-
Fototrend
Diablo 3 topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sheol
aktív tag
Na hát ezzel én is pontosan így vagyok! Victoria
Egyébként megtetszett ez a lohajtós build, T6-on irt, mint a veszedelem.
A Gogok LeGemet én nem használom, mert annyi CDR-t összeszedtem, hogy azonnal tudom folytatni az Akarat's Championt, amint lejárt, helyette BotP gem.
Ami nem tetszik benne, hogy kialakítom, hogy jól nézzen ki a karakter, erre folyamatosan abban a nagy tohonya formában vagyok kénytelen bámulni. -
T. M.
aktív tag
CD-re még valamennyit gyúrnom kell, bár a gogok azért járatva van, szóval nem igazán csúszik be "üresjárat". Ha esik egy másik pajzs, arra mindenkép tekerek cd-reductiont, már ha a többi statja rendben lesz.
Meg gyúrok season zárásra, a Phalanxos kard már félre van téve, meg lyukasztót is betáraztam neki. -
Sárpac
nagyúr
válasz killerjohn #72266 üzenetére
Csak közel random az eredmény és azt, hogy mester? Most akkor belenyúlnak vagy sem?
JM említi pár helyen youtube-on is kikereshető interjú amiben elmondja miért nyúltak bele a magába a randomba és miért volt erre szükség.
Attól, hogy a %-ot manipulálják magát az algoritmust amivel generál nem változtoztatják ugyan olyan random eredmény lesz, csak a szórásban lesz eltérés, ezt is leírtam vagy 10x már.Fel lehet menni a diablo fansra is több száz post van a randomról és a prng jelenlétének taglalásáról.
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
rt06
veterán
válasz Sárpac #72267 üzenetére
a prng tipikusan nem azt jelenti, hogy van benne egy feltetel, hogy:
if user == sarpac then droprate = 0 // trolololsokkal inkabb olyasmirol van szo, mint pl amit a warcraft 3-ban is lehetett latni, aholis azert hasznaltak sajat algoritmust, hogy egy-egy esemeny kb azonos esellyel tortenjen meg, mint a valos* random hasznalata eseten, de:
1: biztosan bekovetkezzen X probalkozas utan
2: kisebb esellyel tortenjen meg ketszer, vagy tobbszor egymas utan, ha az eredeti esely alacsony (pl 10%-os eselynel ne nagyon adja be 3-4 alkalommal egymas utan)
ezzel sokkal egyenletesebb eloszlast tudtak elerni, mint a valos* veletlenszamgenerator hasznalataval*: termeszetesen nem valos az sem, szoftveresen nem igazan lehet ilyet csinalni
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
killerjohn
addikt
válasz Sárpac #72267 üzenetére
A pseudorandom számba senki sem nyúl bele, hanem különböző környezeti paraméterek alapján generálják.
Azért hívják pszeudonak, mert gép állítja elő, és ha ugyanazzal a seed-el kezded a sort, akkor mindig ugyanazokat a számokat kapod - éppen ezért egy számítógépben maximum 4.2 milliárd ilyen (végtelen) számsor van ha pszeudorandom generátort használsz.
A másik, ami miatt teljesen érvénytelen bármi is, amit a drop machinálásával kapcsolatban mondasz. Leírom, hogyan működik az item generator D3-ban (csak hogy végre lezárjam a fejedben a kérdéstnah, úgyse segít rajtad):
- Van egy szám amit úgy hívnak hogy seed. Ez az a pont ahol a random generator tartott amikor a tárgy elkészült. Ezt egyszer inicializálják egy nagyon-"pszeudorandom" (ezt én találtam ki) számmal, ami viszont a rendszerórából következik, mivel egy GUID-ból származtatott byte[] hash-ét használják hozzá (a GUID egy random számsor, ami mindig random, minden gépen az egész bolygón).
- Ez a seed minden egyes random generálásnál "továbblép", de még mindig nem jelent semmit sem. Egy nagyonrandom valami, ami kizárólag akkor reprodukálható ha fogsz egy új random generátort, az eredeti GUID-ddal inicializálod, és meghívod a léptetést (új random szám generálás) pontosan annyiszor, ahányszor a másikat. Sok sikert.
- Namármost amikor egy tárgy esik (neked, nekem, bárkinek), akkor ez a seed elmentődik a tárgyhoz. Ez az ő "magja". (nem a reklám helye, de fogod a TurboHUD-ot, csinálsz a Ctrl+Alt+D-vel egy dumpot a tárgyaidról, megnézed a létrehozott txt fájl, és látni fogod, hogy minden tárgyadnak vagy egy seed attributuma).
- Ebből a seedből úgy lesz tárgy, hogy van egy item generator, ami megkapja paraméterül a seed-et, és azzal inicializál egy új random generator példányt (valahogy így)
- Mivel a pszeudorandom generatort azért (is) hívják így, mert ugyanazzal a seed-el ugyanazt a sorozatot reprodukálja, ezért a tárgy ÖSSZES paramétere, típusa, minősége (white,magic,rare), és a rollok rajta, értsd MINDEN tulajdonsága bármikor kiszámítható a SEED alapján, és ugyanazt fogod kapni. Természetesen mindaddig amíg nem változik meg az item generáló algoritmus, vagy a gamebalance tábla (mi milyen gyakran esik).
- Még az AH idejében volt egy elképzelés (bizonyos körökben), hogy a Blizzard nem is tárolja a tárgyak rolljait, csak a SEED-et, és amikor szükség van rá, akkor újragenerálja (nagyon logikus, nagyon szép, kicsit számításigényes, de végletekig tárhely-takarékos megoldás, csak nem sikerült rá bizonyítékot szereznünk). Ehhez persze az kell, hogy idősorosan meg legyen nekik hogy a tárgy generálásának időpontjában milyen verziójú volt az item generator. De ez nem a jelen témához tartozik, csak érdekesség.
- Szóval, van a nagyon-nagyon-nagyon random szám, ami összevissza változik, és amikor esik valakinek egy tárgy, akkor azt fejhasználva képzik a tárgyat.Ez így működik a kliensben (csak ugyebár nincs singleplayer, ezért nem aktív az item generator) - köszönjük az always-online játékot, Blizzard!
És ennek mi az következménye? Az hogy még ha akarnak se nagyon tudnak Sárpac-ellenes módon belenyúlni az item generálásba, csak akkor ha kizárólag neked inkább más seed-eket akarnak adni. Teszem azt legenerálnak 1000000000 seed-et, azokból a tárgyakat, aztán kiválogatják - mert ugye neked nem lehet Furnace csak XZY szabály szerint, meg ha észak fel fordulva imádkoztál karaktertörlés után - elteszik az adatbázisba a hozzád rendelt szar SEED-eket, és te csak abból kaphatsz. Teljesen logikus, ugye?
Még annyit hozzátennék, hogy a fenti módszer módfelett logikus, átlátható, könnyen implementálható, fejlesztéstechnikailag elegáns, nagyon egyszerű, BIZTOSAN random (nagyon-random), és mivel egy seed generátoron alapul, ezért globálisan (értsd: régión belül) 100% hogy minden szórást tartani tudnak. Minimális tárhelyet és számítási kapacitást igényel, illetve ha jön az r=1 user panaszkodni, hogy neki szarokat dob az RNG, akkor még a Support se olvassal el a levelet, hanem törlik azonnal, merthogy amit mond az hülyeség.
Ezzel szemben a te módszeredhez kellene nekik egy csomó tárhely az adatbázisban, egész komoly számítási teljesítmény, karbantartandó kód (ha valamit elcsesznek akkor mindenkinek Shako esik mindenhonnan...), komplex szabályrendszer, és átláthatatlan item generálás, fenntarthatatlan globális szórás a tárgyakra nézve.
Én nem is tudom, melyiket implementálnám, ha olyan nagy ember lennék, mint a Blizzard fejlesztői
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz killerjohn #72269 üzenetére
bocs, a GUID nem "mindig random" hanem "mindig egyedi" (és nem mellesleg random is)
-
Sárpac
nagyúr
válasz killerjohn #72269 üzenetére
És a seedben nem tudják kódolni magát % esélyt?
Tudod az a problema, hogy mikor új karit kezdesz az első ingame 20órában hullik neki rendesen rendes rollokkal a loot, aztán mint akit elvágnak hullik a sok szar ítéletnapig, nagy ritkán egy egy jobb item. Vajon miért? Mit tárolnak a seedben?[ Szerkesztve ]
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
killerjohn
addikt
válasz Sárpac #72271 üzenetére
Olvasd el mégegyszer. a seed egy random, 32 bites szám, amiből csak akkor tud hogy mi lesz, ha legenerálod a tárgyat belőle. Kb így:
Item GenerateItem()
{
int SEED = BigFuckingGlobalSeedGenerator.Next();
var Item = GameBalanceItemGenerator.NewItem(SEED);
return Item;
}static Item NewItem(int SEED)
{
Random RNG = new Random(SEED);
int Quality = 0; (white)
int QualityRND = RNG.NextDouble(0, 1);
if (QualityRND < GameBalance.WeightWhite(...........)) Quality = 0;
if (QualityRND < GameBalance.WeightMagic(...........)) Quality = 1;
if (QualityRND < GameBalance.WeightRare(...........)) Quality = 2;
...
és mindezt eljátszák a NewItem-ben minden paraméterre.
}mivel a NewItem-en belül az RNG ugyarra a SEED-re mindig ugyanazt a számsort generálja, ezért ugyanabból a SEED-ből mindig ugyanazt a tárgyat kapod.
A SEED befolyásolásával nem mész semmire, mert megjósolhatatlan, hogy milyen tárgy lesz belőle, anélkül hogy megnéznéd hogy a NewItem mit csinál belőle. Ha viszont megnéznék, és "nemtetszik" alapon eldobnák (mert Sárpacnak karakter törlés nélkül nem jár Furnace!), akkor megszűnne az egész rendszer random lenni, és olyan szórási anomáliák mutatkoznának, amit a valós droprate nem mutat. Gyakorlatilag egy ilyen belenyúlás eredménye az lenne, hogy nincsen óránként 12 db legendary dropom (+-5% APM-emtől függően), hanem egyik órában lenne 4 a másikban pedig 20. Ordítana a rendszerről, hogy a kapott tárgyak listája a szabadkőművesek által szűrve van.Amiről te beszélsz, az a "pech". Személyes tapasztalatod, véleményed. Az RNG csodája. Nekem speciel 2.0 után a világon semmi sem esett, több száz óra játék után meg elkezdte: egymás után Furnace, SMK, ésatöbbi (kellett a kutyának SMK...) A dán haverom - ő fejti vissza a Diablo exe-t C forráskódra - heti kb 5 órát játszik, és ünnepekkor 2 email jött tőle - 2 frissen talált furnace-ről. Hát hogy rohadjon meg az ilyen
-
Sárpac
nagyúr
válasz killerjohn #72272 üzenetére
Hát akkor ez patthelyzet a seed igen az is random természetesen.
Viszont én marketinges vagyok és egy online játékot amiben az a célom, hogy odacsaljam odakössem az embereket játszani eszem ágában nem lenne, hogy ezt holmi véletlenre bízzam ez 1000%!
Ha ebből az alapfeltevésből indulok ki akkor máris bukta a normális random elképzelés.Egyébként ezt remekül sikerült is kifejleszteniük, mert elejében míg fejlődik lvl70en a kari szépen hullik is a jó item, aztán egyre nehezebben és egyre nehezebben, és csak esik a sok sok törni való te meg ott nyomod éjjel nappal, hogy azok amik hiányzanak meglegyenek és csak nem esik.
[ Szerkesztve ]
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
Muton
addikt
válasz killerjohn #72272 üzenetére
az miért van, ha ekkora random az egész, hogy bizonyos alkalmak során (pl amikor játszhatatlan volt a lag miatt és megemelték a leg drop rate-et "kárpótlásul", legend alatt érts fs-t), akkor folyamatosan ugyan az a legend esett mindenkinek pár napig. a warmongert utáltam ezek közül a legjobban...
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
ReFleXx
addikt
3 hsz ma, mindenki trialozik vagy mi?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Valkűr
őstag
Hat random, nem random nekem 100 as paragon ota gyakorlatilag semmi nem esik csak szemét...Jelenleg 400 felett vagyok, ennyi idö altt mar illene esnie valami normalisabbnak is, nem?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
killerjohn
addikt
válasz killerjohn #72279 üzenetére
-
ReFleXx
addikt
válasz killerjohn #72280 üzenetére
A HUD DB nem küldött (még) reportot (kik, milyen setuppal.. stb..), hogy az utobbi napokban megnovekedett a trialon kiszedett kulcsok szama es nagysaga?
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Muton
addikt
válasz killerjohn #72279 üzenetére
az, hogy kb mindenkinek minden második legend dropja ugyan az a fajta. tehát Lajoskának esik egy andy sapka, majd egy warmonger, majd a akármi meg megint warmonger. és amikor Lajoskának volt ez a sorozata, hogy qrva gyakran esett a warmonger, akkor Pistikének is pont az esett gyakran, meg Gizikének is. aztán pikk-pukk visszaállt mindenkinek vegyesre. de volt még széria azt a zöld fost szóró 2h sword-dal meg még mit tudom én mivel, hogy nem volt olyan, hogy valakinek ne esett volna ugyan az (más rollal) egy kör alatt
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Sárpac
nagyúr
válasz killerjohn #72285 üzenetére
Látszik, hogy vérbeli programozó vagy, fekete vagy fehér más nem jöhet szóba.
Ptr-nél volt többször is,hogy wh öv esett egyszerre nekem és annak akivel toltam,majd úgy p200ig megint semmi aztán megint szinte percen belül újabb wh öv nekem is és neki is. Na azóta biztosan tudom,hogy egyes itemek droppratje időnként megemelkedik.[ Szerkesztve ]
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
Sárpac
nagyúr
válasz killerjohn #72287 üzenetére
De nem ők a szerkesztők, nem ők vezetik a marketinget. Ergo "csak" végrehajtók!
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
czpitti
senior tag
Irjuk már ki ide is a trial bugot hátha valaki szeretne magasabb gr kulcsot kiutni:4 ember 1 kinyitja a trialt,másik 3 cancel.Az az egy lemegy majd azonnal visszatp a városba és vissza a trialra.A másik 3 ember zászlora katt és máris lenn vannak mind.Brutális kulcsokat lehet kiutni.Hajrá...
[ Szerkesztve ]
Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti
-
rt06
veterán
válasz Sárpac #72289 üzenetére
a marketingesek meg ugysem fogjak fel, mit programoznak le a fejlesztok, szoval "csak" azt tesznek bele, amit akarnak (hint: picit maskent mukodik ez, nem ugy, hogy van a marketinges (mondjuk azt alapbol nem vagom, hogy neki mi koze a szoftverfejlesztesi folyamathoz ilyen melysegig), meg alatta a gyapotszedok, s elobbi csettint, utobbiak meg rohannak le a banyaba szenert)
[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Tombi
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen