Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Kár ezekért a körömmel kapirgálható vékony kis gombokért, lehetett volna valamivel nagyobb négyszögletes gombokat rakni oda.
-
-
npera
újonc
válasz qnadam #17788 üzenetére
Nálam volt megoldás. A rádióban van BT, amire a telefon tud kapcsolódni. És azon a Bandit FM rádió appon keresztül kitolható. De a Spotify is. Ma már szerintem nem lehet olyan autórádiót kapni, amiben nincs FM. De mondjuk én nem vagyok sem műszaki, sem informatikai, így csak sejteni tudom a megoldást....
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #17790 üzenetére
A mobil nem internetre való. Maximum hívást fogadni. Hívást indítani az asztali telefonról illik, aminek a kagylóját az ember be tudja szorítani félrefordított fejjel a vállához. És telefonkonferencia másfél órán át, közben pedig lehet minitszet gépelni a rendes 101-gombos klaviatúrán.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #17799 üzenetére
Itt Svédországban is mennek ezek a Parkside cuccok a LIDL-ben. Leginkább hegesztő cuccot láttam most, valamint különféle sűrített levegőre köthető készleteket. Csavarnyúzót pont nem.
A JULA nevű olcsó barkácsáruházban van hasonló cucc, ami "csak" 150 Nm-t tud a leírás szerint, 18V-os rendszerről. De drágább.
Egy hasonló Ryoby már majdnem egy ezres, de az 220 Nm-t tud és "márkás". Már amennyire egy kék Bosch vagy Makita vagy Dewalt mellett márkásnak számít. Azok még legalább 50%-al drágábbak vagy dupla annyiba kerülnek.
Lehet egy LIDL-es cuccot veszek majd én is, mivel a könyvesszekrényt meg akarom erősíteni csavarokkal. Még 2016-ban rendeltünk 4 db New England stílusú könyvespolcot egy amatőr asztalostól A legtöbb helyen csak be vannak ragasztva az átlós "tartók", de nagyon pocsék módon. A fő keret csavarozva van, de nyugodtabb lennék, ha megerősíteném csavarokkal mindenhol. Mostanra a fa már tudott helyezkedni benne, így elvileg nem vetemedik drasztikusan tovább. Viszont a csavarok behajtása jóval kellemesebb lenne, ha nem kézzel kellene megcsinálnom. Tömör tölgy a cucc, alighanem előfúrom majd vékony fúróval és úgy megy vele a komolyabb csavar. Pozdorjába (IKEA bútorok) hajtottam már be sok csavart, de annak más az ellenállása.
-
npera
újonc
Az ultimatív multimédiás bemerülést (immersion b+ !!!! ) csak a Toyota érints meg és menjél rendszere adhatja....
-
npera
újonc
A gyerekek ma sem voltak oviban. A lányom még hőemelkedéses volt, a kissrác már éppen nem. De a kiscsaj nagyon ki volt ütve, a srác meg teljesen ki volt borulva. Holnap is maradnak, aztán talán szerdán már mehetnek.
Itt közben nem alapfokon csúszik minden. A lefagyott latyakra ma esett havas eső, aztán kis eső, majd elkezdett újra fagyni az egész. Holnap egész nap fagyni fog. Amikor a legjobban esett, akkor eltoltam annyi havat amit tudtam. Aztán meglátjuk.
-
npera
újonc
Framrutan är sönder motorn och växellåda går bra den har 6 växlar den har gått 32000mil bilen är bra jag har bytt olja och diesel filtern på den det är turbo diesel den har vinter däck den har folija man Kan ta bort det med värmepistol om du vill ha mer information det är bara skriva i pm
Találtam egy 2006-os Passat gépkocsit. Jasmin Melissa Kamberovic árulja Göteborgban, jó vételnek tűnik. Képek albumban.[/L
-
npera
újonc
Hibakódmentes!
Nagyon sok ilyen autó fut. A legtöbb ráadásul mindenfajta biztosítás és műszaki nélkül, mivel valami úgynevezett "autós kapus" a nevére vesz akár több ezer gépjárművet is, aztán tőle semmit nem tudnak behajtani. A jelenlegi törvényi szabályozás még ennek kedvez és nagyon szépen ki is használják. Ha ilyen autóval kerülsz balesetbe akkor semmiféle jogorvoslat nincsen, csak röhögnek a képedbe. Többnyire ott is hagynak szépen, aztán kész.
Ha valaki esetleg azzal akarnak példálózni, hogy Svédországban milyen rend van a közlekedésben....
-
npera
újonc
Ha ez tényleg bejön, akkor ez vicces lesz. A svéd Teknika Világa újság szerint a nemsokára megérkező VW Neo BEV kábé 250k SEK árban fog futni. Erre jön kábé 60k SEK kedvezmény, tehát kábé 190k SEK lesz az ára. Egy kábé 330 km WLTP hatótávú RWD BEV ami egy Golf és Passat között lesz tengelytávban (30 mm híján Passat, 2760 mm egyébként). 48 kWh akksival jön az alapmodell, ez tudja a 330 km-t. A nagyobb távra való 62 kWh-s drágább lesz, de az meg 480 km-t tud WLTP alatt.
A vicc az, hogy a mostani Leaf 40 kWh-s változata a léghűtéses akksival (gyorstöltés során szopás) tud 270 km-t WLTP alatt, de 379900 SEK jelegleg.
A VW szét fog gyalázni mindenkit ezzel az új BEV-optimalizált platformmal.
-
npera
újonc
Esetleg a HR nem küld ki egy levelet, amiben a fix százalékon mindenkinek járó bónusz értéket tüntetik fel a legutolsó karbantartótól a CEO-ig bezárólag? Akkor csak mellé kell rakni egy új oszlopot és kész is lista a fizukkal. Székesfehérváron eljátszotta egy HR-es csaj és nem értette, hogy mi a baj. Lett belőle feszültség állítólag....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #17874 üzenetére
Egy gyerek egészséges lelki fejlődéséhez igazából 2 db játék kell csak. Carmageddon és Carmageddon II. Minden más csak csillámpor. A fenti kettő pont megfelelő szemléletmódot és empatikus képességet ad, hogy a gyermek a társadalom hasznos tagjává váljon.
Nálam bevált, ez bizonyíték és nem ígéret....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #17877 üzenetére
A Csepel Művek tér felőli bejáratánál levő palacsintázó eléggé fájintos dájningot tesz lehetővé. Ott aztán gond nincsen. Nem nagyon látod a tányért, a kaja eltakarja. Lehet degusztálni. Ha kell alapozó előtte, akkor egy lecsóval lehet kezdeni, aztán jöhet a rendes palacsinta. Ha igényled a desszertet akkor van édes töltésű palacsinta is természetesen. Szem nem marad szárazon.....
-
npera
újonc
Megint úgy karambolozott egy román sofőr, hogy közben élőzött a telefonján[/OFF
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #17923 üzenetére
Ha jól emlékszem Wizard szereti úgy "átsütve" a húst, mint én. Dudu pedig tényleg átsütve szereti.
Wizard halas preferenciáira már nem emlékszem, de a tiéd eléggé ott van. Ha vége a latyaknak szerzek is tonhalat, aztán "megsütöm" grillen jól. Asszem 50 másodperc oldalanként. Aztán kész. -
npera
újonc
Egy volt kollégám importál BEV kocsikat Franciaországból, naplót vezet a történetekről. Jó alapos és nagyon szeret utazni autóval vagy motorral, így minden túra egy külön küldetés számára.
Volt egy kis problémája egy Leaffel, amit aztán garanciában javítottak. A történet első része:
X cellák 1. rész
A történet 2018 augusztusára nyúlik vissza, amikor egy franciaországi kereskedésből megvásároltam egy 2016 decemberi 30-as Leafet. A kereskedésből már vásároltam egy autót (az addig legjobb 24-es Leafemet), így fel sem merült bennem, hogy bármi gond lehet. A kocsi 7970 km-t futott, első gazdás, a kereskedő a Nissan által előírt, a bizományosi eladás előtt elvégzendő kötelező kiolvasások jegyzékét elküldte, amiből az derült ki, hogy a kocsi meghajtó akkumulátorának feszültsége 394 V, az akkumulátor SOH értéke 96.7%, és még a 12 V akkumulátor feszültségét is tartalmazta, ami jelen esetben nem releváns. Ez benne semmilyen gyanút nem ébresztett, a 394 V feszültséghez nem volt SOC (akkumulátor töltöttségi állapot) megadva, elvégezhették akár 85%-ra töltve is, az SOH= 96.7% pedig egy 1,5 éves 30-as Leaf esetében nem irreális.
Ennek megfelelően megvettem az autó, majd elérkezett a nagy nap, az aug. 20-i hétvégére terveztem a hazahozatalt és megtoldottam pár nappal, hogy a 1,5 héttel később esedékes családi nyaralás helyszínét (Umag-Horvátország) út közben lecsekkolom.
A kocsit Lyonban vettem át, a kereskedő a kocsit körbemutogatta, látszott rajta, hogy valóban csak 7900 km van benne, a vezető oldali plüss ülésen szinte nyoma sem volt a használatnak. Az egyetlen gyanús dolog a 178 km hatótáv volt, de 91%-ra töltött állapotban adták át, és tudjuk, hogy ez nagyban függ a legutolsó használattól, nem aggódtam miatta. Mivel a lefóliázott bőröndömben voltak az akksi kiolvasáshoz szükséges cuccok és nem volt kedvem a szalonban boncolgatni, a papírok aláírása után az első hipermarket felé vettem az irány, majd a parkolójában felboncoltam a csomagot, az OBD-t rátettem a kocsira és akkor jött az igazi meglepetés: az egyik cella 161 mV-al alacsonyabb a többinél (és van egy társa, aki szintén a 100-asok felé vette az irány, 70-80 mV eltéréssel). A második meglepetés a töltések száma volt, a 7900 km alatt 213 QC (villám) és 66 L1/L2 (AC) töltés kapott. Mivel a kereskedéstől kb. 5 km-re voltam, azonnal fordultam is vissza, és a LeafSpy ablakkal a kezemben ültem le a kereskedő asztalához. Első körben azt sem értette, hogy mit mutatok neki, kértem, hogy egy szervizessel a hona alatt érkezzenek ide rögvest. A szaki már értette, hogy mit mutatok, rögtön elő is vették az általuk elkészített kiolvasást, DE AZT NEM TARTALMAZ CELLÁNKÉNTI KIOLVASÁST, nem írja elő a szabályzat. Mivel nem hittem neki, kértem, hogy a többi náluk található kocsi kiolvasását is mutassák meg, 2 kocsit paksamétáját elém tették, és bizony, az akkisra vonatkozóan kizárólag a nekem is korábban elküldött értékeket olvassák ki. A kereskedő el is kezdett hőbörögni, hogy Ő a LeafSpy adataival mit kezdjen, monstam neki, hogy oké, akkor most szépen ráteszitek a gyári Consult III-ra, aztán kiolvassátok. Így is történt, akkor már Ő is meggyőződött, hogy sajnos valóban 2 cella vándorútra ment. Fel is hívta a francia Nissan központot, hogy ilyenkor mi a teendő. Ők azt mondták, hogy ha beviszem Párizsba a kocsit és ott hagyom náluk pár hétre, akkor garanciában kicserélik az akksit. Mondtam, hogy ez az opció nem nyerő, mik a további lehetőségek. A párizsi központ közölte, hogy EU garancia él a kocsira, a garanciális javítást a befogadó országban (jelen esetben Magyarország) is el fogják végezni. Gyors értekezés a Gablinivel, ők is igazolták az elmondottakat, a javítás maximális időtartamát 1,5 hónapban határozták meg, addig kell majd nélkülöznöm az autót. Az addigra már kb. 3-3,5 órásra húzódott helyszíni ügykezelést végül azzal zártuk, hogy akkor itthon, hazai forgalomba helyezés után garanciában javíttatom.
Ez számomra elég megnyugvást adott, úgyhogy kb 4 óra késéssel elindultam a hazafelé tartó, kb. 3 e km-re tervezett útnak.FOLYT KÖV.
-
npera
újonc
X cellák 2. rész
Az eredeti terv a svájci Alpokon keresztül ment volna, de végül a francia Riviéra felé vettem az irány. Első körben azért, mert fogalmam sem volt róla, hogy ez a 2 hibás cella milyen meglepetésekkel fog szolgálni, de tudtam, hogy kihívást fog jelenteni.
Lyonból SOH= 97%, Hx=88.86%-al indultam neki az útnak.
7 Nissan Leaf (és néhány 10 e km) tapasztalattal a hátam mögött már sok mindent sikerült kitapasztalnom, de hibás cellával (szerencsére) nem volt dolgom, úgyhogy kezdődött a tanulási fázis. Az első meglepetés az volt, hogy kb. 70-80 km megtételéig (Kb. SOH 55%) minden úgy történt, mintha az aksi celláknak semmi baja nem lenne. Aztán egyszer csak a megtehető táv (terepviszonyoktól függően) kb. 2-2,5x gyorsabban kezd el fogyni a megtett km-ekhez képest. Az első szakaszon 121 megtett km után 44 km-t jelzett megtehetőnek. A Hx-et 94% fölé sikerült tornászni, a töltés végére pedig már 210 km feletti hatótávot jósolt a GOM, nincs itt baj....
Azt leszámítva, hogy a 2 cella sehogy sem akar felzárkózni a többiekhez, 150 mV körüli értékre tud felzárkózni, de annyi. Ki is néztem egy AC töltőt, itt majd feltöltődik szépen fullra az akksi, meg majd kibalanszolja a celláékjat a BMS, amíg alszom... Persze sokkal jobban érdekelt, hogy mit művel a BMS a cellákkal, úgyhogy pihenés helyett a szemet mereszgettem a LeafSpy oszlopdiagramjain, de a töltés és balanszolás végére (pedig már SOH100%, Hx 101%-on járt), csak nem akart 140 mV-nál közelebb kerülni az elveszett bárány. A hatótáv saccoló a 237 km megtehető távval már szinte feledtetné is a gondokat (ha nem tudnám pontosan, hogy ezzel a használattal kb. 245-250 km hatótávot kellett volna dobnia).
Ekkorra már kezdett kikristályosodni a BMS működése: fullra töltött állapotban az akkucellál összefeszültsége és az utolsó fogyasztás alapján kalkulál megtehető km-t. Mivel csak 140 + 70 mV (0.21 V) hiány van az össze feszültségben, ezért tippel 6-8-10 km-rel kevesebbet. És amíg a cellák össze feszültsége (SOC) 50 % felett van, ezen érték alapján megy a hatótáv kalkuláció. Viszont amint ez alá csökken a feszültség, a BMS a legalacsonyabb cella feszültségértéke alapján kezdi el kalkulálni a hátralevő km-eket. Ilyenkor kezdenek el a km-ek duplán fogyni, a hibás cella feszültsége meg közelíti a BMS-nek beállított feszültség küszöb értéket, aminél alacsonyabb értékre egyetlen cella sem merülhet (a károsodást elkerülendő).
Mindezeket kitapasztalva és működés közben "tesztelve" kiderül, hogy a tényleges hatótáv ennek a 2 "jóképességű" cellának köszönhetően max. 145 km.
Viszont így a többi cella a küszöbérték közelébe sem kerülhetett, azok igazán kíméletes életet éltekFOLYT KÖV.
-
npera
újonc
Ez azt jelenti, hogy önnek a motor regenerálásához még két fázisa van vissza, és ez nagyon jó hír. Az a lényeg, hogy az autójának motorja számos mélystruktúrás, nanomolekuláris változáson esett át a regeneráció első fázisában. Ezek közé tartozik az elektroszemcsék és az intermolekuláris kapcsolódások kinetikájának javítása, a szénfelületek szerkezetének javítása és a sérült elemek aktív regenerálása. Ezek sokak számára azért szabad szemmel láthatatlan hatások, mert mély, molekuláris szinten történnek. Sok múlik azon, hogy milyen állapotban volt a motor a regenerálási folyamat megkezdése előtt.
233%-al növeli? Instant get
-
npera
újonc
válasz eattila #17988 üzenetére
Ez remélem független az erőforrás jellegétől, tehát szívó vagy feltöltött, benzin vagy dízel, esetleg elektromos is ugyanúgy reagál és 233% lehetséges bárhol. Kellene cseppenteni a Jaguar i-Pace 3-fázisú gépére is, mivel az valahogy csirkének érződött. 400 lóerőből lehetne 932. Az közútra már éppen elégséges. Egy pótkocsis nehéz tehergépkocsit biztonságosan meg lehet vele előzni. Másra pedig minek kell a nagy teljesítméní, ugyebár...
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #18038 üzenetére
Itt a kommün egyik nagy törekvése, hogy minden buszmegállót "behúzzanak" az út közepére és ott szűküljön le az út 1-sávosra. Így a busz blokkolja mindkét sávot amíg áll.
Nagyon jóiszonyatosan idegesítő. Már láttam szirénázó mentőt állni a busz mögött, mivel ezeken a helyeken a padkát is felhúzzák aránytalanul magasra, nehogy kikerülje a nyűves autós a nyűves autójával.Még egy plusz
közlekedéstechnikai fejlesztésidiótizmus, hogy a buszok által frekventált utakra is raknak sima buta fekvőrendőrt, amin a busz döcög és szétnyekteti magát. Pedig lehetne olyan fekvőrendőrt rakni ami csak a személyautót döccenti, de a busz át tud libegni felette a szélesebb nyomtáv miatt. Nem, itt essenek szét a buszok inkább, csak lassíthassák a forgalmat vég nélkül..... -
npera
újonc
Elvileg 4 hét a nyári szabim, de még nincs teljesen kitalálva, hogy mikor jövünk vissza. Szóval még nem tudom. De szólok amint tudom.
A kápráztatásra én is hajtok, kell plusz pontokat gyűjtenem gyerekprogramokkal, romantikus vacsorákkal és hasonlókkal. Aztán abból lesz kredit fotós estékre
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Most de kiborult a bili. Rekord eladási számok 2018-ban, rekord bevétel, csak a nyereségre húzták a szájukat, hogy nem annyira jó mint kellene. De az is elég combos volt azért. És akkor erre építve ma bemondták, hogy idén nincs bónusz senkinek. Nulla. Hogy legyen kis olaj is a tűzön még sikerült Q4-ben a belső kommunikációban indikatív számokat közölni arról, hogy mekkora lehet a bónusz. Tehát "a zemberek" tudnak relatálni, hogy mihez képest lesz nulla.
Az intraneten a kommentek eléggé elszaladtak, már törlik is őket szépen. Közben kiment az infó 2 újsághoz is, ami most nem annyira fájintos PR...
Én csak röhögök itt a portán, nehéz ezt komolyan venni....
-
npera
újonc
Most várok a csőszerelőre, tegnap este és ma reggel pedig beszéltem a biztosítóval. Tegnap este lefürdettem a két gyereket, aztán még nézhettek kis mesét. A nappaliban a szófán ültek és amikor rájuk néztem valahogy furcsa zavar volt a plafonon levő spotlámpa fényében. Mintha valami légy ott repkedett volna. Jobban megnézve ütemesen jött a zavar. Még jobban megnézve rájöttem, hogy két spotlámpából csöpög a víz a plafonból a szófára! Ááááááá.....
Szófát gyorsan elhúztam, padlót feltöröltem, vödröt és vájlingot odaraktam, aztán elkezdtem nézni, hogy mi a rák van. Alighanem a tus alatt megadta magát a lefolyó a padlóban, aztán átfolyt a plafonon át bele a LED-es spotba és azon keresztül csöpögött az alsó szinten. Cso-dá-la-tos.
Nem spriccelt semmit sehol, a vízvezeték oké, de a lefolyó megadta magát valahol a fürdőben az emeleten. Ezt valamikor 2010 körül újította fel az előző tulaj és a ház átvizsgálási protokolljában említették, hogy a tusban a lefolyó nem teljesen a mai standardnak megfelelő megoldással készült, túl közel van a sarokhoz a lefolyó a ma érvényben levő építési standard szerint. Átépíteni nem kellett, de jó tudni róla. Hát akkor most megvan a probléma forrása alighanem. Ott a víz nem folyt le jól sosem, hanem állt a sarokban és a szigetelés sem volt tökéletes ezek szerint.
A házon van biztosítás, valamint az ingatlanos is adott egy extra biztosítást rejtett hiba ellen. Most akkor ezeket majd használni kell. A biztosítót reggel 7:30-kor lehetett hívni, hogy formális hibabejelentést tegyek, fél tízkor este csak egy előzetes jegzőkönyvet vettek fel. Most küldenek szakembert, aki megnézi, aztán meglátjuk.
Az összegre kíváncsi leszek. A legelső becslés kábé 60k SEK volt, de persze ezt csak bemonta a telefonos ügyintéző hasból becsülve. Majd ha jön a szakember, akkor kiderül. Ebből kijönne egy szép Sony A9 váz és egy jobb turistás zoom is (valami 24-70) alighanem.
Egy lakásban vagy házban előfordulható hibák között a legrosszabb rémálmom a vízkár, remélem nem lett sok víz a két szint között. Most majd kiderül.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #18253 üzenetére
Itt várok a konyhában, a levelet már elküldtem a tűzről is. Nyugodtan hátradőlhetek.
Szerintem délután bemegyek a céghez tusolni, akkor a felfrissülés garantált. Asszony hazajön 2 körül, utána szét tudom tusolni magam az öltözőben. Lehet beviszem az egész családot és családi tusolást tartunk. Az lesz az igazi. A gyerekek kapnak forró csokoládét az automatából, asszony ihat egy KV-t. Vannak előnyei az irodai munkának láthatóan....
-
npera
újonc
Ja, hogy a helyi árakról legyen kis indikáció. Van egy szolgáltatás, amikor a régi házakban a konyhai lefolyó csövét valami műanyaggal újrabélelik. Ez a konyhapult alatti résztől indul padlószintről és a ház és a városi csatornahálózat leágazásáig tart. Tipikusan 1,5 méterről beszélünk. Szerintetek mennyibe kerül a kedvezményes ára, amikor sok házat csinálnak meg sorban egymás után és le van alkudva az ár erősen?
6750 SEK az adókedvezménnyel együtt, ami az elvégzett munka után jár ilyenkor. Tehát méterenként 4500 SEK, vagyis kábé 30-as váltóval számolva 135k HUF.
Ennek fényében ha szét kell verni a fürdőszobát és újra kell csinálni a padlót a tusban akkor valami mágikus összegeket prognosztizálok.
-
npera
újonc
Na, most telefonált a szakember. Először a plafont szedik le a nappaliban, aztán alulról megvizsgálják a fürdőszobát. Majd attól függően, hogy mi folyik jön a következő lépés. Lehet, hogy szét kell verni a fürdőszobát, de az is lehet hogy csak simán megcsinálják alulról, aztán újra fel lehet tenni a plafont. Ez jó móka lesz. Szerintem plug and play. Plafon le, kinyomják szilóval, aztán plafon fel. Maximum fél óra. Nanoteknikával.
Fél 2-kor jön a jóember, addig dolgozik máshol. Akkor a nappali érdekes lesz egy ideig, de lehet csak egy kis csőszigetelés vagy akár teljes csőcsere is lehet. Akkor majd lehet csengetni többet. A plafont ha leszedik akkor alighanem lesz "kis" por és felfordulás, a gyerekek alighanem szét fogják eszkalálni a témát.
Juhú, kaland és kihívás!
-
npera
újonc
Vicces egyébként, hogy a kiscsaj szépen megértette, hogy a WC és a tus "elromlott", aztán hozzátette, hogy akor a mosdó is. Simán kikombinálta, hogy akkor kezet sem szabad mosni fent. És most azért aggódik, hogy miként leszünk tiszták ha nem tudunk tusolni.
Ha pár napig nincs tus, akkor a mosókonyhában le tudom fürdetni őket a kiskádban, szerintem ez még kaland is lesz nekik, meg móka és kacagás. Nekem nem annyira, de hát nincs rózsa tövis nélkül. Ubi flumen clari sunt, ahogy a művelt francia mondaná.....
-
npera
újonc
Most vágott a muki egy 55x55 centis (550x550 mm-es) nyílást. Nem látjuk a szivárgás helyét. Akkor megyünk tovább a másik fal felé, növelve a nyílást. Jó móka lesz ez....
Az egyik gyerek alszik, a másik meg mesét néz. De lassan neki is aludni kéne.
Én közben itthonrol befejeztem egy user storyt, aztán akkor le lehet zárni a sprintet. Jövő héten sprint planning és új sprint. A scrum master nagyon boldog. Ha a scrum master boldog, akkor én is boldog vagyok....
-
npera
újonc
Közben lassan elkészül a marhapörkölt. 11 óta főzöm, csak vörösbort öntöttem rá, vizet nem is. Fast food...
-
npera
újonc
Na, akkor szit-rep...
Ma kettő előtt picivel jött egy mester, aztán elkezdte feltárni a nappaliban a plafont. Kivágott egy 550x550-es nyílást, ott nem látszott semmi. Aztán elindult a hosszában és újabb hasonló méretű kockákat vágott ki a plafonból. A harmadik nyílásnál feltárult a helyzet. Nem is alapfokon.
Úgy tűnik, hogy amíg Magyarországon voltunk és teljes volt a csend és nyugalom a házban egy patkány felmászott a csatornából egészen a tusoló alatti vízgyűjtőig, ahol kirágta magát a "szifonból". Utána vélhetően visszament, mert mást még nem találtunk utána. A csőcsonk felső részén rágott egy komolyabb nyílást, így ha nagyon pici mennyiségű víz folyik le a tusban, akkkor nem folyik ki semmi. De ha a víz mennyisége túllépi a nyílás magasságát, akkor elkezd kifolyni az álmennyezetre. Ott vannak beépített LED-es lámpák, aminek a gégecsövébe befolyt a víz és ott tudott akkor kifolyni a víz.
Akkora a nyílás a lefolyón, hogy fel sem merült a befoltozása, ki kell cserélni. Viszont ha hozzányúlnak, akkor a vízzáró tömítést megbontják és akkor az egész fürdőszobát újra kell rakni. Vagyis lebontják az egészet a fali merevítésekig, a ház tartószerkezetéig gyakorlatilag. Utána pedig újra kell építeni az egészet. A WC-kagyló, mosdó és zuhanykabin megmarad, meg a törölközőszárító és hasonló nyalánkságok. De a padló (padlófűtés) és falak mennek a levesbe. Vélhetően 6-7 hét alatt meg is lesz, addig nincs fürdőszoba.
A mosókonyhába adnak egy szükségtust addig, ott akkor majd lehet tusolni. A lenti WC pedig működik.
A biztosításból a "nagy csomag" van nekünk, tehát nincs önrész, de az avultatás miatt maximálisan 20k SEK lehet a díj. És ha valami extrát kérünk az új fürdőszobába, akkor az is pénz.
Ki kell nézni valami partner nagykernél csempét és kövezést, ami a szakember szerint egyenértékű a mostanival. Akkor azt fedezi a biztosító. A régi fürdőben nem volt kis elzáró csapocska a mosdó és a slozi előtt, azt majd kérünk. A padlófűtést megcsinálják az újba is.
Most jövő héten elkezdik felmérni a részletes munkatervet, anyagokat és részleteket, aztán elkezdik. Ha megáll 20k SEK alatt, akkor egész jók vagyunk. 2004-ben újították fel a fürdőszobát az előző lakók, akkor ezt most mi fogjuk.
Felveszem a kapcsolatot patkányirtókkal is, hogy vélhetően észlelés volt nálunk, így valamit kellene alkotni. Jól indul a február. Tegnap kiderült, hogy nincs bónusz, most pedig elmegy kábé a bónusz 2x-ese. Tudom, tudom, ne sírjon a szám...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs