Új hozzászólás Aktív témák
-
bitfarkas
őstag
Úgy tűnik, hogy nincs adatátvitel a lejátszás alatt. (Kábel, csatlakozó, vagy firewire kártya probléma) Ha a kamera standbyban van, a vezérlés kommunikációja működik, azt hiszem a vezérlés független a fő adatfolyamtól. Leállításkor ezért érzékeli ismét az XP. Próbálj meg a kamerára írni. Ha van Pr. 6.5-öd, ez gondolom nem probléma.
-
bitfarkas
őstag
Tökéletesen elég hozzá.
Az érdekesség, hogy ezeket a cstolókártyákat is digitalizálóként szokták emlegetni.
Érdemes szétnézned a depoban és másutt is, mert érdekes árakkal találkozhatsz.
Amikor anno a csatolókártyát vettem, ott derült ki, hogy a D8-as kamerámat náluk kicsit olcsóbban kaptam volna meg + adtak volna hozzá ingyen egy 8k-s cstikártyát. -
bitfarkas
őstag
A csatolókártya nem arról híres, hogy ismeri a különböző videoformátumokat (Azt a kártyától független feldolgozó szoftverek fogják felismerni) Viszont képes a DV, vagy D8 kameráról online bejövő jelfolyamot fogadni, és ha van elég memód, gyors processzorod és vincsid, a jelfolyamot frame vesztés nélkül a vinyóra rögzíteni.
Amit venni akarsz, a célra megfelel, a videoszerkesztéshez a hozzácsomagolt szoftver tanulni megteszi, később meg szerzel helyette jobbat. -
bitfarkas
őstag
http://www.depo.hu/?page_number=6&id=9489&lid=1&csid=77
Ay Ulead videostudio valóban nem nagy szám, de a mediastudio-t már érdemes megnézni. Ebbe már a kodekek is beépülnek, így itt is tudsz az idővonalról akár divX-be tömöríteni. -
bitfarkas
őstag
-
bitfarkas
őstag
Javaslom, nézz szét az http://www.atcomp.hu oldalon is!
-
bitfarkas
őstag
Uramisten, Neked ez február óta nem oldódott meg?
Ha a kamerát csatlakoztatod a fw portra és lejátszás állásban bekapcsolod, a Premierben megteszed a következő lépéseket:
File > capture > movie capture
Feljön a ''movie capture'' ablak
A capture settings beállítások rendben?
A preferences beállítások: device controll rendben? Ha megpróbálod szerkeszteni, nem pofázik vissza?
Ha az ablakban elindítod a lejátszást, nem jelenik meg kép és hang?
Ha van kép és hang, katt a piros karikára! Milyen üzenetet kapsz? -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #64 üzenetére
Ezzel a felbontással megfogtál, ezen még nem tűnődtem el. Illetve nem azt írják, hogy a felbontás 500 sor, hanem, hogy a felbontás minősége 500 sorosnak felel meg. (De ezen még gondolkodom kicsit)
Ha nem csinálsz fényképet, akkor is több pixelt használ a kamera, mert a kézremegés funkcióhoz azoknak a terülerteknek a pixeleit is feldolgozza, amelyek a végleges képalkotásban uygymond nem vesznek részt. (Érdekes megnézni, hogy a Sony félprofi kamerája ''csak'' 3* 450.000 pixeles CCD-t tartalmaz, mert optikai kézremegés korrekciót használ.
Az interlaced sorváltásos technika a televízió képcső tulajdonnságaiból fakad.
A folyamatos mozgáshoz elég a 24 kép/sec, ezt produkálják a celluloid filmek. Ekkor viszont nagyon kellemetlen villódzás érzete van az embernek. Ezért a vetítők egy képkockát kétszer világítanak át, ez már 48 Hz.
A Tv az átviteli sávszélesség korlátozása és a villogás elkerülése érdekében félképeket visz át, 50Hz-es frekivel. A soreltérítést a képcsöveknél úgy állítják be, hogy az egyik félkép félsorral indul, míg a másik egésszel és a két félkép sorai egymásba illeszkednek. Mivel a kamerát Tv kompatibilissé kell tenni, biztosítani kell számára a két, egymásba illeszkedő félképet, míg a pc monitorra kétszer kell az azonos frémet adni. A tömörítőprogik ezért ''kérdik'' az (non)interlaced módot, hogy a végtermék tv-re, vagy pc-re kerül-e.
A (jobb videovágó progik csak kérésre tömörítik újra a DVAVI anyagot, csak a módosított frémeket renderelik, ezért a háborítatlan frémeknél elvileg nincs minőségromlás. A gyakorlatban van viszont többszöri olvasás és írás, és hát a sebesség miatt túl redundáns hibavédelemről, ill. javításról nem nagyon lehet szó. Tehát médsem kizárt a minőségromlás. -
bitfarkas
őstag
Bár az általad említett hardverek típusszáma kicsit gyanús, mert (már) nem megtalálhatók, gondolom egy dv kameráról, és egy tvout kimenetű kártyáról beszélsz. Kevés, amit leírtál, elnézést, ha evidens dolgokat kérdezek.
Első kérdés: van-e firewire csatid? Van-e a kamerádon Dv in csatlakozás?
Ha nincs, a videokártyán van-e a kamera analóg bemenetével azonos specijű (s-video, kompozit video) kimenet? -
bitfarkas
őstag
Rövid ideig (1 video erejéig) használtam a Video Studiót, egy Sony trv740-el, nem okozott gondot a visszaírás. Nem világos, hogy az importálást is ugyanezzel a progival csináltad-e, ha igen, működött-e az összes kamera funkció. Lejátszás, előre-hátra tekerés, stb?
A szerkesztett videot először renderelni kell, (elmented a filmre írandó klipet) akkor nyílik meg az export lehetőség. Az MS DV recording felirat melletti enter jelre klikkelve megjelenik a video vezérlőképernyője, ezzel a szalagot a kívánt helyre tudod tekerni. A következő ablakban pedig lehetővé válik a felvétel indítása. Ha nem így van, nem nagyon tudok segíteni, mert a videot sem ismerem, meg a progit is csak egyszer használtam. Ha van lehetőséged válts Média studióra, vagy Adobe pr-re.
Még valami a kamerára írásnál a kamerát általában lejátszás állásba kell tenni, a felvételi funkciót a progi vezérli. -
bitfarkas
őstag
Próbáld meg a kamerán levő anyagot magával a videoszerkesztő programmal (Ulied Média Studio, Premierre, vagy a Vegas) importálni. Azért is célszerű ez, mert a vágó progik többnyire csak azokkal a klipekkel hajlandók foglalkozni, amiket velük importáltak. A vágó progikban benne van a kamera állítási lehetőség, és süvöltöznek, ha valami nem stimmel.
-
bitfarkas
őstag
-
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #98 üzenetére
Ha DV szalagra írom vissza, egyáltalán nem zavaró, mert a Premierben az idővonalról közvetlenül lehet a kamerára visszaírni. (Csak az effekteket, és a szűrőket rendereli a progi) Ugyanez vonatkozik akár az Mpeges, akár a divX-es tömörítésre, az is az idővonalról fut.
Akkor van gond, ha a DVD formátumú fájl meghaladja a 4 GB-ot, azt akkor két részletben kell megcsinálni. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #101 üzenetére
Nem, a DivX saját deinterlace funkcióját használom. Ha feltelepíted a kodeket, az beépül a Premierbe, és az exportnál az eredeti kezelőpultjával ajánlja fel, mint kódolási lehetőséget. Így nem kell renderelni.
A filmre írásnál nem voltam egyértelmű.
Beolvasok mondjuk egy órás anyagot 4 darabban (4* <4GB DV AVI fájl) Felrakom az idővonalra, elkezdem vágni, esetleg áttünések, hangosítás, feliratok. Az idővonalon levő anyag még mindíg legalább 35 perc. (DV AVI-ban majdnem 8GB)
Mondom, írjuk fel kazira.
A progi lerendereli azokat a részeket, amikbe frame szinten belenyúltam (áttűnés, felirat), majd az egészet az eredeti anyagok és az (elenyésző időtartamú) renderelt rész felhasználásával visszaírja a kamerára úgy, hogy a kimeneti fájl végleges formátumát nem rögzíti a vinyóra. (ezért nem zavaró a 4GB) -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #101 üzenetére
Ja, még valami. A DivX Pro-t használom, az adware változatot. Igaz, azzal a géppel még soha nem neteztem, így nem tudja a sunyi reklámjait rámönteni.
-
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #116 üzenetére
Szerintem nem kamera, hanem valami szoftver összeférhetetlenségi probléma. Meg kellene próbálnod valami más progit. Itt egy kisméretű, próbáld ki, ennyit megér.
http://windv.mourek.cz/ -
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #118 üzenetére
OK. Örülök, hogy valamit lökhettem a dolgon. De az azért zavar, hogy a windv sem működik jól, pedig a progi a leírás szerint kompatibilis vele. Valszeg valami XP beállítási probléma lehet a dolog mögött (amit az UL progi patch lekezelt) Ezért fázom én átállni a W98 SE-ről, mert az már kiforrott, és a W2K-val pedig már megfáztam. Pedig előbb-utóbb muszáj lesz.
-
bitfarkas
őstag
Szokásos módon kérdéssel kezdeném. Milyen progival olvastad be? A bevitt dv avi anyagot nézted-e és mivel? Próbáltad-e visszaírni a kamerára, és ha igen, mi a tapasztalat?
Egyébként ez a csíkozottság a vízszintes mozgásoknál nem fűrészfogszerű csipkézettség? Mert ez jellegzetesen akkor látszik, ha pc monitoron, ahol teljes frame megjelenítés van interlaced képet játszanak le. Ha mondjuk tömörítenéd mpeg2-be non interlaced beállítással, az igy kapott képen valószínűleg nem látszana. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #122 üzenetére
Hogy tömörítés előtt renderelni kell-e, az attól függ, milyen progival dolgozik.
A Premierreben pl az idővonalról úgy lehet divx-et csinálni, hogy a progi még az effekteket is csak tömörítés közben csinálja meg.
Miért kellene 50 fps-t csinálni? Többletinfót nem hordoz, a mozgás nem lesz tőle kiegyenlítettebb, a ''villódzás''' ellen meg van más védelem. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #124 üzenetére
Ez érdekes, amit az 50 fps-ről mondasz. Nem vagyok benne biztos, hogy a dolog így működik. A DivX pro a kimenő fájl kódolási paramétereire rákérdez, többek között a frémek számára is. De ha jól emlékszem, 30 a legtöbb.
A villódzás alatt azt értem, amiért a TV-nél bevezették a félképváltást, azaz a frissítési frekvenciát. ( 50 Hz-es képfrekinél egész képtartalommal túl drága lett volna anno a rendszer, meg kevés csatorna a TV adóknak)
TFT-nél nem zavaró a dolog, de CRT-nél el kell térnie a frémváltásnak a frissítéstől. Úgy saccolom - mert nem tudom - hogy a frissítési frekinek a frémváltás frekijének többszörösének kell lennie, és akkor nyugodtan maradhat a 25 fps. Legfellebb 1 frémet pl 2* vagy 3* nyomnak ki a moncsira. (50, 75 Hz)
A frém duplázást pedig butaság lenne fizikailag is megcsinálni, legfeljebb azt kell mondani a dekódernek, hogy jiscsoráz. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #130 üzenetére
Változatlanul nem értem teljesen tisztán.
Úgy tudom, a kamerából a pc-re importált dv avi fájl másodpercenkénti 25 teljes frémet tartalmaz. Nem félképeket. Ha exportálsz egy frémet, kapsz egy 720*576 képpont felbontású képet, a teljes képtartalommal.
A kazettán is így van rögzítve. Ha a kamerán lejátszod, a saját elektronikája már félképekre bontva, interlaced állapotban teszi ki az analóg csatira, mert a tv készüléknek 50 herzes (fél)képváltás kell. -
bitfarkas
őstag
Éppen fordítva. A non interlaced a nem félsoros eltolású verzió, tehát pc-re az kell.
Ha tv-n szeretnéd a cd-re rögzített filmet nézni, két lehetőséged van.
1. asztali dvd lejátszó, ami ismeri az svcd formátumot.
Ekkor célszerű az SVCD alkalmazása, ami 480*576 felbontású. Ne zavarjon a vízszintes felbontás kis mértéke, még így is sokkal jobb, mint a VHS. Ha ezt a pc-n pl. médiapl-el játszod le, a kép vízszintesen összenyomott, csak a teljes képernyős lejátszás ad normál képet. Szabvány svcd-vel kb 1 óra műsor rögzíthető a cd-re.
2. Pc-ről tv outos videokarival tv-re csatlakozva.
Ekkor bármely olyan tömörítési verzió járható, aminek a kodekje a gépeden van. Itt nem kötnek a szabvány kódolási beállítások sem, amik az asztali lejátszónál. Tehát jóval nagyobb bitrátával tömöríthetsz svcd-nél, mint amit az asztali lejátszók kérnek. Persze ennek nagyobb lesz a helyigénye. DivX-nél is egy magas bitrátájú tömörítésnél tökéletes kép érhető el a tv-n, de ekkor 30-40 perc fér rá egy cd-re.
Ha analóg videora játszol át a dv kameráról, ott ''tökéletes'' a minőség, már amennyire egy vhs jó lehet. (Gondolom a dv-t a tv-n lejátszva nem látod most sem a csíkozást)
Mpeg kódolásra a Tmpgenc-etr javasolom.
Ha neked ennyi kell a boldogsághoz, örülhetsz, mert sikerül megcsinálnod. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #139 üzenetére
Áruld már el, egy ilyen teljes menet mennyi idő alatt fut le nálad és milyen hardveren? (ugyanis hardvercserén töröm a fejem) Én egyébként DVD-re archiválok, anyagól függően fix 8M, vagy változó, max 6 M bitrátával.
-
bitfarkas
őstag
A Tmpgenc egy elég jó minőségű tömörítőprogi, én csak néha használom a W98 4 GB (DVavi fájl) méretkorlátja miatt. A premierre saját kódolójával dolgozom, ami elég széles határok között paraméterezhető, és az asztali DVD-k is elég rugalmasak e tekintetben.
Tehát az idővonalon a megvágott darabokból álló, kijelölt effekteket, feliratokat tartalmazó (lényegében még nem kész) filmre, ami akár 20 MB is lehet, ráengedem a kódolót, a progi a feladatokat a kódolással egy menetben elkészíti és a végén ott a kész Mpeg2 file.
Szinte mindegy, hogy hanggal multiplexelt-e, mert a Dvd image készítő progik általában ezt is, meg a külön hangfájlos változatot is megeszik.
Hogy mire érdemes archiválni, azt az anyag jellege dönti el. Ha később is fel akarsz a filmből részeket használni, azt célszerű eredeti formában eltenni, tehát visszaírni kazira. Ez árban drágább, mint a DVD, és nehezebben is kezelhető.
Ha meg nézegetni akarod, meg ''büszkélkedni vele'' akkor messze jobb a dvd, mert a bekábelezett lejátszó a tv alatt kéznél van, beletekerhetsz a filmbe, ha részletes menüt csináltál azonnal a kívánt részre ugorhatsz, stb. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #142 üzenetére
Azon tökölök, hogy P4 legyen-e, vagy 2,5+ Barton. A P4 állítólag videora optimalizált utasításkészletű, de összességében 40 rugóval többen van. Most egy 1 gigás Athlonom van, de ezzel egy óra mpeg2 a premierre-ből kb 5 óra. A DivX gorsabb, annak elég 2,5- 3 óra a tömörítéshez.
-
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #142 üzenetére
Ha DVD-re archivalsz, az egesz dolog kodolas resze targytalan, igazabol csak az effect-eket kell renderelni, tobbi csak copy. (A Capture full DV quality eseten valoszinuleg szinten 6M-et hasznal)
Nem, a DV avi-ból Mpeg2-be kell tömöríteni. A Dv Avi egy mindössze ötszörös tömörítésű anyag. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #148 üzenetére
3,6 MByte/s, tehát Kb 29 Mbit/sec.
-
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #148 üzenetére
Jobb persze, hogy nem lesz a kazira visszaírt jel, de nem is rontom le a fentebbi bitrátát az ötödére.
A DV avi ráadásul teljes frémes tömörítés, az Mpeg pedig kulcsfrémes. Azaz általában egy Gop-ban a 12-ből csak 1 teljes (I)frém van, amit csak lazán tömörítenek, a közbenső (a kulcsfrémhez viszonyított módosítást tartalmazó B, és P) frémek tömörítése keményebb, ezzel is spórolnak a sávszélességen.
Ha monitoron megnézed az eredeti dv avi fájlt meg az Mpeget, jelentős külömbség észlelhető, különösen a fényerő átfogásban és a kis részletekben. Ezekkel virmanol ugyanis leginkább az Mpeg. -
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #153 üzenetére
A szalagnál jobb archiválás egyenlőre nincs. Csak a DVD sokkal kényelmesebb és kezelhetőbb. (Mire az ember előszedi a videos cuccot, csatlakoztatja a tv-re, megkeresi azt a 30 másodperces jelenetet, amit a havernak meg akar mutani, elszáll az érdeklődés.)
A noname -os lemezeket akár 500 FT (bruttó) alatt is megkapod, majd ha lesz kereső, rákereshetsz a topicra, vagy megkéred Flashcash-t hogy mondjon forrást.
A DVD írók ára meg szépen eseget. Ha kijönnek a nyolcszorosok, hamarost 30KHf alá esik az egyszerűbbek ára.
A virmanol-t legfeljebb a szleng szótárban találod, ''magyar'' fordításban - meghatározott cél érdekében buherál valamit. -
bitfarkas
őstag
Nem hiszem, hogy a premierre és a DivX kodek akadna össze. Én is mindíg onnét tömörítek, soha semmi gond. A beépült kodek ugyanúgy dolgozik, mint az önálló.
De azért próbáld meg a tömörítőt önmagában elindítani, és a már szerkesztett renderelt filmet tömöríteni.
Melyik DivX verziót használod?
Mindjárt átmegyek a munkagépre és megnézem a DivX beállításokat. -
bitfarkas
őstag
A frémdobás szerintem nem a premierre miatt van. De azért nem árt néhány biztonsági intézkedés.
Ha kameráról beolvasol, vagy kamerára visszaírsz, lehetőleg üres, de mindenképpen defragmentált partíciót használj. Ha fragmentált a kimeneti fájl, nem biztos, hogy időben megtalálja a folytatást a vinyón, ezért a kamera a felírásnál az előző frémet ismétli, ez lehet akadási ok. (Célszerű ezért a vinyót 8,5-10 és 15 GB-os egységekre partícionálni.)
A szerkesztés utáni renderelés csak akkor tart hosszú ideig, ha szűrőket, vagy nagyon sok átmenetet használsz, egyébként az eredeti avi fájlból változtatás nélkül veszi a szükséges részt, és írja át a végleges fájlba.
Ha legalább két vincsid van, úgy célszerű szervezni a munkát, hogy a programok a video átalakítása során a kimeneti fájlt a másik vinyóra írják, mint ahol a forrásanyag van. (ez is gyorsít) -
bitfarkas
őstag
El kell keserítselek.
A videokártyád típusát és a rajta levő memória méretét adtad meg, a vincseszterrel együtt. Az egyébként megfelel.
A videoszerkesztéshez, DVD íráshoz legalább Pentium III. vagy AMD duron 8-900 MHz-es processzorra, 256 Mb memóriára, és ez esetben sok-sok türelemre van szükség, mert a videovágás és mpeg (DVD) kódolás igencsak számításigényes feldat. Így aztán nem ártt egy kicsit jobb gép.
A firewire kártyát az alaplap PCI cstlakozója fogadja, kártya már 5-6000 forintért vehető. Van, amihez programot is mellékelnek, ez kicsit drágább. (A kártyához olyan kábelt is adnak, amire a kamera és a kártya bemenete között szükség van.)
Például ezt - PYRO 1394 DV - 15 ezerért a neked szükséges egyszerű programokkal együtt adják itt: Bővebben: link
Persze kell még a gépedbe egy DVD író is
Ha a pc-det még nem bütykölted, kérj meg inkább valaki (tényleg) hozzáértőt, hogy a kártyát tegye be. Esetleg nem ártana még egy vincseszter, mert egy óra film 13 gigabyte helyet foglal, és nem szereti a fragmentált (a felírt és részben törölt programok és adatok miatt ''hézagosan'' rendelkezésre álló tárkapacitású) vinyót, mert az ide-oda írás miatt képkockákat (frémeket) fog veszíteni, és a filmben ugrások lesznek. -
bitfarkas
őstag
válasz IRON STORM #296 üzenetére
Ha a kamerádon van analóg bemenet (és persze digi kimenet), valószínűleg tudja a kamera a digitalizálást.
Ehhez a kamera menűjében be kell állítani az opciót. Javallom a kézikönyv tanulmányozását. -
bitfarkas
őstag
Idézet tőled:
Jöhet a tuner: A tunerhez a cami szalag digitális jeleit analóggá alakítjuk, ez az analóg jel ''kvantált'' lesz, majd átküldjük az analóg árnyákolt kábelen az analog jelet és visszalakítjuk digi jellé! Magánák az A/D-D/A átalakításnál, ha ua. a kvantálást alkalmazza tuner, mint a cami d/a konvertere, akkor nincsen minőségromlás!
Ha még nem hallottál a kvantálási torzításról, esetleg nézz utána! Két 100%-ig azonosan beállított mintavételezés nem létezik -
bitfarkas
őstag
Tudod, a 60-as években, mikor a szines tv technika elkezdett nálunk is jobban terjedni, dolgozott a Posta Kisérleti Intézetben egy technikus gyerek, aki korábban tv műszerész volt, aztán estin elvégezte a Puskást (technikum).
Na, ha a fejlesztésen dolgozó, nagyfejű, BME-n, esetleg Moszkvában végzett és egy két-évet a CCIR-nél is eltöltött mérnökök megoldhatatlan probléma elé kerültek, előbb-utóbb ehhez a gyerekhez jutottak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Házimozi belépő szinten
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- alza 404 akciók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen