Új hozzászólás Aktív témák
-
FazekasLaci
aktív tag
válasz jimspie #2865 üzenetére
A garanciális szabályok egyértelműek. Az eladó felelőssége a garancia ügyintézése. Tehát, ha az eladóhoz viszed, akkor minden költség őt terhel a garanciális ügyintézéssel kapcsolatban. Ha azonban nem bízol benne, megkeresheted közvetlenül a gyártó SZAKSZERVIZÉT is. Ez a gyártók honlapján fent van. A gyártói szakszerviz beveszi és díjmentesen megjavítja. Egy értékesítő cég nem kötelezhető más cégnél vett termék garanciális ügyintézésére, a jóindulatán múlik, hogy ezt megteszi-e, vagy nem.
Külföldi céget nem kötelez a magyar jótállásról szóló szabály. Ott a nemzetközi jogszabályok érvényesek, bár EU esetén ez viszonylag általános, a legtöbb külföldi cég azt kéri, hogy küldd vissza hozzá és az országában intézi a garanciát.
Más kérdés, hogy mi van akkor, ha a gyártónak nincs magyarországi szakszervize, mert a készülékek speciálisak. Ld. Wacom. Ezen esetben, ha nem az eladóval szeretnéd intézni, hanem közvetlenül a gyártóval, akkor a gyártóhoz történő szállítás költsége téged terhel, bizonyos gyártók a visszaszállítás díját is az ügyfélre terhelik, bár a legtöbb elengedi, ha tényleg garis a probléma. Bár itt megjegyzem, ugyanez igaz akkor is, ha úgy döntesz, hogy vidékről közvetlenül a magyarországi szervizbe viszed be, nem az eladóhoz a hibás terméket, ezen esetben a szállítással kapcsolatban felmerülő összes költség szintén téged terhel (postázási költség, utazási költség, stb.) A hazánkban nyújtott legtöbb garancia szervizgarancia, bár ha komolyabban belemegyünk, bizonyos súly felett kötelező a helyszini garanciát biztosítani, ekkor a szerviznek kötelező kimennie hozzád. Erről jogszabályok rendelkeznek, főként nagy súlyú, vagy nehezen mozgatható eszközökről van szó, ld. egy hűtő.
A legtöbb esetben egyébként - még ha nem is tudsz a dologról - a termékek utaznak egy nagyot, mielőtt megjavítják őket. Így mind a Sony, mind az Acer notik is utaznak, de a többi drága és speciális eszköz közül is sok. Ha hozzánk hozol be egy nem nálunk vásárolt Wacom eszközt, akkor természetesen szívesen megnézzük, de a németországi visszaszállítás díját sajnos neked kell fizetni. Szállíttathatod velünk (kb. 10-12e Ft), vagy lekérünk a gyártótól egy javítási számot (RMA-szám) és annak birtokában vissza tudod küldeni közvetlenül is a gyártónak, vagy egy arra járó ismerős beadhatja.
iPad-et egyébként tudunk adni, egy partnercégünk hivatalos Apple szakszerviz, így ha gondod van, akkor jó kezekbe kerül. Ha érdekel, keress meg privátban és írd meg, mit keresel pontosan, a többi infót meg elküldöm neked.
Laci - Ide is írhatsz nekem: fazekas@grasshopper.hu, vagy hívhatsz: 70/429-3200
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen GPS-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- Magisk
- iPad topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD