Új hozzászólás Aktív témák

  • difit

    tag

    Helló!
    Engem is érdekelne nagyon a téma, de én nem adnék ki rá túl sok pénzt...szal 1 kicsit egyszerűbb dologra gondoltam!
    Vegyünk egy kb 600-as P3-at vagy cerkát (az egy kocsiban sztem mindenre elég...nem játékgépet akarunk csinálni). ugyebár fő probléma a tápellátás!
    ma mértem le egy ATX tápban a trafóról lejövő feszkóit...3 féle volt:
    - 14.5V DC (gondolom ebből csinál stabil 12V-t)
    - 8V DC (5V-os ág)
    - 5V DC (3.3V ág)

    1. probléma:
    Tehát ha a trafó helyére kötök pl az akuból stabkockával leszabályozott feszkókat, akkor elvileg mennifog egy sima ATX tápról is?

    2. probléma:
    Az indítózáskor hirtelen leeső feszültség!
    Ezzel talán azt lehetne csinálni, hogy a motorkerékpárokban használt aksit párhuzamosan bekötni a kocsi aksijával, és közéjük egy diódát.....a mociaksi a maga 5Ah-jával csak elbírja a szgépet látni egy rövidebb indítózás ereéjig (sőőt sztem 30percet bizti tud) Tehát amikor a motor jár, a mociaksi is kapja a töltést, amikor meg tegyük fel véletlen lefullad a kocsi és ujra kell indítani (és a gépet nincs idő kikapcsolni) akkor indítózás közben a kis akksi táplálja a gépet.

    3. probléma:
    Hidegebb napokon hogyan lehet megoldani azt h. a gépházban ne lehessen párakicsapódás?.... A kocsinál ez csak a szélvédőn jelentkezik, vagy a gépben is lecsapódna a cuccos?

    Nem vagyok szakértő, csak segítséget szeretnék kérni h. ezek az elméleti dolgok működnének e a gyakorlatban!!

    Köszi!


    [Szerkesztve]

    „Ha ötvenmillió ember mondja is a butaságot, az attól még butaság marad! '' (Anatole France)

Új hozzászólás Aktív témák