB/sec, és az 550D pedig 5 MB/sec-el rögzít videót. Google kiadott pár szopó esetet Class 4-el. Hát jódrága.

    Na a kérdések:

    1. Lowligthban még mindig alázza a szenzormérete és a zajszűrése miatt az 1M-ós kamerákat szeirntem. A fekete tényleg fekete. Még 1600 ISO-n sem olyan gáz. Vegyük figyelembe, hogy kb egy konzumer HD kamera árában van.

    http://www.vimeo.com/10303138

    A Full Frame sokszor szopóbb lehet, ezt sokan elfelejtik. Méghozzá azért, mert olyan kicsi már a mélységélesség, hogy nagyon nehéz kordában tartani. Szvsz az ideális az APS-C.

    2. 3.5-nél még abszolút jó szerintem, bár az ideális ha veszel egy 20K-s 1.8-as 50 mm-es fixet. Ez a legjobb lowlight cucc. Az 1,4-es baromság úgy ahogy van, mert 10x többe kerül, és szarabb a képe is.

    3. Szerintem a tetőnél color moiré van, én legalábbis azthiszem így hívják. Szerintem minden DSLR kameránál kijön, de lehet még a HDV-knél is, passz. Szerintem a szenzor vagy a videórögzítés miatt van(hogy összevonja a 18 mpixelt HD-be) Lehetséges hogy ki lehet szedni, de szerintem belefér még a dologba, mivel én eddig elég ritkán láttam. Tuti van vmi demoiré szűrő. Fotónál van.

    4. AF-et felejtsd el. Semmi értelme. Nagylátónál könnyű használni a fókuszt, vagy szinte nem is kell, telénél gyakorlás kérdése. Szerintem a mélységélesség megér ennyi áldozatot.

    5. Blende mint tudjuk fotó obiknál nem szép folyamatos, erre nemtudok pontosan válaszolni milyen. Azt tudom hogy auto exposure és auto iso nem működik rosszul, az szép folyamatos.

    6. Zoomolás megintcsak felejtős, kit obinál, mert 3.5 - 5.6, és ugye akkor úgy megy vele a blende is, ami jó ronda. Tehát mondjuk egy 70-200-as 2.8-as fix-el már lehetne. De inkább felejtős. Meglehet lenni zoom nélkül is.

    (7). Amit kihagytál, az a rolling shutter effektus, gyors svenkelésnél gélesedik a kép.

    Pl http://www.vimeo.com/9994442

    Viszont aki ilyen gyorsan svenkel, az megis érdemli hogy gélesedjen a képe. Ne feledjük, hogy a mai összes CMOS-os kamera gélesedik, ha gyorsan mozgatod, csak nem annyira feltűnő. Egy olcsóbb fluid fejes (kb 11-15 rugóért már lehet kapni jól forgókat) videó állványon már nagyon szépen lehet svenkelni. Vagy csinálni kell hozzá egy shoulder mount-ot, (Válltámaszt). Vagy egy DIY steadycam is sokat számít. Ezekkel 100%-ra ki lehet küszöbölni az RS-t. Tenyérből meg ne videózzunk, amúgyis ergonómiailag ez egy fotógép.

    Példa, hogy az állvány mennyit számít: http://www.vimeo.com/9989885

    Tehát összegezve:

    A DSLR való videózás sokkal körülményesebb mint egy kamerával, előre megtervezett szituációkban, rövidfilmekben, videóklippekben, olyan eseményeken, ahol nemszámít az idő (nem egy színdarab pl) és olyan kezekben, akik tudják is használni, csodákra képes a cucc. Gyönyörű mélységélesség, elképesztő lowlight felvételek, 60P-s lassítás, kazetta mechanika elhagyása stb, cserélhető obik, M42-es adapterrel régi filléres, de pöpec obik felhasználása, kapsz egy Canon 7D belsejőt 200 rugóért, ezek mind előnyök. Persze áldozattal is jár, ezt el kell fogadni.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz johnjohn #47 üzenetére

    Azért ezzel nem értek egyet. Elég sok kis studió dolgozik már DSLR-ekkel, és valódi profik is. Nem csak egy hóbort. Reklámfilmezni, videóklippezni jobb mint egy hasonló árú zsúrkamera. Mert abból lehetetéenség kicsikarni a kis mélységélességet. Ebben biztos vagyok. Sokkal jobbak optikailag az objektívek, sokkal érzékenyebb a szenzor és nagyobb is.

    Ez egy ajándék funkció, ami hozzáértő kezekben csodát tud művelni.

    Az egy dolog, hogy a fotósok leszólják, sőt rühellik ezt a funkciót (értem is valahol, mert mi videósok is utáltuk a fotó funkciót egy kamerában :D) de ettől függetlenül igenis használható a dolog.

    Azt kell nézni, hogy az ember mit kap egy 180 - 250 ezres zsúrkamerával. Hobbi videózást, gyerekvideózás, meg zsúrkamerázást. Nagy mélységélesség, autófókusz ésatöbbi.
    Emellett a mai CMOS-os marokkameráknál ugyanúgy van rolling shutter (max kevésbé jelentkezik), az AVCHD egy ilyen árú zsúrkameránál borzasztóan elmossa a képet, és szerintem blokkosodik is.Ilyen áron ha jól tudom egyik sem ír 5.5 MB/sec-el mint a DSLR-ek Kicsit sötétebb helyszínen pedig olyan zajos, hogy az már gusztustalan.

    De nekem 3-4 nap múlva lesz összehasonlítási alapom. Végigjártam a VHS, VHS-C, DV, HD kamera+ dof adapter utat. (utóbbinál egy 35 mm-es mattüvegre rajzol egy fotós objektív, majd ezt a képet veszi a HD kamera. Itt sincs autofókusz) A DOF adapter volt az elődje a videó dslr-eknek...Szóval az utóbbi képi hatásokat minimum egy 5 milliós kamerától várhatja az ember, mivel még az 1 milliós kameráknak sincs ilyen nagy érzékelője.

    Végszóként megint csak az tudom mondani, hogy itt elsősorban az ár-érték arányt kell nézni! Mert bőven olyan áron van mint egy HD kamera+ Dof adapter + obisor. Csak itt nincs fényerőveszteség, képátfordulás, nincs mattüvegpor, nincs vibramotor, vignettálás stb stb stb....Arról már ne is beszéljünk, hogy ez egyben egy kiválló fényképezőgép is. Tehát aki nem sz*rja a pénzt, az igenis értékeli, hogy 2 eszközt kap egy áron.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz johnjohn #65 üzenetére

    Én ezt a kijelentést cáfoltam:

    Már írtam itt is, :profi videózással foglalkozó szakember ismerőseim is próbálkoztak a DSLR-videózással, és nekik is csak kompromisszumokkal jött össze.
    Videóhoz kamera kell.

    Kompromisszumos persze... de filmre forgatni is ugyan ilyen kompromisszumos (sőt sokkal jobban az, amikor iszonyat drága a nyersanyag pl)

    Viszont alátámasztja sztem ez a rendkívül jól kivitelezett Modern Warfare Fan film, amit 7D-vel vettek fel.

    [link]

    Kijelenthetem, hogy videóhoz nem feltétel a videókamera :)

    Plusz még azt is cáfolnám, hogy "nagyon jó objektívvel lehet csak" használni. Egy chipes M42 konverter, és ráraksz egy 2000 ft-os Carl Zeiss Jenát. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Márton #46 üzenetére

    Hogy lehet az ISO-t kordában tartani?

    550D-ben már van max ISO határ.

    Az a vastag szél jelenség, nekem HDV kameránál is ugyanúgy jelentkezett. DVD formátumot el kell felejteni.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #68 üzenetére

    3-7 nap múlva jön :) Majd írok róla review-et :)

    AVPlanet-nél rendeltem. Eddig nagyon rendesek voltak, 5 perc alatt válaszoltak mindenre. A másik meg, hogy -3%-ot adnak diákigazolvánnyal és még ígyis a legjobb áron van. Ha minden igaz 187K magyar rúpiáért.

    Már csak az volt kérdés hogy milyen SDHC kártyát vegyek hozzá... Minimum Class 6 (min 6 mega / sec) kell, hogy a videó funkció működjön, az 5,5 MB/sec miatt.

    A Sandisk a legjobb megoldás de irgalmatlanul drága:

    Sandisk 16 GB Class 6 : ~30K
    Transcend 16 GB Class 10: 14,5K
    Apacer 16 GB Class 10: 12K
    Kingmax 16 GB Class 6: 12K

    Off: jó az új avatarod :))

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    Na lejárt bocs:

    Ez az Apacer

    Nekem nagyon szimpatikus. Class 10 ugye már 10 Mega/ sec. Lehet a Sandisk tudja a 30 Megát is (de az nagyon elméleti maximum), de 3x annyiba is kerül a 16 GB-os kártya.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #71 üzenetére

    Köszi :)

    Az tuti hogy a 20D-d tárcsáját, súlyát, és prizmáját irigyelni fogom :P Ezvan 50D-re már nem futotta. Meg hát a lowlight színházi videózáshoz kell az érzékenység... Sajnos zsúrkamerák elvéreznek.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #73 üzenetére

    Elsősorban azért, mert használt gépet nem akarok venni. Főleg ezek azért már nem mai gépek, és egy 30K expo-s gép azért necces már nekem.

    A másik meg hogy én ezt kamera helyett vettem, viszont kellett már egy rendes fotógép is S2 helyett, mert kaptam néhány fotós melót is. Amilyen videós dolgokat én csinálok, arra tökéletesen jólesz. Szóval elsősorban egy alacsony fénynél is kevés zajjal dolgozó, kis mélységélességes kamera kellett. Másodsorban fényképező.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz máyköl #75 üzenetére

    Az én fuji s2 gépemben kb 50- 60 ezer expo lehet :D Persze ebből én alig csináltam vmit... Fotós főnökömé volt :D Hajdesok cicit látodd már az a CCD :D

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz M@trixfan #80 üzenetére

    Ha visszaolvasod az itteni pár HSZ-t, akkor részletesen körbejártam a videós témát. Pro/kontra. (Rolling shutternél viszont megjegyezném, hogy ugyanúgy vagy még jobban produkálják a zselé effektust)

    A nagy felbontású szenzor inkább előny jelen esetben. A Canon mérnökei jó munkát végeztek, pixinfón volt egy részletes teszt erről, semmilyen hátránya nincs a nagy felbontásnak. Egyáltalán nem zajosodik jobban, sőt a zaj is nagyobb felbontású lesz.

    Ráadásul a 18-55-ös kitobinak elég jó a rajzolata, 18-as állásban simán felveszi a versenyt a drága objektívekkel, 55-ön tény hogy mossa a sarkokat. De az új kit nagyon szuper lett.

    Érdemes még hozzá beszerezni egy 55-250 IS-t is, így elég jó átfogást kap az ember, olcsón.

    Videónál pedig olvass vissza és teljes képet kapsz :)

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz M@trixfan #82 üzenetére

    Semmiképp se, mert a 18-135, nemhogy drágább is sokkal, hanem az az obi eléggé fos képet ad. Volt egy jókis összehasonlító teszt. Lehet nagy átfogású zoom, de a nagylátószöget és a telét fizikailag képtelenség szépen összehozni... Volt is egy teszt, összehasonlítva 18-55-el... Sokkal gányabb a képe.

    Anyagilag szerintem jobban kijössz, ha veszel egy vázat, és 53-56K Ft körül 55-250 IS-t, és később meg egy 18-55 IS-t. Azt lehet használtan is már 15- 20 körül kapni.Kit szerintem még lehúzás is.

    Nikonnál nekem volt egy 18-55 és egy 70-300-as tele, és szinte mindig a tele volt fent, a portré, telézés, és a majdnem normál látószög miatt... de nagyon hiányzott az 55-ös normál látószög. Szvsz pont jó az 55-250 IS. Árban is teljesen korrekt cső.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz gyapy82 #84 üzenetére

    Ezek közül válassz:

    Már csak az volt kérdés hogy milyen SDHC kártyát vegyek hozzá... Minimum Class 6 (min 6 mega / sec) kell, hogy a videó funkció működjön, az 5,5 MB/sec miatt.
    A Sandisk a legjobb megoldás de irgalmatlanul drága:
    Sandisk 16 GB Class 6 : ~30K
    Transcend 16 GB Class 10: 14,5K
    Apacer 16 GB Class 10: 12K
    Kingmax 16 GB Class 6: 12K

    Sajnos még elég kevés a tapasztalat velük. Mindenképpen Class 6-os kell neked... Csak sajnos néhány esetben leeshet 6 alá, a szabvánnyal ellentétben (Pl egy vaterán árult Class 6-os Kingmax 3 MB/sec-el írt, ami aztán lecsökkent 1-2 MB/-ra félidőben... ez már erős bukta, mert nekünk konstans min 5.5 MB/sec kell)

    Szóval a fene tudja :( ... Én Class 10-es Apacert szeretnék venni, HA VÉGRE megjönne már a boltba az 550D és mehetnék érte... ELvileg egy Low Level format jót tesz a sebességüknek.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz hunadams #86 üzenetére

    Igen, ennek az az előnye, hogy nem kerül át a videókamera vámkategóriába, ami 30 perctől van, és jóval megdrágítaná. A hátránya pedig hogy élő folyamatos közvetítesekre szopó lehet.

    A 4 Gb meg az SD/SDHC fájlrendszer miatt van, ebbe kb 12 perc fér bele. Viszont SDXC is tehető bele, aminél ha jól tudom alkalmazható más fájlrendszer is (ennek utána kell nézni)

    Végülis lényegtelen, mert amatőrfilmezésnél, úgyis rövid snitteket alkalmaz az ember.

    Amire nagyon kell figyelni, hogy IS-es objektívet használjunk, vagy állványról lőjünk, vagy steadycam/dolly... A rolling shutter miatt, meg azért mert baromi könnyű kis szerkezet, és kézből esélytelen mondjuk egy 50 mm-es IS nélküli obival állóképet lőni.

    Minden más esetben vegyetek kamerát inkább. Akinek vannak jó obijai meg stabilizáló cuccai, azoknak jó.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz gyapy82 #88 üzenetére

    Na végre egy DIY-es arc :)

    Első sorban egy jó tripod ami nagyon fontos. Ezt érdemes venni, sztem egy velbon fluid fejes videó cucc már jó, próbáltam. 15K körül van.

    Én egy shoulder mount (válltámasz) készítésén gondolkozom.
    Régi álvány csöveiből lehet csinálni, némi kreativitással. Tesztnek lehet gányolni is az elején.

    Kb vmi ilyesmi. [link]

    Ezzel már elég jól lehet stabilizálni. Bár tény, hogy kellene mellé egy kis LCD monitor is. Egy AV-s elemes LCD tv-t olcsón lehet venni szerintem.

    Steadycamnél én ezt szeretném megcsinálni:

    [link]

    A legfontosabb itt a balansz. Ezt eltalálni, kikísérletezni hónapokba is beletellhet. No és meg kell tanulni használni is, ami megint csak sok idő. De bízom benne, hogy kiváltható a 100 rugós bolti darab.

    Itt is találhatóak érdekes DIY cuccok, megéri körbenézni. PVC rig is érdekes lehet.
    [link]

    Ez is egy érdekes megoldás DIY merlin: http://www.youtube.com/watch?v=ohuHNZySHQE

    De googlebe beírva számtalan ötletes dolgot lehet találni.

    Ja és az olcsó utángyártott megoldásokban ne higgy! Inkább bukj 1-2 ezer ft-ot házi megoldással, mint megveszel 50K-ért egy kétes eredetű indiai steady-t ami semmit sem ér...

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz hunadams #90 üzenetére

    Hát 7D-nél sincs, és jelenleg 7D és 550D a videós húzó ágazat (nem véletlenül upgradelték így az 500D videós fícsöreit)

    Remélhetőleg belekerül.

    Amúgy meg külső rögzítő eszköz lehet kifizetődőbb.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    Na itt egy review a 16 GB-os Class 6-os Apacer SDHC-ről

    [link]

    The results:
    Write speed: 10.3MB/s
    Read speed: 19MB/s

    Ez már bőségesen elég az 550D-hez, beleszámolva a telitettségi tényezőt, vagy a melegedést.

    Megjegyzem hogy a 16GB-os Class 10-est 12 000 Ft-ért mérik. Az még stabilabb is ennél.

    Sandisk Extreme III 16 GB Class 6 pedig 30 000 körül van. Hát bármennyire is hiperszuper kártya, szerintem neméri meg a majdnem 3x-os árat.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    Nah hogy jártam... tipikusan az én formám... :( :O

    Megvan az 550D-m... erre nem egy szürke hotpixel éktelenkedik a videómód közepén?
    Kijelzőről is látni, főleg belenagyítva.... teljesen elb*szza a felvételt..

    Nagyon remélem kicserélik .. nemelég hogy 1 hónapja várok rá már egy másik boltba, ez meg hotpixeles :(

    Valaki más tapasztalt hasonló jelenséget?

    Még soha nem hallottam hogy DSLR videómódban hotpixeles lenne :(

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #95 üzenetére

    Hát egy másik boltban vártam rá. Itt meg votl azonnal, csak pont beszívtam vele.
    AMúgy kicserélik gond nélkül. Canon szervíz is írta hogy kikell cserélniük.

    Szvsz aztmondom az új vásárlóknak, hogy nézzétek meg a vásárlás helyszínén notival.

    Iyet kell keresni, világosnál nem látszik csak sötétebb helyeken, és magasabb ISO-nál. De ott viszont eléggé zavaró.

  • Ren Hoek

    veterán

    Nah kicserélik a cuccot gond nélkül. Canon szervízben elvileg szoftveresen javítják, ha később veszi észre az ember mint 3 nap

    Addig tesztelgettem a gépet, nagyon királyság szerintem :)

    Mint fotógép is szuperjó, mint videókamera is teljesen megállja a helyét. Gyönyörű a mélységélesség, zajszűrés stb. Éles HD képet ad. Manuális fókusz pedig inkább áldás mint hátrány. AUTO ISO-val pedig szép átmeneteket ad sötétből világosba érve pl.

    A rolling shutter meg egyáltalán nem olyan vészes mint hittem. Alig jelentkezik. Egyszerűen IS-es objektívvel kell használni. HV20-amnál is volt majdnem ilyen szintű.

    Egy 18-55 IS és egy 55-250 IS obipark majdnem megvan 70-80 rugóból és azzal már lehet kezdeni valamit :)

    Szóval így összegezve, nemtudnék rá negatívumot mondani. Az hogy kicsi és könnyű nem akkora borzalmas hátrány. Anyagminőségben nincs gond a "műanyagos külső" ellenére, elég jól össze van rakva, seholsem lötyog vagy ropog, recseg.
    Kijelző hatalmas, és nagy felbontású kristálytiszta képet ad. Kereső is sokkal nagyobb mint a Fuji s2-őmé.

    Az meg hogy 2 in 1 eszköz, én csak örülök neki. Nemkell fotó és videókamerát cipelnem egyszerre, csak egy könnyű eszközt.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #98 üzenetére

    Jah vétel előtt kipróbáltam a Media Marktban az 1000D-t... Hát nagyon lelombozódtam. Nagyon kis gagyi műanyag hatása volt.

    Hálaégnek ez annál sokkal jobb szerintem. Az mintha papírból lenne. 550D egy 55-250-el már karcsú, de tekintélytparancsoló gépet ad. Persze nem egy 50D, de amire való arra tökéletes.

    Vakut majd én is akarok, hirtelen nem hallottam még arról amit kinéztél. Kíváncsi leszek milyen. Majd írj review-t, ha megveszed :)

    Amúgy HV20-amhoz képest mégegy előnyt tudok felsorolni, (azonkívül hogy végre nincs kazetta mechanika) A sötét, fekete, vagy részlettelen helyeken teljes zajszűrés van, és így a fekete tényleg fekete, nem zajtenger. Pl ezért lehet olyat csinálni, hogy a Holdat filmezve, az égbolt tényleg fekete. Legalábbis hasonló árú HD kameráknál nem láttam ilyen fícsört.

    Végül itt egy kép unokahugomról.Kis bajszos :DDD

    550D, 800 ISO, EF-S 55-250mm IS

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    Nagyon finom, szép, és filmesre fényelt 550D videó, KIT objektívvel, és kiegészítő eszközökkel.

    http://www.vimeo.com/10960108

    Megéri megnézni a kételkedőknek :)

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz johnjohn #104 üzenetére

    Azt bizonyítja, hogy lehet használni mint videókamera. Mivel nekem is van egy, ezt teljes mértékben alá tudom támasztani. Majdnem sikerült elbizonytalanítania a vészmadaraknak... Szerencsére nemjött be :) Egyszerűen nemértem mit kell ezen értetlenkedni, megnyomom a gombot és felveszi a képet amit akarok, sőt még kapok két kreatív lehetőséget, ez pedig a mélységélesség és a jobb lowlight. Ez utóbbi kettőre esély sincs egy ilyen áru ZSÚRKAMERÁNÁL Mert ilyen áron csak ZSÚRKAMERÁT kapsz! :O

    Amire nekem kell, kisfilmek, reklámok, színdarabok jeleneteknkénti felvétele stb arra 100%-ban megfelel. De egy 16 Gb-os kártyával tökéletesen fel lehet venni egyfolytában 29 perces riportot, vagy egy koncert összes számát 100x jobb lowlight-al...

    A lényeg, hogy ugyan úgy kell használni mint egy professzionális celluloid filmes kamerát, ahol ugyanúgy nincsen autófokusz, és atöbbi "kényelmi funkció" ... érdekes ők nem nyafognak ezen. Aki erre nem képes, vagy nem ért hozzá, az könyörgöm NE vegyen ilyet!

    Gondolom az ellenzőknek fogalmuk sincs a DoF adapteres korszakról, amikor a kamerákra raktunk egy vibrás mattüveges csövet, és elé M42-es objektíveket.... Szöszös életlen kép, IS teljes hiánya, AF, Auto ISO mind mind kilőve... Azután ezt egy áldás használni...

    Ha fátyolosság alatt a mélyfeketék hiányát érted, az direkt van. Mert celluloid filmesre akarták belőni. A celluloidon sincsenek halott mélyfeketék...

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz johnjohn #106 üzenetére

    Oké értem én... nem is neked szólt csak általánosságban azoknak akik kijelentik hogy használhatatlan mint videókamera. Csak adott szituációra jó és csak azt lehet felvenni vele ami éppen kompatibilis vele. Ez totál nem igaz. Pontosan ugyan úgy használható mint egy videókamera.

    De mindegy én itt be is fejeztem a témával kapcsolatos vitát, nem is nagyon érdekel más véleménye. Én használom, és kihasználom a pozitív tulajdonságait, teljesítem a felkéréseket, és visszakeresem az árát. Már most van rá egy videós melóm... Ezenkívül még egy csajfotós melót is sikerült szereznem, amit eddig nem vállaltam el, mert nem volt rá jólműködő eszközöm.

    Részemről le is zártam a témát. :)) A kételkedők vegyenek videókamerát aztán filmezzenek ;)
    Én meg örülök, hogy két kiváló eszközt kapok egy testben. Mindenki boldog :B

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #109 üzenetére

    Ja ja :)

    Kicsit más téma: de holnap jön az Apacer 16 GB-os Class 10-es SDHC-m.... 12300 Ft-ért vettem az Iponban... Ha beválik, akkor tényleg neméri meg 30 ezerért venni egy sandisket, merthogy csak az alkalmas videózásra.

    Mellesleg most egy sima SD kártyát használok 1 GB-ost, ami kb 1.5 MB/sec-el ír és olvas... és még erre is simán lehet felvenni rövid jeleneteket... Illetve 2 percet, :) a buffert még nemsikerült megtölteni.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #112 üzenetére

    illetve az objektív zoom mechanikája lett egy kicsit egyenetlen járású

    :D ez kész :D

    Amúgy jól összerakott cuccok ezek.. az tuti. Meg szerintem pl 550D súlya, jól kompenzálja az esésnél elszenvedett károkat.

    Amúgy nemrég leejtettem, sőt lerántottam elég magasról egy könnyű Kodak bridge gépet... és semmi baja nemlett! Pedig pattogott a parkettán...

    Külsérelmi és belsérelmi nyomok sincsenek.

    Mindez annak köszönhető, hogy könnyű a gép, és a műanyag szépen elnyelte az ütközés következményeit.

    Ahogy a laptopom leverésénél is, az erős bakelit csak egy picit horzsolódott le a szélén, de amúgy kutya baja :)

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Picturemaker #114 üzenetére

    De amennyivel drágább, nem biztos hogy megéri...Jobb kettébontani a 18-55-re és 55-250-re.

    Veszel egy 18-135-öt, és egy normális teléd sincsen még! Az általam említett 2 obi 70 ezer ft-ből kijön... A 18-135 pedig egymaga 90-100 ezer között mozog, 135 meg tele szinten nulla kategória. Még a 250 is kevésnek érezhető néha.

    Képminőségben:

    [link]

    Azért cserélhető objektíves, hogy szépen fel lehessen bontani a látószögeket.
    Amúgy megjegyzem, hogy nekem nagy lapát kezem van és zongorista újaim. Egy Fuji S2-est nyúztam egészen idáig:

    Szerintem a legnagyobb váz ami létezett, portrémarkolat nélkül (!)

    Ezután nekem totál fel sem tűnt a váltás. Ez az ergonómia kérdés szerintem nyafogás :) Minden vázat meg lehet szokni egy nap alatt kb... utána már sz*rja le az ember, csak menti ki a képeket a kártyára, és használja a gépét.

    Akinek nem fontos a videó része, hanem mindenáron ergonómia így meg úgy, az vegyen próbára vázat. De amúgy tök mindegy.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Picturemaker #114 üzenetére

    18-135 ellen mégegy érv: 110 körül megkapod.

    DE használtan, vagy szürkeimportból megkapsz 120-130 között egy 70-200mm f4L USM-et:

    Ez gyakorlatilag rajzolatban, felépítésben, AF gyorsaságban szétalázza a 18-135-öt és az 55-250-et is. Egyedül az IS hiányozhat, de annyira szerintem nem nagy varázslat. Mozgó témára felejtős, mert a témát nem stabilizálja. Néha nekem még átok is, mert elhiteti, hogy lehet több expo idő is... így viszont tuti bemozdul a téma.

    Emellé 20 ezerért egy 18-55 IS, ami ugyancsak árához képest kiváló optikailag... 150-160-ból kijön egy profi szintű uborka szet.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Picturemaker #122 üzenetére

    Ezekben már gapless szenzor van (7D-ben is ha jóltudom), ezért sikerült 18 mpixelt belepréselni, teljesen jó zajszint mellett

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #127 üzenetére

    Egyelőre 55-250-el csináltam. Mivel még nincs meg a 18-55. De kivárok vele, mert találtam egy M42-es 50 mm 2.8-ast egy 135 mm 2.8-at és egy Carl Zeiss MC 135 3.5-öt... az utóbbit még Nikonon használtam adaptergyűrűvel, és iszonyatszép éles képe volt, csak Nikonon nincs végtelen... Canon átalakítóval viszont már van végtelen, és AF visszajelzés is... Szóval ez az obipark játszani tökéletes lesz :) csak kell vennem egy Canon adaptergyűrűt..3900 ft körül van.

    Itt egy WMV .. 1080p MOV volt, de a méret miatt átkonvertáltam 720p 5mbps-esre.

    http://dl.dropbox.com/u/1264679/kkk.rar

    (Anyum egy alternatív színtársulat tagja, és egy a drabjukból idéz éppen :D )

    Manuál fókusz, obi 50- 130 mm között áll kb. ISO 400 körül volt. A röcögés az objektív IS-e miatt vevődik fel a belső mikrofonról. (Szal megéri egy külsőt venni) Tenyérből vettem de volt azért támaszték.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    Jah amúgy végre sikerült átvennem a 16 GB-os Apacer Class 10-est... 12300 Ft volt.
    Basszus nagyon király kis memóriakártya. Videórögzítés tökéletes, 2017 db 18mpixeles fotó fér rá :D, és a másolási sebessége is nagyon durva... MÉg nem mértem le, de a videók bemásolása alatt simán hozta a ~ 18-20 MB/sec-t. :K

    Hardveres ECC, Minimum 10 MB írási sebesség, és Wear leveling-et is tudja ami az SSD-knél is van, élettartamot növeli + 5 év gari. :P

    Már majdnem megvettem 30 ezerért a Sandisk Extreme III-at... de most nagyon meg vagyok elégedve az Apacerrel. Bebizonyosodott, hogy olcsón is lehet gyors és nagyméretű SDHC-t kapni. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Cancer #130 üzenetére

    Jah hát megkell tanulni használni, ezen még furcsa volt az MF-et használni, néha elfelejtettem lekövetni ) Tény hogy nem videókamera...

    A rolling shutter jelentkezik,ezért állványra kell rakni. vagy megtámasztani... ilyenkor meg az IS-t kell kikapcsolni mert egy kicsit furán viselkedik állványról svenkelés közben. (MOD: közben rájöttem hogy hülyevagyok, és az nem IS / rolling shutter miatt "fura", hanem a felszálló hőmennyiség miatt halvány remegés látszik :DDD )

    Tehát semmiképp sem egyszerűbb használni, egy videókamera után pl.

    Viszont a fő felhasználási terület, mint riportok készítése, természetfilm (sok fix jelenettel) low light szituációk, amatőrfilmek, stb... ilyenre tökéletes ahol nem kell gyors AF... Egy jó fluid fejes állvány beszerzése viszont kötelező! Amit én próbűáltam Velbon, az nem is drága és nagyon szépen mozog a feje . 12-15 körül vannak már használható darabok. Viszont az ilyen pár ezer ft-os fotóállványok rontanak a helyzeten. (Mondjuk ez már HV20-nál is gond volt)

    Plusz az, hogy végre nincs kazettamechanika, interlace, és gyorsan gépre tudom rakni a dolgokat. Ez mindenképp hasznos.

    Nah az tényleg elég olcsónak tűnik, Transcend-el elvileg nincsen gond, tökéletesen viszi a 6 megát. Az meg tökmindegy már, hogy 15 vagy 18 megát olvas / sec.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Rolanddd #133 üzenetére

    Sajátvakus. Az alanyoknak zavaró lehet :D de nem vészes...

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz oszy78 #135 üzenetére

    Csak egyszerűen behúzom Sony Vegas 8-ba, aztán render wmv 5 mbps-be. 720p.

    De a TMPGenc is jó program és progi. Ha nVidia kártyád van akkor gyorsítja is. Illetve a Media Show Espresso is ilyen, az Atival is működik.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #138 üzenetére

    Már megvetted? Hangos mozgó felvételekre teljesen alkalmatlan szerintem... Főleg mozgó témákhoz. Előszöris a rolling shutter olyan erősen jelentkezik, hogy állványról is látszik ha kicsit megrúgod az állványt már gélezik a kép (mint egy mobilé) :(((

    Másodszor, képtelenség ráfokuszálni a témára ha mozog... lehetetlen, csak statikus vagy lassan mozgó témára lehet kompromisszummal. Vagypedig fókuszkiesés lesz, ami fos amatőr, megfájdul tőle a feje az embernek. Kézből még IS-el is látszik az gélesedés nagyobb telénél... de kiegészítő cuccokkal ki lehet küszöbölni.

    AF-et már leírtam hogy totálisan használhatatlan. Live Mode-ban amúgyis kb 1 óra mire megtalálja az élességet még fotónál is. A kontraszt alapú AF egyszerűen szar. Videó módban teljesen felesleges használni, mert nemjutsz vele semmire. Oda vissza 20x végigpásztázza mire megtalálja, ha megtalálja - sok sec eltellik.. Ezt manuál fókusszal kell használnod, nincs mese. Mindez teljesen független obitól, mert a kontrasztos AF a fos.

    Amire jó, statikus videók készítése, természet táj, riport, divat videó esetleg, reklámok, előre megtervezett amatőrfilmek... Én ezekre használom, erre perfekt, néha kicsit zavaró a moiré... Plusz fotózni baromi jó. Szebb a képe jobban ki lehet használni az adottságait mint egy kamerának.

    De minden másra egy videókamera 100x jobb. Ezt most már tapasztalatból mondom, csak DSLR-el szenvedés lesz vele a munka ráadásul jónagy pénzkidobás is.;)

    Legszívesebben megtartottam volna mellé a kamerát is mert bizonyos helyzetekben sokkal jobb az. :))

    Tehát sum: mozgó témára tökéletesen alkalmatlan.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #142 üzenetére

    Csinálok neked mozgó témáról. De semmi értelme. Nemtudod lekövetni a témát, mert vagy nemlesz fókuszban, vagy olyan szinte gélezik mint a mobil képe. Kézből esélytelen. Állványról svenkelve meg csak lassú svenknél éri meg használni. Ráadásul a gyorsan mozgó tárgyak is torzulnak, pl vonat is... keress rá hogy rolling shutter, meg train meg ilyenek.

    Csak ismételni tudom hogy erre totál nem jó.

    Jobban jársz egy CCD-s (vagy CMOS-os, mert most már inkább azzal gyártják) kamerával (az utóbbi rolling shuttere de jóval kevésbé produkálja) Ilyen kamerát tudsz venni 80-120 ezer ft-ból és pont hogy hobbi célra kiváló.

    Tehát utoljára és határozottam mondom, hogy ne költs el rá 260 ezer ft-ot obikkal együtt, mert nem éri meg!

    Én személy szerint jól jártam vele, mert legtöbbször állványról kell dolgoznom, illetve lassan mozgó, pepecselős témákat kell videóznom,vagy előre megtervezett dolgot. Ilyenre tökéletes, és jobb is mint egy kamera. Tehát nem önellentmondás amit írtam, mert én DOF adapter helyett használom annál pedig mértékekkel jobb.

    Valamilyen rendezvény,esemény rögzítésére CSAK ÉS KIZÁRÓLAG VIDEÓKAMERA!

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #144 üzenetére

    Szerintem az AF témát hanyagoljuk már :D menj el a boltba, próbáld ki és meglátod hogy teljesen használhatatlan...egy virágra is egy örökkévalóság mire élesít..... én nemtudom 101x leírni :D

    Zoomolást ugyancsak felejtsük el, max ha 5.6 fixre betolod..Napon jó max. Itt is ocsmány a rekesz állítás kb.

    Mozgó témákról, gyors svenkelésről ennyi: [link]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Nekem-8 #151 üzenetére

    Én is csak azt tudom elmondani amit Cancer kollega.

    [link] Azért itt ott nyúlott rendesen a kép... manuál fókusszal 18-55-el

    Tessék mozgó téma... Ez még nem is olyan vészes. Nekem 55-250-nél erősebben jelentkezik azért,...Tehát sok pézért venni akarsz még egy telét is... mivel teleobjektív ez is belejátszik. 250-nél, már elég erős a kép "kilengése"... jóhogy erősebben érezhető az RS . Amúgy 720p-ben pl 50% gyengébb az RS hatása. Gondolom NTSC-ben 30 FPS mellett is kevesebb 5-10%-al.

    Lehet téged nem zavar, engem igen. Viszont amire használom ott nem kell ezen aggódni.

    AF témát utoljára elmondom nyomatékosan, hogy PRÓBÁLD KI. Nem lesz jó.

    A 18-55 is elég gyors sima AF-ben. DE a kontrasztérzékelős AF az nem az objektívtől függ. Legalább olvass utána mi is az AF rendszer lényege, hol található a gépben, és mi történik akkor ha Live módban felcsapott tükör mellett akar élesíteni a gép.

    NEM OBJEKTÍV FÜGGŐ! :O ... én reménykedtem benne hogy jobb lesz a kontrasztos AF, de 5D MII-ben is ugyan ilyen tré.

    A formátum pedig .mov, quick time szükséges hozz, CCCP kodek pakk, ki lehet próbálni VLC playerben, sima Media Playerben, vagy Classic Media Playerben. Ha szaggat akkor valószínűleg gyöszös hozzá a géped...Megsúgom, a preview nálam se megy filmvágóba akadásmentesen... Tehát át kell konvertálni valami könnyen szerkeszthető formátumba, mint pl Cineform. Ez már editálható könnyen.

    GPU valószínüleg gyorsítja a .mov lejátszását, nekem 3200 Mhz-es 4 magoson kb 10-15%-al játsza... 800 Mhz-es power saverben meg 40% körül. Kell hozzá kraft az tuti.

    Viszont ha ilyen lefitymáló stílusban írsz, (hiába válaszolunk már vagy 20x) akkor senki se fog segíteni...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák