Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #123137 üzenetére
Furcsa érzés első pár alkalommal, mivel ahol a gerincem az agyamba kapcsolódik ott nagyon erős csiklandozó érzést generált. Alighanem az első pár alkalommal a félkörös ívjáratok és a látásodból adódó fúziót az agy nehezen tudja lekezelni és ez okozza a furcsa érzést.
Én az FPV freestyle repülés miatt eléggé jól viselem, hogy a látvány indukálta gyorsulási érzést nem követi a félkörös ívjáratok adta érzékből jövő jel. Most fordítva volt. Maximális "gyro" érzet, de látványra csak előrefelé haladsz. Meg lehet szokni idővel, de abban biztos vagyok, hogy feleségem teleokádta volna a kocsit...
-
npera
újonc
válasz Sipi- #123141 üzenetére
Az a gond, hogy egy 2-napos tréning ehhez nem elég, ha elkezded húzkodni a bajszát. Kell hozzá nagyon komoly fegyelem és lélekjelenlét is. És pár év tapasztalat erősebb vasakkal.
Egy normál forgalmi szituációhoz képest töredék időd van lereagálni a történéseket, aztán ha késel vagy nem jól reagálsz, akkor valószínűleg fatális következmények lesznek a kocsi körül mindenképpen, de a kocsiban ülők számára is leginkább súlyos sérülés (vagy fatális).
Egy vezetéstechnikai tréning leginkább arra jó, hogy az ember megértse, hogy mennyire nem tud semmit és mennyire sokat kellene tudnia.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #123142 üzenetére
Nem tudom, azt nem teszteltük, de tutira van róla adat a neten.
Első találat:
We recently tested the most powerful variant in the Lucid Air lineup, the $170,500 Air Dream Performance Edition that makes 1111 horsepower. In a straight line it's quicker than any EV except the Tesla Model S Plaid, shooting through the quarter-mile in 10.1 seconds at 142 mph.
-
npera
újonc
A két disznó a padlófűtésen melegszik, ameddig le nem veszi az automatika napközbenre...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #123147 üzenetére
Igazából ez már az a teljesítmény, amit családdal nem használnék ki. Már a 300 kW is sok nekik a PS2-ben, a Performance Pack 350-est még nem is hoztam haza nekik...
A másik meg az, hogy autobahn tempónál tudod elérni a maximális teljesítményt, amiért Svédországban belelőnek az árokba kábé, szóval 120 alatt kábé csak a gumikat radírozza vele az ember.
Most nézem nemsokára a több mérőfájlt. 120-210-120 és hasonlók. Ott már elvileg jobban ki tudja futni magát, de közúton ez kábé illegál.
-
npera
újonc
0-130-0 km/h 10x teszt erős regennel (nem féket tesztelünk, hogy full ABS lassuljak) elég meggyőző. Álló helyzetből padló 130-ig, utána erős regennel álló helyzetre lassulás. 1 másodperc "pihenés", majd indul újra az egész. Nepáli kollégám lábbal támasztotta magát (ami igazából nem ajánlott) és erősen markolta a laptopot az ölében (ami ajánlott), de nem okádott, amiért kifejezetten hálás vagyok neki.
Már 0-100-0-val prekondícionált állapotban is tudott kábé 8,6 m/s2 gyorsulást az első 7 iterációban. Nyolcadikra már csak 8,3 ment. Utána 9. iterációtól elkezdett bebőrzeni a hajtáslánc szeme, ott már csak 8 m/s2 ment. Tizedikre nyomorult 7,6 m/s2 gyorsulás ment. G-ben kifejezve kábé 0,77G előre. Tehát jobban húzott a gravitáció lefelé, mint amivel a háttámla tolt előre....
A vicc az, hogy bár egy ilyen kör után a kocsi hűtőrendszere magas térfogatáramon fut, de egyáltalán nem üvölt a hűtés és remeg az egész álló helyzetben. És mivel sikerült elkerülni a brake blending surlódófékes részét, ezért erős fékszag sem volt utána. És a biztonság kedvéért futottam egy hűtő kört is az oválon, hogy mindenki megnyugodjon.
-
npera
újonc
válasz eattila #123153 üzenetére
Asszem 7- vagy 8-hetesek voltak, amikor elhoztuk őket. Már vagy 2 hete. Nőnek, mint a gomba eső után. A gyerekek hajtják őket rendesen, nem győznek pihenni utána.
Ma itthonról dolgozom és le tudom követni, hogy mi történik napközben: alszanak, esznek, alszanak....
Hogy aztán lehessen este trappolni 40 km/h sebességgel fel-alá... -
npera
újonc
válasz -NoVa- #123155 üzenetére
Van a Jazzben részecskeszűrő? Az nem benzines? Mert akkor GPF, bár ez részletkérdés (gasoline particulate filter)
Ki tudták égetni vagy mit műveltek a filterrel?
A kormánymű meghálálja magát, mert akkor tudsz kormányozni. Arra nem jó sajnálni a pénzt
Toyota konfigurátorban már átrakták fehérre a kocsit (elfogyott a kék szín alapanya, már nincs többet olyan szín). Viszont még nem tudni, hogy mikor jön. Mivel még el sem kezdték összerakni a darabokat, így arra saccolok, hogy az eredeti október közepe becslés kezd egyre inkább valószínűtlenné válni
Már rutinosan megyek bringával nagybevásárolni meló után. Kirakom a lapost, meg az irodai ruhákat tartalmazó zacsit, aztán a MAMIL-ruhát le sem véve irány a LIDL. Simán el tudok hozni 3 liter tejet, egy sütött kenyeret meg valami szendónak valót, felvágottat, meg mondjuk másfél kg marhahúst pörköltnek. Kábé 9 km oda-vissza, nem nagy ügy.
Ha mázlink van, akkor még idén megjön a kocsi. Ha nincs mázlink, akkor nem
-
-
npera
újonc
válasz fatpingvin #123171 üzenetére
5-rétegű cső és mégis szivárog? Tervezett avultatás!!!!!!!44444NÉGY
-
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #123218 üzenetére
Én kiszakadtam a fejlődésből a gépemet tekintve. Nem csinálok vele semmi olyat, ami igényelni a teljesítményt azon túl, ami van.
A Davinci Resolve interfész elég gyorsan fut. FullHD felett nem renderelek. A render komplexitása finoman szólva alacsony. Szóval az 4-5 perces futások nem borzasztóak. Játék leginkább az FPV szimulátor és nagyon ritkán a Tiny Combat Arena, ami nem túl gépigényes...
-
npera
újonc
Ma sikerült elérni a Toyota szalonban a kereskedőt, akinél a rendelést leadtuk. Azért késik vélhetően a szállítás, mert a mi példányunk már potenciálisan beleeshetett egy modelfrissítésbe, ami azt jelenti, hogy a korábbi 122 lóerős rendszerteljesítmény helyett 140 ló körül lesz az 1,8-as HSD a 23-as modellévre.
Ez igazából nem gond, mert bár normál közlekedésre teljesen elég a 122 is (próbáltam), ha van picit több az előzésnél nem hátrány.
Akció is van, féláron adják a téligumit, ha ott veszed. Alighanem decemberben jön a kocsi, az angliai gyárból hozzák majd. Addigra kell is majd a téli abroncs.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ma második sorból (pirosnál állva) láttam egy rendes dashcam felvételt. Volvo V90CC mentőautó jött hátulról megkülönböztető jelzéssel. Mivel 3 sávnyi kocsi állt a pirosnál, ezért a buszsávon át kerülte őket. Egy Volvo XC60 eléggé tempósan még átcsusszant a narancssárgán, aztán a mentő pont telibevágta.
Az XC60 kábé 60 körül ment, a mentő kábé 50-el, rendes mély hangú puffanás, minden releváns légzsák nyílt és ahogy néztem az XC60 olyan pofont kapott, hogy az első futómű is elengedte magát.
Remélem meg lesz zsanettozva a sofőr, mert a megkülönböztető jelzést használó jármű haladását segítenie kellett volna. A mentős viszont mehetett volna picit lassabban a kereszteződésben, mert nem látta be az egészet és picit túl lendületből csapta át a kocsit a buszsávba.
A gyerekek teljesen fel voltak indulva, életük első éles ütközése volt (nézőként legalábbis). Rögtön el is magyaráztam nekik, hogy na ezért kell nagyon figyelni és nem csak meredten előre nézni.
-
npera
újonc
Ez jó. Több göteborgi városi könyvtár arab részlegén kikölcsönözhető volt egy oktatókönyv a következő témával:
- hogyan kell élve megégetni hitetleneket
- hogyan kell megkínozni hitetleneket
- hogyan kell megölni a hitetleneket -
npera
újonc
válasz ezittketto #123431 üzenetére
Igen, csak ha egy házban elkezd égni "finoman", akkor is elég durván le tud égni az egész ingatlan tőle.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #123447 üzenetére
FPV tapasztalat. Bár a kamera SD csak, de a goggleben nézve elképesztő jó a kép, apró részletek is átjönnek. A memóriakártyára lementetett "nyers" anyag már tömörítve van mp4-ben (264-es tömörítés 30 fps), az már ront rajta. Ha azt feldolgozom és feltöltöm fésztyúbra, akkor az meg kábé kinyírja a minőséget.
A kocsi a nyers jelfolyamot dolgozza fel, én arra tippelnék, hogy erősen szenzorfúziós elven. Amit lát, meg "hall" (szonár, radar ha van benne), meg navigációból segédadat. Amit dekódolt az megy is fel a felhőbe, aztán big data fut az analízis a klászterben. Amit az SD-kártyára lement az egy erősen lebutított extrakt.
-
npera
újonc
Nagy kedvencem, amikor halad a forgalom valamennyivel és jön mögöttem a spílermájszter olyan közel, hogy nem látom a fényszórót. Előttem folyamatos sor, ami halad valamennyivel. Egy sáv. És tol, meg melegíti a gumikat. Ilyenkor lemosom neki az ablakot, ha már kezd elég lenni belőle. Vagy veszi a lapot vagy nem.
Volt már olyan, hogy szépen finoman lelassítottam, megálltam és mutattam neki, hogy kikerülhet. Akár index, vagy udvariasan koreografálva karral, hogy tessék haladni. Olyankor csak néznek bután. Vagy propán.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #123473 üzenetére
Ja, olyankor full ABS fékezés van, ha elég közel van hozzád, akkor még levegőt sem tud venni, hogy elkezdjen ordítani és már vége is van a manővernek
Én igyekszem a standard svéd 3-másodperces követési távolságot tartani. Akkor kisebb a kavicsfelverődés esélye, van időd reagálni és látod, ha valami felett átmegy az előtted haladó (úttesten valami kacat). Ennél közelebb csak a rizikót növeli.
Ha nagyon akarnám, akkor tudnék 1-méteres távot is tartani, akkor a kavicsfelverődés esélye szintén alacsony, de minden más rizikó viszont agyhalottul magas, szóval értelme semmi
-
npera
újonc
válasz WiZARD #123477 üzenetére
Beszállni teljesen jó az M3, a MY szerintem akkor "kell", ha a csomagtér nyílása akadály valami miatt. De Nova óta tudjuk, hogy az S60 sem akadály családos nyaralásra, bár ő a felfújható gumicsónakot asszem a tengerparton fújja fel, szóval a Mondeo és Superb csomagtere nem feltétel....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #123490 üzenetére
Tükrök is nőttek, meg az abroncsok agyhalott méretre. Míg az ablakok lőrésre szűkülnek egyes kocsikon.
Felülről nézve a tető is nevetséges méretű. Hatalmas hőcsapda fekete felületek, aztán a kocsi láva hőmérsékletűre hevül belül. Szellőztetni nem lehet, mert huhog azonnal....
-
npera
újonc
válasz Samott #123512 üzenetére
Nincs, én könnyű és mozgékony cuccokban utazom leginkább. A leginkább izgalmasak a 120 gramm alatti "szúnyogok". Alig van hangjuk (kis gázon legalábbis), nagy gázra pedig teljesen digitálisan mozognak, kábé mint egy lézerpointer és egy harapós falevél kombinációja. Az alacsony tömeg és borzalmasan mérges kis motorkák teljesen valószínűtlen dinamikát adnak.
A másik véglet az 5"-os cuccom, ami 5,5"-os vázon 5,21"-os propokat jelent. A motorokat egy több hónapos előtanulmány alapján választottam ki. A Wasp Major motorok a legendás repülőgépmotortól kapták a nevüket és gyakorlatilag az elérhető legmagasabb teljesítményt hozzák ki az adott térfogatból (stator átmérő és hossz arányát tekintve ez adja a legtöbb kakaót túlmelegedés nélkül).
Ez a gép valami borzalmas hangot karcol a levegőgől (visítva és zúgva tépi és szaggatja a levegőt maga körül), közben pedig olyan gyorsulásokat vág le a kábé fél kilós tömegével, hogy lúdbőrözök tőle. Amikor lendületből ballisztikusan "dobja" az ember és a saját turbulenciájában zuhan, majd gázra kirúgja magát a zuhanásból és digitálisan vált irányt és magasságot az valami csodálatos.
A másik kedvencem a viszonylag finom kanyarodás, ami nagy gázzal kombinálva szűk fordulókban lúdbőröztető hangot csihol ki a motorokból és propellerkből. Itt látsz illusztrációt.
Egy nagy probléma van csak. A motorok olyan áramot húznak, hogy az akksi kábé behorpad kábé 1 perc repülés után, ha húzom a gázt. Ha rövidebb impulzusokat húzok csak nagy gázt, akkor kitart 2-3 percet is egy olyan pakk, ami 150A körül tud áramot tolni.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #123516 üzenetére
Sztereóra lemixelt, de igazából 4-csatornás hangfelvétel. Zoom H2n a cucc.
5 db mikrofon van benne, amit különféle minták szerint lehet kombinálni a tetején levő kis tekerentyűvel.
Vettem hozzá "döglött macskát" is, így szélben nem huhog a hangja.
Egy kis Manfrotto állványon áll a fűben és veszi a hangot. -
npera
újonc
válasz ezittketto #123536 üzenetére
Előttem van a fűben egy kis állványon. Kábé 3-4 méterre, már máskülönben a Crossfire rádió 866 MHz-es jelfolyama belezavar.
A mikrofonok elég érzékenyek, így még az erdősávról visszaverődő visszhang is benne van a felvételben. Nagyon finom kis műszer.
A drónon levő mikrofon neccesebb, mert elképesztő erős zajt csinál közelről felvéve. A legtöbb megoldás csak iszonyatos szélzajt és motor zúgást tud felvenni. Ha GoPro kamera veszi, akkor annak elég jó hangminősége van. Nekem nincs GoPróm.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #123546 üzenetére
Köszi
Elég sokat agyaltam, hogy kell-e nekem egy ilyen sound recorder és melyiket válasszam, hogy ne szálljak el teljesen a nördöltségbe, de nem bántam meg a vásárlást. Anyagilag totál csőd volt megvenni, mert nem keresek pénzt vele, de mókás hallgatni a hangját, szóval megérte mégis
-
npera
újonc
Nova, baj van. Most T8-as XC90-est hoztam és nem fér be a garázsba... Beraktam két kocsi közé és lapjával kellett kifaxoljam magam a nyíláson...
-
npera
újonc
Ha a szomszéd Toyotájára eléggé ráállok (gyakorlatilag a vonalra parkolva), akkor szinte kozáktáncot járva lehet kiszállni a sofőr oldalán. Not really...
Parkolóhely a 70-es évekből vs mai autóipari termékek...
Azért ilyen alacsony az XC90, mert egyrészt R-design, másrészt a légrugó leereszti, ha leparkolod. Már-már lopakodik...
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Agysebészek. Amikor ráindít a már vizet szívott motorra és az önindító is csak széttárja a kezét (közben minden lámpa elalszik az áramfelvétel miatt), akkor lehet sejteni, hogy már papot kell csak hívni, nem szerelőt...
-
npera
újonc
válasz WiZARD #123593 üzenetére
Ez semmi ilyesmit nem tud. Amit nagyon tud az a lassú gurigázás valami elképesztő kényelemben. A rugózás és az ülés nagyon ott van. Mára már elképesztő vicces módon öregedett rajta pár feature, a fedélzeti elektronika egy modern Google Autós felülethez képest kábé C64-hatást kelt.
Asszonyt vittem vele jógára 2x a hétvégén, a belvárosba behajtva sem ment fel bennem a pumpa, pedig oda utálok menni. De ez annyira leszedálja az embert, hogy az valami csoda. A hifi a B&W cucc, az valami álomszerűen szól. Ez az a cucc, ami hangosan is csak elképesztően tiszta és dinamikus, valami elképesztő jó muzsikálni rajta.
-
npera
újonc
válasz Jahno #123597 üzenetére
Nekem az ideális az, hogy van fizikai:
- hőmérséklet tekerő
- venti tekerő
- rádió hangerő tekerő
- ablaktörlő választókar
- választógomb a kijelzőhözAmikor a fentiek közül valamit képernyőre raknak exkluzíve akkor az nálam már inkább zavaró, mint kellemes.
A legrosszabb a modern Audik kapacitív érintős kijelzője volt. Az ugyanis vibrál is (vagy inkább "bekattan" nyomva), ami valami elképesztően zavaró. Hozzá egy Star Treket idéző, de kezelhetetlenül unintuitív UI, amivel kábé 5 percet szenvedtem, mire be tudtam valamit írni a naviba. Pedig elvileg ezekkel nagy gondom nem szokott lenni.
Tesla navigációja példás, de azt kell mondjam, hogy a Polestarban a Google Auto is igen patent. Gyakorlatilag egy iPad sebességével megy rajta a Maps, mintha a mobilon keresnél vele.
-
npera
újonc
Ahogy bringázok körbe a faluban több helyen érezni, hogy a nagy zöld átállásban (nyírjuk ki az atomerőműveket és legyen szélkerék, ami miatt agyhalott szintre ment fel az áram ára) egyre többen fűtenek fával.
Ez egyrészt hangulatos, mert kis mennyiségben a füst kellemes, de ahogy állnak át fatüzelésre a családi házakban úgy fog romlani a levegő minősége.
A zöld khemírek ezzel adtak a sz@rnak egy újabb pofont, mert ameddig mindenki elektromosan fűtött (akár radiátorral, akár valamilyen hőpunepával), addig nem volt szűretlen füstölés fűtési céllal. Remélem lassan a svédek is rájönnek, hogy nem csak a fa és a pellett ég, hanem a használt abroncs, meg a kábelek szigetelése is. Csak a fantázia szab határokat.
-
npera
újonc
Durva. Anyósom elesett, vagyis inkább leesett egy kábé 1 méter magas feljáróról kábé 1 hónapja. Mivel eléggé beton feje van, ezért nem ment el orvoshoz, hanem "kipihente". Hát nem sikerült jól, ugyanis kificamodott a válla de a karját is eltörte.
Tegnap megműtötték, 2 és fél órás műtét volt. Nem kellett csavarozni a csontot, elég volt drótozni valahogy. Ha minden jól megy, akkor holnapután kiengedik, aztán akkor el lehet kezdeni rehabilitálni a karját és a vállát.
Remélem csinálja majd a tornát és meggyógyul, mert ez most így elég komoly műtét volt....
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Politika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Parkside szerszám kibeszélő
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen