Új hozzászólás Aktív témák
-
rjg
őstag
válasz Tiédetis #3661 üzenetére
Nem a gyors hajtók védelmében, de 2020 nagy részében, amire bázisként hivatkozik a cikk, az ország nagy része home office-ban volt, kvázi bezárva. Egy hosszú távú statisztika relevánsabb lenne. Egyébként az elektromos autó segít a nyugodt közlekedésben. Az autópályán én is 110-re tettem a tempomatot, (Kis Niro mid range) mert kiszámoltam, hogy ha 130-al megyek, akkor a magasabb fogyasztás miatt annyival tovább kell töltenem, hogy nem nyerek vele időben semmit, csak többé kerül.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
válasz Tiédetis #3664 üzenetére
Ebben a tendencia javuló, húsz év alatt a felére csökkent a halálos közúti balesetek száma. A 2021-es 537 halott pedig "csak" héttel több, mint a 2019-es szám. Szóval szerintem nincs miért kongatni a vészharangot. Persze, ésszel kell közlekedni, meg figyelni a másikra, de egy Budapest - Hollandia - Budapest út, osztrák és német autópályán; majd hét albániai forgalom után (a közúti jelzések, lámpák, szabályok csak jelzés értékűek) azt mondom, hogy sokkal biztonságosabb a német autópályán sebesség korlátozás nélkül "száguldozni", mint Albániában bárhol vezetni.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
Ha be akarják tartatni az időkeretet, be is tartatják. Dunaharasztiban (igen, a bűnös agglomeráció, ami mellesleg már összenőtt Soroksárral) néhány helyen már maximálták két órában az ingyenes parkolást. Zöld rendszámra is vonatkozik, legalábbis a közterületes rátette a szélvédőmre a mikuláscsomagot és szóban is ezt mondta. Venni kellett a papírboltban egy műanyag órát; ami benne van az általános iskola első osztályosainak a kötelező felszerelésében. Azon amikor leparkolsz, be kell állítani az aktuális órát, percet és látható helyre kitenni a szélvédő alá. A parkoló őr ez alapján látja, hogy mióta parkolsz, még díjmentes vagy már bírságolhat.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
Én pont most álltam meg az M3-on tölteni, kb 100, 130-al megtett km után sem érzem hangosabbnak, mint az előző 2018-as Focus, vagy a 2015-ös Astra kombikat. Motor hang nincs, a gördülési és menetszél zaja mellett kényelmesen tudunk beszélgetni. 2020-as Mid Range.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
-
rjg
őstag
Ez így van. Nekem az elméleti maximum az 50 az eNiro-nál és 100-150 kilométerenként megállni 30-50 percre, valóban nem túl jó arány. (Egyébként itthon nem is láttam még ennél gyorsabb töltőt, pedig Németországban már szinte minden benzinkúton 150-es volt a standard.)
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
Mi '98-ban költöztünk ki, folyamatosan fejlődik, bár változó tempóban. 😉
Kedd este le kellett mennem Bajára és jobb híján Mobility töltőt kellett használnom. 30%-kal tettem rá az autóra. Az első 5 percben 43kW-tal töltött, utána visszament 34-re, majd 25 perc után 22kW-ra. Így 25,5 perc után 30-ról 70%-ra töltésért fizettem a 15,97kWh-ért 4 940 forintot.
Novemberben a MOL Plugee-n a 15,09kWh-ért 2 701 forintot fizettem.
Október végén az Optimum Way-nél 18kWh került 2 700 forintba.
Konklúzióm, amit már korábban is megfogalmaztam; hogy a perc alapú töltés a legelb@szottabb alternatíva a piacon.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
Már volt róla szó, - 101 EV Park - de érdekes lenne tudni a hátteret. Sajnos engem már beszállítóként szívatott meg egy hasonló üzleti modellben dolgozó cég, a Car Club Europe, de ott "ügyesen" egy horvát céget tettek mögé, ahol esélyem sem volt behajtani a kintlévőségemet. Remélhetőleg itt még sikerül rendezni a dolgokat.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #8914 üzenetére
A bérlet önmagában nem gond, én a mostani nyílt végű operatív lízingem előtt, három évig bérautóval jártam. Cégként jellemzően sokkal jobban jársz a bérlettel. Többször kiszámoltam, azzal, hogy a biztosítási költség, cégautó adó, szerviz költség nem engem terhel és az Áfa fele is elszámolható, jobban jön ki matek. Én csak azért váltottam, mert a Széchenyi hitel kamat szintje mellett és azzal, hogy nincs cégautó adó, illetve parkolási díj és a "tankolás" költsége kb 20%-a a dízelnek, kb ugyanannyi a havi költségem, mint a bérlettel. Ha a lízing lejárata után többért tudom az autót eladni, mint a beugró és a maradvány érték összege, akkor jobban jártam. Ha nem, akkor buktam rajta.
Az persze fontos döntési pont, hogy ki a bérbeadó, mik a szerződési feltételek, garanciák, biztosítékok, hol van kockázat, stb.MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #8929 üzenetére
Ez tényleg erősen helyzet függő és szerintem a végén mindig az adott helyzetre vonatkozó matek dönt.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #9319 üzenetére
Két kattintás a számlázó programban. ;-) A bevallás kicsivel több, ahhoz valóban kell a könyvelő, de egy havi Áfás cégnél az sem egy őrült nagy munka.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
rjg
őstag
válasz Tiédetis #10832 üzenetére
Nálam a havi 20-30 ezer forint parkolási díj megspórolása is benne volt a megtérülési számításban és befolyásolta a matekot. Tudtam, hogy nem fog örökké tartani, de három év alatt így is egy jól látható összeg, ahogy a cégautó adó is.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen