-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
sunone
aktív tag
válasz
-ZeeZee- #70771 üzenetére
a gazdasági célú drónhasználatra külön eljárásrend vonatkozik, mint amikről eddig lent olvashattál.
-
Schaf
tag
válasz
-ZeeZee- #71088 üzenetére
Eleve kezdjük ott, hogy a "nyílt A1-A2-A3" kategóriákban eleve nem repülhetsz ilyen távolságokat.
Az már a speciális kategória lesz, amihez nem csak vizsgáznod kell, de a cuccodat is fel kell szerelni egy halom olyan dologgal, ami jelenleg nem mindenben található meg. Lásd fentebb B2 kategória."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz
-ZeeZee- #71091 üzenetére
Már hogy ne lenne?
Jelen törvény is csak azt tartalmazza, amiben az EU rendelettől eltér, azaz szigorít. Kifejezetten írja is.
Mindenhol leírja, hogy az EU vonatkozó rendelete az irányadó és hogy ahhoz képest a magyar szabályozásban milyen változás van.
2. A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet módosítása
2. § (1) A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (3a) bekezdés
d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Eseti légteret a légiközlekedés biztonságának fenntartása érdekében kell kijelölni:)
„d) pilóta nélküli légijárművel végrehajtott UAS művelethez, ha
da) az nem hajtható végre a pilóta nélküli légi járművekkel végzett műveletekre vonatkozó szabályokról és eljárásokról szóló (EU) 2019/947 rendeletben foglalt repülési szabályok és a légtér e rendeletben foglalt, pilóta
nélküli légijárművel történő igénybevételére vonatkozó általános szabályai szerint, vagy
db) törvény vagy kormányrendelet az eseti légtér kijelölését előírja,
Azaz hivatkozik az üzemeltetés tekintetében a 2019/947 EU rendeletre, amely felsorolja az üzemeltetési kategóriákat.
A zavart az okozza, hogy 2023 január 01-ig egyelőre nem kötelező a C osztály szerinti besorolása az UAS-nak, ezért mi létrehoztunk egy sajátot, ami az EU szabályon alapul, de rendezi a C jelöléssel nem rendelkező UAS-ok kérdését. 4kg-ig A1-A2.
Emiatt azonban NINCS 250 gr!!!
120gr alatt játék, fölötte pedig amíg nem tudja a C0 kategóriát igazolni, itthon A1. Azaz regisztrálni kell, biztosítés kell rá, stb attól függetlenül, hogy az EU rendelet szerint nem kéne.
Ez mondjuk szopatás..."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Filmvilág
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- EAFC 24
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter