Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz sto1911 #36683 üzenetére

    Nem, egyikőjüket sem ismerem. Teljesen más okokból kifolyólag hagytam ott az egész magyar felsőoktatást.

    Miskolcon volt olyan, aki mintegy szabványként felállította, hogy nála legalább 50% mindig bukik. És ezt ugye első előadáson közölte is. Szóval amior ZH-t vagy vizsgát javított, akkor annak megfelelően határozta meg a ponthatárokat, hogy ezen szabványnak megfeleljen. És büszke volt magára.

    Debrecenben fizika előadó (Demény) kedvelt vizsgakérdése volt a Doppler effektus. És erre nem létezett jó válasz. Ha azt mondtad, hogxy a frekvencia változik, akkor azért nem fogadta el, merthogy valójában a hullámhossz. Az utánam következőnél meg a hullámhosszt nem fogadta el, merthogy a frekvencia. Nyilván nem is az volt a célja, hogy buktasson, mert csak.

    De az Isza féle villanytan előadások sem voltak rosszak. A hármas blokk első órája mindig arra ment el, hogy az előző heti hármas blokk során általa hibásan leadott anyagot kijavítsuk. Mondjuk azt eleve nem tartom tanításnak, de még csak előadásnak sem, hogy valaki 2 perces időközökkel lecseréli a fóliát az írásvetítőn, vagy beállította a PowerPoint-ban, hogy 2 percenként lépjen egy diát. Ő meg csak simán felolvassa amit lát, de a vic, hogy sokszor arra nem volt elég a két perc, hogy Ő végigolvassa, de azért lecserélte. Vizsga előtt két héttel adta ki a tananyagot pdf-ben. Az is gyönyörű volt, mert A3-ban szerkesztette meg, és még mindig tele volt hibákkal. Most akkor azt kellene gondolnom, hogy ez egy nagy szakember? Még csak Ő sem bírta rendesen leírni, hogy miről is van szó. Ja és ugye előre meghirdetett kötelező vizsgaidőpontok nem voltak ugyan, de ha nem mentél el az első kettő önkéntes időponton, akkor arra utólag is beírta az egyest az indexbe.

    Elszarkódtam pár évig a felsőoktatásban, de ezalatt csak három olyan emberrel találkoztam, akiről elmondhattam, hogy tanár. Látszott rajtuk, hogy a tanítás a céljuk. És érdekes módon náluk meg is tanulták az emberek a tananyagot és sikeresen le is vizsgáztak. A többieken látszott, hogy csak kényszerből tartanak órát, mert ugye a doktori fokozatuk miatt kötelező. Láthatóan teher volt nekik az egész. És folyamatosan bírtak sírni minden miatt, főleg, hogy milyen szar a fizetésük (egyik mondta ezt azután, hogy egy hete kp-ra hozott ki 5-ös BMW-t...). De volt olyan "nyelvtanár" (és gondolom van még ma is), aki az egész félévet egy számfejtéssel kezdte, miszerint a középfokú nyelvvizsga, ami a diplomához szükséges, letételéhez minimum 400 órányi nyelvtanulás szükséges, de a felsőoktatási keretóraszám csak 240 óra, ezért nincs értelme az egésznek, és nem is fog emiatt órát tartani. Egyébként is van neki normális munkája, amiből 4-5x anyi fizetése van, mint amit az egyetemen keres, és értelemszerűen nem is fogja ezért az egyetemen elbaszni az idejét. Mindenkit leosztályozott a középiskolai jegyei alapján.

    És ezeket kellene tisztelni, megbecsülni? Ne komolytalankodjunk már!

    Zola007: Nekem eddig több bajom volt azzal, amit az optikusok műveltek, mint amit az SZTK-ban. Az Onome-ban pl szimplán "átszámolták" a lencséket, mert szerintük úgy jó. Arra a kérdésre persze nem tudtak válaszolni, hogy "És hova tünt a két lencse közül 1,5dioptria?"

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák