Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Totál összeomlott a svéd karácsonyi vásárlási időszak. Az emberek annyira beszopták a kamatemelést és az inflációt, hogy kábé semmit nem vettek idén. Az összes szórakoztatóelektronikai és háztartási cucc ott rohad a raktárakban.
Ez lehet a malmunkra hajtja a vizet, mert a mosógépet január elején terveztük megvenni a karácsony utáni árleszállítás során. Lehet most még jobban le lesz szállítva az ár, ahogy Nova mondaná profit.....
-
npera
újonc
Fejedelmi karácsonyi vacsorám volt. Barna kenyérre májkrém, arra kis maradék sült szalonna (gyerekek nem ették meg), mellé vöröshagyma szeletelve, egy maradék főtt tojás és kis sajt. Meg egy pohár tej.....
Egyből karácsonyi hangulatom támadt. Még fa sincsen, mivel a család Magyarországon van, itt csak leszaggatnák a macskák az egészet.
Még van maradék rizsem is, meg kis hurka holnapra. Aztán akkor lassan kieszem a főtt ételt a hűtőből, így utána ténylegesen főznöm is kell valamit...
-
npera
újonc
válasz Jahno #127018 üzenetére
Óóó!!!
Múltkor feljött valami videó, ahol egy srác valami 50 mm-es f0.95-ös obival (ami nem Leica, hanem olcsóbb 700 dodós cucc) nyomul. Street képezés, kinyújtott karral live viewról komponálva. Ettől picit rázott a hideg, de alighanem így látványosabb a fejre szerelt GoPrón keresztül nézve, szóval értem miért csinálja. Csak nem értem....
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, kis karácsonyi keringőzés. FPV backpack is van benne...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Teljes siker.
A tréleres embert felhívtam 9-kor, hogy itt állok az iroda előtt. Kiderült, hogy nem indult a kocsija, így telefonon keresztül megmondta, hogy melyik trélert vihetem és hol vannak a pántolók. Aztán csak úgy telefonon át leokézta, hogy elviszem a trélert...
Elmentem a trélerrel a város déli oldalára, ott felvettem a srácot, onnan vissza a vágóhídra. A kocsi egy parkológarázsban volt, szerencsére alig voltak kocsik, így tudtam manőverezni a trélerrel. Kitoltuk a helyéről, aztán felvincseltem a trélerre.
Kézi tekerős vincs, totál rozsdás minden. Ahogy tekertem fel a csőrlőt, úgy látszott, hogy szikrázik a szétrozsdált fém sodrony, ahogy tekerte fel a csőrlő. Néha megpattant oldalra, olyankor megugrott az egész tréler, ahogy visszazökkent az A3-as rajta. 3x zökkent így meg, a harmadik nem volt kellemes. Kábé 20 centire a fejemtől csattant egy rohadt nagyot, ahogy átugrott a sodrony az egyik oldalról a másikra.
Akkor nem tűnt fel a sötétben a garázsban, de a csőrlőt tartó konzol mintha kifordította volna magát pár fokban a tréler kereszttartójából, amibe 6 db csavar fogta. Gondolom az is szét volt rohadva belülről.
Innen már gyerekjáték volt lehajtani Frillesas kisvárosba kábé 60 km-t, egyetlen egy rendőrt sem láttam.
Amikor odaértünk, akkor legurultunk az Audival a trélerről, de utána be kellett volna gurítani egy garázs mellé, ahol volt egy minimális emelkedő. Ezt ketten képtelenség volt, így becsöngettünk egy házba, ahonnan kiküldtek nekünk egy srácot, aki segített betolni. 3 ember már el tud tolni egy motorhibás Audit, most már tudjuk ezt is.
Utána visszavittem a trélert, 745 SEK volt az egész napos bérlet. Még a helyére kellett tolatni vele, aztán mehettem isten hírével.
A srác örült nagyon, rendes trélerrel egy nem lett volna olcsó....
-
npera
újonc
Megnéztem egy sportáruházban a bringás kabátokat, silány volt mindegyik. Viszont éppen húztak fel trélerre egy V70-est a parkolóban és megkérdeztem a srácot, hogy mi a tarifa.
Kapaszkodjatok. 2 rugó az alapdíj (hogy felhúzzák a platóra), aztán kilóméterenként 30 korona. Tehát 71642 HUF a platóra landolás, aztán per km további 1074 HUF kábé.
Akkor egész jól kerestünk a mai napon 71k plusz 66k HUF lett volna a fuvar a srácnak.
-
npera
újonc
Ez jó. Holnap vissza kell vigyem a kocsit a vágóhídra, de nincs tömegközlekedés onnan. Telefonon kell rendelni legkésőbb 60 perccel a járat végállomásról elindulása előtt. Tehát holnapra akkor rendelek magamnak egy buszt és vélhetően egyedül fogok rajta utazni...
Mi ez, ha nem luxus?
-
npera
újonc
válasz Jahno #127048 üzenetére
Most felhívtam őket és lehetett rendelni egy egész buszt magamnak (!). Az időpont 8:43 lesz, addigra legyek a megállóban.
Ez valami fantasztikus pazarlás, de az adózási szabályok miatt muszáj leadni a kocsit. A kölcsönzési igényt úgy kellett megírni, hogy 27-én 9:00-ig le kell adjam a kocsit, ez megy a dokumentumba. Viszont muszáj már hétfőn leadni 26-án 9:00-ig legkésőbb, because tax reasons. Nem lehet nálam a kocsi piros napon.
Akkor lesz megint egy város körüli körutazásom.
Mindjárt meg is nézem, hogy a 27-én reggeli járat is ilyen megrendelős-e vagy akkor megy oda már rendes menetrendszerinti.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Phülöp #127055 üzenetére
Bácsinál megszaladt valami. Meg a húr is elpattant.
Én a CNG V70-est egy kurd autószerelőnek adtam el. Amikor befordultam a gettóban a műhelyükbe, akkor 3 kurd ízzó tekintettel bámult és úgy éreztem, hogy nem szeretnek. Amikor pár perc beszélgetés után levágták, hogy nem vagyok svéd, akkor megenyhültek. Amikor átnéztük a kocsit és rájöttek, hogy nem átkúrni akarom őket a palánkon, hanem eladni az autót, akkor bár a keblükre nem öleltek, de egészen normális hangnembe ment át az üzletmenet.
Sajnos részben készpénzzel fizettek, ami miatt kiabált velem picit a bankban a néni, amitől már-már offended is lettem volna, de mivel alapvetően mident IS leszarok, így csak nevetgéltem picit és megmutattam neki a kocsi eladásáról a papűroszt. Pedig akár hívhattam volna a főnökét is, mivel nagyon nem volt professzionális a néni....
Arra tudok gondolni, hogy a történet ennél azért komplikáltabb. Például a svéd politikusok egy része a keblére öleli a kurdokat támogató kommunista pártot, akikre a szociknak szüksége volt a kormányzáshoz. Ők a NATO-csatlakozást jól blokkolták, mivel Erdogán a svéd terroristagyűjtő ország itt Északon és tele vannak PKK terroristákkal IS, akiket ugye a szocik nem akarnak kiadatni. Persze nagy részüket kiadatták, mivel a köpönyeget szeretik forgatni és amikor úgy fúj a szél, akkor jobban fasiszták, mint a fasisztának mondott párt, de mivel ők mondák, ezért az sem igaz...
-
npera
újonc
válasz WiZARD #127083 üzenetére
Ez szerintem nem csak a postára lesz igaz. A teljes ipar, gazdaság, közlekedés, szállítás és logisztika beáll. És durvábban, mintha "csak" megszorítás lenne, mert nem oltottak eleget és most jön nekik az első egész országot lecsapó hullámuk igazából.
Szerintem most Kina nagyobbat fog szopni, mint eddig bármikor. És az összes olyan iparág, ami oda telepített mindent IS vele együtt fog szopni. Szerencsére ilyen nincs túl sok.... No, wait....
Autóipar például most ha a feje tetejére áll, akkor sem fog tudni semmit csinálni, minden IS onnan jön vagy ott próbálják eladni. Megérte saját ipart leépíteni és mindent oda átrakni....
-
npera
újonc
A délelőtt....
A mai napon sosem sütött ki a Nap, átment feketéből kékbe az idő, aztán megy vissza feketébe és közben végig ömlik az eső
-
npera
újonc
Holnap reggel 9-kor Toyota szalon, juhé
-
npera
újonc
Printer tudorok. Van egy Brother DCP-7065DN multifunkciós cuccunk már sok éve. Van benne fax, szkenner, meg fekete-fehér lézerprinter. És tud kábelen keresztül kommunikálni.
Kezdi feladni a harcot. Most kapott új dobot, de gyakran problémázik, hogy nem látja a dobot és lejár benne a számláló, közben pont zsír új dob van benne.
Ha valami értelmes toner (és dob) árazású multifunkciós gépet keresek, akkor mi a jó most?
Legyen benne:- szkenner
- lézer (monokróm elég, nem kell színes)
- tudjon netről nyomtatni (akár kábel, akár wifi)Hmmmm?
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Sipi- #127145 üzenetére
Igen. Közben tegnap (!) megérkezett a téli szett is a gumishoz, láttam a trackinget és hívott is az ipse. Ma reggel elkezdett ömleni a hó, egész napra csapadékot jósolnak. Kábé 10-ig marad is 1 fokon a hőmérséklet, aztán apránként elkezd emelkedni kábé 3 fokig délre.
Ebből arra tippelek, hogy ömleni fog a hó folyamatosan egész délelőtt, így külön móka lesz a nyári gumival a város déli részéről elküzdeni magam az északira, keresztül a nagy hídon át.
Remélem nem lesz nagyobb csimbumm sehol és lehet haladni stabilan még ha lassan is. Ha valamennyire le volt sózva és közben tolják is a havat, akkor van remény.
Ha a gumishoz már eljutottam, akkor onnantól kezdve profit, ahogy Nova mondaná.
-
npera
újonc
válasz Samott #127149 üzenetére
Várjál, mert még nincs vége a történetnek. Malmőben a kikötőben kellett volna felvarázsolni rá a vonóhorgot. És nem varázsolódott fel. Így amikor a kereskedés megkapta a kocsit, akkor volt nagy huhogás. A kereskedő égett, mint a Reichstag. Mondta, hogy ha akút kell vonóhorog, akkor kapok egy Hiluxot prontó (!) és azzal tudok vonni.
Amint megjön ide a városba a vonóhorog szett, akkor foglalunk időt és ha akarom, akkor ő személyesen viszi el és hozza vissza a kocsit.
A téligumi nekem nem volt gond, de a városban többeknek is. Egy BMW szétcsapta magát a gyorsforgalmin. Teherautók borultak be az árokba, meg buszok csúsztak be mindenféle helyekre. Én egyenletesen haladva és rugdosva a pedálokat simán odaértem a gumishoz, ott felrittyentették a jó halk téli papucsokat, aztán békesség.
Volt nekik téligumis akciójuk, de csak lízinges kocsikra és a kereskedő srác mondta, hogy ne bánjam, hogy én nem vettem részt benne, mert nem túl jó gumik voltak a kínálatban.
-
npera
újonc
válasz eattila #127173 üzenetére
Nem, teljesen hidegen hagy igazából, hogy van-e rajta vonóhorog most (!) vagy mondjuk 2 hét múlva. Ha 1-2 héten belül felrakják, akkor ugyanolyan boldog leszek vele.
A téli gumi is jobb nekem máshonnan beszerezve, mert akkor tudok jó nedves tapadású és csendes gumit választani. Szóval az sem gond.
A közelező tartozékok benne vannak. Még veszek bele egy jó extra elsősegélyes dobozt, gumijavítót, pár gumipókot, gaffa téjpet, meg egy jó kést és egy csomó szemeteszsákot. Meg nedves törlőkendőt, mivel a gyerekek is utaznak majd benne.....
-
npera
újonc
válasz Sipi- #127180 üzenetére
He-he, villámrivjú
Beülni nehezebb, de ez az én hibám, túl nagy és nem hajlékony vagyok. Benne ülni már kényelmes. A fejem elfér, kilátok jól, lábam elfér, pedálokat elérem teljesen jól. Mindent elérek jól.
Az ülés középen szövet, oldalt meg olyan granulálum "műbőr" ami manapság bőr néven fut. Könnyű elfordulni rajta, hogy leverjem a latyakot a lábamról (mint Csollány Szilveszter kitartom a lábamat 90-fokban balra egyenesen, összeverem a cipőtalpat 3x, majd befordítom a csípőmet előre és behúzom a lábam a lábtérbe. Standard skandináv beülés latyak időben).
A kormányt lehet fogni jól, jó a fogása. Az index hangja nagyon tetszik, majd felveszem. Az ablaktörlő és index kapcsolója állati minőségi érzetet ad. A hátsó ablaktörlő egy elfordítható kis végegység a bajuszon, nagyon szépen klattyan a helyére, selymesen puhán.
Az ablaktörlő jól töröl, nem észlelek buta holtteret.
A hajtáslánc elképesztő finoman megy, nincs rángatás, nincs semmi rántás. Puhán siklik álló helyzetből. Még megpróbálom fürkészni a mechanikus 1-es és az utána következő CVT közötti váltást, még csak kábé 40 km-t mentem vele.
Az első tankolás 28 liter volt (volt benne valamennyi) és utána a megtehető táv felment valami 1093 km-re. És szépen apránként számol lefelé belőle. Kíváncsi leszek a tényleges fogyasztásra, írom majd Spritmonitorban.
Van hozzá app, ami elvileg felszinkronizálja a futást (és fogyasztást?) a felhőbe. Ezt még fürkészem.
Az infotainment teljesen új a Versóhoz képest. Már nem DOS-os grafika van, hanem szép finom felbontású cucc. Szépen animált a fogyasztási energiamonitor. A BT muzsika fut jól.
Van külön gomb a lefagyott ablaktörlő felmelegítésére (!!!), meg lehet állítani a fényszóró magasságát is. A fényszórót még tesztelnem kell, eddig csak ömlő esőben és latyakban mentem vele városban, szóval kábé semmit nem tudok mondani. Láttam jól.
A tolatókamera picit több noise reductiont kapott, picit mosottabb a kép. De sötétben is jól látni vele.
Az ülést mechanikusan lehet állítani (!), de le lehet süllyeszteni jó mélyre. Tetszik.
A csomagtér jó nagy. Az akksi az ülés alatt van, a csomagtér alatt van egy extra mélyítő és még egy pótkerék öböl is (!). Pótkerék nincs benne. Szóval oda is lehet pakolni.
Van külön csomagtér árnyékoló és csomagtér leválasztó háló is.
40-ig durván gyorsul, aztán a légellenállás megfogja. Csak viccelek. Még bejáratót, nem nyomtam padlót. Nagyon puhán gyorsul, simán tartja a forgalom ritmusát erős gáz nélkül és teljesen selymesen éred el az 50-et.
Fogok még tesztelni rajta egy csomó mindent, ezzel most el fogom szórakoztatni magam szerintem....
-
npera
újonc
500+ lovas BEV protó latyakos-esős pályán meg tud riszálni padlógázra. Kitartott padlógázra különösen. Blueboi szerintem könnyesedne a romantikától, mivel a szervó leszedálva működik benne, így lehet erősen fogni a kormányt 100 alatt. 100 felett már jó.
Lassan érkező hajtáslác frissítés XC40, C40 és PS2 kaszni alá viszont fájintos közúton. Leggyengébb RWD változattal járok most a héten kábé 75 km-t egy irányban kanyargós erdei utakon és autópályán és nagyon kellemes. Nem túl erős, de elég erős. És fogyasztásban drámai előny a jelenlegi utcán futó változathoz képest. Az valami gyötrelmesen silány sajnos.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #127185 üzenetére
Full story nem közölhető, de tudok absztrahálni.
:fikció ON:
Ha egy új platformot / hajtásláncot tervezel, akkor a felső vezetőség kiadja az ukázt, hogy mit akarnak elérni nagy vonalakban. Erre az attribute leaderek és az architektek elkezdenek követelményeket megfogalmazni, amik lehetőleg egy koherens egész alkotnak. Ha hagyják őket békében dolgozni, akkor többnyire értelmes dolgok szoktak kijönni belőle, ezek ugyanis nagyon nem hülye emberek.
Ha a felső vezetőség közben a kiadott cél elkezdi moving targetté konvertálni, aztán bepánikol, hogy egy meg nem nevezett benchmark gyártó (neked ilyen van, he-he) terméke alighanem jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt és könnyebb is, aztán kiadja az ukázt, hogy akkor őket kell megverni, akkor az komplikálja a dolgokat.
Főleg ha szintén a legfelső vezetőség parancsára egy elkefélt formatervet erőltetnek, ami kábé egy istálló Cd-értékét hozza. Mivel elég resourcot sem allokálnak, ezért esélytelen saját elektromágneses dizájnt alkotni, hanem vesznek egy motort valakitől, egy invertert mástól, aztán kalibrálják össze jól.
Közben a kocsi legyen szuper biztonságos, de ne használjunk egzotikus anyagokat és processzeket, így marad az acél. És az egészet erőltessük bele egy ICE-platformba. Közben változtassuk meg a target attributest kábé 3x a program során és legfőképp ne adjunk alá elég SW-erőforrást se.
Ha egy OEM nagyon hülyén akarja csinálni, akkor itt egy fikciós starter pack.
A legjobb, hogy a végén kell egy qrva nagy task force, hogy csináljunk belőle egy jobb hatásfokú cuccot minimális HW- és SW-módosításokkal.
Utólag belátták, hogy veszett fejsze nyele és ebből születik a most következő driveline rifresh, ami már értelmesebb alapokon nyugszik.
:fikció OFF:
-
npera
újonc
Ma mentem a Totoyával. Vásároltam bele dolgokat, ez minimum 50 lóerő plusz:
- gumipók
- gaffa téjp
- átlátszó ragszalag, ha kőfelverődést kapnék
- Mora kés
- szemetes zsák
- behúzó kukacos gumijavító
- kombinált fogóValami piszok jó ahogy siklik a cucc, 40-ig teljesen mágikus. Szerintem az új utazóm 40 lesz ezután, a 40-50-ig tartó gyorsulást felesleges benzinpocsékolásnak ítélem meg...
Amitől lepetéztem, hogy kiírta, hogy van SW-update és lehúzott valamit a mobilomon keresztül a "rádióba". Meg kellett állni, hogy elinduljon az update, de közben működött a kocsi.
Van egy kihívás. A Verso be tudta zárni az ajtót 25 km/h tempónál, ez még nem zárja be. Lehet szégyenszemre el kell olvassam a leírást, mert nem jövök rá.
A parkolás valami kegyetlen egyszerű vele a garázsba. Egyrészt ki lehet látni belőle. Ami nem hátrány. Volvo XC40 és V60 hátrafelé nézetben kábé vak az ember. Borzalom vele parkolni. Ez keskenyebb is, így ahogy be szeretek állni, úgy jobb oldalon van még kábé 5 cm a tükör és a garázs ajtajának kerete között. Bal oldalon meg kábé 10 cm. És látok hátra a tükörben, nem csak a semmit, hanem a kocsi oldalát is, meg a garázst is.
A fényszóró statikus előre (nem kanyarog), de LED-es és elég erős. A távolságit még nem teszteltem, mert városban nehéz. De még nézem.
A dudát sem teszteltem le rendesen, majd szerintem újév reggel 7-kor körbehajtok a falu gettós részén és ott végig dudálni fogok...
-
npera
újonc
válasz ezittketto #127194 üzenetére
Attól függ hol laksz. Vannak városok, ahol nagyon is ajánlott zárva tartani minden ajtót. Angliában az ablakot sem húzod le, mert ugye vannak az arcba savat locsoló tolvajok.
Ahol én lakom savat még nem locsolnak, de az ajtót jó csukva tartani. Nyugat.....
-
npera
újonc
válasz Sipi- #127197 üzenetére
Itt a Göteborg Energi most emelte kábé Ionity árra az AC-töltést a városban. Zseniális.
7 SEK / kWh az AC....
-
npera
újonc
Én még sosem főztem/sütöttem saját csülköt. Néha veszek LIDL-ben instant (port felöntöd vízzel és csülök!) csülköt...
-
npera
újonc
Ja, egyszer majd fogok csinálni. Többnyire örülök, hogy lyuk van az orromon és szelel, mivel a család nem eszik csülköt és nekik főzök 99%-ban. De az 1% kecsegtet lehetőséggel. Meg kell nézzem hol kapok itt errefelé megfelelő húst hozzá.
COOP-ban van például. Lehet akkor ilyet főzök amikor a hússzósz elfogyott, meggyőztél.
-
npera
újonc
-
-
npera
újonc
Ma rekord nagyot aludtam, fél 9-ig húztam a lóbőrt. Azóta takarítok, de még messze van a vége. Most jó olcsó az áram, így kimosom az összes ágyneműt is, juhé!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5300 2 in 1 /I5-8365U/16GB/256GB SSD/13.3"FHD touch garanciás laptop eladó
- Lenovo YOGA 720-13IKB (irányár)
- HP ProBook X360 440 G1 i5-8250U/16GB /256 GB SSD/14"FULLHD touch 2/1 laptop garanciás
- Thermaltake view 31 Tg edition
- HP E24q G5 monitor QHD (2560 x 1440) új állapotban, 18 hónap garanciával, nagyon kedvező áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest