Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Samott #128897 üzenetére
Itt "durva szemcseméretű" köd volt. Ez gyakorlatilag lebegő eső, amin áthaladva nedves leszel. Mivel bringázom, így eléggé nedves lettem. Ment minden a szárítószekrénybe, friss ropogós irodai ruha meg elő a hátizsákból. Utána római arcéllel mentem a másik épületbe (portára)...
Van jó kis 3 db CREE-ledes lámpám, amit 6-cellás 18650-es pakk hajt. Egy egész hetet tudom használni, aztán megy töltőre. Gondolkodom rajta, hogy rakok a sisak tetejére egy másikat (van egy tartalék), amivel adaptívan tudok bárkit szembevilágítani. A modern kocsik fényszórója annyira durván vakít, hogy muszáj valamivel tudjam viszonozni a szívességet. Ha a szembejövő kocsit követem fejjel, akkor folyamatosan tudom vakítani a sofőrt, profit....
-
npera
újonc
Ma propörli eláztam odafelé és visszafelé is. De nem mindenhol, az új Vaude bringás kabát jól működik. Nem fülledek bele, de nem is ázik át. A nadrág átázik, a cipővédő mellett a sípcsomtomon befolyik a víz a cipőmbe, de a kabát jó.
Az a fajta eső van, ami igazából durva szemcseméretű köd, amit fúj a szél. Elképesztően jól áztat. Ma jött egy Ottó nevű vihar is, ami 30 m/s szelet hoz. Mikor én bringáztam, akkor "csak" 18 m/s volt....
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, mai tevékenység. Hozzányúltam a filterekhez. Nem lett jobb, de aztán jobb lett....
-
npera
újonc
Német AFA extrémisták megvertek pár magyar polgárt, akiket mofóra kiválasztottak, mint "jobboldali extrémistákat". Van erről hír otthon?
-
npera
újonc
válasz Sipi- #128951 üzenetére
Itt is jó nap volt. Álomszép napsütés, pár fok plusz. Elmentünk uszodába (vizipark), egy közeli kisvárosba. Pancsolás, csúszda, majd irány haza. Pizzériás ebéd, közben hívnak a riasztós cégtől, hogy a bejárati ajtó vélhetően nyitva. Belül mozgást nem látnak a kamerákkal, de várunk-e valakit aki be akar menni, mert szerintük az ajtó nyitva van.
Kiderült, hogy asszony nem volt benne biztos, hogy bezárta-e az ajtót, de igazából be sem csukta rendesen, csak betette... Aztáb szex end dö sziti üzemmódban le is tojta az egészet és nem nézte meg, hogy tényleg becsukta-e. Aztán vagy a macskák nekitámaszkodtak homoki szurikáta üzemmódban, hogy kinézzenek a vékony ablakon vagy a szél mozgatta meg, de beindult a riasztó.
Na, akkor pizza dobozba, irány haza erőltetett tempóban. És minden rendben, csak annyit mozdult az ajtó, hogy a szenzor bejelzett...
Asszony persze mindent is rám hárít, mert sz@r a zár és nem ő tehet róla. A gyerekek kiborultak, hogy a macska elmegy, én meg kábé 220-as vérnyomással üzemeltem utána.
Tudom, tudom, amilyen virágot szakajt az ember, olyan szagol...
-
npera
újonc
válasz Grillo #128958 üzenetére
Ah, akkor rögtön értem miért nyomult az AFA.
Én is pont ezen a vonalon gondolkodom. Semmiben nem jobb a szélső bal, mint a szélső jobb, mert a szélsőség ugyanaz csak pepitában. Amikor városrészeket vernek szét az éppek aktuális szent ügyük érdekében, akkor nagyon nem jön át a felső ethosz a kisember számára.
A különféle évfordulókra rátelepített erőszak pedig különösen undorító tud lenni.
-
npera
újonc
válasz fatpingvin #129079 üzenetére
Empowering the team......
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #129104 üzenetére
Egy baj van az erős kocsikkal. Mindig van erősebb. Amióta vezettem a Lucid Air Dream Editiont (1112 lóerő) pályán egy egész napig, azóta vágyok az 1300-lovas verzió után. Az lenyomja a Model S Plaidet is. A Dream Edition 44 méter alatt volt fenn százon és 1G-vel gyorsult előre. A tripla motoros változat ehhez képest még rárak egy lapáttal. Az 1G-s gyorsulás első pár alkalommal furcsa csiklandozó érzést okozott az agyam és a gerincem csatlakozásánál, mivel gyakorlatilag szabadesés előre. Kábé 10 alkalom után már elmúlt a jelenség, akkor már csak egy tesztkocsi volt, amiből kihajtottam a lelket is.
Ugyanakkor teljesen normális lehet közlekedni a 122-lóerős Totoyával is, ami pedig ad referenciát a talajhoz. Mert elszállni sem jó teljesen.
A végén mindig oda jutok, hogy mókás az erős autó, de igazából semmi értelme.
-
npera
újonc
Én elég sokat tekerek melóba, bár nem Budapesten. Azt kell mondjam, hogy a szabályosan közlekedő illető gyakorlatilag láthatatlan, függetlenül a közlekedési formától. Nem zavar, nem tart fel, nem is marad meg az emlékezetedben. A forgalom ritmusától eltérő vagy szabálytalan egyén viszont megmarad az emlékben, mivel reagálni kellett valamilyen módon vélhetően.
Én akármivel is megyek nézem, hogy miféle közlekedési szituációk alakulnak ki és miként lehet elkerülni a bajt. Sok országban vezettem már, ezért nem csak egyféle mintából tudok meríteni.
Mindenhol vannak szabálytalan közlekedők, a Nyugat (Helszinki??????) semmire nem garancia. Skandináv nyugati parton a kerékpárosok agyhalott módon mennek, de persze itt is van szabályos kerékpáros. Csak az emlékek között az idióták maradnak meg, amikor fülessel a fülében, mobillal a kezében átcsorog az éppen induló kocsik között csodálkozva felnézve a mobilból, hogy mi is történik.... Ez csak egy példa, de gondolom értitek.
Én megállos pirosnál, megállok vagy legalábbis lépésre lassítok STOP-táblánál. Jelzem időben a kanyarodási szándékot, még jobbkezet is megadom bringáról. De tutira volt már olyan, hogy valami autós anyázott rá, mert valamivel feltartottam mondjuk edzés közben. Az országúton tekerve nem fogok tudni 110-el menni a 70-es táblánál, jó esetben 35-el gurigázok. És akkor ki kell kerülni, irgalom atyja ne hagyj el. Sőt, lehet úgy kell kikerülni, hogy még előtte lassítani is kell. Cserébe remélem legközelebb ugyanazt az autóst egy kamionos nem fogja eltaposni vagy leszorítani az útról, mert ott meg ő a kisebb játékos ugyebár.
Élni és élni hagyni, próbáljunk már meg valami kompromisszumokat találni az úton.
Szerintem....
-
npera
újonc
válasz Jahno #129170 üzenetére
Igen, amikor látsz egy szabályos bringást és éppen fel is tűnik az gyakorlatilag ünnepnap. Szivárvány, fanfárok és kaleidoszkóp
Egyszer végrehajtottam egy hőstettet. Országúton nyomultam (edzés), bekanyarodott elém egy traktor trágyás futóval. Qrva csípős szaga volt. Kigyorsított kábé 25-re, de nem ment jobban. Ezért nekiduráltam magam és kielőztem (!), aztán elhúztam borzalmas 35-ös tempóval. Közben majdnem kiköptem a tüdőmet, de győztem!!!!!
Szerencsére a kábé 800 méter múlva következő elágazásnál másfelé kanyarodott, így nem kellett kielőznie az emelkedőn, ahol én értelemszerűen nem megyek már 35-el tovább
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, végre megtaláltam, hogy mekkora a Five33 LightSwitch váz tömege.
Frame inkl. Hardware: ca. 59,50 g
Frame inkl. Hardware und mitgelieferte 3D-Druckteile: ca. 65,70 gAkkor a Rotorama Samurai PRO a side force generator lapokkal (úgy fordul, mint egy shuriken!NÉGY444) 6 grammot nyer és alighanem van olyan merev
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Phülöp #129204 üzenetére
Úúú, részvétem.
Nekem csak annyi gyerekkori fogászati emlék van, hogy belefúrtak az ínyembe, meg érzéstelenítés nélkül fúrtak és rosszul tömték a fogat, így ott van egy iritáló kis kiugró izé, amit a nyelvemmel érzek.
Azóva kábé vizet facsarok az ülés kartámaszából, ha fogorvosnál vagyok. Előre elnézést szoktam kérni, amikor kezdődik a vizit, mert eléggé befeszülök mindig.
A legrosszabb mondjuk az volt, amikor a bölcsességfogat kihúzta a doki. Otthon felejtettem a röngtgen eredményét. A doki mondta, hogy nem baj, akkor "feltárja" és majd onnan megyünk tovább. Felvágta az ínyemet, aztán úgy mentünk komolyabb és komolyabb szerszámok felé, mint a Braveheart végén. A doki nem volt pici, de olyan erővel kellett húznia egy nagyobb fogóva, hogy majdnem kiestem a székből. A végén kijött és a reccsenő hang a koponyámban nagyon durván beleégett az emlékezetembe. Egy bölcsességfog gyökerestül egyben. Utána a varrás volt még undorító, a "cérna" ahogy érintette a nyálkahártyámat az nagyon durva hányingert okozott.
Azóta a fogorvos picit feszengős nálam....
-
npera
újonc
Megvolt az event, jól sikerült. Blueboi alighanem tapsikolt volna örömében. Amikor egy nagyobb átmérőjű körben 100 km/h körül kezded el a driftet és az oldalablakon keresztül nézel előre az elég mókás.
Voltak mindenféle vektoráló rendszereket (előre-hátre, jobbra-balra) demonstráló tesztkocsik. Meg Fisker Ocean és hasonló egzotikumok. Olyan kocsikat is próbálhattunk, ami nem is létezik, csak összeraktak mindenféle menetdinamikai rendszert egy széria kocsiba, ami utána persze nagyon nem széria.
Láttam V12-es Ferrarit kábé 160-al driftelni, annak még a hangja is jó volt.
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, good news! Jön Kanadából egy AOS 3.5-ös váz, de nem is akármilyen. Aranyszínű karbon fekete standoffal
A fehér 1606-os motorokkal nagyon zorrall lesz
-
npera
újonc
válasz Samott #129325 üzenetére
Jó volt. EX30 még nem túl publikus, szóval ami a Newsroomban van, annyi hír van róla
Annyit hallottam, hogy az AWD változat vélhetően odaken majd elég sok más modellt, de a gyorsulás idejére nem emlékszem pontosan...
A kocsi elég csúnyának tűnik, ezeket a lebernyegeket szerintem át kellene gondolni....
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #129331 üzenetére
Az elég jó cucc. Nekem bejön az ötlet, hogy gyakorlatilag RAW lenyom mindent memóriába, aztán utólag lehet képaránytól kezdve a felbontásig bármit választani. Meg expó korrekció és színvilág.
Gratula!
Mikor lesz akkor stabilizált 4K-s powerloop videó két bokor között?
-
npera
újonc
válasz Samott #129346 üzenetére
Olyasmi méret, az XC40-nél "jóval" kisebb, de azért még mindig nem egy Fiat 500-as méret. Geely és Volvo közösen csinálta, lesz belőle RWD és AWD.
Már minden IS Kínában készül. A vicc az, hogy ezen is az a "hunyorítós" fényszóró lesz, mint a 90-es kocsin.
Az AWD kábé úgy gyorsul, mint a Model 3 Performance, az majd vicces lesz.
-
npera
újonc
Érdekes, printelt vezérsíkot raknak a gránátra, ha jól látom. Kézműves kis gránátka.
-
npera
újonc
válasz Jahno #129387 üzenetére
A Versón évente váltakozva került kábé 3,5k és 5,5k SEK-be a szervíz. Azon az olajcsere évente vagy maximum 15k km-ként volt előírva. Gyertyát sosem cseréltünk rajta, mert ahhoz jóval többet kellett volna menni vele.
Egy idő után előfizettem havi 299 SEK-es előfizetésre, akkor az éves szervíz "ingyen" volt, mert apránként befizettem.
Ez majdnem egy 10k SEK-es számla, nem piskóta. Én kábé 4-5k-ra tippeltem volna amikor először írtad, hogy viszed.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #129423 üzenetére
3 másodperc alatt kezd vicces lenni igazán. 2 másodpercnél jobban gyorsulót még nem próbáltam. Abból elég kevés van igazából.
A vicc az, hogy normális közlekedésre a papíron 122 lovas Totoya is teljesen elég. Városban simán el lehet vele indulni elég kicsi gázzal is. Padlót még mindig nem nyomtam neki, de ha csak 3000-ig nyomja be a fordulatot az ember, akkor a normál forgalom (!) ellenében már kirívóan ellép az ember.
Most nem arról beszélek, hogy mindent IS inasba tesz (asszem így mondják a Totálkáron), csak normális közlekedéshez egyáltalán nem kell dinamikusan gyorsítani vele, mert a hibrid hajtás szépen kimaszkolja a szívó benzines gyengébb tartományait. Autópályán cserébe nem nyeklik hátra az ember feje 100-ról 120-ra gyorsítva, de ez egy ilyen műfaj.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #129478 üzenetére
Lucid Air 2-motorost nyúztam egy egész napot. Az 1112 ló, de most jön a 3-motoros Sapphire Edition (vagy mi a neve), ami 1300 ló körül van. Az jobban gyorsul, mint a Model S Plaid. A 2-motoros a dinamikus load transfer miatt ugye elemeli az első tengelyt, mint minden kocsi, de akkor hátul már nincs elég neki. A Plaid 3-motoros, tehát hátul betapad mint Démon Hill és van elég nyomaték a tengelyen, hogy gyorsuljon is.
A Sapphire erősebb hátul, tehát le tudja adni a nyomatékot és akkor be tud esni 2 másodperc alá a 0-100.
Nekem a gerincem és az agyam találkozásánál csiklandozott az első pár alkalommal az 1G előre gyorsulás, de utána már elmúlt a dolog és "megszoktam". A vicc az, hogy azt a kocsit a helyi P-rendszámmal odaadták és a kábé 80 km-re levő tesztpályára közúton vittem fel és hoztam haza. Közúton értelemszerűen nem húzogattam a bajszát, de amikor sávváltásnál volt lehetőség előrefelé menekülni, hogy beférjek, akkor mókás volt még a sima közúti módban is.
Volt egy sáv összefonódás, ahol egy VW SUV nem akart beengedni és állt a gázon. Ott például egy kisebb rágyorsítás is elég volt, hogy be tudjak sorolni előtte 50 méterrel kisebb térugrást végrehajtva. Utána visszalassultam 70-re, mert annyival lehetett menni és a szakállas effendi qrva duhösen le tudott előzni, mert ő fontos ember. Hagytam, nekem elég volt a megengedett tempó is.
-
npera
újonc
válasz Samott #129495 üzenetére
Igen, ironizálni próbáltam csak...
Elég cink, amikor engem kérdezgetnek. Egyrészt nem vagyok szóvivő, nem igazán vagyok bérenc sem. De mivel magyar vagyok, ezért betalálnak a kérdések. Kínos megpróbálni elmagyarázni, hogy a drága elvtársak bármihez nyúlnak az sz@rrá válik és a kommunikációs stratégiájuk része ez a fajta "diplomácia".....
-
npera
újonc
Meg lett komplikálva. Jeremy rámondaná, hogy "slightly turbocharged"....
-
npera
újonc
Jön az AOS 3.5 váz, most csinálok különféle FC és ESC mockupokat, hogy bepróbáljam őket a vázba. Fusion alatt be tudok rakni képet sketch alá, akkor rá tudom rajzolni a 3D-t a 2D képre.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Samott #129609 üzenetére
Mentem már hóviharban és homokviharban is. Lelassít az ember. Ha csak a következő útjelzőt látja az ember, akkor annyira lassít le. Homokviharban Alföldön kábé 15-20 méterre lehetett látni, akkor úgy lelassítottam, hogy meg tudjak állni azon a távolságon belül.
Ha megy mindenki 130 plusz büntetési limittel gyakorlatilag vakon és bármi történik, akkor jön a dashcam compilation entry felvétel
-
npera
újonc
Megnéztem Tesla Björn Toyota range test és 1000 km challenge videóját. Fájdalmas nézni is. A Toyota valami elképesztően elkapálta magát ezzel a crossover akármivel, aminek faxgép neve lett.
Arra tudok gondolni, hogy az ultrakonzervatív beállítottságuk most duplán harapott a saját farkukba. Amikor Corollát csinálnak, akkor a bevált és bejáratott technológia használata egyfajta előny, mert alacsony kockázat, olcsó az alkatrész és alacsony a meghibásodás esete. A gyártás totál optimális, minden be van járatva.
Egy BEV esetén ez totát faceplant ellenben. Csináltak egy iszonyatos dizájnt, a belső tere a kocsinak kábé 90-es évek meghintve pici 2010-es cuccokkal. Atom retró, de nem jó értelemben.
A fedélzeti elektronika fájdalmasan gyenge próbálkozás, a human-machine interface jó esetben 2 pont 10-ből. A BEV vezetéshez szükséges információk vagy el vannak dugva vagy nem is látszanak.
Az akksi menedzsment röviden fos. Hosszabban nagyon fos. Képtelenek fűteni az akksit, cserébe túlhűtik. Láthatóan fogalmuk nincs az egészről, a legóvatosabb stratégiával csináltak egy modern Leafet, ami képtelen tölteni gyorsan, mert annyira rettegnek a túlhevüléstől. Alighanem valami egyszerű és nem hatékony hűtést választottak (legyen olcsó és egyszerű), ami miatt a cellák valós hőmérsékletéről fogalmuk sincsen, csak hűtik, mint az állat.
A töltés gyötrelmes. Amikor 40 kW körüli DC-töltést kap a vevő, akkor az elfogadhatatlan a mai konkurrencia mellett. Ha fel tudod melegíteni az akksit valahogy, akkor lehet lesz picit magasabb 150 kW körüli érték rövid ideig, de a napi 2x limit is nevetséges.
A motorok hatékonysága csapnivaló. A folyamatos AWD autópályán ősrégi technika, miért nem csináltak egy ASM és egy PMSM gépet, aztán akkor lehet az ASM-el szabadon futni....
Egy szégyenfolt a BEV-piacon, totál lebőgés az egész...
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #129623 üzenetére
Vannak emlékeim arról a szakaszról. Amikor nyáron utánfutóval mentem Horvátországba és be akartam tartani a 80-as korlátozást... A kamionosok meg akartak ölni gyakorlatilag. Villogtak, toltak, majd előzéskor szabályosan letoltak a leállóba, ahogy rámhúzták a pótot.
Pár ilyen után inkább mentem 90-95-el szabálytalanul, hogy ne akarjanak megölni.
A legjobb, amikor letol oldalra a leállóra, aztán utána akkor leelőzöm én, de akkor már lehúzott ablakkal feltartott középső ujjal és folyamatosan dudálva. És akkor ő is dudál és mindenki boldog és áramlik az endorfin. A szeretet, karma, meg a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, alakul a mockup.
SpeedyBee F405 és 50A ESC elsőreLe kell takarítsam a billentyűzetet, csupa por és kosz
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Filmvilág
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- Politika
- További aktív témák...
- Rieker Papucs Unisex 43-as
- Western Digital RE Enterprise HDD / 2TB / 7200rpm / 64MB / SATA / WD2000FYYX / 100/100 / 50 indítás
- Anbernic RG300X új állapotú
- WHEEL STAND PRO FOR állvány LOGITECH G29/G920/G27/G25 RACING WHEEL DELUXE V2 garanciális
- iPhone 14 Pro 128GB Asztrofekete (98%, független, újszerű, 3 év garancia) + fólia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs