Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chal

    addikt

    Nem nagyon pörög a topic, pedig elég "divatos" a téma :)

    Rögtön kérdeznék is egyet: költözést tervezek, aminek az eredménye napi 70-80km ingázás lenne (oda-vissza szumma), és napelem is lenne a tetőn + fűthető garázs, benne 32A-el. Az eddigi tudásom alapján ezek a paraméterek szinte könyörögnek egy villanyautóért (mint második autó).

    Hatótáv kapcsán igyekszem a "worst case" felé venni az irányt, ezért ilyen feltételekkel kalkulálok:

    - csak otthon tölteném éjszaka (elképzelhető, hogy a munkahelyemen is tudnám, illetve a városi töltőkön, de itt is inkább a rosszabb eshetőséggel számolok)
    - a 80km csökkenthető lenne 60-ra is, ha más útvonalon megyek, de e mellett lehetnek kitérők, vagy ritkán egy-egy napközben elintézendő ügy, amihez kell az autó

    Úgy gondolom, hogy ezek alapján egy téli 100km-es hatótáv képességet megcélozva talán nem érne soha meglepetés.

    A keretbe beleférne egy 2015-ös BMW i3 (ezek ugye 22kWh-sak), főképp azért ezt nézegetem, mert kb. ez az egy modell az, ami tetszik is. Azonban kicsit neccesnek érzem a dolgot: a tesztek alapján a valós hatótáv télen 110km körül van, viszont 3-4 éves autókról beszélünk, kicsit tartok tőle, hogy sikerül belenyúlni pl. egy 70-80%-os akkusba, és borul a terv.

    A fentieket figyelembe véve felejtsem el az egészet, és nézzek inkább más típust? Vagy azért ennél többet bír egy i3 akkupakkja, és egy 3-4 éves példány még biztosan kielégítené a fenti igényeket?

  • Chal

    addikt

    válasz .DLL #64 üzenetére

    Azt nem szeretném, mert akkor +1 robbanómotort kell karbantartatni. Valamint ha szükség van rá, akkor majdnem minden nap szükség van rá (legalább is télen), tehát az utolsó X km-en mindig pöfögne a robogómotor. Szóval eléggé fekete-fehéren nézem: ha a 22kWh-s használt I3 REX nélküli tudja a 100km-et, akkor kéne, ha nem tudja, akkor egyáltalán nem kell.

    Aztán persze még számolgatok/gondolkodok, de ha valakinek van róla infója, hogy mit tud egy 3-4 éves I3 akkupakkja hidegebb időben, akkor továbbra is érdekel a tapasztalat :) Persze ez attól is függ nyilván, hogy hogy bántak vele, de az már "házi feladat", hogy az ember hogy/hol vadásszon le egy jó állapotban levő példányt.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz .DLL #66 üzenetére

    Ez szerencsére annyira nem vészes, kb. 15-20km főút van benne (oda-vissza összesen), de az is olyan, hogy ritkán lehet rajta menni 90-el. A többi városi forgalom (Bp). Szóval talán annyira nem gáz. Közben tegnap este néztem én is a speedzone-os videót. Hát a fene tudja, végül is a 100 szerintem ilyen körülmények között simán meglenne, és ugye jócskán hagytam arra is biztonsági játékot (valójában 70 kéne, és igen, tudnám töltögetni módjával a munkahelyemen is).

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz prmcsk #68 üzenetére

    Hát ha elolvasod a feltételeket amiket felsoroltam, akkor látszik, hogy bőven túlbiztosítanám. +40-50% van a rangen kb., az is téli üzem esetére definiálva (70 kellene, 100-110-et jelöltem meg, hidegben). Ami ezt tudja, az nyáron produkálja a több mint dupláját annak ami nekem kell. Plusz azt írtam, hogy csak otthon tölteném éjszaka, ami nyilván nem igaz, de alapvetően erre méreteznék. Ezzel a kettővel együtt nem hinném, hogy ilyen meglepetések érhetnek.

    A baj csak az, hogy szerintem a 22kWh-s I3 nem tudja teljesíteni ezeket a feltételeket, szóval kilőve :)

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz axioma #70 üzenetére

    Igen, egyre inkább barátkozok a REX-es I3-al. Főképp azért mert egyszerűen nincs más. Gondoltam legyen akkor Leaf, ott meg ugye gond volt az akku hűtésével, ergo 3-4 éves Leafeknél simán lehet annyi kapacitásvesztés, hogy megint nem vagyok jó. Ha meg netán mégis, akkor meg majd nálam szaródik el. Ami meg jó lenne, az 8-9 milliótól indul (33kWh-s I3, 2. gen E-Golf, ilyenek).

    A REX amúgy 650-es robogómotor, konkrétan a BMW C650 GT-ben van ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz prmcsk #88 üzenetére

    Szerintem ne akarjál ennyire próféta lenni, főleg ne egy olyan témában, amit évek óta mikroszkóp alatt boncolgat a fél világ. Gyakorlatilag minden felvetésedre van válasz, cáfolat, és igen, igazolás is, (bár nem úgy ahogy te gondolod), kb. a világ össze létező nyelvén, videóban és írásban is. Lécci ne kezdj már a kályhától indulni, teljesen felesleges.

    Aki a fenti dolgokat nem olvassa/nézi (baromi nehéz kikerülni), és a te felvázolt példád szerint vásárol elektromos autót ("hallottam hogy ingyen működik, nosza veszek egyet!!!"), az meg is érdemli, ugyanakkor szerintem irreális ez a példa.

    Elektromos autót alapvetően felhasználáshoz veszünk. Kockás papír, xls, és ki fog jönni, vagy nem fog kijönni. De ezt mindenhol mindenki elmondja: az elektromos autó nem való mindenkinek jelenleg. Akinek viszont igen, az nagyon jól tud vele járni, otthoni töltés esetén is, de ehhez néhány feltételnek teljesülnie kell nyilván.

    Egyébként jóval kevesebb hülye vesz indokolatlanul elektromos autót, mint amennyi indokolatlanul vett/vesz prémium lelakott német dízelt.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz axioma #103 üzenetére

    Személyes véleményem: amennyit én az életem és a levezetett km-ek folyamán bedobtam ezekbe a kasszákba, akár oda is költözhetnék bármelyik cég bármelyik kútjára, ingyenes étkeztetéssel és általuk fizetett táncoslányokkal együtt :)

    De viccen kívül: szerintem a kutak úgyis át fognak alakulni, és ugyanúgy központi szerepet fognak betölteni az elektromos autók fogadása kapcsán is mint most a benzin/dízelek kapcsán. Teljesen értelmetlen és bunkó dolog lenne szopatni az átmeneti állapotban az elektromos autósokat. Az elején azért, mert az emberek nagy része ma az elektromossal megy oda, holnap meg a "fő" autójával, amibe belever 20-30kHUF-nyi üzemanyagot. Szóval nagyon kevesen vannak azok egyelőre, akik tisztán elektromos hajtással oldják meg az életüket, ők pedig még mikroszkóppal sem kimutatható veszteséget termelnek egy hugyozással vagy keréknyomás ellenőrzéssel. A folyamat végén pedig nem elhajtani kell majd őket, hanem kiszolgálni, ellenkező esetben az adott cégnek fel fog kopni az álla (egyébként akkor majd a retro benzines autós nem állhat oda ablakot mosni?).

    Egyébként pont a minap voltam egy Mol-os előadáson, nekik már határozottan definiált céljuk, hogy a kútjaik komplex szolgáltatást nyújtó pontok legyenek, ne csak üzemanyag árustó állomások. Az ok: az elektromos autók terjedése. Ez egy fokkal normálisabb hozzállás mint az, hogy "nincs itt számodra semmi, szóval húzz a fenébe", hiszen megfelelő üzleti modell esetén a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.

    Figyelembe véve ezt, meg azt, hogy már sok kúton most is ott vannak az elektromos töltők, valamint hogy átmeneti állapotról van szó, szerintem ez egy annyira apró probléma, hogy kb. senkit nem érdekel ebben a bizniszben.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz axioma #107 üzenetére

    A kutas alkalmazottakkal én nem foglalkoznék. A sima "benzines/dízeles" ügymenet kapcsán is pofátlankodnak néha (budi bezárva kulccsal, és éppen nincs meg a kulcs, persze ez már 2 hónapja tartó állapot). Vagy pl. Molnál az Erzsébet ajándékutalványt nem fogadják el (pedig rá van írva, hogy Mol kúton lehet vele tankolni), stb stb...

    De ezek amúgy lokális problémák mindig, és a kutat bérben üzemeltető Fusimusi Bt. sara általában. Ilyenkor meg szoktam említeni, hogy oké, semmi gond, akkor írok az anyacégnek egy e-mailt, mert hát ők azt állítják, hogy itt tudok brunyálni, meg utalvánnyal fizetni, biztos rosszul tudják, jelzem nekik hogy javítsák ki. Na érdekes módon ilyenkor kis morgás után meglesz a budikulcs, meg a gép hirtelen elfogadja az utalványt is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák