Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Egy komolyabb parti az 54. szülinapjára. Apetor 4 prezident.
-
npera
újonc
Ez vicces is lehetne, de igazából elég komoly ügy volt.
European Commission - Press release
Spark plugs
In a second decision, the Commission has found that Bosch (Germany), Denso and NGK (both Japan) participated in a cartel concerning supplies of spark plugs to car manufacturers in the EEA and imposed a total fine of €76 million.
Spark plugs are automotive electric devices built in petrol engines of cars, delivering high voltage electric sparks to the combustion chamber. Bosch, Denso and NGK's customers are car manufacturers with production facilities in the EEA.
The cartel lasted from 2000 until 2011 and aimed at avoiding competition by respecting each other's traditional customers and maintaining the existing status quo in the spark plugs industry in the EEA.
The three companies exchanged commercially sensitive information and in some instances agreed on the prices to be quoted to certain customers, the share of supplies to specific customers and the respect of historical supply rights. This coordination took place through bilateral contacts between Bosch and NGK, and between Denso and NGK.
És a csattanó:
The Commission's investigation started with an immunity application submitted by Denso.
Tehát felnyomták a kis bűntársakat jól.
Fines
The fines were calculated on the basis of the Commission's 2006 Guidelines on fines (see also MEMO).
In determining the fines, the Commission took into account the companies' sales generated in the EEA from the supply of spark plugs to car manufacturers with production facilities in the EEA. The Commission also considered the serious nature of the infringement, its geographic scope and its duration. The Commission also applied a 10% fine reduction for Bosch and Denso, to take into account their lesser involvement in the infringement.
Under the Commission's 2006 Leniency Notice:
* Denso received full immunity for revealing the existence of the cartel, thereby avoiding a fine of ca. €1 million.
* Bosch and NGK benefited from reductions of their fines for their cooperation with the investigation. The reductions reflect the timing of their cooperation and the extent to which the evidence they provided helped the Commission to prove the existence of the cartel.In addition, under the Commission's 2008 Settlement Notice, the Commission applied a reduction of 10% to the fines imposed in view of the parties' acknowledgment of their participation in the cartel and of their liability in this respect.
A bünti:
The breakdown of the fines imposed on each company is as follows:
Fine (€)
Denso: 0
Bosch: 45 834 000
NGK: 30 265 000
Szééééééép....
-
npera
újonc
válasz qnadam #16149 üzenetére
Kolléganő 30 éves, most csináltatott szemmütétet. 9-es dioptriáról indult és majdnem 0 lett. Ez nem lézeres volt, hanem kicserélték a lencsét belül, ami iszonyatosan félelmetes még belegondolva is. Fél év múlva kontroll, aztán esetleg még rákezelnek lézerrel.
Valami 55k SEK volt.
-
npera
újonc
válasz qnadam #16158 üzenetére
A csaj is teljesen ki volt borulva, nagyon félt. De 9-es dioptriával kábé vak volt szemlencse nélkül. És állandóan volt valami baj a lencsével, elcsúszott, irritálta a szemét, hasonlók. Volt szemüvege is, de mindenfajta vékonyítás nélkül és úgy nézett ki vele mint egy vakond. Szódásüveg lencse mögött egy hunyorgó szem. Elég csinos lány, fiatal is, nem akart így megmaradni, inkább vett egy mély levegőt, aztán megcsináltatta. Jól sikerült, bár van benne persze kockázat is.
Neki annyi komplikáció volt, hogy az egyik szemében volt egy olyan hiba is, hogy a lencsét egy bizonyos szögben kellett berakni és pár fokot elfordult ahhoz képest. Azt majd lézerrel kikorrigálják.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #16164 üzenetére
Ebben a lencse cserésben az a durva, hogy egy kis vágást tesznek csak a szemen, abban betuszkolják az összehajtott (!!!) lencsét, ami belül kihajlik (!!!!áááááÁÁÁÁÁÁ!!! ) a megfelelő formára és utána a vágás pedig begyógyul. Na, ettől engem is kábé kiráz a hideg. Hogy mennyiféle módon tud a folyamat katasztrófálisan félresiklani. Félelmetes.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #16346 üzenetére
A V70-en amikor kiégett a helyzetjelző a sarokban, akkor elkezdtem nézni, hogy mennyi dolgot kellene kivenni, hogy kijöjjön a fényszóróház. Aztán, hogy mennyire férne be a kezem. Aztán, hogy mennyire jól esik a parkolóban állni a hidegben és keresgélni a leejtett csavarok a sötétben. Aztán elvittem szervízbe.
A Rözsón kicseréltem, ott kozáktáncot lehetett járni a motortérben, mivel eredetileg 6,75-literes V12-re tervezték, de aztán végül egy 1,4-literes 4-hengeres építettek bele.
-
npera
újonc
Nekem a málnán frissítés (OpenELEC és LibreELEC) még normálisan le nem futott. Vagy nem is érzékelte, hogy van újabb verzió vagy utána parajelenségeket produkált a cucc. Például éjszaka 2-kor bekapcsolta a TV-t és üvölte ment rajta a Chu-Chu TV egyik epizódja a BINGÓ-kutyával. Találtam egy verziót, ami nem csinálja, azóta hozzá nem nyúlok. Mivel a frissítést nem észleli, ezért ez már így fog megrohadni alighanem. Aztán pedig keresztüllövöm Glock17-el és csak aztán megyek át rajta kocsival.
Nem tudom, hogy mit lehet júzerként elcseszni egy ilyenen, egy SD-kártyára felrakom az imágót, feltelepül, aztán beállítom a könyvtárat, amiből olvas és hogy milyen modulok fussanak (zene és videó, semmi más). Szóval nem is komplikáltam szét mindenféle extra modullal, default cucc fut.
Lehet, hogy hibás a málna, amit vettem, de az sem különösebben extra. Egy rev2B vagy mi. Nem is melegben tárolom, szóval még az sem lehet a baj. Közvetlenül a routeren lóg kábellel, nem is wifiről megy.
-
npera
újonc
Nova és Phülöp,
Csak teoretikusan kérdezem. Ha van egy adott kerekem és rajta egy 9-es sor, akkor arra simán fel lehet rakni 10-es sort is? Vagy marginálisan különböző a szélessége és akkor elmászik a geometria vagy be sem fér a vázba?
Ma jött a Bike-Discounttól a hír, hogy befogadták a visszaküldött 10-es Deore XT jobb oldali váltókart és kapok vissza 37 jurót. Öröm és bódottá. Akkor lassan tudok venni helyette egy másikat, ami 9-es.
Úgy nézem, hogy van az SRAM x5 és a Deore SL. Mást nem találtam 9-sebességes változatban.
-
npera
újonc
Találtam Deore XT M-770 9-sebességes váltókart, de 80 dodó íbéjről. Szerintem ezt elengedem és Deore SL lesz belőle.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #16451 üzenetére
Én is így tudom, de a kerékpározban IS szűkösek a tapasztalataim, ezért reménykedtem benne, hogy ti ketten tudtok némi fényességet hozni elmém setétjébe.
Ha tényleg ugyanolyan széles a 10-es sor, mint a 9-es, akkor igazából lehetne vásárolnom 10-es kazettát a gépre, aztán vehettem volna egy 10-es XT váltót hátra, egy 10-es láncot és kész.
De mivel vettem 9-es hátsó váltót és nem vagyunk biztosak a 9-es/10-es szélességben, ezért kitartok a 9-es sor mellett, veszek egy Deore SL 9-es váltókart és örülök a szélesebb láncnak.
-
npera
újonc
Vettem végül Deore SL-M590 jobb váltót és 2 bowdent. Meg szereztem közben damilt, amivel majd megpróbálom keresztülhúzni a gépen a bowdent. Ha elmúlik a megfázás, akkor nekiállok.
-
npera
újonc
Az Apple megint kik*r a felhasználókkal, ha csatlakozót vált? Az összes kütyüt lehet újra megvásárolni. A legjobb volt az a Zeppelin hangszóró heroináron, amit még a régi hosszúkás csatival árult talán a B és W, majd jött a mostani. Aztán akkor picit szopó volt a régivel...
Azt is sokfelé írják, hogy a Lightning csatlakozónak is mennie kell, és a helyére a szabványos usb-c kerül. Ez merész húzás lenne, de a felhasználóknak jól járnának, ha egységesen a világ szinte minden telefonja ugyanolyan csatlakozót használna.
Kíváncsi vagyok, hogy a következő céges ilyen lesz-e vagy sima X...
-
npera
újonc
válasz Phülöp #16461 üzenetére
Igen, erre majd próbálok figyelni. Alul lesz kritikus, hogy "kitaláljon" a vázból. Itt nem jön ki egy másik bowdencső, hanem csak egy széles de lapos nyílás van a vázon legalul. Ott kell kibújjon. Ez egy tapasztalt szerelőnek alighanem 2/10 a nehézségi fokozaton, de nekem még van benne kihívás.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #16471 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy a Tesla milyen csatlakozót fog használni 5 év múlva. Addigra jóval több BEV lesz, mert a VW-óriás majd beindul. Akkor már nem lesz akkora flash szopni a saját csatlakozójukkal, mivel lesz jóval több ténylegesen szabványos töltőoszlop, ahol a Tesla csatlakozóval lehet majd pigtaillel bohóckodni. Amint elér egy kritikus tömeget a normál szabványos töltőoszlopok száma akkor már hátrány a különcködés.
-
npera
újonc
Egyelőre nem világos, hogy pontosan mi okozta a robbanást.
Valamelyik agysebész cigivel a szájában próbált üzemanyagot vödrözni talán?
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz Phülöp #16475 üzenetére
Ja, így vagy úgy de megoldom majd. A hátam még pihentetem picit, meg a megfázást is kivárom, aztán nekiállok. Most jön a hátsó váltóhoz a váltókar, akkor egy menetben le tudok cserélni mindent remélhetőleg egyik hétvégén. Izgalmas lesz majd az új hátsó váltó, megduplázom a bringa értékét vele
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #16482 üzenetére
A "standard" bringás edzőköröm egyik kanyarjában van egy asszem 24-fejes Tesla Supercharger pont. Ott egyszer a vicc kedvéért bebringáztam, aztán letámasztottam a bringát egy Supercharger fejhez és megnéztem a töltőkábelt alaposan. Jó merev cucc, csomót nem kötsz rá könnyen. Rövid is, nehogy hülyeséget csináljon a kedves kuncsaft. És van tömege. A Supercharger jelenleg ezt tudja:
Tesla supercharging stations charge with up to 135 kW of power distributed between two cars with a maximum of 120 kW per car.[13][6][14] They take about 20 minutes to charge to 50%, 40 minutes to charge to 80%, and 75 minutes to 100% on the original 85 kWh Model S. The charging stations provide high-power direct-current (DC) charging power directly to the battery, bypassing the internal charging power supply.[1] The next version of Supercharging is expected to charge with more than 350 kW.
"Tesla Björn" régi videójában talán 350 vagy 380A körül volt a csúcs. De lehet rosszul emlékszem. Az már szép áram.
-
npera
újonc
Rapid unscheduled disassembly.....
Azért ez sem elsőre sikerült. De elképesztő, hogy működik.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #16508 üzenetére
Többféle bringa van. Van olyan, amikor a bemenő oldalon van cső, aztán belül semmi, majd egy kimenő furat után újra cső. Vagy végig cső. Vagy nekem olyan variáció, hogy bemenő oldalon cső, aztán belül semmi, majd van egy nagyon lapos és széles nyílás alul. Nincs szabvány megoldás szerintem.
-
npera
újonc
Egy British Lejland terméket szépen eltesznek aludni. Kétféle módon. Állat.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz eattila #16633 üzenetére
Itt hetek óta fagy éjszaka és picit fölenged nappal. Többnyire köd van vagy esik valami nehezen definiálható szmötyi. Ami ráfagy éjszaka az útra és délutánra picit felenged. De aztán lefagy.
Délután 4 körül van a maximális hőmérséklet, de az is hamar elmúlik és újra jön a sötét. És a hideg. De legalább nincs hó sem...
-
npera
újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermaltake view 31 Tg edition
- HP E24q G5 monitor QHD (2560 x 1440) új állapotban, 18 hónap garanciával, nagyon kedvező áron
- HP EliteBook 830 G8 i5-1145G7 16GB RAM 512GB SSD MAGYAR BILL GARI: 25.12.21
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060S 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 32GB RAM 2x1000GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs