Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ->Raizen<- #1383 üzenetére

    Részemről a legjobb a DOOM 2. Meg a Brutal DOOM. D3 teljesen más jelleg, inkább spin-offnak venném, de annak nem rossz, szerettem. Nightmare végigjátszást, ahogy elődei is, megélt azért, kiegészítőstül - pedig abban is volt egy-két retardáltság.

    Ez meg.. hmm.. a single jó. Ahhoz képest, hogy tessék-lássék id Software. Meg egy "modern" FPS. ÉS ennek ellenére leköt 3 percnél tovább, ami mindenképpen egy erősen pozitív jelző.

    Az OST király, a lore / adatbázis-része sem rossz. Brutálul néz ki, brutál, ami történik, az engine jól skálázódik. Meg igen durva, több perces balettszökellőtömegmészárlásokat lehet rendezni nagyobb termekben egy seregnyi gurgulázó lanye gyűrűjében, miközben zúz a metál.

    Ellenben a set +m_smooth 0 MÉG MINDIG NEM a legjobb. Igazi RAW mouse inputot akarok.. Meg normális cvar és cmd listát a konzolban. Ugye. UGYE.

    Nehézségi szintből alapból sajna nincs Nightmare, így az ember rá van kényszerítve az Utra-Violence-re. No mindegy.

    Azt díjazom, hogy próbáltak visszatérni az eredeti formulához - a konstans fast-paced mészárlás + item pickups nemes egyszerűségéhez. Mert jó az vala. Nyilván nem tudták már azt a sebességérzetet adni, mint a legendás id Tech 1-gyel készült ősapák. Ebből kikövetkeztethető, hogy nem is egy QuakeWorld vagy CPM DeFRaG szint.

    Na jó, kimondom; egy kicsit lassú. A single még elmegy ebből a szempontból (de ha mást nem, legalább az alap futás tempóját megdobhatnák egy egészséges 20 %-kal), viszont a multi már hangosan felköhög - egyszerűen VÁNSZORGÁS eljutni A-ból B-be. Hagyjuk ki a "transzlokátort", az nem ez a tészta. 600-800-1000 ups-szel akarok keresztülfolyni a mapon kplsthx. :))

    Azért Ultra-Violence-től kezdve a 2000-es évek közepétől lődöző generációnak (vagy a szimplán csak kevesebb skill- / rosszabb szem-kéz koordinációval bíró embereknek) még nyújthat értelmesebb kihívást a játékmenet, a hovamenjmitcsináljszájbarágás sem annyira ocsmány, mint ahogy az mostanában lenni szokott. Még ki is lehet kapcsolni. Ahogy a mindenféle markersignHUDbizbaszokat is. Zsír.

    A fegyverek és armor fejlesztése szükséges "rossz", kell ez a mai népnek (vidáman megvagyok nélküle, thx), ahogy a másodlagos lövési funkciók meg csatolmányok is, de legalább ad egy kis plusz mélységet a single résznek és egyszerűen van implementálva.
    Reload nincs, amíg van lőszer, addig lehet hajtani a kereplőt. Ahogy azt ezen a családfán szokás.
    A design-részük kellemes; durván néz ki pár csúzli (mondjuk a BFG elég nyöszledék), bár némelyik hangját kicsit öblösebbé tenném (főleg a két shotgunét).
    Szóval a puttyogtató micsodák már nem olyan ikonikusak, mint hajdanán, de legalább nem gázak. A láncfűrész meg YES - bár kissé zavaró, hogy ennyire hamar fogy az üzemanyag és a szintek nem is tobzódtatnak túlságosan benzines kannákban.

    A mészárlás relatív ténye amúgy a helyén van. Szikraesőben fröcsögnek az agyvelők és szanaszét szakadt végtagok, miközben a gurgulázó hörgések és síri sziszegések kakofóniájában a vérzáporból érkező apró csontszilánkok csapódnak a sisakom vizorjára, amihez a torkolattűz vakuszerű villogásában fel-felvilágló, plafonról lógó emberi belsőségek, összeroncsolódott torzók és a rideg fémfalak egységes biomechanikus masszába ágyazódott eszményi látképe biztosít gyermekbarát keretet.

    A mapok felépítése kétélű penge; míg egyik oldalról ott van a régi időket idéző komplexitás, titkos helyek, esetenként a pszeudó-open world feeling, automap, addig a másik oldalról ott van a színek kissé hiányos skálája és az ismétlődő részletek.
    Az alapvető design próbál többrétegű és relatíve összetett lenni, ami jó, mert nagyjából sikerül is neki. Volt, hogy kicsit át kellett gondolni, hogy merre tovább meg merre van észak - főleg a platformos részeknél, amikor az ember felfelé (vagy éppen mittudoménmerre) halad.
    Hallottam azért a nosztalgikus akkordokat megpendülni egy-egy kisebb bolyongás során. Lehetett volna még tisztább hang is, de túl nagy panaszra ez sem adott okot. Ismerve az utóbbi évtízedben kialakult "nívót" (lulCoD, lulBF, konzolfps trololo), ez a fajta szint-tervezés egy 2016-os címhez mégiscsak egy kellemes adalék.

    Nemrégiben vettem elő a Doom Builder 2-őt, amazonról jött némi szakirodalom id Tech 1-ügyben, így érdekes lesz leendő hobby builder-szemmel is körbejárni a dolgokat. Ja, erről jut eszembe; Snapmap. Eh... a linedefek pakolászását jobban csípem. : > Viszont legalább van, ártani nem árt, még akár születhet is egy-két szórakoztatóbb map community-kezek között.

    Az is egész jópofa, hogy mindenféle challange-ek vannak a pályákon. Nyilván az Öcsívmentek mellé ez is kell a plebnek, de el lehet vele szöszmötölni, ahogy azzal is, ha minden secretet meg akarunk találni. Azokból lesz dögivel. Annak a ténye pedig, hogy az egyik secret minden mapon az, hogy meg lehet nyitni egy klasszikus DOOM-pályát (a jó öreg id Tech 1-es bitmapek és sprite-ok üdvözölnek a monitoron), amin vért is onthatsz majd (ha a főmenüben kiválasztod a frissen megjelent opciót), egészen szívmelengető.

    Lényegében az új DOOM semmi groundbreaking megepic foreverikon stuff, de egy ősi recept 2016-os modernizálására tett kísérlet, ami összességében (és hiányosságai ellenére) egy tisztességes iparosmunka és nem érzem, hogy hiba volt megvenni.

    Persze volna még mit változtatni rajta, de nem vártam tökéletességet, pláne, hogy a megaignoráns Zenimax-Bethesda mancsa jelen van + id sem id már. Azért a single részben talán még kellemeset is csalódtam. A multi meg.. van. A loadout-része nevetséges. Meg lassú. Egynek szódával elmegy.

    -------------------------------------------------------

    "a pajzsos g*ci szétb@sz a shotijával"

    Egyik exkluzív fogadója a benzines láncfűrész pH-semleges bőrápoló kezelésének.

    "Quake 3 egyik nagy kedvencem volt, az külön öröm, hogy single alatt legalább annyira kell precíznek lenni hogy ne harapjak fűbe, mint multiplayerben q3-ban."

    Azé Quake (mid-skill+) multi-szintű kihívás közel sincs. :))

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák