Új hozzászólás Aktív témák
-
AtHoS
nagyúr
max. 120W? Ellenoldalon ettől jóval magasabb TDP van gyárilag megadva. Mutatott teljesítmény is ehhez mérten értendő?
read-only mode on the forum
-
Duck663
őstag
Félek ettől a Navi 33-tól, látva, mit sikerült összehozni a Navi 31-el. Ezekkel a paraméterekkel az asztali 5700XT szintje körül kellene lenniük. De kételkedem...
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem úgy tűnik. Ott 115 wattig megy a 4070 és 4060, és azok ellen megy a Navi 33.
A teljesítményről annyit tudni, hogy a mobil 7600M XT az asztali 3060 Ti és 3070 között van. De ez a 120 wattos TDP konfigurációja. 4000-rel még nyilván nem tudott mérni az AMD, ezért mértek asztali 30-as GF-fel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fLeSs
nagyúr
2.3 GHz-en asztali 3060Ti/3070 sebesség? Eléggé hihetetlen. Én arra számítanék, hogy 3 GHz körül éri el a 6700 XT-t (ami végülis 3060 Ti sebesség).
Ez is olyan AMD marketing, mint az ígérgetés a 7900-esekkel?[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a game clock, ami azt jelenti, hogy az az órajel a minimum, amit látni fog a user, de jellemzően 100-200 MHz-cel magasabb lesz, vagy akár 300-zal is.
Amit tudok mérést az nem AMD-s. De van egy Witcher 3 adat 1080p-ben, nem maxon, de elvileg közel hozzá, ahol a 7600M XT 141 fps-t tudott, míg a 3060 12 GB 102-t. De, hogy hol volt a mérés, mik voltak a gépek mellett a procik, mi volt a pontos beállítás ... nincs adat. De a játék DX11-ben futott... ezt elég biztosra mondom abból, hogy az őskövület fraps jelezte az fps-t.
Szerk.: Hmm... a SmartShift MAX miatt úgy néz ki, hogy nem 120 watt volt az a TDP konfiguráció. Mert a max az oda tud dobni plusz 30-40 wattot is. Úgy meg kilő az órajel rendesen. Ezek a kurva részletek. Már nem lehet követni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SaGaIn
senior tag
Valaki magyarázza el mi a különbség az M és az S modellek között mert pl A 7600M XT és A 7700S között a táblázat szerint összesen 100 MHz a különbség... Nem értem ez miért kellet hogy négy termék legyen.
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Francia91
veterán
Marha sok értelme van a laptopok 80%-ában a 120W feletti GPU TDP-nek, ha 4-5 perc után a proci és a GPU is Throttlin-ba ütközik.... Mert valljuk be, az esetleg legnagyobb részében csesznek normális hűtést alájuk rakni, inkább arra mennek, hogy minél vékonyabb házba minél erősebb hardvert rakjanak, aztán a proci és a GPU is pár perc alapos használat után 70%-on kénytelen menni.... Akkor már inkább egy alacsonyabb TDP, amit stabilan kordában tud tartani a hűtés, konstans teljesítményen. Úgy legalább nem dobálja ki a paraszt a pénzt olyan hardverre, aminek az erejét 5 percig tudja kihasználni
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Francia91
veterán
Nekem mobil munkaállomásom van, Dell Precision M4800-as. i7 Extreme (4930MX) procival, MXM kártyával, de konkrétan 5 óráig hagytam rajta stressztesztet (Aida64 + FurMark), a videokártya és a proci is végig max órajelen mentek (CPU max 85 fok Turboval, videokártya max 63 fok). Az i7 Extreme 4. gen hőtermelése simán ott van a mai procik szintjén, az MXM foglalat miatt pedig a videokártya cserélhető eléggé új generációsra is.
Viszont maga a gép 3,5 kg, tégla, dupla hűtéssel, és még max terhelésen sem süvít.
Ismerőseim körében vannak gamer laptopok, de sokukról le kellett venni a Turbo-t, meg TG Kyronaut-tal újrapasztázni, akkor használhatóak voltak. Meg olyan 10 perc komolyabb játék után kb 70-80% körüli teljesítményre veszik vissza magukat, amikor a proci nyaldossa alulról a 95-100 fokot, a GPU meg a 85 fokot...."Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
bjasq99
kezdő
Azt érdemes megfigyelni, hogy a Navi 33 1 milliárd tranzisztorra levetítve 308 feldolgozó egységet tartalmaz, míg ugyanez a számadat a navi 31 esetében 213 Alu/Mrd tranzisztor, míg mind a kettő architektúra RDNA 3. Érdemes lehet elgondolkodni, hogyan lehet ekkora különbség. Esetleg a Navi 33 ból kispóroltak valamilyen részegységeket, vagy egyszerűen a Navi 31 MCM -s kialakításához ennyivel több tranya kellett, mert ha igen akkor olvad az MCM által kínált előnyök, méghozzá jócskán.
-
Duck663
őstag
Jó kérdés amit írsz, gyakorlatilag úgy néz ki, a Navi 33, mint egy felépítésében harmadolt Navi 31, de a tranzisztorszám ezt nem igazolja. Talán az lehet, hogy a Navi 31-ben van valami plusz, amire eddig nem derült fény. Bár gyakorlatilag egy teljes Navi 33-tól is nagyobb a különbség.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok a nagyobb GPU-k, de az AMD még nem adta ki a Navi 32-t. Valószínűleg utóbbi el fog menni ugyanúgy 150 wattig.
#7 SaGaIn : Az M az mobile, míg az S az slim. Utóbbi a vékony notikhoz van tervezve, fizikailag is.
#12 bjasq99 : A kisebb GPU-k kevesebb cache-t tartalmaznak, és kevesebb a shader motor, így kevesebb a buszrendszer tranzisztorigénye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
"A kisebb GPU-k kevesebb cache-t tartalmaznak, és kevesebb a shader motor, így kevesebb a buszrendszer tranzisztorigénye."
Minden arányosan csökken, a shaderek, a rop blokkok, a I$, a TMU-k, az RT egységek, minden pontosan a harmada. A kijelzőmotor, a videó kódoló/dekódoló egységek nem indokolnak ekkora különbséget, ahogy a buszrendszer sem. 18 milliárd tranzisztorról beszélünk!Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az L2 nem feltétlenül arányos. Ott szoktak változások lenni. A belső buszrendszer valójában a legnagyobb tranzisztor fogyasztó. És minél több a shader motor, annál szélesebb kell, hogy a feldolgozók optimálisan másolgassanak. Ilyen szempontból a kis lapkák előnye jelentős, mert kevés shader motort használnak, így a buszrendszerből sem kell iszonyú robosztus.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
A TPU adatbázisa szerint az L2 is harmadolódik. Az L0 az feleződik, 32kB vs 64 kB, az L1 szintén 128kB vs 256kB. A többi minden harmada. Persze az is lehet, hogy itt van valami téves adat, az I$-re 64MB-ot írnak, pedig az 32MB.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
bjasq99
kezdő
Először is köszönöm mindenkinek aki reflektált.
Másodszor, igen bennem is felmerült, hogy igen skálázodás miatt van jobb alu/tranya aránya, de az összes gyakorlati esetnek ellentmond, ugyanis mielőtt írtam volna először, kiszámoltam visszamenőleg a Keplerig a generációk Alu/tranya mutatóját (persze full die -ra nézve), és az esetek szignifikáns részében a nagyobb Die -nak egy generáción belül jobb ez a mutatója, vagyis több alu -val rendelkeznek Mrd tranzisztoronként. -
bjasq99
kezdő
Egyébként számadatok:
GA106 : 3840/12 = 320 Alu/Mrd tra
GA104: 6144/17.4 = 353.1 Alu/Mrd
GA102: 10752/28.3 = 379.9 Alu/Mrd
csak érdekességképp, hogy az Ada -val ez a szám, hogy lement
Ad102: 18432/76.3 = 241.6 Alu/Mrd
Ezt szerintem be is teszem valami Nvidiás topikba mert ezen is van értelme elgondolkodni, hogy mennyivel több Alu férhetett volna egyes Nvidiás gpukba vagy, hogy menyivel kisebbek lehetnének -
bjasq99
kezdő
További példák, hogy ne csak Nv-t írjak:
Navi 21: 5120/26.8 = 191 Alu/Mrd tra
Navi22: 2560/17.2 = 148.8 Alu/Mrd tra
Navi23: 2048/11.06 = 185.2 Alu/Mrd tra -
bjasq99
kezdő
A Navi22 volt egy kicsikét különc, hisz nála kisebb Gpu nak jobb volt a mutatója. Ez egyrészt azért van mert itt ténylegesen nem egyenesen arányosan skálázták az Infinity cache-t, de még ezt is beleszámítva sem jön ki a számadat, de emlékezzünk! a a parancsmotorok száma a Navi22 ben pont ugyanannyi mint a Navi21 ben szóval az egyáltalán nem lett leskálázva.
Megjegyzés: az Infinity cache -t azzal a számadattal lehet kalkulálni, hogy egy bitet tároló áramkörhöz kell 6 tranya, szóval a 128 Mb 6 Mrd tranya lehet, persze optimalizálások lehetnek, de a nagyságrend kb ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210
- Geforce GT 730 -4 gb videokártya
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest