Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Jahno #121885 üzenetére
Én mindig arra jutok, hogy adott márkát vagy platformot vakon rajongani nem érdemes. Vannak típusok és évjáratok, amik igen jól sikerülnek. Néha túl jól. Aztán lebutítják.
Például iPhone 6S piszok jó volt. Előző céges telóm és asszony tartalék telefonja magyar SIM-el jelenleg. Még nem is olyan régen is jött rá frissítés, mindent kibírt és csak ment.
Az SE iPhone is igen jó volt. Most XR van cégesnek, elképesztő sokáig megy, a kamera oké, a kijelzőt még látom és egyszerűen csak működik.
De elismerem, hogy én elég specifikus vagyok, mert bumperrel használom a szifont, hogy ne ejtsem le. Az alap 6-os és 6S háza számomra a nedves szappan vagy szappanozott ponty fogását adják, gyakorlatilag kirepül a kezemből.
Droid alatt volt Samsung S2, ami elment, de a szoftverétől hülyét kaptam. S4 gyűlöletes volt, de aztán ment rá CyanoGen mod, felszabadult 5 giga hely rajta, nem merült többet kikapcsolva (!) és atom gyors lett. Most a Pixel is igen tetszik, egyszerűen csak megy.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #121921 üzenetére
Én a "pekkanen" részt szkippelem, valamint túlóra miatt sem kapok pénzt, egy ilyen "csomagot" választottam a portán. Viszont gyakorlatilag akkor megyek és jövök amikor akarok ameddig a meló el van végezve.
Ma szánsájn és heppi déjsz volt. A "szertárból" sikerült einstandolnom egy töltőt, aminek az egyik vége cigaretta adapter, a másik vége meg 65W-os USB-C. Ha megint a tesztpályán leszek, akkor tudom majd tölteni a laptopot a mérőrendszerből, így nem kell arra is figyeljek, hogy mikor merül le a lapos. Mérés közben ugyanis minden áramspóroló funkció dizébül, hogy lássam a képernyőt menet közben is.
Tudom-tudom, kis dolgok is boldoggá tudnak tenni
Ja, a karácsonyi szünetet majd tavasszal veszem ki, ugyanis a karácsonyi leállás alatt én a tesztpályán leszek majd és ott fogom nyektetni egy meg nem nevezett svéd gyártó prototípusát.
-
npera
újonc
Gázóra leolvasás level 9000....
-
npera
újonc
válasz Phülöp #121961 üzenetére
Én most bekapcsoltam a hőpunepát (eddig standby volt, tehát ha akart valamit csinálni magával, akkor tudta csinálni). Egyelőre 16 fokon van, csak fűtés üzemmódban. Hajnalban már picit súgott meleget, de nem sokat.
Ezek szerint akkor lassan itt is beköszönt a fűtésszezon.
A júliusi villanyszámla kábé 400 SEK volt, az augusztusi már hipp-hopp 1500 majdnem. Ezt nem sok világítással (minden LED), nulla fűtéssel, nulla szárítással (teregetek a dekken), de a gyerekek miatt napi mosással és valamennyire értelmesen használt melegvízzel sikerült elérni. Mondjuk asszony a hajszárítót búgatja rendesen. Én már pár éve nem viselek hajat (az orromból és fülemből növesztem, ami korábban a fejemen volt)....
Hát így....
-
npera
újonc
1500 SEK havidíjas parkoló elektromos töltés nélkül oké?
-
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, Captain Insano build. 1S motorok 2S akksiról hajtva. Atom merev váz, semmi filter. Ez valami teljesen térugrás.....
-
npera
újonc
válasz Samott #122096 üzenetére
Ó, ez kicsit erős kontraszt.
Svédországban az idősek otthonában a nyuggerek lekvár nélkül kapják a palacsintát, meg gyakorlatilag éheztetik őket. De a szoci politikusok mindent IS szétlopnak és itt is az egekbe emelik a bevallott fizetéseket is, miközben degeszre lopják magukat.
Most pont kiestek a pixisből a komcsik, kíváncsi leszek, hogy a megmaradt szarból milyen várat kíván építeni a következő kormány...
-
npera
újonc
Jövő keddre és szerdára Lucid Air lefoglalva, pálya lefoglalva, már csak az INCA mérőkörnyezet (experiment) hiányzik, aztán gyí...
820 kW körül van, 2-motoros variáns. Ez még kW-ban is erősebb, mint amit eddig próbáltam lóerőben (Model S Nevetséges és Taycan Turbo)
Jön még egy, de még nem tudom, hogy az a 3-motoros lesz-e.
Egy nagy gond van, nincs rajta vonóhorog, pedig arra kíváncsi lettem volna, hogy mit tud utánfutóval.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #122170 üzenetére
Én mindig rendesen kitakarítom a tesztkocsikat. Az FWD PS2 múltkor rettenetes (!!!) állapotban volt, teljesen fölzrikáltam magamat. Valaki bennehagyta a kesztyűtartóban a fa pálcikát a Magnum fagyiból. I-szo-nyat. És a kavicsok is ott voltak hagyva a lábtérben. I-szo-nyat. És valami állat bemázolta a szélvédőt belülről (!) valami gempával. I-szo-nyat. És, hogy a horror ne álljon meg ezen a szinten még a kávét is rálöttyentették az utasoldalon az ajtó "bőr" kárpitjára. I-szo-nyat.
Mindent letakarítottam, aztán úgy adtam vissza a kocsit. Ordnung muss sein...
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #122207 üzenetére
-
npera
újonc
válasz Vodike #122201 üzenetére
Most néztem egy marketinges videót róla. Ha jól értem, akkor 2 db 40-literes tank van benne és attól függően melegíti fel őket, hogy mennyire sok vizet eresztesz. Ha "megtanulja", hogy mikor szoktál tusolni, akkor addigra felfűti mindkét tankot? Vagy azt is optimalizálja?
Én tipikusan este zuhanyzom, a család után. A gyerekekkel kezdjük, aztán asszony, aztán én egy talán 2-órás ablakban szétosztva. Nincs kád, csak tus.
Kézzel kivételes esetben mosogatunk, éjszaka fut a mosogató tipikusan.
Azt saccolom, hogy erre kábé elég kell legyen. Legrosszabb esetben nekem már nem jut forró víz, csak langyos. Bár egyelőre még nem tusol senki hosszú perceken át. A gyerekek be vannak trenírozva, hogy benedvesíti magát az ember, aztán szappanoz és habosít, aztán leöblít. Hajmosás 2x van egy héten nekik, akkor picit több víz fogy, de nem nagyságrendekkel több.
-
npera
újonc
Hétvégi tesztkocsi. 225 km volt benne, amikor felvettem. AWD PS2 hajtáslánc, de nincs benne a Performance Pack SW, tehát csak 300 kW.
Asszonynak tetszik. A gyorsulása nem, azt gyűlöli
-
npera
újonc
Szomszéd Toyota Corolla kombija az XC40 mellett. Elképesztően nagy disznó az XC40 kívülről egy normális családi kombi mellett.
Asszony már előre hergeli magát, hogy túl korán adtam el a Toyotát és a Corolla tutira nem jön meg október közepén. Bár mondhatnám, hogy lélekben felkészültem, de tutira "living hell" lesz minden nap, amit "késik" a kocsi. Mert ő előre megmondta.....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz eattila #122268 üzenetére
Ja, minden egyes mondattal egyre mélyebbre tudom ásni magam. Még ha napra pontosan október idusán is jönne a kocsi, akkor is veszett fejsze nyele, mert hát mennyi szenvedést okoztam a családnak, hogy ilyen sokáig autó nélkül voltak....
Igazából asszony bringával jár melóba, én is. A gyerekek sulija 450 méterre van, ők is bringáznak. Egyedül a vásárlás macerás, de azt meg fel lehet osztani darabokra és akkor az sem tragédia.
Ma hoztuk el a macskákat
Vettem is a LIDL-ben 4 doboz almot egyből. De lehet holnap még veszek párat.
Holnap fiam szülinapi bulija jön. Be van tárazva a virsli, a buci és kecsap, meg mustár. És sós uborka. Meg pirított hagyma. És poharak és tányérok. Meg valami döbbenetes mennyiségű "cukorka", amit még porciózni kell. Holnap veszem meg az üdítőt, meg a fagyit.
Csak a "belépő" a lovastanyára közel 2,5k SEK lesz, 22 gyerek lesz. Tudnak majd lovagolni, malacot simogatni, kiskecskékkel játszani. Birkát simogatni, meg utánfutón traktorozni.
Úgy tűnik, hogy lesz napsütés és kis zápor is. Meglátjuk.
Én fogok grillezni, asszony meg árasztja a derűt
-
npera
újonc
válasz Jahno #122274 üzenetére
Most rekuperálódom a "zsúr" után. 26 gyerek jött és 2 szülő maradt ott segíteni. Durván alul volt méretezve a szülők mennyisége, néha teljesen kezdett kaotikusba fordulni az egész. A végére kábé már csak hüledeztem. És ezek elvileg a "jó" gyerekek voltak. Nem irigylem a tanárokat, én szíjat hasítottam volna a hátukból legszívesebben....
-
npera
újonc
válasz eattila #122283 üzenetére
Az autócsere nem volt közös döntés, én még nem akartam eladni. Viszont amikor már láttam, hogy kezd bedőlni a svéd helyzet (kamatokat emelik, vásárlói erő csökken, jön az ősz, eső, sötétség), akkor viszont hama-hama eladtam, mielőtt még teljesen beállt volna a használtautós piac is.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #122310 üzenetére
Most a gyerekek teljesen el vannak varázsolva. Meg asszony is.
Én egyelőre még annak is örülök, hogy nem rosálnak mellé az alomnak. És persze készenlétben vagyok az elsőbb komolyabb "incidensre", amit majd megcsinálnak a kis szőrős dúsbegek...
Hozzám még nem bújnak, inkább csak méregetnek. De már odaugranak a combom mellé méregetni, ha ülök nyugodtan.
-
npera
újonc
válasz eattila #122306 üzenetére
Az egész abból indult ki, hogy ha (!) vezetni kell neki, akkor legyen automata. Aztán persze ez a "ha" csak force major esetben valósul meg, tehát ha én megdöglök kábé vagy valamilyen módon inkapacitálódok. A default az, hogy én vezetek, a család meg néz ki az ablakon.
Annyi előnye lesz, hogy 7 év helyett 0 év lesz a kocsi életkora és 8 helyett 5 liter körül eszik majd.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #122356 üzenetére
True... true... :-)
Izgalmas. A Lucid még forgalomban sincsen, ezért a helyi nepper rendszámtáblával fogok nyomulni (zöld rendszám, de nem olyan zöld mint a magyar BEV-es cucc, sötétebb tónusú).
Speciális engedély kell hozzá, amit az őrséggel és a vehicle engineerrel is le kell zsírozni előre, most fogok adminisztrálni mindjárt.
Utána pedig egyenesen a tesztpályára mehetek vele közúti forgalomban. Az biztos, hogy forgalomban nem fogom megküldeni a kocsit, jobb a békesség. A tesztpályán persze majd lehet kitartani a padlógázt és préselődni az ülésbe. 820 kW még lóerőből sem kevés....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #122358 üzenetére
Megpróbáljuk letesztelni mennyire van "túldimenzionálva". Olyasmire gondolok, mint ismételt gyorsítások, 0-100-0, 0-130-0, 120-210-120, végsebesség rövid ideig, végsebesség amíg akksi tart és hasonlók. A végsebesség lehet problémás lesz, mert bár döntött a pálya, de 260 km/h feletti sebességet nem szokták szeretni, mert akkor már elég erősen kell "befelé" kormányozni még a legfelső sávban is, annyira erős lesz a szlip kifelé.
Meg az is érdekes, hogy hogyan adagolja a nyomatékot különféle kvadránsokban. Tehát hajtási és regenerálási kvadráns, előre és hátra. Különféle "söprések" sebességben és nyomatékban, tranziensek és hasonlók.
Érdekes lesz. Szerintem elég hamar fogy majd el a töltés és a gumi is, szóval ésszel kell majd. A forgalomirányító megkapta a risk analysist, aztán persze komrádión kell majd kommunikálni minden manőver előtt. A buszok és teherautók nem jöhetnek be a 3-as és 4-es sávba, de a többi OEM és vágóhidas kocsik be tudnak szédülni néha a gyorsabb sávokba is, szóval figyelni kell majd erősen. Menet közben nem fogom b*zerálni az INCA mérést, az tuti. Két kéz a kormányon inkább....
-
npera
újonc
Ma jó küzdelem volt. Egy idősebb benchmarkingos kollégával preparáltuk a kocsit, meg masszíroztuk az INCA experimentet. Mindenféle szignált beleraktunk, amit ki sikerült szedni a CAN-hálózatból. Nem mindenben követik az Autosar szabványt, így maradt még bőven jel, amit nem tudtunk egyelőre kinyerni.
A kocsi kábé 60% SoC-on volt, 50-60% között valahol. Amikor kész volt az experiment, akkor a kollégával kimentünk az NVH-pályára, ahol 90 km/h limit van és a tanácsára csináltunk "Sprint" mód alatt 2 launch mode elindulást. Az akksi 60% alatt volt, a gumik hidegek voltak, az akksi kábé 35 fok Celsius körül, az aszfalt minősége és anyaga egyáltalán nem gyorsulásra optimalizált, tehát semmi nem volt optimális. Sprint Mode és ESP fully on opcióval a kocsi olyat lépett, hogy nyakkal durván rá kellett feszíteni. Csak 90-valahányig toltam el, de valami elképesztő rövid távon elérte. Pár kocsihossz.
Nem csináltunk rendes elemzést, csak laptop képernyőn nézve kábé 650 kW-ot húztunk az akksiból, ami még közelében sincs a nominális 820 kW-nak. Szóval van még tartalék.
Holnap remélem jobban megy a töltés, ma 4 különféle oszlopon is próbáltam a DC-töltést és a legjobb eredményem kábé fél perc volt, utána dobta a töltést. Kíváncsi leszek mit művel 90% SoC felett (akkor van feszültség a pakkban rendesen). Ki kell próbálni az ESP 3 állását is (van a full, moderate és off). Az utóbbinál észnél kell legyek, hogy maradjon minta az abroncson.
Viszek komposztzsákot (kid you not), hogy a nepáli kollégám tudjon hova hányni. Az ő koncepciója szerint mérünk, de ő nem tud mérést kezelni, meg vezetni is csak módjával, így a mérést én készítem elő és én vezetek.
Jó móka lesz, az előrejelzés szerint nem fog esni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs