-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #47381 üzenetére
A két dolognak olyan értelemben nincs köze egymáshoz, hogy ez nem egy logikai ÉS szabály, hanem egy logikai és egy fizikai esemény keveréke. Bár nekem nincs GPS-es racerem, de a következő történik fail safe esetében:
- ha a távról aktiválom a fail safet (pl. mert nem akarom kihúzni a tápot, de félek, hogy egy rossz mozdulattal armolom és megvág, vagy csak nem működik a buzzer és csipogtatni akarom), akkor a dropra nemcsak, hogy leállnak a motorok, de LOCK-ba is kerülnek, ez azt jelenti, hogy amíg a fail safe aktív és még a passzív fail safe után bizonyos ideig, a gép SEMMILYEN parancsra nem reagál, az arm/disarmra sem
- ha armban van a gép, de fail safe on van, ugyanaz történik, mintha a fail safet más esemény váltaná ki, tehát nem lehet arm/disarmmal újra indítani, mindaddig amíg a LOCK állapotból ki nem kerül, és a motorokat is leállítja
- ha a fail safet RTH-ba (vagy land-be, ha nincs GPS) teszem, amiben a gép azt feltételezi, hogy nincs rádiójel, amivel irányítanád, végre fogja hajtani azt a parancsot, amit a Fail Safe kitriggerel, ha ez az RTH, akkor abba kapcsol és visszarepül a kiinduló pontra. Ennek része, hogy a leszállás után leállítja a motorokat, hiszen nem kap inputotA kérdés az, hogy az arm/disarm és a Fail Safe egymással milyen viszonyban vannak:
- fail safeben nem armolható a gép, ez teljesen biztos, nem fog csinálni semmit, próbáltam (legalábbis BF-ben)
- ha a fail safe RTH-ban van, akkor viszont logikus, hogy valahogy vissza is kell tudni venni az irányítást, ha a fail safe állapot megszűnik. Általában (legalábbis NAZA esetében) a forced RTH megszűnik, ha a rádiókapcsolat újra felépül és vannak kontroll inputok, a Phantom 4 legalábbis így működik, az iNAV nem tudom...
- lehet-e disamolni Fail Safeben egy gépet? Jó kérdés, bontsuk kétfelé:
a.) van rádió kapcsolat, mi egy AUX kapcsolóval váltottuk ki az eseményt, tehát szoftveres az FS, szerintem ilyenkor lehet
b.) hardveres gond van, NEM LEHET disarmolni a gépet, mivel kapcsolat sincs, FS RTH-ba megy a gép, mert nem kap jelet bizonyos idő után, így visszatér a kezdő pontra és leszáll. Hogyan állnak le a motorok? Mivel a földön lévő gép ha nem kap inputot, akkor x másodperc alapján automatikusan leállítja a motorjait, ez fog bekövetkezni. Mivel FS-ben van, és az hardveres, nem lehet újra armolni, amíg nincs kapcsolat, ki nem húzzuk és újra nem bootol, vagy ki nem kerül más módon a FS-bőlSzerintem ez a megfejtés.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Diablo IV
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- LEGO klub
- Építő/felújító topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep