-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
A január 20.-án rendelt holmik tegnap itt voltak BG-ről.
-
Geller72
veterán
válasz
molnigee #36688 üzenetére
Nézted már a 600-as, 50C-s akkuval a tiédet mennyit megy? Sógorom tesztelte a QX90-el, és 7 perc felett ment el vele.7:09 és 7:30 közti időket repült vele. Arra leszek kíváncsi, hogy a QX105 BAT a 1020-as motorokkal ugyanezzel az akkuval mennyi repidőt tud majd. A gyári kamod van a 95-ön? Mennyi kint a range max?
-
Geller72
veterán
A grafénes akkukat kettesével rendeltem és nem is volt semmi gond egyik csomaggal sem.
Más:Ez naggggyon durva lesz.
. 40 perc flytime, 120 km/h speed, 4k kam, 500 ercsi körüli árral. Brand gép.És trikopter.
.
-
Geller72
veterán
Ez a kártyás dolog ugyanolyan kamu, mint a szülinapi ajim. Kaptam 50 ercsit...de..természetesen ketté osztva. Azaz egy db 20-as és egy db 30-as kupont. Ezzel még nem is lenne vaj, de ketté osztotta szopási faktort. Azaz mondjuk akkor használhatom fel a kupont, ha 200 ercsiért shoppingolok .
L.O.L.
Azaz nagyjából belül van az amúgy is általános 10%-os rabbaton. aki régóta rendelget BG-ről , az tudja.
Tehát lexarom..
Más:
Endy RC-nek is megtetszett a QX105 BAT.
. Amikor nem a telefonodon akarsz PID-eket állogatni.
Más:
Terembérlet. hasonlóan kicsi falu. Én igazából, ha nincs térdig érő gaz/hó/sár/szél, akkor nem érdekel, kimegyek..
de ha mégis cumi van és éppen ráérek, akkor ott van nekünk a "MŰVHÁZ"
.
Ez egy olyan valami, ami általában - főleg télen - tök kihasználatlan. Mivel mindenképpen fűtik, ezért örülnek neki, ha valaki használja, vagy bármit csinál benne. Én mivel régebben a bicaj mellett elég keményen ping-pongoztam, néha le szoktam járni ütni. De ugye. Változnak az idők.
Hívtam a csajt (a takarító, üzembetartó - akármi) hogy mennénk megint játszani. Ott várt, azt hitte, ki fog csinálni. (Ebbe most ne menjünk bele, hátha olvassa valaki a környezetemből - bejárnak idea az aljasok is.Röhögni) Kipakoltunk és ugye látta, hogy nem igazán vittünk ütőt, mást viszont annál többet.
. Azt a tekintetet..
. Aztán elővettem egy Milka szeleksönt és megenyhült. Alapból nincsenek bent a széksorok. 6 méter 10 a belmagasság. 240 férőhely. Sima liba egy kis reptetésre. Szal, ha lehet, ne fizessetek akármiért is.
.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Egyre több helyen látok eladó régebbi, vagy alapkategóriás phantomot és egyre többen teszik fel a kérdést, hogy mit vegyenek. Ugyanebbe a dilemmába kerültem én is. P3 pro-t akartam venni, de úgy érzem, hogy amit a P4 vagy a mavic pro tud, arra lenne igazából - ha nem is most, hanem később - szükségem. Amit nem értek:
Ahogy a P3-nál, a négynél is vannak verziók. de még hogy!
P4 RTF, P4 Pro és P4 pro+Érdekes, hogy a sima P4-nél is ugyan az a leírás van, mint bármelyiknél, tudásban.
Közben képbe került a Mavic Pro is, mert tudásban a P4 szintjén áll, ugyanazokat a fjúcsöröket tudja, mint a nagy tesó. rep időben is, ráadásul range még többet is. Árban is most már pariban vannak.
1150 euróért mindegyik kapható már.Annyi, hogy elvileg a képminősége a mavicnak egy kicsit gyengébb, valamint az 1080p-ben 96 gps a max a mavicnál, P4-nél 120. Tehát nekem ez utóbbi hátrányok nem mérvadóak.
A gond ott van, hogy nem tudok dönteni, melyiket kellene megvenni.. A mavic sokkal kisebb, könnyebb hordozni, halkabb.
Nem bánnám, ha segítenétek. Néztem Jackall cikkét is ebben a témában. Meg vagy száz videót, szösszenetet. Nem tudok dönteni.P3Pro: 779 Euró
P4 RTF:979 euró
Mavic pro RTF:1149 euró[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz
d.tiborz #36741 üzenetére
Az zavar be, hogy a Mavic 27 perce gyakorlatilag 21, valamint 24 a lebegés egy helyben. Ha meg 21 a normál használat, akkor az szinte P3, ami azért sokkal karcsúbb árban. Az a hat perc az lehetne egy tartalék is, de úgy hogy akkor a 27-et tudhatná valósan, és még maradna hat perc sikítástól a landingig.
.
A másik, hogy ha netán megrendelem, amilyen peches vagyok, másnap reggel jön a mail, hogy a Xiaomi rendelhető.
. 517 juróért. 40 perc repidővel, 120 km speeddel. Ráadásul full karbon. Még a prop is. és a xiaomi mostanában nem nagyon csinál szart, még ha azt is mondjuk rá, hogy mindenféle szart gyártanak.
.
-
Geller72
veterán
válasz
MPowerPH #36755 üzenetére
A P4-et kérdeztem, te is qarra gondoltál, vagy a P3 pro-ra?
De a Mavicnak is ott a 7 km. "Tervezetten" 13km.
És amúgy közel azt tudja, mint a P4. A kamja én is úgy tudom, hogy gyengébb, de nem olvastam annyira utána, hogy nagyságrendekkel rosszabb e, vagy csak annyival, amennyire nekem lehet hogy nem is számítana. A youtube.os videóknál, főleg ahol használtak filtert is, én nem látok 4k-ban semmi xart.
Apropó. A normál Phantomok is tudnak zoomolni? Ha igen milyen mértékben? Ez viszont baromi fontos lenne. A Mavic tud és nem is akárhogy. A felvételek professzionális minősége ebből a szempontból nem releváns.A Mavic távján is van csati az iphonhoz (is). Tehát akkor azt is tudom csatlakoztatni FPV szemüveghez is, ami ugye gyakorlatilag csak egy VR box, üresen. (?)
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
iZÉ. Újabb kamerás drón az Eachine E5C mellé 30 euró környékén. Naon keményen néz ki.
.
-
Geller72
veterán
válasz
MPowerPH #36765 üzenetére
A P4 pro viccesen horror drága. Ahogy olvastam, a Mavic kam hátránya több mint valószínű az autófókuszos kamera, ami a P4-ben fix fókuszos. A szenzor mindegyikben ugyanaz, tehát elviekben a Mavic is tudná közel azt, amit a P4, még ha a látószöge szűkebb is egy kicsit. A zoom csak annyiban érdekel, hogy kivehető legyen a nagyított kép, tehát nem filmes szempontból fontos nekem a nagyítás része, hanem "láthatósági", beazonosítási okokból. Egy sima vrboxba akarok belerakni egy iphone 6s-t. Kivárjak én is?
-
Geller72
veterán
válasz
maximilian4 #36763 üzenetére
Gondolom, a falconra gondolsz. Ezeket a mocikat pakolták az Eachine 210-es éa a 250-es gépeibe is, szal gondolhatod, hogy annyira nem lesz gond velük.
. A motorhoz a BG-n (is) azt írták, azon kívül, hogy 3-4S, hogy 5-6".
. Tehát az 5045-ös propok az átlagot képviselik. A moci max thrustja 440g, ami annyira nem szar.
. A grasshopperem mocijai tudnak 1 kilót(fejenként), de azok a mocik azért egy kicsit mások. Nyugodtan pakold át egy kompatibilis vázra, én is át fogom, ha addig el nem adom, vagy a meglévő, esetleg a vadi új vázat át nem építem. De inkább eladom, mert ugye van másik.
-
Geller72
veterán
Na jó. Azért tegyük hozzá, hogy ép eszű ember, ha filmet akar csinálni, akkor nem hogy nem kapkod jobbra-balra, hanem szélben ki sem megy. Ok, hogy összevágod/kivágod a hirtelen mozdulatokat, fordulásokat is, de szerintem semmi értelme felküldeni a gépet szélben, mert szinte csak korrigálni fog, kínlódik. Ráadásul a legtöbbször amit te lent egy szellőnek érzel, az már 10 méteren lehet, hogy 30km/h-s szél, csak lent árnyékolva van.
-
Geller72
veterán
Visszatérve a Mavic vs Phantomos képminőségre, az éjjel átolvastam pár fórumot, köztük a dji hivatalos fórumát is. A probléma szinte biztos, hogy szoftveres. A Dji go 4-el is hatalmas szívás van/volt, sokszor állt le a progi, vagy dobott egy fekete képernyőt és haza kellett hívni a gépet. Megnéztem néhány friss, 4k-s felvételt a youtube-on és teljesen rendben vannak. Ugyan az az érzékelő van a mavicban, mint a P4-ben is. Az viszont biztos, hogy máshogy kell hozzáállni a dologhoz, mert míg a Phantomnak fix a fókusza, a Mavicnak autófókusza van.És nem az a kapkodós fajta. A lencse is más, 2.8-as helyett 2.2-es.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
A 220-as akku 5gramm. A 45C-s akkut nem mértem, nem tudom milyen nehéz. A csati xarul van fényképezve. Egy másik, spec akkun is láthatod, hogy ugyanaz. Ezen a képen egy 210-es, 30/60C-s akku van a 45C-s képe alatt.
-
Geller72
veterán
Napi légtér. Felkerülsz te is, ha kérsz eseti engedélyt és meg is kapod.
.
-
Geller72
veterán
válasz
maximilian4 #36797 üzenetére
Dehogynem. Ez a térkép pontosan azt mutatja, hogy hol repülnek engedéllyel és hogy hol nem repülhetsz TE. Még engedéllyel sem. Azt hittem, érthető.
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36784 üzenetére
A gyári gépnek kétszer ekkora az akkuja és fele ekkora fordulatú/fesz motorokat használ. A falcon motorjai nem éppen fogyasztásbarát tulajdonságaikról híresek. Nem lehetséges, hogy itt egy motoron nem érdemes spórolni akár még 10 eurót sem?
.
Melyik F3-as vezérlőt nem lehet már kapni? Nincs ezek közt?A 20A-es 9 dolcsis ESC helyett ez a 30A-es, 4 eurós esc is jó lehet.
Persze tudom, neked ezek már megvannak, de ha valaki nulláról akarja építeni, akkor az is fontos, hogy új cuccokból összerakva mennyi lenne. Egy ilyen lista sem lenne rossz. -
Geller72
veterán
válasz
maximilian4 #36802 üzenetére
Szerintem még mindig nem érted.
"Szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Pl. mert valaki repül itt szolnok mellett , adott magasság között (gondolom nem véletlenül van megadva), akkor én arra a napra nem is kaphatnék engedélyt az egész megye területére? Igaz hogy mondjuk egy 200m x 200m- es négyzetben szeretnék repülni és teljesen más magasságban mint a már engedéllyel rendelkező. Nekem ez így nem tűnik logikusnak."
-Ha valakik ott repül Szolnok mellett, akkor te vele, közös légteret ABBA A MAGASSÁGBAN nem használhatsz.
Ezt úgy képzeld el, mintha definiálnának egy adott területet, LÉGKÖBMÉTERRE, azaz térben, nem csak síkban. Ott van a kecskeméti katonai reptér. Reptér lévén ilyen helyek alapból pirosak. Ha én kérek egy eseti engedélyt - ami jól látszik a térképen, hogy néz ki - akkor megnézik hogy az adott légtérben, abban az időben, azon a magasságon lehet e kiadni engedélyt. (Nem olyan bonyi ez, szoftveresen azonnal tudják, ahogy bepötyögik a GPS koordinátákat.) Ez nem azt jelenti, hogy mondjuk egy repülőgép ne repülhetne az adott terület felett, mondjuk át. Simán repülhet, mert a megadott magassága nem azonos, tehát nem kerülnek közös légtérbe. Ez többnyire a polgári repülésre igaz, mert az engedélyeket természetesen felül lehet bírálni egyes esetekben. Ha jól megnézed a "maszek", UAV-os repüléseket a fenti térképen, láthatod, hogy többnyire vannak területek is, nem csak magassági adatok, lábban megadva. Valamint vannak időpontok, tól-ig. ez sem azt jelenti, hogy te ezen kívül repülhetsz, hanem azt, hogy kérhetsz engedélyt és ha megadják, akkor repülhetsz. Ismét mondom, ezek a hivatalos adatok. Ez nem jelenti azt, hogy te otthon 'okosba' nem repülhetsz. Repülhetsz, amíg rá nem baxol.. Én nem aggódnék annyira, mert millió hely van, ahol lehet repülni és nem baxogatnak. Kimész a határba egy erdő szélére, szélvédett helyre, ahol az erdővel szemben, a csupasz föld felett nyugodtan repkedhetsz. Szerintem ritka, hogy valaki feljebb menjen 50 m-nél tartósan, főleg racerrel. Én is fel szoktam rántani, de a fent eltöltött időm nem adja ki a rep idő 1 százalékát se szerintem. Egy Phatommal más a szitu, igaz ott az app jelzi, ha szar van a pogácsában.
. Én is alig várom, hogy kitisztuljon a helyzet, hogy mehessek végre egy akkreditált vizsgára, ami minden esetben megfelel a hatályos jogszabályoknak, aztán lesz egy biztosításom. Nyitni fognak felénk is, egy eseti engedély kérése nem lesz sem bonyolult, se hosszadalmas.
Amikor utoljára otthon voltam, és amikor a videó is készült a falconról, azt követően felszálltam a Grasshopperrel is, mert előtte próbáltam állítgatni dolgokat. Na, miután letettem a koptert és akkut cseréltem, jött egy mentőhelikopter, ami ott a faluba szállt le. Ez pontosan abból az irányból jött, ahol én voltam és nem jött magasabban 50 méternél, mert már ereszkedett. És pillanatok alatt ott volt, ha megy a kopter, nem is hallom meg. Szóval..
. Természetesen, ha látom a szitut, azonnal disarm és inkább essen le. Na de ugye szemcsiben kicsit más a szitu, ha egyedül vagy..Én nem voltam, és szerintem senki ne menjen ki egyedül.A felrakott youtube-os videókon szinte mindenki egyedül reptet..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36784 üzenetére
Azt írtad, hogy a quanum v2 pro goggles csak 29 dodó. De a link alatt a HK-n 70 dolcsi..
És ehhez még akku sincs?
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36807 üzenetére
Gondlom, nem állsz meg itt a "sima" FPV szintjén ahogy ismerlek.
Ezért sem teszem fel azt a kérdést, hogy a te cuccaiddal mennyi lesz a range. Mert gondolom, autonóm reptetést tervezel hozzá a későbbiekben. (?)
-
Geller72
veterán
válasz
mirci18 #36814 üzenetére
30 euró alatt (kuponnal) kínai BG-ről van mondjuk Eachine E5C. Az nincs 10k és kamerával, távval, kompletten. Én rendeltem most hármat. (Persze nem mindet magamnak.) Azaz 27 euró/db.
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36815 üzenetére
Sőt, gyári kamot is az aljára pattintani, mert van kam csatija, 3 pines ugye. de nem éri meg, ha ugyanannyiért van kamerás is. E5C pl.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz
DSanya #36829 üzenetére
Mivel még nem ismered ezeket a kifejezéseket, elolvashatnád kezdésnek a topic bevezetőjét, valamint néhány ezzel kapcsolatos weboldalt. Így nem illik idejönni, ne haragudj. Ez kb olyan, mintha én beülnék egy Mi24-be és mondanám a pilótának, hogy bocsika, repülni akarok ezzel az izével, lécci magyarázd el, hogyan kell, de öt percem van az egészre és nehogy elkezdj nekem az aerodinamika törvényeiről beszélni. Ha ez életed első gépe, az nagy cumi. Neked. De el lehet kezdeni, csak nem itt. A bevezetőben le van írva szépen, hogy mik az ajánlott cuccok kezdőknek. Ezen végig kell menni, mese nincs. De akár oda is verheted egyből a betonra. Ahogy írtad is, ez egy kurva kemény gép érzésre. Nem csak elsőre. Kezdőknek főleg. Szerintem tedd le, és ülj le a gép elé. A bekezdésben linkek is vannak. Olvass utána. Ha nem érted a fogalmakat, akkor az eszközöket sem tudod használni, amit takarnak. Gondolod, hogy értenéd, ha elmondaná a CF használatát, ha valójában nem is tudod, hogy mi az?
Minden tiszteletem tényleg, de ezt nem kérheted senkitől.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36830 üzenetére
Szilárd test elektrolitos akkukkal polimer bázison gondolják, cellákban tárolni az energiát. Vagy leszáll a gép, vagy hozzácsatlakoznak és "lefejtik" az energiát. Gondolom én.
Itt van egy 185 oldalas igen érdekes doksi pdf-ben, aminek ez a címlapja. Nem úgy néz ki, mint amit angol tudósok írtak, két kávészünet közt..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36838 üzenetére
Szóval te is nézel Roccót.
-
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya #36839 üzenetére
Nem csodálom. Én alapból lexarom az ilyen akciókat. Eleve az, amikor valamit megakcióznak egy akció után, az egy retek dolog. Tipikus kínai hozzáállás. De nem egyszer találkozol ugyanazzal a termékkel a keresőben, egy áron, és mégis ott van, hogy az egyik 168% akcióval ennyi a másik meg 3%-al ennyi. Hónapok óta nem változik egy termék ára, maximum akkor, ha kifutóban van, és vagy nem lesz azért fut ki, vagy mert régi és már van újabb, jobb netán olcsóbb ugyanabból. Plusz tetű dolog az, hogy van kupon hozzá, de ha te nem mész utána és írod be, akkor így jártál. Most nem azokra a kuponokra gondolok, amik egy adott termékre vonatkoznak, mint például a Falcon F180, hanem mondjuk FPV cuccok, akkuk, töltők. Alap lenne, hogy ha van rá akció, akkor vagy szól, hogy van kupon hozzá, vagy automatikusan kitölti, beszámítja. Mint pl a GB. legtöbbször. De a BG nem. Ott van az alap Eachine 10%-os kupon minden eachine termékre, de egy kurva szót nem szól róla, mikor fizetni akarsz.
Ehhez képest ez a kakasos nyalóka kismiska.
Price alertet is hiába állítottam. Szerinted küldtek üzit, amikor olcsóbb lett?[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Bármi lehet. Én is várok kb 15 terméket, hogy pótoljanak. Elvileg azt jelenti, hogy beszerzés alatt. Tehát van, létezik, megrendelték, csak még nem érkezett be. De legalább nem engedi berakni a kosárba, nem úgy, mint a GB-n, ahol szépen megveszem, ki is fizettem már Január 28.-án és szépen tologatják a dolgot, processing van. Először január 30-31-et írtak a termék oldalán, utána február 2-3, m5-6 most meg 6-7. Ez sokkal bosszantóbb. Attól tartok, nem fogom megkapni, mire megyek majd haza. Aztán várhatok megint két hónapot, hogy kézbe vehessem.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Szóval..
A reklámokban érdekes módon nem nagyon emelik ki, hogy mondjuk a Phantom (4) akadálykikerülő funkciója nem működik sem sport módban, sem 36 km/h felett.
. Azaz óvatosan azzal az aktív követéssel.
. Valamint érdekes ez a max range kérdés is, mert hallani, hogy EU-ban max 2 km-re lehet elküldeni, de láttam már videót 3.5 km-ről is.
-
Geller72
veterán
Arra is rá kellett jönnöm, hogy a Phantom 4-et két, különböző akkuval adják. A "sima" P4-et 5350 mAh-s akkuval adják, a Pro és Pro+ verziókat pedig 5870mAh-s akkuval. Az biztos, hogy a nagyobb akku is belerakható a sima P4-be is. A repidő hivatalosan csak 2 percet növekszik, gyakorlatilag azt olvastam, hogy a nagyobb akkuval sokkal inkább igaz az, amit írnak, mármint a 30 perc, mint a simához adott kisebbel a 28.
A kisebbik cca. 50k a nagyobbik 60k. És szinte nem érdemes külföldről megvenni, mert nem olcsóbb.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Xbox tulajok OFF topicja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Ukrajnai háború
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Vicces képek
- További aktív témák...