Új hozzászólás Aktív témák
-
ldave
félisten
Stílus: japán RPG
Célplatformok: PS4, PC (Steam) és Switch
Megjelenés napja: 2018. szeptember 4. (a Switch változat valamikor majd később)
Első játékmenet videó: DRAGON QUEST XI – “The Journey Begins” (A First Look at the Western Version)
A játékról:
A címéből is látszik, hogy a Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age már a tizenegyedik része lesz az egyik legpatinásabb japán szerepjáték sorozatnak. Az első rész még 1986-ban jelent meg NES-re Yuji Horii (rendező - Chrono Trigger), Akira Toriyama (grafikus - Dragon Ball), Koichi Sugiyama (zeneszerző) és a Chunsoft fejlesztésében és azonnal hatalmas sikert ért el, több mint 2 millió példányban fogyott belőle. Hazájában a sorozat azóta is töretlen népszerűségnek örvend, azonban nyugaton sosem tudott olyan sikereket elérni, mint otthon Japánban, Európában először hivatalosan csak a PS2-re készült nyolcadik rész jelent meg.A sorozat részei nagyon lazán kapcsolódnak csak össze, az első három rész még egy közös világban játszódik, de a további részekben még inkább háttérbe kerül ez a kötődés, így ha valaki majd csak most a 11. résszel vágna bele a kalandba, nem kell aggódnia, hogy bármiről is lemaradt eddig.
[ Szerkesztve ]
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Nekem jelenleg ezek vannak meg:
Ezek kívül még a 8. rész van még PS2-re is, de az a régi szobámban van otthon a szüleimnél.A hatodik részt sajna nem tudtam beszerezni, nagyon kevés darabszámban jelent meg és emiatt manapság már 100$ felett megy egy normális példány belőle...
Eléggé változatosak a játékok abból a szempontból, hogy mennyire történet központúak. A negyedik, ötödik és nyolcadik részben inkább a történet a hangsúlyos, a hetedik és kilencedik részben inkább a karakterfejleszés (job system) a lényeges. Amit eddig erről az új játékról olvastam, ez is inkább a sztori központú vonalat erősíti majd, de nem nagyon néztem utána a dolgoknak, mert hát majd magamnak akarom felfedezni.
Az első három játékot emulátoron próbáltam, de csak picit, szóval azokról sokat nem tudok mondani.A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Felkerült már Steam-re a játék, gépigény még nincs. De ha tippelnem kéne hasonló lesz, mint most a Ni no Kuni 2-nek. Hasonló a látványvilág és Unreal 4-es mindkét játék.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Liquid Snake #9 üzenetére
Valahol őszinte tisztelettel és félelemmel nézek azokra, akik mobilon képesek ilyen 100 órás játékokat virtuális d-pad segítségével végigjátszani
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Pár infó az utóbbi napok előzeteseiből:
- A játék nem open world. A készítők maradtak a lineáris történet vezetésnél és pár gyakran van lehetőségünk nagyobb területeket bejárni, mindig egyértelmű lesz hogy mit is kell csinálni vagy hova is kéne menni.
- A harcrendszer a X online rész után ismét visszatér a körökre osztott megoldáshoz. Ami komolyabb változás, hogy most egy adott időben kell majd a csapattagoknak parancsokat adni, hanem egyesével. A régi játékokban kiadtuk egyszerre az mindenkinek a parancsot majd azt valamilyen adott sorrendben végrehajtotta a játék az ellenfél körével együtt. Ez változott most meg. Csapattagokat is lehet cserélni harc közben.
- A karakterek fejlődése szoros kapcsolatban van a történettel, így a legtöbb új képességet nem szintlépéssel, hanem a sztori előrehaladtával kapjuk majd meg.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
További infó:
- Ha nem is minden, de a fontosabb jelenetek során lesz szinkron. Ezt azzal magyarázta a Square hogy a nyugati közönség számára ez fontosabb, mint a hazaiak számára. Ráadásul most hozzá is igazították a karakterek ajakmozgását a kimondott angol szöveghez, szóval nem lesz fura nézni és hallgatni egyszerre. Ebből az is következik, hogy nem lesz japán hangsáv, mivel nincs is.
- Az UI is komolyabb átalakításon ment át, az eredeti japán a régi játékokat idézni, az angol változatra valami újjal készülnek.
- Lesz egy gyorsabb futás gomb és First Person mód is az angol változatban
- Screenshot készítéshez ki lehet majd kapcsolni a teljes UI-t.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Ahogy én látom próbálnak olyan dolgokat belevenni az angol kiadásba, ami a nyugati játékoknál megszokott játékelem, mint pl a sprint gomb a gyorsabb futáshoz. Utoljára a DQ VIII volt amit megjelent angolul nagykonzolra, szóval ez az új rész szinte tiszta lappal indul majd PS4-re és PC-re. Sajnos a 3DS tulajok most rosszul járnak, pedig mondhatni nekik köszönhető, hogy egyáltalán megmaradt a köztudatban nyugaton a Dragon Quest.
[ Szerkesztve ]
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Liquid Snake #27 üzenetére
Én most valahol abban reménykedem, hogy a készülő Switch verzió megőrzi majd a 3DS változat pár sajátosságát és nem csak a PS4 kiadás grafikailag gyengébb átirata lesz.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
További infó:
- A karakterfejlesztés a VIII részt követi, vagyis nem lesz a korábbi részekből ismert job system, hanem a szereplőknek fix képességeik lesznek a fegyver osztályokon kívül. Minden karakter többféle fegyvert tud majd használni, de el kell döntenünk, hogy melyiket fejlesszük (pont mint a VIII-ban).
Akik nem ismernék: pl a főszereplőnek van a Hero képességcsoportja (itt olyasmik vannak, mint teleport, vagy gyógyítás), plusz mondjuk négy (pontosan nem tudom mennyi) fegyver, amit használhat (ezek erősítik az adott fegyverhasználatot és adnak egyedi skilleket, amit csak akkor tudunk használni, ha az adott fajta fegyver van a karakternél).- Lesz lehetőség újraosztani a skill-pontokat, de csak a játék vége felé.
- Arról már volt szó, hogy bizonyos képességek csak a történet előrehaladtával vagy mellékküldetések teljesítésével lesznek csak elérhetőek.
- Draconian Quest-ek: az eredeti japán változatnak még nem voltak, ezek komolyabb kihívással rendelkező küldetések. Az alapjáték állítólag viszonylag egyszerű, de hát ez a sorozat sosem a nehézségéről volt híres.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
-
ldave
félisten
Friss, 17 perces játékmenet videó az angol kiadásból: [link]
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Egy újabb videó a játékról: [link]
Kint lesz az E3-on egy játszatható demó.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Dragon Quest VII egyelőre befejezve, ezzel felkészültem a XI-re, jöhetne már Lehet addig még valamelyik régebbi résznek nekiállok, azok úgyis rövidebbek.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
A napokban jött egy új videó a játékról: “The Loyal Companions” (Character Trailer)
A szereplőket mutatja be a trailer.A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
A Dragon Quest az egyik legalapvetőbb JPRG játék, tehát nem kell célozni harc közben, körökre osztott a harc, teljesen menü vezérelt. Nem akciódús ilyen szempontból, inkább a nyugodt, taktikus harcok jellemzik emiatt. Hangulatra, játékmenetre nagyon messze van a mai modern RPG játékoktól (Witcher, Skyrim, stb).
Nézd meg ezt a videót, direkt olyanoknak készült, akiknek új a sorozat: [link]
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Nincs mozgás harc közben, csak a parancsok. Nem tudom lehet-e majd gombokra tenni parancsokat, az eddigi részekben nem volt ilyesmi. Azt be lehet kapcsolni, hogy a csapattagokat egy AI irányítsa, így sima csatáknál nem kell őket is menedzselni, de boss harcoknál érdemes átvenni a kontrollt mindenki felett.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Jó lesz ez
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #69 üzenetére
Én is csak ámulok minden új helyszínen, a városok, a házak mind-mind elképesztően részletesek.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Menet közben azért már volt pár kincsesláda, amihez nem tudtam odamenni. Most nem tudom, hogy csak nem találtam meg az utat, vagy pedig még hiányzik valami képesség, amivel oda lehetne jutni azokra a helyekre.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #72 üzenetére
Hja, de ott egyértelmű, hogy kell egy kulcs, viszont amikor a egy dombon van egy láda, de nem tudok felmenni sehogy sem, az más
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Skill pontokat adhatnak kicsit többet a játék, 3-5 szintlépés mire összejön annyi, hogy egy új képességet tudjak tanulni
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
50 óra után megvolt az első boss, akinek sikerült megölnie a csapatot. Másodikra már lement, de megizzasztott. Amúgy sima nehézségen játszom, nem kapcsoltam be semmi módosítót, szóval eléggé könnyű a játék, de nem is várok nehézséget
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #80 üzenetére
Igen És azt is jelzi ha valami csak este vagy mondjuk esős időben található meg.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #82 üzenetére
Minél nagyobb, annál nagyobb eséllyel veszít egy kört az ellenfél, de sosem fog fixen működni, szerintem pár % lehet az esélye csak.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #84 üzenetére
60 óránál tartok, a hol az spoiler lenne, szóval azt még inkább nem írom. Én váltogatom a csapatot, volt hogy magát a hőst is kivettem Szerencsére a legtöbb helyre szinte minden összeállítás ütőképes, csak a boss-oknál szoktam átgondolni, hogy ki lenne a legjobb az adott helyzetben. Amúgy 45-ös szint körül van most a csapatom.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Hétvégén Erik egy képesség mezőjére lépve, visszakaptam 10 skill pontot, más találkozott már ilyesmivel?
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Találtam egy hasznos adatbázist, spoileres, szóval csak vigyázva nézegetni: [link]
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Most értem a történet végére, 75 óra volt eddig a játék
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
válasz Rigormortiis #93 üzenetére
Ezzel a csapattal értem a végére:
A főhős (nálam Calus) kétkezes kardokkal (greatsword), Erik dupla tőrrel (knife), Serena dupla pálcával (wand), Rab varázsbottal (heavy wand), Sylvando kard és pajzs kombinációval, Jade pedig lándzsával (spear).
50-es szint körül volt mindenki, alapvetően a használt fegyver és a karakter specifikus képességfa irányába tettem minden pontot, ami a rendelkezésemre állt.
Az összes melléküldetést megcsináltam és amire volt alapanyagom, azokat a felszereléseket legyártatottam, mielőtt bementem volna az utolsó dungeon-ba.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Kértem spoiler gombot, szóval mostantól lehet írni részletesebben is a történtekről.
A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Taktikám a játék végéről:
Nekem az volt a taktikám a végére, sok kísérletezés után, hogy Erikből csináltam a boss gyilkos terminátort. A tőr (knife) vonalon van két képessége, az altatás és a mérgezés és az ezekhez kapcsolódó támadások, amik nekem nagyon beváltak a Divide-dal párosítva. Ez utóbbi a kulcs, megháromszorozza a sebzést Erik következő körére. Sajnos ez a hátránya is, csak egy körig tart a hatása, szóval ha abban a körben nem tud valami miatt cselekedni, akkor bukta a dolog. Szóval a boss-re kell egy Sap, egy mérgezés, Erik-re a Divide és egy Oomph, majd pedig mehet a Victimiser. Ezt kétszer eljátszva kb meg is hal az adott boss. A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Tök jó, hogy van végre kivel beszélni a végéről
Jó látni, hogy teljesen más felállással és taktikával is megy a dolog. Picivel voltam feletted szintben, de én is úgy éreztem, hogy könnyű volt a vége, valószínűleg alacsonyabb szintre tervezték. Resist cuccok helyett én Serena védelmeit használtam, amikor a sárkány volt, akkor tűz ellen, amikor a másik, akkor pedig jég elleni védelmet varázsoltam a csapatra. A Slime draws near! Command?
-
ldave
félisten
Gondoltam hogy kicsit pihenek, de nem bírtam ki, tegnap este nekiálltam folytatni a játékot:
Szóval postgame, harmadik fejezet. Remélem visszakapom majd a karakterek szintjeit, mert a főhős jelenleg 20 szinttel a többiek előtt jár Szerencsére a felszerelésnek nincs szintkövetelménye. A Slime draws near! Command?
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Politika
- Xbox Series X|S
- Yettel topik
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest