Új hozzászólás Aktív témák
-
Crus
őstag
A jelenlegi(!) formájában az EV zsákutca. Akku forradalom kell... amiből minden hétre jut egy szenzációs bejelentés évek óta, de valahogy még mindig nem kerültek bele ezek az EV-kbe.
Az EV amit nevetségesen magas áron jelenleg nyújt, az a hatótávpara (főleg télen), a nyammogás a töltőkkel (appok, megy-nem megy, különböző töltőfejek, időveszteség), meg a folyamatosan degradálódó akku, ami miatt a 10+ éves EV őrületesen sokat veszít a vételi árából. Szóval ja... az akkukkal van a gond. Mondom ezt úgy, hogy többször vezettem már EV-t, látom az előnyeit, de még mindig nem látom/érzem az áttörtést... Népautónak kellene lennie, ehelyett ráérős hipszterek választása.
Jó lenne ez, ha nem lenne rossz
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Ahhoz képest, hogy mennyire nyomják a témát ezer forrásból, na ahhoz képest borzalmasan lassan terjed. Érthető, senki nem akarja súlyos milliókért várogatni, meg azon agyalni, hogy elér-e Pöstig'. Majd csak jön valami rém olcsó csodaakku és onnantól mindenki váltani fog.
Abszolút nem szeretem a gázolaj, meg a benzin bűzét, ahogy a lyukas tartályhajók, földbe hatoló mélyszívattyúk rémképe is kísértő, a fárasztó olaj és szűrőcserékért dettó nem lelkesedek, ahogy a szmogot is gyűlölöm, de a másik oldal alternatívája, a gyakorlati tapasztalatok és a matek egyelőre nem adja ki. Majd idővel kiadja. Muszáj lesz neki, különben nagyon kínos évek következnek...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
"mindenki" - Hát nem, de ha ebben akarsz hinni, ezt is lehet. Idehaza pl. az átlag user 2-3m körül vesz 2nd hand autót. A villanyos piac ezen a téren jelenleg ki is merül a golfkocsikban. Már pedig a brutális többség a fenti kategóriába tartozik és csak nevetni tud az EV-k árain... hogy kínjában vagy sem, az más kérdés.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nem veszik meg, mert nincs mit.* Az értelmezhető 2nd hand EV-k 6-7m-tól indulnak, ami vastagon a kétszerese annak, amit idehaza az átlag elképzel. Nem véletlen, hogy a hazai gépjárműállomány brutálisan elöregedett, átlag 15+ éves kocsikból áll.
*Amikor majd lesz mit, sok év múlva, akkor meg azért húzza majd rá mindenki a száját, mert ezeknek a hatótávja jó ha a felét tudja fogja majd 10 évnyi állandó töltögetés után... télen meg a felét se... és ki az, aki 100km hatótávra se elég EV-t vesz? Esetleg az ételkihordó.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nem érte meg a bolygót hazavágni, de ugye te se gondolod komolyan, hogy a károsanyag kibocsátásért felelős mindössze 16%-nyi járműállomány ennek az oka? Ergo ha ezt a 16%-ot eltüntetem még mindig qrvára rá vagyunk baxva... Na éppen ezért nem az EV-vel kellett volna kezdeni a nagy kizöldülést, főleg úgy nem, hogy az ökológiai lábnyoma annak se éppen piskóta. Ez is nagyon beteg, elhiheted...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Az nem csak egyszerűen baromság, hanem a totális hozzá nem értes és a csőlátás bizonyítéka. Ez a fő gond az EV-sek zömével, hogy átmennek elvakult fanboyba és teljesen a saját preferenciáik alapján vizsgálják a kérdést. Részemről teljesen elismerem, hogy vannak élethelyzetek, ahová tökéletes egy EV. Jellemzően a városi, külvárosi futkosás tipikusan ilyen. Csak az van, hogy nagyon sok autós nem csak városban futkos.
Bedobom ide az én példám, oldja meg EV-s, ha tudja, de persze nem tudja, csak eloldalog.
Napi 2x50km melóhelyre. Onnan teljesen random, hogy mennyi a további. Lehet 5km, de lehet 200 is pluszban. Erre azt mondja az EV-s, hogy jó, ez max 300 km, veszel egy Kona-t és jó vagy. Aztán felcsattogunk a hahu-ra (mert az új ára röhej), és azt látjuk, hogy egy télen is 300-at tudó Kona, vagy valami hasonló EV ára 10-11m-tól indul. Vaaagy használsz egy random, kiváló állapotú dízelt 2-3m-tól. A difi 7-8m. Mire ezt az EV ledolgozza, bele lehet lökni az árokba, mert a hatótávja már totálisan alkalmatlan lesz arra amire vette volna az ember. Ja, drága a dízel is, de a matek nem adja ki.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nem ez, mert minden normálisan gondolkodó ember tudja, hogy városban verhetetlen az EV, de rohadtul nem jó mindenhová. Még nem.
Ahogy már írtam, nem csak az üzemanyagok használata miatt van klímaváltozás, hanem ott van még olyan, hogy:- ipar, cirka 21%
- épületek, fűtés, meleg víz, etc. 6% körül
- mezőgazdaság, fakitermelés, földhasználat 24% körül
- elektromosság előállítása, hőenergia termelés 25% körül
- egyéb energia előállítás és felhasználás 10% körülSzóval, cuki, hogy a cirka 14% miatt aggódsz...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nem, nem mondom... azt mondom, hogy az értelmesebbje már rég tudja. Egy részük azért nem vált EV-re városi használatra, mert nem teheti meg. A másik része meg magasról tesz bármire ami nem róla szól. De ne általánosítsunk, a többség hajlandó a változásra, hajlandó a környezetvédelemre, ha abba nem döglik bele... de jelenleg beledöglik.
Nem igazán értem mit nem világos azon, hogyha holnaptól nem lenne egyetlen darab jármű sem, attól még mindig nagytotálban tolnánk bele a légkörbe a káros anyagokat??? (Nem csak a CO2-t.)
Ha nagy változást akarok, ha meg akarom szüntetni a nem kívánt kibocsátást, akkor nem az egyik legkisebb szegmenssel kezdem, hanem mondjuk a mezőgazdaságot, meg az ipart reformálom meg.
Ja csak, hogy az felfoghatatlan összegekbe kerülne, azt egyik kapitalista mamutcég sem szeretné... ellenben az EV, az akár jogszabályi módosításokkal is előbb-utóbb relatív könnyen átverhető a köz akaratán. Így LÁTSZÓLAG a kormányok és a mögöttük álló mamutok tesznek a környezetükért. Látszólag.Kár, hogy az EV-vel nem lehet bolygót menteni!
Mielőtt még... a kőolajipar az EV nélkül is magas prioritást fog élvezni, nem fog eltűnni, mivel az utak megépítésétől kezdve, egészen a mindennapi használati tárgyakig szolgáltat alapanyagot.
Amivel a környezetért bődületesen nagyot lehetne tenni, az nem az EV, hanem a műanyagok azonnali és teljes betiltása. Hogy mivel váltjuk ki? Az idővel káros anyag nélkül lebomló alternatívával. Van ilyen, csak drasztikusan olcsóbb továbbra is a műanyag. Ez öli leginkább az emberiséget.
"Ráadásul az autók által kipöfögött cucc az konkrétan a saját környezetedben jelentkezik"
Amivel olyan nagy gond, így 2023-ban már nem lenne, mert az Euro5 és 6-os motorok már őrületesen kis mértékben szennyeznek... egy Euro 6 mögött letekert ablakkal menve már konkrétan semmit nem érzel.
A mumus amit te keresel, az kérlek szépen az ipar és a fűtés által okozott szennyezőanyagok tömege. A városok és községek levegőjét, különösen télen ez teszi taccsra leginkább. A közlekedés szerepe ebben egyre kisebb, főleg ahogy döglenek ki a régi verdák. Azt meg tudjuk, hogy attól, hogy egy EV helyben nem szennyez, máshol, ahonnan a kraftot nyeri meg nagyon is...
"Magától egy intelligens faj nem vágja maga alatt a fát."
Dehogynem. A fejlődés természetes velejárója, hogy gyakran az adott intelligens faj a saját kardjába dülöngél. Ebből is tanul... feltéve ha az éppen aktuális dőlés nem végzetes.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Igen a beledöglés esélyes, de, hogy ezen az EV változtatni képes? Sajnos nem.
"Ja, egy naperőmű az baromi szennyező, de egy szélturbina is"
Jól mondod. Nézz utána, hogy és milyen módon kerül legyártásra, meg annak is, hogy utána mi történik amikor selejtezni kell.
"de az már nem az elektromos autón múlik, hogy mivel töltöd"
Az EV legnagyobb gondja, hogy éjszaka nem süt a Nap. A napenergiát jó lenne eltárolni valahogy, de ezt hatásosan egyelőre csak vászonzsákokba sikerült a Legényanyában.
Szóval az EV alapvetően vakvágány, ha nem lesznek filléresen előállítható, a környezetet alig terhelő akksik... A jelenlegi technóval, nem EV-ket kéne legyártani, hanem hidrogénnél működő autók sorát. A hidrogént pedig elő lehet előállítani megújuló energiával. Lehet éjszaka is beletolni, könnyebb szállítani, tárolni, nincs lítium bányászat és nem kell a töltőoszlopon fél órákat várni ésatöbbi...
"Sztem itt az tér el, hogy intelligens-e. Ha az, akkor észreveszi."Észre van ez véve, csak itt tömegekről, politikáról meg gyakran éhenhalás vs. környezetvédelemről van szó. De ja... ahogy a kolléga fentebb már említette a probléma egyszerűen az, hogy sokan vagyunk és egyre többen is leszünk. Erre a megoldást tudjuk, fájni fog :-(
"Amit nem érzel, az meg nincs is."
Ez EV-k gumikerekéből és fékjéből felszabaduló korom és szennyező anyagokról is hallgassunk jó mélyen...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Hogyne kellene tenni, de biztos ez a helyes megoldás ezen a konkrét területen? 10+ milliós EV-k, amiket pont, hogy az a többség nem tud magának megengedni, akinek változtatni kellene? Ráadásul egy rakás szívással, kényelmetlenséggel és véletlenül se elenyésző környezetterheléssel? Csak azért mert Musk azt mondta? Persze, hogy azt mondja... üzletember, a világ egyik legjobbja. (De véletlenül se Tony Stark a bolygó megmentője.)
Egyébként ezt a T-modellt úgy említed, mintha az EV nem lenne még régebbi találmány. Pedig az. Minő véletlen egyszer már megtörtént u.e., hogy az EV versenyzett más energiaforrással, akkor kb. élből alulmaradt és ha méltóztatnának egy kicsit az orruknál továbblátni és eloszlatni a nagy Teszlás ködöt, talán észrevennék végre a valódi alternatívát a hidrogént. Gondolom ez most egy ilyen elcseszett pár évtizedes zsákutca járkálás lesz, ami után majd jön a nagy felismerés, hogy van más megoldás is.
Ahogy fentebb írtam: Kőolajtermelés mindig lesz. Amíg már totálisan nem éri meg kitermelni, egészen addig a percig lesz, mert egy rakás dologhoz felhasználjuk.
"Bármi máson nem gumi van, és nem fékez"
...csak ne állítsuk már be az EV-t totálisan 0 emissziós járműnek, mert az nagyon nem igaz.
Ne haragudj, de én nem látom az EV-k terén a nagy fejlődést. A lítium véges, a jelenlegi tendenciával előbb elfogy (cirka 20 év), mint a kőolaj, ami ha belegondolsz nem kicsit durva! A recycling vele kapcsolatban meg 5%. ÖT!
Baromira kellenének a jelenlegi akkuk helyett drasztikusan használhatóbbak, mert ez így nagyon nem lesz jó.
"Nincs ez észrevéve, pazarol a világ, mintha muszáj lenne."
Az egyik fele. A másik fele meg haldoklik. Jelenleg cirka 3.4 milliárd ember szegény és további ennyiről lehet elmondani, hogy nem jut megfelelő tápanyagokhoz. Erre ráhúzod a környezetvédelmet és kiderül, hogy az sajnos luxus. Mi lesz ennek a vége? Sok jó nem. De annyi biztos, hogy pár jól kereső hipszter sok vizet nem zavar az EV-vel. Sajnos.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Irgalmatlanul nagy fegyvertény a hidrogén mellett az, hogy a bolygó 71%-a víz... a hidrogént pedig megújulókkal is elő tudjuk állítani, tudjuk tárolni, el tudjuk vinni A-ból B-be. Nagyjából annyi probléma van vele, mintha gázzal üzemeltetnénk az autókat, csak azzal szemben a hidrogén égése valóban zéró emissziós.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
válasz tordaitibi #177 üzenetére
Erre mondtam, hogy nem adja ki a matek. Nálam se. A cégesem 4.3L-t eszik dízelből, a magán svéd prémium meg 4.8-at, dettó dízelből. Pedig örömmel váltanék, csak az alapvető matematikai műveletekkel még tisztában vagyok...
Minap győzködött egy ürge, hogy 2 részben kapja a fizetését. Az egyik részre kapott 20% emelést, majd a másik részre is dettó ennyit. Erre a végletekig bizonygatta, hogy összesen 40%-os fizetésemelést kapott. És ezek szavaznak...Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Egyre kisebb gond az, hogy mit tud kiváltani és egyre nagyobb, hogy ki engedheti meg magának. Fentebb tárgyalva volt, 2nd hand is 7m+-tól indulnak a valamire való példányok, az újak meg horror.
Aranyos dolog ez a szerviz téma spórolás, csak az van, hogy az EV-nél jelenleg(!) vastagon előre kifizeted a benzines/dízeles szervizt/üzemanyag költséget, aztán amikor eljutnál oda, hogy ledolgozta a hátrányát sok pálcával kevesebbet fogsz látni, magyarul a hatótáv jelentősen csökken, lehet eladni... kb. pont akkora horror bukóval amennyit éppen ledolgozott. :-/Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
He? Hát te ki vagy? Mindegy is... abszolút szint alatt vagy ezzel stílussal. Már ha ez stílus akar lenni. Mondanám, hogy kapd össze magad, de érdektelen a szövegelésed.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nekem nem úgy tűnik, hogy idehaza annyira tele lettek volna pénzzel az emberek. Persze a durva kisebbségről beszélek, nem azokról, akik ásítva vettek egy Teslát, meg szórtak fel napelemeket.
A coviddal, chiphiánnyal elinduló, majd a háborúval csúcsra járatott drágulás, infláció, elszálló energiaárak nem igazán hiszem, hogy azt eredményeznék, hogy jelentősen megnő az EV vásárlók aránya idehaza is. Sajna a magyarok többsége örül a 15+ éves benzin/dízelének és tankolja amíg bírja, EV-ről álmodni sem mer.Az, hogy volt rá kb. 10%-os állami támogatás, már egyre inkább nem releváns. Mivel ha most lenen rá ennyi, az még mindig csúnya 10 millió feletti árakat mutatna, miközben a többség elképzelése használtra 2-4m, újra meg max. 5-7.
De ne legyen így, jöjjenek az olcsó és jó EV-k... és majd jönnek is ha végre kiszorul az egyre drágább lítium az akku piacról.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Igen, csak nem annyit. A nagyobb értékű autók nyilván többet drágultak. Még a gebasz előtt voltak keveset futott 24 kWh körüli Leaf-ek 3.5-4m körül, 5-6 évesek, 5m körül már pár éves 30 kWh is akadt. Most u.e. cirka 2-3m-val többért mennek. Az akkor 2m körüli benzinesek, dízelek fél, vagy 1m-t drágultak.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Magyar fórumon, magyar cikket olvasva, magyar felhasználók posztjait olvasva, erősen érdekes a hazai piac is számunkra. Főleg, hogy a napelemes témát eléggé üti az Ormány...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
https://villanyautosok.hu/2023/01/09/tavaly-meg-sci-finek-tunt-ez-az-epites-most-mar-valosag/
Tudom, tudom a németek és a norvégok is hülyék, csak a Neokón-féléken van rotor
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
válasz kikikirly #223 üzenetére
Így van. Idehaza olaj is akad még szép mennyiség. Anno, amikor a MAORT az érintett régióban termelt, a feltárási eredmények már akkor arról regéltek, hogy mélyebben még komoly tartalékok vannak. Aztán fogták kitermelték gőzerővel a könnyen elérhető készleteket, majd hagyták lerohadni az egészet. Fogadni mernék, hogy egy potensebb Ormánnyal ezek a régiók újra a hazai szénhidrogén terméles alappillérei lesznek. Csak győzzük kivárni.
Hcl megnyugtatásául azért közlöm, hogy elképesztő komolyan veszi a jogutód MOL a környezetszennyezéssel kapcsolatos kérdéseket. Saját tapasztalat. Időt, pénzt, energiát nem kímélve brutális mozgósításokat végeznek.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Az első EV-k az 1800-as évek végére tehetők... Nem az EV-vel, mint alapötlettel van a baj, hanem az akkutechno nem túl acélos fejlődésével.
Másikra... Nem az Őrségre gondoltam, hanem Lovászi és környékére, ahol jelenleg vegetál a termelés, pedig csak mélyebbre kellene fúrni, de az "elit" odafent eldöntötte, hogy ezzel az ügyeskedéssel amit tolnak, kevesebb befektetéssel nagyobbat tudnak szakítani.
Egyébként olyan faxán bejött ez a vergődés az olaj/gáz ellen, hogy most a nép erdőket írt és azzal tüzel, vagy szénnel, néha szeméttel. Soha nem volt annyira katasztrofális a levegő a szegényebb régiókban, mint mostanság. Mert a gáz ugyan nem friss hegyilevegő, de ezerszer kevésbé szennyezi a levegőt, mint a jelenlegi őrület.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/01/09/a-padlogaz-gyors-halal-egy-11-eves-villanyautonak/
Erről is téptem a szám. Nem az az érdekes a fenti tesztben, hogy van-e olyan, aki 150-nel megy egy ilyen EV-vel, hanem az, hogy egy mindössze 115 ezret futott 10 éves EV-től milyen hatótáv telik ki. Hát röviden: Nem jó. Nagyon nem jó. 100%-ra töltve 106km-es hatótávot írt ki.
Ez még a pizzafutárnak se lesz elég egy műszakra, városban. Ez az autó ebben a formában alig ér valamit, ugyanis az akkupakk csere bele cirka 4 milla HUF. Pedig csak 10 éves és kevés km van benne... Ez így milyen karbonlábnyom? Mennyire gazdaságos volt megvenni anno sok milláért a usernek? És a lényeg: Mennyit spórolt vele? Már azon kívül, hogy SEMMIT? :-/
Nézzünk meg egy bármilyen dízel/benzint 10 év után, 115k km-rel, hogy mit is tud. Jah... mindent is, gond nélkül, ha az olajcseréket nem lógták el. Nálam amúgy a fenti hatótávnál a svéd prémium, pályán a fenti sebesség közelében (nyugi, németben!), 1000 km alá nem adja, ellenben drasztikusan olcsóbban vettem és drasztikusan olcsóbban vehető most is, mint egy bármilyen EV, ami nem golfautó.
Pont egy ilyen tök átlagos, mezítlábas példa mutatja, hogy mennyire égető a jelenleg elterjedt akku techno forradalma, ha komolyan gondolja az emberiség az EV-t.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
A mostani 200km-t tudó Leaf szerinted 10 év múlva mit fog tudni? De az se hangzik túl jól, hogy a 15 milliós új Kona, ami ma tud 400-at, az 10 év múlva a felét tudja... nagyobb hatótávú EV-t okkal vesz a tulaj.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Ja, meghalnak, ha kap olajat 1 millát is szépen elmennek a benzin, dízelek.
Eközben a Teslába, amibe nem oly rég beletoltak 1.6m km-t NYOLCSZOR kellett motort cserélni (ennyit a fantasztikus, sose döglik meg elektromos motorról). Ergo 200.000 kilométerenként viszlát motor :-D
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
A konkurens gyártók akkuival se sokkal jobb a helyzet 10 év után, ha azok rendszeresen használva vannak. Nincsenek csodák. Egyelőre.
Úgy persze szignifikánsan kisebb a gond, ha egy EV-t csak bevásárolni használnak és 2 hetente 1x töltik, úgy nem tudnak annyira degradálódni a cellák. Csak az a gond, hogy az autót lénye az, hogy használják és ne a garázsba várja a heti 1 bevásárlást.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
A világ arra vált amiből majd tömegterméket tud előállítani, olcsón és azt olcsón is tudja üzemeltetni. Az EV jelenleg ezen a körön kívül esik.
A környezetvédelmet pedig feláldozták a háborús szolidaritás oltárán. A te alternatív valóságodban van az, hogy az emberek tömegei EV-re váltanak. Ja, váltanak ahol telik rá, meg ahol fürdenek a megújuló forrásokban... pl. Norvégia, akik amúgy jelenleg az EU legnagyobb kőolaj beszállítói lettek. Hülye NorvégEk' norvég hüJék! - ugye? Ja nem.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Mi legalább -veled ellentétben- vezettünk egy rakás különböző autót, fenntartunk párat, meg az EV-k nagyját már kipróbáltuk, nem a gamer székből osztjuk az üres lufikat :-/
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nekünk egyetlen ilyen esetünk volt anno egy új Lanciával, pár fárasztó hiba után belengettük, hogy vagy kapunk másikat helyette, vagy vissza az egész, vaaaagy per, amit nyerünk.
Nekem az a személyes tapasztalatom (járműjavítókkal és szerelőműhelyekkel is van rendszeres és aktív kapcsolat), hogy az az autó, ami kap "vizet" meg olajat, annak a motorjával csak nagyon ritka esetben lesz olyan probléma, amit gar időn belül kell intézni, vagy GTK. Azon túl is, ha foglalkoznak vele, a világból kimennek, mert kiforrottak.
A többi gyártó EV cuccaival pontosan az a helyzet, hogy az egész még mindig egy k. nagy globális bétateszt, méregdrágán.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Alkoholista nevelde
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
- XFX Radeon Speedster SWFT 210 RX 6600 XT 8GB GDDR6 128bit (RX-66XT8DFDQ) Új ventillátorokkal
- ÚJ ASUS ROG Ally (AMD Z1 !!Extreme!!) + 3 hó XBOX pass + 19k Ft értékű Dokkoló
- iPad Pro M2 12,9 128GB wifi bontatlan 1 év Apple garancia
- Eladó szépséghibás ÉRINTŐS Lenovo L13 Yoga Gen2 - i5-1135G7/8GB Ram/256GB SSD/13,3 FHD
- ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit LHR (DUAL-RTX3060TI-O8G-V2) Új ventillátorokkal
- ASUS Phoenix GeForce GTX 1060 3GB GDDR5
- MSI Suprim X GeForce RTX 3090 24GB /1-Év garanciával, számlával!
- Eladó JBL partybox 100/110/300/310 szivargyújtós töltő
- Xbox Series S Carbon Black 1TB SSD 1 év bolti garancia! -konzol beszámítás ok!-
- (új) Darmoshark M3S Pro Varun (white-blue) gamer egér (PAW3395, 54g, 4k kompatibilis)