Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    válasz Vesa #11360 üzenetére

    Mert kevesebb autót használna el az élete alatt nagyságrendekkel, ergo kevesebb hulladék keletkezne, kevesebb autót kellene legyártani.
    Persze tovább él az auto ha eladod… de másként vigyázna ez a réteg is arra, mit mennyire harcol le, mennyire tart karban.
    Menyi példa van arra, hogy szarnak erre… mert úgyis eladja, majd más baja lesz a kopásból eredő kár/költség.
    Pl. én 20 év alatt 4 autónál tartok, mind használt vasarlas (ebből egy az hobbi, nem általános közlekedés, szóval igazából 3 auto is kiszolgált volna) aki meg 2-3 év után cserél, az 7-10 autónál tartana, szorozd ezt meg 2-vel, teszem azt kb 40 év aktív vezetést feltételezve, utána meg a a “sofőrök” számával. Szignifikáns különbség fog kijönni.

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Vesa #11360 üzenetére

    "Miért lenne attól jobb a világ, ha mindenki 15 éves korig tartana egy autót?"

    Ezt ugye csak poénnak szántad?
    Sorolni lehetne az érveket erre, hogy miért lenne jobb.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #11360 üzenetére

    Nem tudom, hogy én szerinted szerencsésebb sorsu orszagban élek-e (FR), itt a középosztalytol felfelé inkabb az alabbi tendenciakat latom (plane az elmult par évben-évtizedben): sokan kötnek karbantartasi szerzödéseket, ami eleve kitolja a garanciat is altalaban, 5-8 évre is, de utana is létezik masodvonalbeli folytatasi lehetöség (markafüggetlen szervizek is csinalnak hasonlokat, nyilvan mar gar nélkül). Aki kifizet ilyenért több ezer €-t, az meg is tartja legalabb addig (tehat minimum 5-8 évig). A környezetemben rengeteg 10-15 éves, kivaloan karban tartott elsö tulajos auto is van.
    Ja, igen , ez bizony többe kerül, viszont van értelme.
    Aztan van a különbözö tartos bérlet konstrukcio, amik 2-3 évtöl indulnak, de max 5-6 éves koraig tart az autonak. Igen, itt a vasarlok nagy része a végén visszaadja az autot, és az esetek nagy részében a maradvanyértéket azonnal bedobja a következöbe. (kivéve aki a végén kivasarolja, de hat az ugye eleve tovabb akarja hasznalni). Ezt a markakereskedés nyilvan ujraértékesiti, de ezek szigoruan karbantartott autok, hiszen föleg a finanszirozo érdeke volt folyamatosan a jo allapot fenntartasa (a zaro atvételkor kb nagyitoval nézik at az autot, a karcokat, sérüléseket a bérlöre szamlazzak!). Ezeknek az autoknak még van böven jövöje, bar nyilvan ezek mar masodkézben.
    Igazabol az a tapasztalatom, hogy a 0 km-es autokat vasarlok jelentös része nem nagyon valik meg 2-3 év utan az autotol, hacsak nem az altalad is emlitett céges vagy "ügynök autorol van szo, és ezen 2-3 év alatt nem tolt bele 150-250e km-ert.
    Szerintem inkabb a hasznalt autokat vasarlok cserélgetik 2-3 évente.

    En személy szerint nem bannam, ha - nyilvan nagyobb költségért - eleve beépitenének a gyartok nagyobb gar és üzemidöt az autokba. A kb fenntarthatonak mondhato allapot nagyjabol a minimum 10 évet és a minimum 3-400e km futast latnam jo iranynak.
    De én fura alak vagyok, én a 3-4€-s üzemanyagarat sem bannam. Akkor meggondolna sok autohasznalo, hogy vajon tényleg kellene-e auto olyan tavra, amit gyalog is megjar fél oran belül (személyes hasznalatrol beszélek). De tudom, hogy nyilvan a draga üa. mindenütt aremelkedést hozna, igy ez csak egy gondolatkisérlet a részemröl....

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák