Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #130770 üzenetére
Head tracker van benne? Az jó. Még nagyon régen néztem miként lehetne egy motoros vitorlázóra akár csak 1-tengelyes kamerát rakni. Azt lehetett volna egy analóg tekerővel vezérelni a rádióról. 2-tengelyes az már head trackert igényel.
Ősrégi "cinematikus" videó, he-he. Még a HD is benne van, de ez még nagyon nem az a minőség, amit a mai akciókamerák tudnak....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #130791 üzenetére
Most csak ötletelek, mint egy boldog amatőr. Milyen paraméterekre (szenzor jelekre) vezérel a vezérlő? Ha ezeket tudod, akkor nem lehetne egy Raspberry Pi-ra rittyentett kis szoftverrel vezérelni mindezt?
Gondolom van benne 1 vagy 2 szenzor, azok valamilyen tartományon belül kell legyenek és begyújtásnál van valami szekvencia, ami lefut. Utána pedig valamilyen egyszerű vezérléssel próbál tartományon belül maradni a paraméterekkel.
Gondolom kellene A/D-konverter a szenzorok irányából, aztán gyí. Ha működik a kazán, akkor rá tudsz kapcsolódni egy teszt szoftverrel és diagnosztikázni, akkor tudsz logokat generálni, aztán LabView vagy más egyszerű SW alatt megnézni, hogy miként regulál. Aztán lehet saját SW-t írni rá.
Utána van egy open source vezérlőd, ami alighanem nagyságrendekkel egyszerűbben javítható, ha valami megmakkan benne.
Hmmmm?
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #130803 üzenetére
De most komolyan mi kellhet hozzá?
- gázszelep kábé, mint egy fojtószelep? Valami tartományban vezérled gondolom.
- hőmérséklet az égéstérben vagy kimenő hőfok?
- légtömeg méréshez hasonló valami?Az egész kábé arra megy ki, hogy mennyi "benya" megy be, milyen a "lambda" és mennyi az EGT, nem?
Fogalmam sincs, de ennél sokkal komolyabb nem lehet. És gyújtásnál van egy gyújtási szekvencia, amikor valami lamdára vezérel és nyomatja a szikrát.
Ha értenék hozzá és nekimennék, de persze előtte csinálnék többféle logot, hogy tudományosan b@sszam el, ne csak úgy hübelebalázs módjára
Kell legyen neten RTFM gázkazánra, kis előolvasás sosem árt. Meg ruszki gázkazános robbanós kompiláció
-
npera
újonc
válasz Sipi- #130812 üzenetére
Kábé nagy vonalakban igen. CAN snifferrel meg lehet patkolni a CAN-t, aztán ha valamennyire logikusan követik az Autosar megnevezéseket, akkor rá lehet kavarni a jelekre. Nem mindig egyértelmű, de ha van idő, akkor csodákat lehet művelni.... állítólag, mert ugye én ilyet sosem csinálnék....
Két hete egy talán stuttgarti (ki emlékszik már) modellt hajtottam 2 napig a tesztpályán. Az autó árának kábé duplája volt benne műszerekben, még extra nyomatékmérő tengelyeket is használtunk, hogy gyakorlatilag "mozgó fékpados" mérést tudjak csinálni. Annyira tele volt mérődobozokkal a kocsi, hogy a hátsó ülésekre be sem lehetett ülni.
Most szedik ki belőle a cuccot, aztán újra összerakják rendesen és meg lehet vásárolni jó pénzért...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz WiZARD #130814 üzenetére
Szerintem egyszerűbb lenne, ha mindenki magának intézne mindent. Pár PDF-et letöltesz, kitöltöd, elküldöd, aztán vársz 1 évet és megjön a kocsi. Levámolod, kihozod a kikötőből, aztán forgalomba helyezed. Kapsz hozzá leírást, hogy miként kell a HV-rendszert szervizelni, vastag gumikesztyű és védőszemüveg, aztán hadd szóljon....
-
npera
újonc
válasz WiZARD #130824 üzenetére
Itt a kovid alatt összeomlott az egész okmánymegújítási rendszer. Hónapokat kellett várni időpontra. Elkezdték árulni (!) az időpontokat élelmes egyének, erre bevezették, hogy csak magadnak tudsz foglalni
Én a fiamnak 180 km-re innen Åmål kisvárosban foglaltam időpontot, 2 és fél órás autóút volt egy irányban. Akkor volt 1-2 héten belül időpont. Nagyvárosokban fél év kábé.
Felvenni úgy lehetett, hogy odamentél kábé 2 órával zárás előtt, akkor ha zárásig nem adták ki, akkor kaptál külön sorszámot és kihozta egy rendőrnő az extra sorszám alapján az ajtó elé, mert az épület már bezárt. Asszony addig elment a gyerekekkel játszani, én meg tartottam a helyünket a sorban.
Ez mondjuk nem Nyugat, mert az Helsinki
Mondjuk cím egy van: a személyi számodhoz kötött és az minden rendszerben benne van.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Jahno fogadjuk már látott ilyet:
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #130831 üzenetére
Vannak specializált szerelők, akik ebben nagyon jók. Úgy szétszedni ismeretlen műszerfalakat, hogy utána össze is lehessen rakni. Adózási megkötések miatt egy "konzultcég" intézi az összes autós kölcsönzős vagy vásárlós ügymenetet, a vágóhíd nem kereskedhet gépjárművekkel az üzleti leírásában foglaltaktól eltérően.
-
npera
újonc
válasz Jahno #130834 üzenetére
In your dreams
Eddig a legjobb az volt, amikor megkaptam egy USA-piacos kocsit homologizációs tesztre és aki lerakta a parkolóba képtelen volt arra a bravúrra, hogy ráakassza az AC-töltőre. Abban a parkolóban van egy rakás beépített kábeles Type 2 (EU-s) AC-töltő, de ez a kocsi USA-piacos volt Type 1 dugasszal. Annyit kellett volna csinálni, hogy kábé 30 méterre odébb áll meg vele, ott vannak beépített kábel nélküli AC-töltőfejek, amibe be tudod dugni a kocsi saját Type 1 kábelét, aztán éjszaka feltölti magát.
Mikor felvettem a kocsit volt benne 4% SoC. Be kellett adjam műhelybe felműszereztetni (instrumentált motorvezérlő, powerbox a műszereknek, laptopnak állvány utasülés elé, satöbbi). Mire kész lett és a gumit is lecseréltem rajta nyárira a fékpad miatt (all season abroncsot szétszaggatja a dyno), addigra volt 2% a "tankban".
Mivel a fékpados mérés előtt 100%-hoz közel kell legyen az akksi, ezért utána még fel is tölthettem bónuszként.
Szóval az, hogy BEV abszolút nem garancia a teli tankra
-
npera
újonc
Tegnap 3 autós próbálta megreccsenteni a Totoyát. A falun belül egy nyugger kitolatott egy parkolóból anélkül, hogy bármit nézett volna oldalra. Kábé 10-el haladtam a parkolóban, de így is erősen fékeztem, mert olyan hirtelen nyomta be a gázt álló helyzetből, hogy gyakorlatilag "kilőtt" elém.
Ugyanabban a parkolóban egy másik nyugger előadta ugyanezt kábé 30 méterrel később, akkor már római arcéllel fékeztem le miatta.
Később pedig a "belvárosban" hajtott ki elém egy XC60-assal egy effendi úgy, hogy mélygarázsból jött ki sehallselátdömötör üzemmódban, ott el kellett rántsam a kormányt. Egy 30-as zónában haladtam 25-30-al, sikerült kikerülni. A legjobb az volt, hogy utána még ő dudált rám és próbált "tolni" hátulról. Elküldtem a qrva anyjába, utána meg púposkodott a pirosnál, ahogy mellém állt a kanyarodó sávban. Érdeklődtem, hogy akarja-e, hogy beverjem a pofáját, de nem akart kiszállni. Utána bátran köpött egyet a szélvédőre, amire kiröhögtem és lemostam a szélvédőt. Ezen csak jól felhúzta magát és csikorgó kerékkel húzott el.... Júúúj....
Nem értem minek púposkodik, ha utána csak köpködni tud....
-
npera
újonc
Blueboi, inkább ne nézd meg a grillt 6:43-tól...
Pár százalékkal túltolták a nyílások méretét, ez groteszk...
-
npera
újonc
Ma elvittem asszony második macskáját is sterilizáltatni. Beraktam a hordozóba, az egész hordozót pedig egy nagy kék IKEA-s zacsiba, hogy ne a hordozó fogóját terhelje a kisállat (3,72 kg a mérés szerint) tömege. Volt alatta egy törölköző is, ha esetleg valami folyadék jönne belőle a transzport alatt.
Az egész installációt beraktam a csomagtartóba, aztán mire odaértem kiderült, hogy a kisállat kinyitotta a hordozó ajtaját és leült mellé a zacskón belülre a törölközőre és onnan szemlélődött....
Az orvosnál ilyenbe rakták, ez jóval komolyabb cuccnak tűnik.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ezt láttam élőben, éppen ment a műszaki mentés. Egy szemétszállító tehergépkocsi átszakította a korlátot és fejjel előre lezuhant egy felüljáróról. Minimum 10 méter magasság szemmértékkel. A fülke durván nézett ki, pofára esett kábé 100-110-fokos szögben az úthoz mérve (tehát teljes 90 fok és még pici) és után fejre fordult. A sofőr állítólag túlélte, de intenzíven van.
Alighanem volt lendület, meg mobil piszkálása is. Mert ilyet normálisan vezetve nehéz ott összehozni.
-
npera
újonc
Ez jó. Annyira el lettem varázsolva a karácsonyi szabadságom alatt, hogy el is felejtettem egy rotorámás rendelést. Ma jött a csomag, volt benne 3 db akksi a 3,5"-os géphez, valamint egy csomó AMASS XT60-as. Mint egy karácsonyi ajándék
-
npera
újonc
Annyit beszéltünk a filmes drónokról, hogy itt van a DJI Inspire 3 demója.
-
npera
újonc
Óóóóóó...
Alighanem hangos lesz, de kíváncsi vagyok....
-
npera
újonc
Nyomtam egy próba hovert a lányom szobájában és teljesen elviselhető hangja van. Picit olyan, mint egy V12-es motor alapjáraton, aztán pörgetve. Nem annyira crossmotor horzsolásos hangja van, inkább "turbinás" jellegű, de mivel nincs körülötte duct, ezért nem olyan iszonyatos porszívós felhangja van.
Ha holnap van kis napsütéses időablak, akkor megreptetem így is.
Közbe eszembe jutott, hogy a normális 4S 850 mAh helyett rá tudom applikálni a tetejére 3S 2200 mAh-t is, amitől egyből long range (vagyis inkább endurance) lesz belőle. Azt is ki kell próbálni
-
npera
újonc
válasz NauTiLUS_HUN #130893 üzenetére
Óóóó, trak rendszer lesz szigetüzemben?
-
npera
újonc
Én most szép csendben örömködök. Ahogy emelkedik a hőmérséklet úgy megy le a fogyasztás a Totoyán. Télen "magas" volt 5,5 és 5,6 körül. Most már stabilan 5,3-nál járunk és várom, hogy lejjebb menjen 5,2-re ha stabilan 10 fok felett lesz a hőmérséklet. Nagyon hamar bemelegszik annyira, hogy lekapcsolja a motort és csak az elektromos zümmögtetővel húzza magát.
Egy dologban hasonlít a Porsche Cayman S gépkocsihoz, amit egyszer próbáltam: a motorfék hangja nagyon bejön. Amikor kábé 80-ról lassul zsenge regennel (sima D-ben, nem B-ben) és hallom az inverter halk sípolását az bizsergető. Közben a kis folyamatábrán látszik, hogy töltődik az akksi.
Ha túlságosan magas a SoC vagy áthúzza B-be az ember az előválasztót, akkor elkezd ténylegesen motorfékezni a benzinessel is hozzá. Sebességtől függően egész magas fordulatszámot is kiprovokál ilyenkor, simán 3k fölé engedi ilyenkor.
Ha finoman gyorsítva közlekedek vele, akkor 2k fölé nem igazán megy, türelmesen gyorsítva akár 1500/min ICE és mellé elektromos felosztásban húzza fel magát a becélzott sebességig.
A Winkler féle erősen kritikus bégetős állapotból (MY19 előtt) nagyon kulturált és teljesen jól használható kalibrációt alkottak ezzel az új dizájn iterációs váltóművel.
Az újságírónak lehet mindenféle baja. Klimaxa, vagy egyszerűen csak rossz napja van, az újságíró menstruál, nem aludt jól, összecsipkedték a szúnyogok, fasírtba' van az asszonnyal, másnapos, csonka családból származik, kicsi a pénisze, sokat vesztett kártyán, drogos, undort keltő betegségben szenved, tragikus hírt kapott. Meg persze az is lehet, hogy az újságírónak kutya baja, csak az autó nagyon szar.
Winkler benyomása az akkori hajtásláncról:
1,8 VVT-i Hybrid, villanymotorral együtt összesen 136 lóerő. Végsebesség 175 km/h, gyorsulás 11,2 másodperc. A 11,2 nem volna látványosan sok; a drámaian rossz a rugalmasság teljes hiánya. Ha 80-nál nyomunk egy padlógázt, a bégetésen kívül semmi sem történik. Annyi különbség lehet, hogy ha ECO módban padlózzuk, két másodpercig semmi nem történik, aztán jön a bégetés, aztán megint a semmi, bár a műszer mutatója kínkeservesen elkezd a 100-as felé vánszorogni. POWER módban ellenben kimarad az első két másodperc, és egyből a bégetéssel indít. Nem az országúton időnként előzésre kényszerülő ember autója.
Prius 3-at még nem vezettem, ugyanez a hajtáslánc, és ha az is így működik, remélem, a későbbiekben is megúszom. Borzalmas, mit összebéget. A kis gáz fogalmát nem ismeri, óvatosan nyomjuk a pedált, semmi, semmi, még mindig semmi, aztán hirtelen BEEEEEEEEEEEEE! Imádom a birkákat, az ostoba tekintetüket, a békés természetüket, a seggükön összefosott bundájukat, de nem véletlen, hogy nem a bégetés kedvéért tartjuk őket. Autópályán 100-120 között sikerült 7 és 8 liter között fogyasztania, amit egy dízeltől sokallanánk. Igaz, a hibridek városban tudnak igazán keveset fogyasztani, olyan szakasz viszont nem volt a tesztútban.
Nem tudom, hogy Winkler hogyan vezette 2013-ban azt a járművet, de a jelenlegi változat összteljesítménye alacsonyabb (!), ennek ellenére teljesen jól lehet vele közlekedni. Simán lehet úgy gyorsítani, hogy nem tartok fel átlagos sofőrt magam mögött, de a motor nem bőg (béget). Autópályán huzamosabban még nem mentem, de pár 10 km-t igen. És tempomattal 110 km/h mellett abszolút nem érződik túlterheltnek a kocsi. Onnan gyorsítva persze abszolút nincsen "ugrás", mert miért is lenne. Ott már az elektromos hajtás nem játszik, cserébe a vérszegényre kalibrált Atkinsonos ICE tudja zümmegtetni magát.
Autópályán ha ténylegesen ugrani akar az ember, akkor nem árt a 400 lóerő, mert 140 felett már tényleg kell a kraft. Taycan Turbo még jól húz 140-től, mostani Polestar 2 ott már veszít a tolásból. Lucid Air még 250-nél is meggyőzően tolt a szoftveresen leszabályzott 280-ig, de ott 1112 lóerőről volt szó. A fentiek fényében és mindezek ellenére abszolút nem érzem vérszegénynek a Corollát a saját kontextusában természetesen. Egy nem feltöltött direkt takarékosra kalibrált családi kombi, nem performance GT vagy sportos BEV összefüggésben vizsgálva.
-
npera
újonc
válasz eattila #130900 üzenetére
Igen, teljesen más konstrukció és kalibráció. A vicc az, hogy külsőre ránézve sokminden nem történt, megváltoztatták a modellnevet nem is olyan régen. De a MY19-es hajtáslánc frissítés alighanem eltüntette a bégetést, amit Winkler nagyon nem kedvelt.
Akkortól elkezdték szimulálni a hagyományos nyomatékváltós viselkedést, miközben megmaradt a CVT mögötte. Nem megy fel olyan könnyen 5500-ra a fordulatszám, még erős gázra sem. Padlónál persze igen.
-
npera
újonc
Nova, Blueboi. Ma voltam kinn a kis mezőn próbálgatni. A sokágú cinewhoop propot is kipróbáltam, meg az oversize 2,2 Ah pakkot.
A prop nagyon durván húz, de alighanem át kellene tuningolni rá a PID-eket, mert erős gázra megrádul a gép és ereszkedve is erős a prop wash. A hangja viszont nagyon "turbinás", igazából egész csendes.
A 2,2 Ah (0,85 helyett) nem volt túl meggyőző. Mivel csak 3-cellás, ezért erőben nagyon visszafogott, a tömege viszont érződik. És elég nyugodtan kellene libegni vele, hogy kijöjjön az endurance része, az viszont unalmas. Szóval közel 5 perc után 3,9V-nál leszálltam vele. Nyugodtan libegve alighanem menne a 7-8 perc is, de az nem erre a quadra való mozgásforma
-
npera
újonc
Blueboi, Nova, kis 8-ágú propos repülés igényes muzsikával az intro alatt...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Jahno #130911 üzenetére
Az igazából egy kellemes meló lehet. Mindig van ukáz, hogy mit kell mondani és utána csak mondani kell. Aztán jön az új direktíva és agilisen lehet másik szellő szerint lengedezni....
Megjött az új akksim közben a GX7-hez. Az eredeti tök jól tartja magát, de a pár éve vásárolt utángyártott nagyon gyenge volt. Most van egy másik utángyártott, meglátjuk miként muzsikál majd a rügyfakadáskor. Azt megpróbálom elkapni, ha nem ömlik az eső egyfolytában.
-
npera
újonc
válasz eattila #130915 üzenetére
Legutolsó villanyszámla egész "kellemes" lett, éppen 1200 alatt van. A decemberi 3600 pezeta volt, az nem esett jól. De olyankor arra gondoltam, hogy a Tjörn szigetén villában lakó kollégám 9k felettit kapott (és még erre jön rá a hálózati díj, plusz teljesítmény járulék, ami külön számla) ugyanarra az időszakra. Akkor az enyém nem is volt olyan magas....
-
npera
újonc
Itt egy kis fürgébb keringőzés a 3,5"-os kis zümmögtetővel, majd "ballisztikus" lendítés és leborítások gyakorlása az 5,5"-os cuccal.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Asszony rákattant a Mandalorianra, miután végignézte az Andort. Már bekészítettem neki az Alapítványt, hogy valami minőségi kontent is legyen utána. Ez része a Sheldon-tervnek
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, egy februári repülés megkésett feldolgozása. Ez is jó móka volt, a lemenő nap fénye eléggé szép a mezőn....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #130960 üzenetére
A FETtec gépen Foxeer Predator 5 van, az AOS T3-on pedig Runcam Racer 3 Nano. Mindkettő parádés, fix 2 ms körüli latency és "elég jó" kép.
Tegnap asszony nézte a videómat és elkezdte verni a tamtamot, hogy vegyek már magamnak valami jobb kamerát a quadokra, mert ez nézhetetlen. Megmutattam neki a HDZero rendszert, aztán elmagyaráztam, hogy miért nem merek magamra ennyit költeni. Erre rákontrázott, hogy ő ennyit simán elköltött arckezelő cuccokra, szóval ha kihasználnám, akkor vegyek....
Most gondolkodom, mert tényleg nem merek elverni ennyi pénzt hobbira csak úgy. A szemüveg állítólag egy igen komoly előrelépés még a Sky04X szintről is, de reálisan nem cserélném át a kis fogpiszkálókat ilyen HD rendszerre. Szóval 2 gép lehetne ilyen, az 5"-os, meg talán a 3,5"-os.
Szerintem most szépen lenyugszom a 3,14-csába és inkább rendberakom a sufnit először. Onnan ki kell bombázzam a 60-as évekből maradt konyhabútort, amit az előző tulaj berakott. Meg van egy elképesztően elkefélt "polcrendszer", ami 2 gigantikus dobozból és egy IKEA Expedit polcból áll, amire képtelenség értelmesen pakolni.
Ezen kívül újra akarom húzni a világítást is, leszedem a 72-ből megmaradt plafon világítást és egy odataknyolt rettenetes fénycsöves armatúrát.
Akkor tudok rakni oda egy rendes műhelyasztalt olyan fali "ráccal", amire fel lehet akasztani a fontosabb szerszámokat.
Ez lehet még jobb:
A polcrendszerből pedig valami ilyesmi kell. Ezt fel lehet turbózni úgy, hogy mindenhova rak kereszttartót az ember, akkor hirtelen merev is lesz. És lehet szabadon variálni a polcok magasságát. Régen volt 2-féle mélységű, még keresni kell melyik is volt az....
-
npera
újonc
válasz Grillo #130965 üzenetére
Gellért-hegyről lefelé jó jönni úgy, hogy látod a közeledő vihart és hallod a zúgást. Aztán elkezd a csoportban mindenki kapcsolni, hogy most ázás lesz, kezd kialakulni a pánik. Te pedig nyugodtan mész tovább, mert a Billingham
halásztáskafotóstáska simán lepergeti magáról az esőt és igazán férfias külsőt kölcsönöz.... (fotós hölgyek meg is dícsértek, hogy milyen szép retikülöm van)....Én egy ilyen visszafogott színkombót kaptam a helyi boltból...
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kés topik
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs