Új hozzászólás Aktív témák
-
syberia
veterán
Innolith Claims It’s On Path To 1,000 Wh/kg Battery Energy Density
Ha ezt összehozzák, akkor a szaúdiak kezdhetik lehúzni a rolót. Vagy nem.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Egy ideje olvasgatom ezeket a világot megváltani akaró híreszteléseket, a többségük szóra sem érdemes. Könnyen lehet ebből sem lesz semmi, bár elvileg már készen van a prototípusuk, hihetetlenül gyorsnak hangzik hogy 5 év múlva már elektromos autókat hajtana. Az újratöltési sebesség sem mindegy, nagy kapacitású áramforrás esetében mondhatni kritikus pont.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Feketelaszlo #123 üzenetére
Mazda’s Skyactiv-X benzinmotorja már 40% hatásfok fölött dolgozik, a többieké ez alatt marad. Miközben egy olcsó elektromos motor legalább 80%, a fejlettebb típusok 92-95% maximális hatásfokot érnek el. Ezt a hatékonyságot sosem fogjuk elérni belsőégésű motorral, mert jelentős a hulladékhő képződés, ami felépítéséből adódik.
(#124) axioma: Szerintem már eléggé sínen vannak ezzel a projekttel:
"Innolith said that it already delivered battery energy storage to PJM grid in the U.S. and achieved more than 55,000 full depth of discharge cycles of its battery"
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
nanoFlowcell Flow Battery Test Vehicle Surpasses 200,000 Miles
Elég sok teszt-kilométert megtettek a járgányukkal, de valamiért nem látom magam előtt az elektromos "benzinkutakat". Bár ez is német fejlesztés, tehát akár lehet is belőle valami a végére. Az egy tankolással megtehető távolságról nem írnak. Két tartály van membránnal elválasztva a kocsiban, itt hasonló kémiai úton jön létre az áram, mint egy hagyományos li-ion akkumulátorban. 48V-os a hálózati feszültség, otthon szerelés közben sem vágna agyon.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Pikkolo^^ #127 üzenetére
Az olajnál is meg lehet ugyanezt tenni, hogy mire üzemanyag lesz belőle mennyi környezetszennyezést okozott az előállítása. Az elektromos energia megújuló forrásokból is fedezhető, persze jelenleg az atom és fosszilis erőművek viszik a hátukon a világot.
A végén óhatatlanul az EV fog vigyorogni, a gépkocsit szerencsére már nem kell újra feltalálni. Azután jönnek a repülők...
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Pikkolo^^ #129 üzenetére
Jelenleg az erőművek többsége nem a legjobb hatékonyságú sajnos. A németeknél most beüzemeltek egy 100 MW-os gázerőművet, aminek 90% a hatásfoka. Az a nem semmi.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Feketelaszlo #132 üzenetére
Tőlem akár szűz lányok véréből is származhat az áram, ha ezt el lehet vele kerülni.
Báthori Erzsébet likes this.
(#131) Pikkolo^^ : A gázból kinyerhető energia 90%-a hasznosul. Így jobban hangzik?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Germany tests first eHighway autobahn
Valahol ezt is el kell kezdeni, a technológia szárnyalása még odébb van.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Csak érdekességképpen gondoltam említést tenni róla, mert ez dodgem-szint szerintem is. Viszont az az elgondolás, hogy akkumulátoros járművek részleges utántöltését vezeték nélkül , forgalomban haladás közben kivitelezni, első lépésnek szerintem nem reménytelen kísérlet.
Ez már komolyabb történet:
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Egy ideje halottnak tartottam a hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlődését, mert az autóipar nagyon elindult az akkumulátoros hajtáslánc irányába. De talán lesz itt is valami áttörés.
Hydrogen Fuel Tech Just Got A Major Boost
Az alábbi eredményeket nagyon biztatónak tartom, bár egy szakszerű fordítással jobban érthetővé válna:
The material takes advantage of a chemical process called Kubas binding. This process enables the storage of hydrogen by distancing the hydrogen atoms within a H2 molecule and works at room temperature. This eliminates the need to split, and bind, the bonds between atoms, processes that require high energies and extremes of temperature and need complex equipment to deliver.
The KMH-1 material also absorbs and stores any excess energy so external heat and cooling is not needed. This is crucial because it means cooling and heating equipment does not need to be used in vehicles, resulting in systems with the potential to be far more efficient than existing designs.
The sieve works by absorbing hydrogen under around 120 atmospheres of pressure, which is less than a typical scuba tank. It then releases hydrogen from the tank into the fuel cell when the pressure is released.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Green Hydrogen Fuel Cell Charging System at Goodwood Festival of Speed | Fully Charged
Erre már a nagy multik is felfigyeltek, örömteli látni hogy a fejlődés még nagyobb lendülettel folytatódik az kőolajmentes energiatermelés korszakának a beköszöntéért.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Ausztrália és Japán nem látta ezt az elemzést, most botor módon hatalmas pénzeket fektetnek a hidrogénbe. Biztos ők a hülyék, meg Kína is az.
(#263) biker: Minden új technológia a bevezetésekor a legdrágább, a kezdeti műszaki problémákról, és a FCEV 50% körüli hatásfokáról még van hová fejlődni. Amint elkezdődik a nagy volumenű tömegtermelés, a gyártási költségek lényegesen csökkenni fognak. Szerintem a töltőhálózat infrastruktúrájának a kiépítése a kisebbik feladat itt.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
Ugyanazt írjuk, de mégis másképp látjuk.
A Tesla sikerét látva sokan bepánikolva rohantak utánuk, az alternatív meghajtást célzó befektetések zöme az akkumulátoros fejlesztésekre ment el. Mintha az lenne az egyetlen útja a karbonsemleges közlekedésnek, manapság már nem lennék ennyire biztos ebben.
(#267) Feketelaszlo: A filozófiai magasságokba repülés helyett maradjunk még a Föld közelében . Elfogadom hogy ez még a jövő zenéje, de engedtessék meg nekem a a technológiába vetett bizakodás. Nem csak Ausztráliának vannak kitűnő földrajzi adottságai a hidrogén előállításához, most úttörő szerepet vállaltak, nem garantált a siker.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
(#269) Füleske: Nekem nagyon tetszik az egész üzemanyagcellás történet, az akkumulátor-technológia mellett nem szabad elvitatni a létjogosultságát.Kínára érdemes lesz figyelni, ott az állam erősen támogatja a hidrogénes meghajtást.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.