Új hozzászólás Aktív témák
-
GreatL
őstag
Akkor most majd lehet választani az eddig leszürkézett TAA, FXAA közül is akár?
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Márton
nagyúr
Hát akkor már nem a dlss a legélesebb cache a fiókban
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
PuMbA
titán
Nagyon helyes, régóta vártam már ezt A DLSS élesítés csak a képhibákat növelte jelentős számban és a végeredmény is elég gyenge volt. Kikapcsolva használtam a játékokban, de több játékokban ki se lehetett kapcsolni, szóval maradt a túlélesített, rossz kép. Ennek mostantól vége.
[ Szerkesztve ]
-
Egyszerűbb lenne optimalizálni a játék motorokat az új hardverekre és akkor nem kellene semmiféle DLSS.
Dehát amíg olyan játékok jönnek mint Far Cry 6 ami 1 CPU szálat használ a 64bit korszakában addig ez is lesz.Vicc ez az egész, DLSS nélkül már nem is lehet szinte RT-s játékot tolni...
Ha meg van valami amiben benne van a DLSS3 mint az új NFS akkor meg a játék egy nagy kalap kaki.
Jó a Plág Tél király vót.Copass:
Jót írtam vagy megszületett az unikornisom?Scom:
Már ahol jól működik. [link][ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
ScomComputer
veterán
-
válasz ScomComputer #8 üzenetére
Persze hogy nem működött a ReShade ha egyszer nem volt rendes DX12 támogatása.
Inkább azt mond meg az NV Ansel vagy miacsuda az minden gémben működik vagy csak ahol támogatva van?
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
ScomComputer
veterán
NV Ansel én úgy tudom csak a támogatott játékokban megy, de ezt mikor indul az adott játék a jobb felső sarokban "felugró ablak" is jelzi neked...
A reshade-ben meg a "képélesítésekre" gondoltam,hogy anno pl. a z FC6-al az is rossz volt..de más dx12 játékban meg jó volt..[ Szerkesztve ]
-
válasz ScomComputer #10 üzenetére
Hát mivel nincs feltelepítve a Dzsíforsz Ekszperience így nekem nem dob fel semmit.
Te szoktad használni?CJ4567
Te használtad már?[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ettől még lehet egy csúszka a beállításoknál, csak az nem lehet a beépített élesítő.
#9 AuraSync : Elméletben az NV Anselnek nem kell direkt támogatás, de amióta megjelent a funkció, azóta a fejlesztők lekódolják a tartalmat, hogy az NV utólag ne is tudja aktiválni a rendszert. Ezzel viszont kell a direkt támogatás, de manapság azt se nagyon erőltetik, mert maga a kikódolás processzoridőt vesz igénybe, tehát ha aktiválják az Anselt, akkor teljesítményt veszít a játék, és ezáltal ez a funkció feledésbe is merült.
#6 AuraSync : A Far Cry 6 valójában több szálon dolgozik, csak egy szál erőteljesebb, de ettől még nem egyszálú. A grafikai munkák szét vannak osztva több szálra, de az való igaz, hogy az NV-n van egy flagelés, amivel bizonyos grafikai munkákat megpróbál a motor ugyanarra a szálra rakni. Ez ugyanakkor koncepció, és nem hiba, az NV DirectX 12-es driverével így a gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ez szerintem elsősorban amiatt történt, mert több játékfejlesztő is hülye volt hozzá, hogy a játékmenüs csúszkájukkal valódi +/-0 élesítés/lágyítás ("kikapcsolt") állapotot lehessen belőni (és nem mindnél volt egyszerűen szerkeszthető az ini file sem...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az NV DLAA-val mi a helyzet sok cím meg fogja kapni nem tudsz valamit róla?
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Drizzt
nagyúr
"Vicc ez az egész, DLSS nélkül már nem is lehet szinte RT-s játékot tolni..."
Mit jelent itt a mar? Sose lehetett, olyan eros hardver meg nem volt(Kiveve regebbi dolgokkal, fullHD, vagy az alatti felbontasokban, legujabb hardverekkel). Amig ilyen hibrid render pipeline-ok vannak es arra kell fejleszteni a hardvereket, nem lesz lehetoseg arra, hogy az RT on/off kozott ne legyen eg es fold a teljesitmeny kulonbseg.I am having fun staying poor.
-
félisten
Ez egy jó hír.
Így te magad döntheted el mennyire akarod élesíteni, túlélesíteni stb. A beépített megoldás több embernek sok volt vagy éppen kevés,hibákat is okozhatott. Ez így egy szabályozhatóbb megoldás és magát a DLSS-t nem minősiti. A NIS az alap driver része, aki pedig Experience-t használ annak már régóta adott sok féle élesítő, a NIS is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz abridabri #21 üzenetére
ilyenek a zöld gyíkemberek a padláson... A legszuperebb dolog számomra. Kösz, de.
A NIS-hez nem kell amúgy EXP, alapból a desktop driverből elérhető...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
D55
aktív tag
Ez érthető, baj abból lehet inkább, ha a DLSSG-t nem adják oda nekünk is 1-2 hónapon belül a 3000-es kártyákhoz minimum. Mert az új játékok RT-vel azzal futnak szépen és az úgy nem működik, hogy a tavaly-tavalyelőtt kisebb vagyonokért osztogatott széria tulajdonosait kihagyjuk a jóból, holott köztudomásúvá vált elég hamar, hogy a hw capability szinte csont nélkül meg lenne hozzá. Főleg ugye a Pascal/Turing110 RT unlock után nincs miről beszélniük. Legközelebb lehet jobban járnak ha ilyen piaci helyzetben inkább kikényszerítenek valahogy tisztességes retail árakat és elérhető készletet, de az majd a jövő zenéje legyen, addig hogy eljussanak még sokat kell fényesíteniük most az 3000-es széria tulajdonosainak "backendjét"...
És nagyon választásuk egyébként azért nincs is, mert ha sokan meg is hajlanak esetleg közülünk a 4-es széria felé, akkor ott bukták rögtön a belépőszintet és alsóközépkategóriát helyből évekre majd a használtpiaci kínálat miatt. Az OEM szegmens marad esetleg nekik a belépőszint legaljára, de azon kívül tényleg semmi ha a 40-80 ezerért megérkezik a 2060, 3060(Ti) és 3070(Ti)-k áradata... És ugye ez még az optimistább verzió számukra, a pesszimistább ha sértődésből sokan helyből elfordulnak majd az AMD felé a jövőben.
-
CJ4567
veterán
válasz abridabri #21 üzenetére
Nálam a Shadowplay miatt van fent, egyszerűen működik(amikor nem hal le az overlay), és minimális a teljesítménycsökkenés.
b: DLSSG = DLSSFG = DLSS Frame Generation (gondolom én). Amúgy az Experience-s élesítéssel az a baj, hogy valamiért nagyon GPU igényes
[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
-
-
válasz Dr. Romano #29 üzenetére
Akkor ott valszeg rés keletkezik Hueco Mundo és Soul Society között.
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Robitrix
senior tag
A dolog értelme igaziból az, hogy a NIS müködik mondjuk egy GTX kártyán is. A DLSS algoritmusai viszont csak RTX hardveren működnek. Például a warzone 2-be is betették. Mára benne van a DLSS, a NIS és még az AMD FSR is igaz csak az 1.0-as=elnmehettek volna bátrna az FSR 2.0-ig is. Így ki lehet nyerni plusz 10-15 FPS teljesítményt is bátran a játékból. A régi warzont esetében nem tudom használni a rendesen a DLSS támogatást, mivel GTX a kártyám. Ezért ügyeskedve is jó minöségű FHD mellet is csak 85-90 FPS.t tudtam elérni a játékban egy GTX 1660 mellett. Ma a warzone 2 esetében beállitva a NIS-t vagy az FSR-t jó minöségű FHD esetében a 100-110 FPS körül játszom ugyan azon a hardveren.
-
D55
aktív tag
A DLSS 3.0 Frame Gen. Már a 4000-es széria megjelenése körül sikerült valakinek egy 2070-en egy kis trükközéssel előcsalnia és az eredmény dupla framerate lett Cyberpunkban... Miután az nV behazudta, hogy azért RTX4k exklúzív, mert abban van csak megfelelő hw támogatás hozzá, majd utána meg sem próbálták cáfolni amikor lebuktak. Innentől érzem RTX3k tulajként jogomnak és egyben kötelességemnek, hogy addig hadonásszak vasvillával az nVidia arcába, amíg oda nem adja nekünk is. Mert annyiért mentek ezek a kártyák még a háborús infláció előtt, de már a szankciók miatti hirtelen túlkínálati hullám idején is, ami már túl van azon a lélektani határon amennyiért a vásárlóiknak csak egy termék jár, ennyi pénzért már a lelkük egy darabját bocsájtottak áruba számunkra!!!
-
Mindenki tudta, hogy ez márketing mert valahogy el kellett adni a 40-es szériát és amit szoftveresen meg lehet oldani azt a te példád is mutatja, hogy meg is oldották.
Amúgy néztem Guru3D-n egy cikk kommenteléseit és a használt VGA-k sokkal drágábban mennek Spanyolba mint itt nálunk. A legolcsóbb 3090-re 1200€-t írt a csávó.
Szal nálunk még kifejezetten olcsóak a VGA-k.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
PuMbA
titán
"Már a 4000-es széria megjelenése körül sikerült valakinek egy 2070-en egy kis trükközéssel előcsalnia és az eredmény dupla framerate lett Cyberpunkban.."
És rosszul is futott, mert össze-vissza laggolt, ha elolvastad volna végig azt az írást. Ahogy az NVIDIA mondta, túl lassú hozzá az erre dedikált hardveres egység Ez az igazság, a többi kitaláció.
[ Szerkesztve ]
-
CJ4567
veterán
Az a 2070-es történet nekem nagyon olyannak hangzik, mint aki a karmát akarta farmolni Redditen
Csak azért, mert 1. a felhasználó, aki írta a DLSS FG-s sztorit, törölte a kommentjeit ezzel kapcsolatban, 2. érdekes, hogy neki megvolt az a sajtó build CP2077-hez, amit az RTX 4090/4080 tesztekhez kaptak az emberek (Ebben benne van a DLSS 3 FG), 3. azóta érdekes mód senki se jutott hasonló konkúzióra, és semmi nagyobb hír nem volt ezzel kapcsolatban.
No Sana No Life
-
Az NV-nek már volt hasonló szoftveres megmozdulása amikor kiadtak egy új driver-t azzal a szöveggel hogy minden játék gyorsabb lesz tőle.
Gyorsabb is lett tény és való csak aztán kielemezték hogy miért.
Kiderült, hogy a driver rontott a textúrák minőségén átlag user-nek nem feltűnő módon és ezért nyert MINDEN játék plusz FPS-t.
Ez még a Windows 7 korszakban volt talán.
Soha nem az volt a lényeg, hogy a user boldog legyen hanem az hogy a NV zsebe tele legyen az átvert emberek pénzével.
Ez olyan dolog mint anno az Intel-nél hogy új chipset-es alaplap kellett ahhoz hogy az új CPU működjön ugyan abban a foglaltban.
Szerencsére ezt most 1 évvel eltolták a 12XXX-13XXX szériában egy BIOS update-el.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
D55
aktív tag
Lehet bármi, de elég híres lett ahhoz a történet, hogy az nVidia se hagyja szó nélkül ha érdemben képes cáfolni, hiszen ha tényleg nem tervezik odaadni hamarosan nekünk is, akkor mérhető vesztesége keletkezhet a vásárlóik ebből fakadó csalódottságából, míg ha tényleg komoly hardveres akadályok vannak, akkor azt érdeke lenne kétséget kizáróan levezetnie, minden vita alól kihúznia a talajt, illetve biztos ami biztos egy speciális experimental driver útján odaadni mégiscsak mindenkinek a feature-t, hogy meggyőződhessünk a saját szemünkkel is az állítólagos problémákról
Tehát végsősoron bármelyik megközelítésből is indulunk ki és bármi is az igazság, egyetlen közös pont, egyetlen univerzálisan igaz logika van az egészben: az nVidiának elemi érdeke odaadnia a feature-t nekünk is
[ Szerkesztve ]
-
D55
aktív tag
"Soha nem az volt a lényeg, hogy a user boldog legyen hanem az hogy a NV zsebe tele legyen az átvert emberek pénzével."
Ez nem kérdés, persze. De viszont ez addig működik, amíg az átvert ember nem átverve, hanem a se**t ki**lva érzi magát. Tehát van egy fajta kényes egyensúly, amire azért gondosan figyelniük kell, hogy a végeredmény egy ilyen szépen kinéző illúzió lehessen és a színfalak mögötti pénzkupacszámolgatás ne vonjon magára túl nagy figyelmet sosem.
-
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
félisten
Nem hazudta ezt soha Nvidia. Azt mondták hogy a FG képes futni régebbi kártyákon de nem hoz megfelelő minőséget. mert az optical flow régebbi.
[link]
Sőt Bryan azt nyilatkozta hogy nem zárkóztak el tőle. Valószínleg dolgoznak rajt.
Ez csak annyit jelent hogy nem adják hivatalosan hozzá a nevüket a DLSS márkanév védelmében de majd te saját felelőségre aktiválhatod ,aka Freesync.
Nem tartom kizártnak hogy a jelenlegi lépés amihez kommentelünk pontosan a ennek az érdekében történt, mert a laggokat és a válaszidőt próbálják lecsökkenteni[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLAA-t támogatja pár cím, de a DLSS-re inkább árizgultak a fejlesztők. Igazából, ami támogatja a DLSS-t oda könnyű lenne beépíteni, mert ugyanazok az igényei.
Írtunk hírt korábban arról.
#18 PuMbA : Nem teljesen. A DLAA valójában egy külön eljárás. A DLSS mellett kell beépíteni, tehát a DLSS-sel még nincs meg automatikusan. Viszont az igényei ugyanazok, tehát ahol működik a DLSS, oda beépíthető a DLAA is, de ez nem csak egy szimpla on-off switch, fejlesztői munka van vele.
#26 CJ4567 : A driverbe épített élesítést használd, ha nem érhető el ilyen eljárás a játékban. Ami a driverben van az egy elég alacsony szintű kód, tehát szinte nem is lassít semmit. Az Experience effektjei nagyon szar módszerrel vannak injektálva, mert magas szintű kódok, vagyis azokat le kell fordítani, a fordító talán nem is tud rá normálisan optimalizálni, mert időben nem fér bele, így elég szar kód kerül ki végül, ami nagyon nem jól fut a hardvereken. Így injektálni effekteket hülyeség, mert csak lassítasz vele egy csomót. A driveres módszer az jó, és ha ott bekapcsolod az élesítést az működik is, és alig használ hardvert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
"Ami a driverben van az egy elég alacsony szintű kód, tehát szinte nem is lassít semmit."
Turning NIS On in NCP causes performance degradation even when playing at native with 0% sharpening
Jó, persze, nem mindegy, hogy 1-2%, vagy 10-20%, deTV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
senior tag
Oké 2070 kevés hozzá, de 3080 és 3090 lehet nem kevés hardweresen a futtatáshoz.. Egy újabb ok amiért le lehet húzni az embereket... 5090 és még DLSS4.0 al jön.. És 40xx széria kimarad belőle. És így tovább mindig eljátszák ezt? DLSS 2.2 miért érdemes feljebb javítani a 30xx szeriára amikor kevesebb ember venné akkor az új szériát... Nekem kezd betelni a pohár hogy azt csinálják lassan mint a mobilokkal.. 3090-EK 1.2millioba mentek most meg 300 ért utánad dobják.. Én is 640ezerbe vettem a 3080Ti t, és vicc hogy le értéktelenitik a szériákat.. Minek fizessek 500-600ezreket.. Ha 1ev és 300 ba se kerül.. Játékok se olyan jók.. Akkor mindenki várni fog, kivéve akinek olyan fontos az egojának hogy azonnal legyen 4090Ti a gépében.
► Ryzen 9 5900X (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-5) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB G.Skill Tri Z Neo DDR-4 32GB/4000 CL16-16-16-34 + ►ASRock X570 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Pure Power 12 M 1200W 80+ Gold ► Creative Sound AE-9
-
válasz Varázslóó #43 üzenetére
Lehet, hogy az összes RTX2xxx - 3xxx kártya GPU-jában pontosan ugyan olyan OFA van (amelyikben van egyáltalán bármekkora, lehet hogy pl. a GTX16xx-ek GPU-jában nincs is).
De onnantól kezdve, hogy az eddigi mérések alapján megvár N+1 képkockát, hogy beszúrjon N és N+1 közé egy I interpoláltat, nem pedig kirak rögtön N után egy E extrapoláltat, még mielőtt kész lenne a következő N+1 képkocka, vagyis megnő a késés legalább 1 képkockányi idővel (vagy akár kicsit többel), már nem annyira érdekes a dolog játékra.
Az már csak a másik probléma, hogy a beszámolók alapján azért nem tesz csodát, tehát elég "maszatosak" az interpolált képkockák (még így is, hogy elvileg rendelkezésére állnak a játékmotortól a mozgásvektorok, mert a legtöbb ilyen interpoláció, mint ami pl. a TV-k menüjéből kapcsolgatható [általában hatalmas lag mellett], az ezeket nyilván nem kapja meg), ezért csak akkor nem zavaró, ha eleve viszonylag sok a valós képkocka.
Tehát ha nekem most egy "modern" játék alig hoz 60 fps-t az RTX3080-on, akkor ezzel hiába csinálnék belőle ezzel 120-at, mert még többet késne az egérhez képest a mozgás, ráadásul idegesítene, hogy látom a hibás képkockákat is. (De ha mondjuk 240 fps-ből csinálna 480-at, akkor lehet, hogy még tudat alatt se zavarna már, hogy a képkockák fele szemét, mert annyi információt már nem tud feldolgozni az agyam.)A teóriák szerint ez eredetileg a VR miatt készült, az "asynchronous reprojection" / "time warp" trükk helyett, csak lehozta az nV 2D kijelzőkre. De lehet, hogy épp azért, mert nem sikerült még értékelhető módon extrapolációs módban használni, és VR-nál zavaróbb az interpolációs mód extra késése, mint monitoron.
-----
Mondjuk nekem már régóta az az érzésem FrameGen nélküli DLSS-ről is, hogy ez már rég nem arról szól, mint kezdetben (mikor még csak utólag dobták be egy játékba patch-el, vagy legalább is a játék fejlesztésének a legvége felé tákolták be), hogy effektíve "extra" teljesítményt kapsz a Quality móddal (nem látod rosszabbnak a képet, de gyorsabb, mind fps-ben, mint késésben az Off), hanem arról, hogy nyugodtan lehet sz@rabb teljesítmény optimalizálással is kiadni egy játékot, csak bele kell dobni a DLSS/FSR 2.x-et, és akkor majd örvendezik a játékos, hogy a (közel-)csúcs VGA-ján megvan a játszható sebesség, miután megfelelően magas fokozatra kapcsolja ezt a feature-t. Vagyis nagyon hamar vissza, mintsem előrelépés lett belőle.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- MSI VENTUS 2X RTX 3070 - eladó!
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest