-
Fototrend
Ez a fórum a Digi kábeltévével foglalkozik! Ha más, de hasonló nevű szolgáltatásról szeretnél kérdezni, kérjük használd a megfelelő fórumot:
Digi Internet
Digi Mobil
Műholdas (tányéros, DVB-S) digiTV
Digitális Földfelszíni televízió (Mindig TV, DVB-T)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25760 üzenetére
Fentebb leírtam. Szegeden is 786 MHz a DIGI csomag legutolsó (legmagasabb frekvenciája). A felett jönnek a DIGI+ csomagok. Lehet, hogy a sávszűrő elhangolódott és egy kicsit lejjebb szűr és leszűri a 786-ot is.
Van a házban valakinek DIGI+ csomagja? Ő tudja nézni a 786 MHz felettieket? ... mert ott jönnek pl. a DIGI+ analógok.
[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25784 üzenetére
Így már nekem is káoszos kicsit. (Bár van lehetőség egy frekvenciasáv szűrésére is, de miért alkalmaznák?)
Mindenképpen nézd meg a szomszéd DIGI+ analógjait. Az lehet az ingyenes bejelentés alapja.... vagy a másik, amit írtak, hogy kicsit trükközöl, ahogy fentebb tanácsolták és "kitalálsz" egy kamu hibát (pl. rossz analóg képminőség) aztán elmagyarázod a kijövő szerelőnek a valódi hibát.
... vagy előfizetsz a DIGI+ csomagra (+br. 300 Ft/hó)
... vagy a DIGI Filmre CI+ CAM modullal (+br. 200 Ft/hó)
[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25791 üzenetére
Ilyen szinten egyszerűen megy. A nem tökéletes árnyékolású rendszerben zavart okoz a DVB-T sugárzott jele. (Ami nagyon erősen jön, mert Szentes és Szeged is 786 MHZ-en adja C MUX-ot és a Szentesi adó pl. 'brutál' erős.)
Ezen csak egy segít. Szépen komótosan végigellenőrizni az egész rendszer árnyékolását, csatlakozásokat.
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25793 üzenetére
... de ahogy batagy is írta a két rendszer (DVB-T; DVB-C) nem közösíthető, mert azonos frekvenciasávot használnak.
Pontosabban "közösíthető", de csak valamilyen rendszerű átkapcsolással (pl. mechanikus kapcsolóval; +5V antenna tápfesszel kapcsoló közösítővel; infrás átkapcsolóval stb.), vagy pl. DVB-C/DVB-T iker-tunerrel. Nekem pl. ilyen STB-om van.
-
batagy
őstag
válasz tibike8 #25797 üzenetére
Tehát én azt kérdezem, hogy ahol ez a 786 MHz-es gond van, annál a lakásnál, a felhasználó nem dugott-e rá egy külső vagy belső antennát (akár egy darab drótot) arra a kábelre, amin a Digi jön? Magyarul, nincs-e véletlenül közösítve a kültéri DVB-T jel a Digi kábelen jövő jellel? Mindezt abból a célból tenné esetleg a felhasználó, hogy digikábelt és MindigTV-t is tudja egyszerre nézni.
Tehát van ilyen szitu?
[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25806 üzenetére
Attól függ meddig megy az optika (... mert abba valóban nem zavarhat be). A lakásajtókig vagy egy kabinetig?
Sanszos, hogy ez utóbbi, mert a DIGI egy panelházban FTTB-t szokott kiépíteni.
(A kabinet egy/két fémdoboz a házban/lépcsőházban valahol. Itt véget ér az optika. Van benne többek között egy optikai-hálózat végterminál/ONT és onnan már a koaxok mennek tovább. Meg UTP az internethez.)Persze az is lehet, hogy valaki simán rákötött egy DVB-T antennát valahol a koaxra, ahogy batagy feltételezi és bár csillagpontos a rendszer, de a többiekére is visszacsatol valahogy.
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25806 üzenetére
Azért is nehéz észrevenni, mert ezek a jelenlegi DVB-T frekvenciák Szeged környékén:
A MUX: Szeged/Szentes - 490 MHz
B MUX Szeged - 482 MHz/Szentes 514 MHz
C MUX: Szeged/Szentes - 786 MHzNo most, a jelenlegi szegedi DIGI DVB-C frekvenciakiosztásból csak "egyet talál telibe" és ez pont a 786 MHz.
Lehet, hogy a többibe (490 MHz; 482 MHz; 514 MHz alatti-feletti DIGI-s csatornák) is picit bezavar, de itt kevésbé észrevehető a hiba, mert nem teljesen azonosak a frekik csak közel vannak és nem okoznak érzékelhető zavart. -
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25817 üzenetére
Nem kell végigjárni. Sőt még műszer sem kell. Egyszerűen egyesével le kell csavarozni a csillagpont egy-egy lakáshoz menő kábelét az elosztóban. Amennyiben "megjön" a 786 MHz, megtaláltuk a ház "DVB-T szolgáltatóját", ha még mindig zavar van visszacsavarjuk és továbblépünk a következő kábelre.
[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #25822 üzenetére
Amennyiben feltételezzük, hogy több "partizán" is van a rendszerben, akkor meg úgy szokták csinálni, hogy mindet lecsavarozzák és egyenként csavarozzák vissza. Amelyik kábelnél elromlik a jel azt megjelölik és nem csavarják vissza. Így minden hibás kábel/"partizán" kiszűrhető.
Ekkor azonban, már szólni szoktak a lakóknak (előfizetőknek), hogy "karbantartás miatt" egy kis ideig nem lesz adás. Legalább is 'nyugoton' ezt így csinálják.
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26074 üzenetére
Hááát, ez ezek után szerintem majdnem mindegy. A lényeg, hogy megoldódott a gond.
Arról meg, hogy mi volt a hiba valódi oka és mit "reszelt" a saját hálózatán, arról egyik szolgáltató sem - így a DIGI sem - nyilatkozik. Ez nyilván, valahol érthető is. (... ha, nem MindigTV zavarás volt, csak egyszerű szolgáltatói bug, annál jobb.)
-
Bogyi007
veterán
válasz tibike8 #26495 üzenetére
Mit gondolsz miért írtam azt hogy voltaképpen? :-P
Nekem is mindhárom szolgáltatás aktív volt, csak alkalmaztam a telefon feltételes visszamondása opciót. Rá két napra màr meg is kötettet az okos csomag. B-)
Viszont ha van Smart Camod akkor elvileg digitálisra vált a csomag is nem? Én nem tudom, mivel nekem otthon a két SdTv miatt alapból arra van kötve s kértünk Sd boxokat melléjük.
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007 - TCL 55C735 és 55C645 tévékhez is felhasználható beállítások: https://youtu.be/IgyOiQz8Fzo?si=Zv-LkNcsh7JQ7fE9 valamint https://youtu.be/8nBzpLA-sZw?si=QNRPJ4k8yxtFdzUi
-
#29810560
törölt tag
-
-
Bogyi007
veterán
válasz tibike8 #26502 üzenetére
Ügyfélszolin bejelentettem, hogy megszüntetném a telefonszámomat, ezt rögzítették s 2 nap múlva hívtak hogy, mégis megoldható az okos csomag nekem is...
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007 - TCL 55C735 és 55C645 tévékhez is felhasználható beállítások: https://youtu.be/IgyOiQz8Fzo?si=Zv-LkNcsh7JQ7fE9 valamint https://youtu.be/8nBzpLA-sZw?si=QNRPJ4k8yxtFdzUi
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26502 üzenetére
Sejtettem.
... bár látom Te is érted a dolgot, de azért összefoglalnám."de én sem tudom hivatalosan hibajavításra kényszeríteni őket, ha a digitális adásokkal van valami baj mint ahogy fentebb olvasható a történetemben. Kijelentik, hogy akkor sem javítanak ingyen, ha nincs STB-m, ha náluk van a hiba."
Nos, ezért kell analóg hibát jelentened! ... mert, Neked hivatalosan ANALÓG előfizetői szerződésed van a DIGI-vel.
... és ezért csinálják nálad plusz pénzért a javítást, ha Te jelented be az úgymond digitális hibát.Amint veszel/bérelsz a DIGI-től egy SetTopBox-ot vagy bérelsz egy SmartCAM/kártyát rögtön DIGITÁLIS előfizetésed lesz és jelenthetsz digitális hibát.
Ez ilyen egyszerű, mert az előfizetői szerződés nem kívánságműsor. A hivatalos előfizetési paraméterek alapján:
kérhetsz ingyenes javítást, reklamálhatsz, fordulhatsz feljebbviteli fórumokhoz (pl. NMHH, fogyasztóvédelem)Amennyiben ténylegesen az előfizetői helyen (családi ház, lépcsőház) van lokális hiba - amiért úgymond kijönnek - az mind az analógra mind a digitálisra kihat. Ilyen hiba esetén, ha megjavítják helyileg az "analóg" hibát az általában a digitálisra is kihat.
A kockásodás pedig "természetes" hibajelenség a digitális jelátvitelben (ahhoz hasonló mint a képzaj, csíkozódás, hangyásodás az analóg átvitelben). A digitális jelátvitellel a hibalehetőségek nem szűntek meg, csak egy másik/"magasabb" szintre kerültek át. A kockásodás oka keletkezhet a láncban, akár a felvevő kamerajelben is, - ami aztán végigrobog a rendszeren, te meg látod a TV-den - de akár a Te képmegjelenítődben is, mert nem tudja már korrigálni a jelhibát. (Az MPEG-2 (H.262)/MPEG-4 (H.264) veszteséges tömörítést alkalmazó szabványok, ezért a képmegjelenítő folyton hibát javít. Néha nem sikerül a kép minden pontján kiszámolnia a képet ezért a kockásodás.)
[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26510 üzenetére
Örülök, hogy értjük egymást.
OFF
Bárcsak az egyik barátom is megértett volna, amikor le akartam beszélni a svájci frankban felvett devizahitelről, amikor elolvastam a bankkal kötendő szerződését.
... de, sajnos nem hallgatott rám. Pedig, ha megszívleli amit mondtam neki, akkor még most is meg lenne a családi háza és nem albérletben kellene "nyomorognia" 30 év kemény munka után.
END OFF[ Szerkesztve ]
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26510 üzenetére
"Amúgy az érdekesség, hogy az analóg is képes kockásodni és a digitális jel hibáit produkálni, ha egy szolgáltató a digitális jelet ülteti át analógra és ha a forrás kockásodik, az analóg is fog."
Így van, az analóg TV csak megjeleníti a digitális jelben keletkezett, a digitális átvitel utolsó digitális eszközének MPEG dekódere által nem javított hibát.
... mert, a rendszer analóg része már hibásnak (kockásnak) "látja" a képet.[ Szerkesztve ]
-
GP-Sz
senior tag
válasz tibike8 #26518 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy lehetetlen, csak hogy nem annyira jellemző. Én valahol megértem a digit amúgy, bár nem nagyon tetszik ez a dolog, de tény, hogy a kiszállások elsöprő többsége user error miatt lenne és azt nem nagyon tudnák kifizettetni az előfizetővel, mert ha a valós költséget kérnék el, mindenki padlót fogna. Így inkább első körben elhajtanak, így a problémák 90 százalékát megoldják a hozzáértő ismerősök, fórumozók és hasonlók és csak a maradékhoz kell kiszállni. Csak valahogy nem túl elegáns
-
Tonyk
veterán
válasz tibike8 #26854 üzenetére
"kijelentették, hogy nem fogják akkor sem megjavítani, ha náluk a hiba mert nincs beltérim"
Azt a hibát nem fogják tudni javítani sem ott, sem máshol ahol beltéri van, ami egy egész várost érint. Ez kb. olyan mintha 3-4 percenként kirántanám a szervereimből a UTP-t, majd amikor csörögnek, hogy ez nem megy, az nem megy mondanám, hogy konfigolja újra a kliens ip-jét, majd attól megjavul. Vagy nem. Nálam minden rendben. Igaz a szerverbe nincs bedugva a kábel.
Nincs tökéletes ember. Például belőlem is hiányzik a hiba!
-
unravel
őstag
válasz tibike8 #26854 üzenetére
(#26854) tibike8: "Az analóg bejelentés meg egy elfogadható alternatíva lehet ahogy sokszor elhangzott már, de amúgy ezzel meg az lehet a gáz, hogy ha nem sikerül értelmes szerelőt kifogni és nem tudsz érdemben vele beszélni és azzal adja vissza, hogy nem volt gond az analóggal és jön a kiszállás kiszámlázása."
A gyakorlat azt mutatja, hogy ahol szakadozik vagy gyenge a jel digitálison, ott lennie kell szemcsés analógnak. Azt a csatornát kell megmutatni annak az "értelmes szerelő"nek.
(#26849) Flashget: "DIGI TV: Érkezik a Paramount Channel"
A sattvradio weblap tájékozottabb, naprakészebb a témában mint a digi facebook.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26854 üzenetére
Igen igazad van. Én mindent beszélgetést, mindig rögzítek, amikor hivatalos ügyet intézek. (Most pl. a Telekommal lesz egy "meccsem".) ... és mindig bemondom, hogy a beszélgetést rögzítem, kérem a hozzájárulást. No, ezen aztán úgy meglepődik minden ügyintéző, hogy igent mond. (... miután én igent mondtam arra, hogy ők rögzíthetik-e.)
... de, mostanában ritkán telefonálok. Inkább e-mailt használok, az megbízhatóbb az olvasási nyugta miatt. Az ugyanis szintén bizonyító erejű, és a fellebbviteli fórumokhoz is könnyebb eljuttatni, mint a hanganyagot.
(.. bár, erre is volt már példa nálam a múltban, csak mindig a hangformátumokkal volt gond pl. a fájlméret miatt.)Most a Telekom ügyben "sajnos" telefonálnom kell, mert a leveleimre nem válaszolnak.
-
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26866 üzenetére
Amúgy sem tudnám eltagadni, hogy rögzítem, mert az üzenetrögzítő, ami - 2-way REC módban - rögzíti a beszélgetést, 10 mp-enként füttyent egyet, amit mind én, mind a beszélgetőpartner hall és a felvételre is rákerül.
(Ez a hangjelzés adatvédelmi előírás és már 20 éve is előírás volt, amikor az üzenetrögzítőt vettem. Legalább is az USA-ban előírás volt az biztos.)Nem tudom, hogy a mai pl. mobiltelefonok csinálnak-e ilyet (pittyegés), ha rögzítenek egy beszélgetést?
-
Bogyi007
veterán
válasz tibike8 #26905 üzenetére
Mondtam én, hogy olvassák ezt a topicot. Amikor múltkor voltam bent náluk, s emlegettem hogy van egy nagyobb fórumtopic ahol szó van róluk, a csávó mosolygott s bólogatott. ;-)
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007 - TCL 55C735 és 55C645 tévékhez is felhasználható beállítások: https://youtu.be/IgyOiQz8Fzo?si=Zv-LkNcsh7JQ7fE9 valamint https://youtu.be/8nBzpLA-sZw?si=QNRPJ4k8yxtFdzUi
-
Tonyk
veterán
válasz tibike8 #26905 üzenetére
"neki mert egyből képben volt és mondta, hogy milyen egység hibája okozza és csak Szegedet érinti persze és pár napon beül cserélik mert most kapták meg a cuccot. "
Ennek ellenére 2500-ért már ki is akartak jönni megcsinálni a nagy semmit. Mi ez ha nem tudatos megtévesztés, csalás?Nincs tökéletes ember. Például belőlem is hiányzik a hiba!
-
geotom
tag
válasz tibike8 #26905 üzenetére
Én a múlt héten beszéltem a szerelőkkel (letámadtam az utcán a kocsijuknál őket)
azt mondták, hogy tudnak a hibáról és valami alkatrészt kell cserélniük, de még
nem érkezett meg, várják! Ez Tarjánban a víztorony térnél volt. Gondolom Kínából
rendelték mert onnan szokott egy hónap alatt megérkezni a rendelés
Üdv.Tom -
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26963 üzenetére
A Telekom ISDN telefonjáról nem tudom a Telekom 1412-őt hívni, mert pont az a telefonszolgáltatás nem működik ahonnan díjmentesen hívni tudnám őket, hogy elmondjam nekik, hogy az a telefonvonal, amiről hívom őket nem működik.
Más szolgáltatótól - pl. DIGIFON, mobil - kezdeményezett hívása a Telekom 1412-es ügyfélszolgálati telefonszámnak, pedig nem ingyenes. Ennyit meg nekem anyagilag nem ér meg a dolog, hiszen van DIGIFON-om is, így végül is tudok vonalason telefonálni. Csak eddig ezt a vonalat nem használtam, csak volt. Egy független, biztonsági vezetékes vonalért 200 Ft nem pénz.
DE!
Nem hagyom annyiban a dolgot, mert mégsem járja, hogy olyan szolgáltatásért fizessek, ami - immár egy hete - nem működik, ráadásul nem is keveset.
Ezért a - már említett - jól dokumentálható e-mail.
Türelmem meg van bőven. A fentebb jelzett ok miatt nem hajt a tatár az ügyben. -
#29810560
törölt tag
válasz tibike8 #26965 üzenetére
Nincs. Mindenki más szolgálatónál van az ismeretségi körömben, de T-Mobil nincs közöttük.
A válaszadási idő valóban 30 nap, kivéve a hibabejelentésre. Az 72 óra. Ezt ők maguk tüntették fel a múlt heti hibabejelentés után kapott, automata visszaigazoló mail-jükben. Csakhogy azóta 3x72 óra telt el. Érdemi válasz és hibajavítás nélkül.
A vonal még mindig nem működik és a mai második hibabejelentő/reklamáló levelemre sem jött válasz, pedig ezt már rutinosan a DIGI-s mail címemről küldtem, olvasási nyugtával az ugyfelszolgalat@ címre (CC-vel a mtkapcsolat@ e-mail címre is), nem pedig a honlapjukról a hibabejelentő oldalról. A olvasási nyugta meg is jött azonnal, de válasz intézkedés nem történt mindeddig.
Szerkesztve:
Igen. A DIGIFON a DIGI VoIP hivatalos neve.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
1. Olvasd el a téma összefoglalót!
2. Ez a fórum a Digi kábeltévével foglalkozik. Nem a műholdassal és nem az internet szolgáltatással.
Társtopikok:
● DIGI internet
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Mesterséges intelligencia topik
- World of Tanks - MMO
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eleglide C1 - a középérték
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Iphone 11 fehér 128 GB független
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)