Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
De miert ne mukodne? Egy szaros futohuzalrol van szo, annak osszesen ket polusa van. Rakotod a tapra, akkor fut, ha nem akkor nem.
Hatosag meg mit tud csinalni? Komfort elektronika, kozuk sincs hozza. Ha foliazod, lampat cserelsz, stb.. arra johetnek.
#83 Hieronymus: Sajnos nem ilyen egyszeru, ugyanis a cegnek eleg tobb tulajdonoson keresztul tobbet keresnie, tehat az elso tulajnak meg megerheti, foleg amig nem alakul ki az ez ala eso hasznalt piac, igy nem tudja elore, hogy hasznaltan mekkora ertekcsokkenest okozhat.
#96 Alaaf Pi: En meg nem lattam olyan vizsgat, ahol az ulesfutest neztek volna.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
"Amúgy tök jó, hogy olcsóbb a dízel, csak az sovány vigasz lesz, amikor már sokkal durvább éghajlati hatásokkal kell szembenézni."
Ezt az allamok feladata bearazni es realizalni a piaci arakban. Ha a felhasznalo belevon ilyen donteseket a valasztasaba, akkor rendszerint csak sajat magat hozza hatranyba a tobbihez kepest, mivel hasonloan csak kevesen fognak igy donteni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Igazabol ezt ugy altalanossagban mondtam mindenre is. Az emberek azt veszik ami olcsobb es a kornyezetszennyezes nincsen bearazva. Se a CO2, se az egyeb szennyezoanyagok. Ide ertem a hetkoznapi muanyagoktol, a futesre hasznalt futoanyagoktol, egeszen az etelig mindent.
(Amugy messzire vezet a tema, de amig ez az aze a vilag aki teleszuli dolog tart, addig ugysem lesz semmilyen valtozas, mert a kornyezetszennyezes forrasa alapvetoen nem az ipar, hanem a megszuletett ember igenye.)
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #177 üzenetére
A napelem nagyreszt uveg es fem, nem okoz problemat a szemettelepen.
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #182 üzenetére
700 bar, zarojelben 200 bar. Azert a raketa kicsit mas sztori, ott nem kell olyan sokaig cseppfolyosan tartani. A raketakban valoban nem benzint hasznalnak, hanem kerozint/petroleumot.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #256 üzenetére
Hat, ha villannyal futenek es ugy 7000kWh, akkor az nem is sok. Amugy hiaba korlatozod be a felso 10000-ret, azzal semmire sem mennenk, nagyot fogni a nagy tomegen lehet.
Amugy a ski dubai elegge energiahatekony, kevesebbet fogyaszt, mint a magyar lakossag osszes hutoszekrenye, pedig sokkal nagyobb a terfogata.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #269 üzenetére
Nalunk havi 600-1000kWh/honap megy el villanybol, 140m3 gaz/ho. 2 fore 180nm-en es semmi extra eletet nem elunk, csak vagyunk. Szoval nem sok az, nyilvan meg is keresik ra a penzt es ki is fizetik, ahogy mi is. Lehet 10 csalad fogyasztasat fogyasztjak, de legalabb 10 csalad adojat meg is termelik cserebe. Aztan, hogy nem nagy a letszama annak az epuletnek az mar egy reszletkerdes.
Inkabb azt kene megtiltani, hogy aki nem tudja eltartani a gyereket es egy minimalis eletszinvonalat biztositani neki, az szaporodjon. Beloluk van sok es a mi penzunkbol szennyezik a kornyezetet, hogy aztan extra szaporan tovabbvigyek ezt az allapotot. En azt tartom felhaboritonak, hogy be akarjak adni nekem, hogy ne vegyek autot meg ne egyek hust, mert wutu-nak jar a 30 gyerek es akkor azoknak mi jut. Hat dolgozzon is meg erte.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #279 üzenetére
Igen, az a lenyeg, hogy megfizetik-e a koltseget/karokozasat az eletuknek. Ha ezt mindenkivel megfizettetnek, akkor be lehetne szabalyozni piaci alapon es nem lenne tulterhelve a fold. Az, hogy ezt hany fos haztartassal teszik mar csak reszletkerdes.
Tudom, ezert kell korlatozni. Csak nagyon sok embernek faj belatni, hogy nem az egy fore eso fogyasztast kene tuningolgatni, hanem a bolygo nepesseget. 1mrd embert rohogve el tudna tartani a bolyo ugy, hogy kozben kenyelmes es modern eletet el.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #299 üzenetére
Szandekosan felreerted. Arra ertettem, hogy kifizeti a VALOS koltseget az altala hasznalt eroforasok okozta karoknak. Tehat a CO2/SO4 kvotaval a gazfogyasztast, az elektromos aram kornyezetszennyezo reszet, a muanyagszemete valos kezelesi koltsegeit, az eltuzelt fa kornyezetszennyezesebol adodo koltsegeket, stb.. Mert azert azt lassuk be, most ezekbol semmit sem tartalmaz sem a villany ara, sem a gaz ara, sem a jarmuvek uzemanyagainak az ara, sem a tuzifa ara.
Es igen, legyen maganszemelyekre is CO2 kvota kiszabva, ne csak a vallalkozasrokra. Aki pedig muanyaggal/szemettel/ruhaval fut, annak a hatosag dronnal ontson be gyorsan koto betont a kemenyebe es meg azt is fizettesse ki.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tordaitibi #314 üzenetére
Hat, ez nem olyan hiba ami szep lassan egyre tobb problemat okoz, hanem egyszercsak beut mint a villam. Szoval az, hogy most 13000-ret tulelt az nem jelent semmit.
-
-
Reggie0
félisten
1. Csakhogy nem a suly szamit a feknel, hanem az eldisszipalando energia es teljesitmeny. Ha annak egy reszet atveszi az akkutoltes, akkor elegendo a kisebb fek is, hiaba nagyobb a tomeg. Ebbol indulnak ki a gyartok is. Kivetel a Porsche, nekik nem derogalt rendes feket rakni a Taycan-ra. Az pedig tok mindegy, hogy 10km/h vagy alatta nincs rekuperacio, a mozgasi energia negyzetes a sebesseggel, igy fekezeskor sem a kis sebessegrol torteno megallas lesz a megterhelo. Arra egy bicikli tarcsafek is eleg lenne.
2. De, mivel az olomakkunak nem kell tudnia elektromos autoban a motort inditani, igy kisebb is boven elegendo. Ha eppen nem valtjak ki massal, mint ahogy Teslana is mar van litium segeduzemu akku az olom helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Egyszer meg tud allni a kissebbel is, ha beszarik az elektromos hajtaslanc, szoval ott ez nem szempont. Meg az sem, ha esetleg ennek vegeredmenyekent fel is hullamosodik a fektarcsa, bar nem fog.
Amugy ezt bizonyitja, hogy egy rakat elektromos auto feke ugyanakkora, mint a benzines tarsae, hiaba 200 kiloval nehezebb. Csipobol mondok peldat: fiat 500. Annak meg az ossztomege is eleg kicsi, igy aranyaiban nagyobb extrat jelent...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #375 üzenetére
A kep bal also sarkaban ott van.
-
Reggie0
félisten
Ha nem fizukent felvett penzbol kell fizetni, akkor maris oszthatsz mindent kettovel.
#395 Hieronymus: Vagy viszik kulfoldre es eladjak majdnem ujkent. Ha jo allasod van, meg ugy is megeri. Nem kell szerelohoz hordani, nem kell vigyazni ra(pl. hidegen azonnal jol huz), stb.. Nekem nem egy nemet ismerosom lizingelget igy autot, nem dragabb annyival, mint amennyivel tobb problemat levesz a vallukrol. (mind mernok, vagy informatikus).
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #399 üzenetére
Raadasul itthon a kamatot le lehet irni a tarsasagi ado alapjabol, legalabbis kis es kozep vallalkozasnal.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Az allo auto aznap helyettesithette volna valaki masnak az autojat. Pont ez a lenyege, hogy az allasidoket hasznositani lehet, igy kevesebb autora van szukseg.
Ha 20 even at evente vesznek uj autot, akkor mindig a legujabb technologiaval fogjak hasznalni, mig ha 20 evre vesznek autot, akkor elavult szarok 20 even at pofogik tele a varost.
(Utóbbit a gyakorlatban nem lehet megoldani, mert lesznek ütközések, de mutatja, hogy az osztott használat nem jelenti azt, hogy kevesebb autót kellene gyártani.)
De azt, mert vannak olyan autok amik nincsenk hasznalatban, erre hivatkoztam W-vel. Ezt meg lehet sporolni.A berautonak nem kell uresen jarnia a telephelyerol, allhat ott is ahol eppen utoljara hasznaltak.
Te felreerted a berauto lenyeget: nem a parhuzamos hasznalatot kell csokkentenie, hanem a kihasznaltsagot novelnie. Marpedig azt tudjuk, hogy az osszes allomanyban levo autot sosem hasznaljak egyszerre, igy a nem hasznaltakkal csokkenteni lehet az allomanyt.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Mert rossz a peldad. Mintha az osszeadast probalnad bemutatni az 1+1=2-vel majd kijelented, hogy barmilyen ket szamot osszeadsz az 2 lesz ezek szerint... A 20 autotulajdonosbol 20 hasznal egyszerre autot egyaltalan nem reprezentativ.
Tehat ismet mondom neked: Nem hasznaljak minden nap az osszes allomanyban levo autot, hanem csak egy bizonyos szazalekat. Tehat valojaban a 20 emberbol csak 10(vagy annyi se) ul egyszerre autoba, tehat csak 10 auto kell, mig ha mindenki venne autot akkor 20 auto kene.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Azert nem ennyire fekete feher. Igy tobb parkolohely maradna, azaz a parkolohelyet kereso feleslegesen megtett korok jelentosen csokkennenek. A varosokban ez elegge problema, mert pont ott lesz sok parkolohely kereses es igy extra szennyezes, ahol eleve nagyon nagy a forgalom. Ez tavolsagban nem annyira nagy sporolas, de szennyezesben szamottevo csokkenes, es meg a dugo is csokkenne tole.
A jarmupark frissen tartasa azert jelentos elorelepes lenne. Mar reg nem kene az euro1-euro5-os autoktol fuldokolni, mert szinte mind a legujabb lenne. A dizeleket is rogton ki lehetett volna porgetni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs