Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #21296 üzenetére
Ja, ez tiszta sor. Félre is raktunk monétát rá. Azt is beterveztük, hogy mit kábé mikor. Aztán jött a patkány és szétrágta a fürdőszobát kis közelítéssel. Most akkor agilis módon újratervezzük a karbantartási melókat.
A közeli jövőben lesz a következő:
- padló szegőlécek újrarakása a földszinten, ezt csinálom én
- villanyszerelés, ezt nem merem
- kéményseprés
- bojler átnézése
- mosókonyhába linóleum fel, újrahúzni a lefolyót és kövezett padlóUtána akkor elvileg minden számláló le lett nullázva és ténylegesen el tudjuk kezdeni a folytonos karbantartást viszonylag előre tervezhető módon.
Október óta egy elemet sikerült csak letudni, a konyhai lefolyót kibélelték és most akkor van rajta 10 év garancia.
-
npera
újonc
Van egy nagyobb tó Svédországban, úgy hívják, hogy Vänern. Sosem gondoltam volna, de ott is van bringás verseny. 3 napos, aztán 580 km. Egy tornateremben lehet aludni, a bringákat éjszakára bezárják. Valamikor ezt is le kellene tekerni, de asszony jelenleg nem túl pozitív ezzel kapcsolatban. Még dolgoznom kell a témán
-
npera
újonc
Jaj, elfelejtettem. De most eszembe jutott.
Asszony barátnője Hollandiában él. Van kisgyerek, 2 vagy 3 hónapot tudott otthon maradni a gyerekkel, aztán vége volt a GYES-nek és lehetett menni melózni.
Az ovi egy héten 4 napra annyi EUR-ban egy gyerekre, mint ami nálunk egy teljes hétre SEK-ben 2 gyerekre. Vagyis 1400 kábé. Durva.
Mivel a gyerekkel valamit kell csinálni, ezért egy magyar néni vigyáz a gyerekre amikor dolgoznak. Ez sem ingyen van, szóval igazából nem áll meg a téma 1400 EUR környékén.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #21363 üzenetére
Japp. Van éves fizetésemelési követelmény a szakszervezet részéről. Aztán van egy tárgyalási rutin, amikor évente megpróbálnak megegyezni a munkáltatóval. Aztán vannak évek, amikor nem sikerül. A rekord az volt, amikor 2 évig nem sikerült. Aztán amikor végre sikerült, akkor kaptunk 3% emelést retroaktív kifizetve egyben, de akkor olyan durva lett rajta az adó, hogy kábé semmi nem mardt belőle. Viszont utána a következő adóévben megk*rt mindenkit az adóhivatal, mivel bekérték az adóhátralékot a következő évben. Tehát fizethettél be extra pénzt, mivel az előrejelzéshez képest jóval kevesebbet vontak le. Utána meg visszakaptál picit. Agybaj.
Normálisan 2 vagy 3% emelést kapsz, ha „jól teljesítesz”. Mivel az átlag csoportfőnöknek nem sok fogalma van, azért simán lehetsz jól teljesítő úgy, hogy csak úszol az árral és sosem erőlteted meg magadat. Szóval semmi értelme az egésznek.
A mostani főnököm egész jó fej csóka, de reménytelenül túl van terhelve. Hetente 2x látom jó esetben. A péntek délutáni kávészünet (svédül fíka), meg a csütörtöki csoportmeeting alkalmából. Kábé ennyi. Ebből nehéz megítélnie, hogy miként teljesítek. Mondjuk szóbeszéd alapján megy a híre, meg hallani az elképesztően hangos nevetésemet az épület egy részében, tehát kábé tudja, hogy 200 méteren belül vagyok…
Én most az extrém jól teljesítő mezőben vagyok, mivel megértették, hogy amiket eddig letoltam az tényleg jó volt a cégnek. Szóval indokolt a 2 százalék emelés. Juhú!
Mondjuk a főnököm bemondta, hogy mivel túlfeszítem a jelenlegi fizetési boxot, ezért fel akar mozgatni egy magasabb boxba, aztán akkor még hozzácsapna egy emelést is. Remélem ott nem 2%-ról beszélünk. Majd kiderül. Mondjuk ide nem a jó fizetésért jön az ember, ahhoz máshol kell dolgozni. -
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21392 üzenetére
Presta? Mint a baloldali? Ilyenre én egy Topeak Rocket HP punepát használok.
Otthon pumpálásra pedig egy nagy Topeak van. De egy olcsóbb Lidl pumpám is van, az is jó.
Ha csak tömlő kell, akkor az már macerásabb, olyat magában még sosem kerestem. Vasedény boltban szokott lenni kis átalakító készlet, talán bringaboltban is van.
Lehet venni csak dugót is. Van sokféle. Bar end plug vagy hasonló neve van.
Én áztatom és mosogatókefével elmosom egy IKEA ételhordóban. Vennék egy megfelelő szélességű SRAM láncot, abban egyből van bontószem.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21415 üzenetére
Lehet kapni lánctörőt, egy minőségibb alighanem megbirkózik a láncoddal. Van SRAM PowerLock szem, amit bele tudsz rakni a megtört láncba, onnantól nyitható lesz. Megfelelő szélességet vegyél. Nekem a melóba járós bringán 9-es lánc van, de az edzős 10-es.
Ha SRAM láncot veszel, akkor egyből benne van a szem.
Ezek a kis pumpák tudnak 6 bar feletti nyomást is, az MTB-s pumpák kábé 6 bar körül feladják. Versenygépre lehet kellene fog a 8-9 bar. Ha olyan 90 kg körül vagy és az abroncs mondjuk 25 vagy 28 mm széles, akkor a 8-9 bar indokolt lesz.
Én 9 bárra nyomom a kereket az országútin, de én nehéz vagyok.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21423 üzenetére
A lánc egy elég fontos része az egésznek. Ha a lánckerekek el vannak kopva, akkor a lánc nyúlik és szétvásik az egész egy idő után. Ekkor nem csak a lánckerék szorul cserére, hanem a lánc is. Érdemes 2-3 lánc után a lánckereket is cserélni igazából.
A lánc ha teljesen berozsdásodott korábban, akkor azt nehéz lesz visszahozni az életbe úgy, hogy jó is legyen. Egy egészséges lánc könnyen mozog és nem akar megragadni behajlott állapotban. Legrosszabb esetben a teljesen merev lánc feltekeredik az első lánckerékre, aztán ahogy hajtasz letéped vele az első átdobót.
Ilyesmi egy lánctörő, csak valami jobbat kell venni.
Egy 9-sebességes SRAM lánc a hozzá járó aranyszínű nyitható szemmel kábé 10 juró.
Én vennék új láncot. Hány fogaskerék van hátul? 6, 7, 8 vagy több?
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21462 üzenetére
Te most alapkutatásokat végzel?
A láncot nem könnyű csak úgy levenni, ez egy ilyen sport. Én amikor megvettem a használt versenybringámat, akkor azzal kezdtem, hogy az eredeti (!!!4444NÉGY) Campagnolo Veloce láncot szétkaptam és raktam bele egy arany színű SRAM nyitószemet. Amikor tiszta a lánc, akkor lehet gyönyörködni benne, hogy megy körbe-körbe az arany nyitószem. Álomszép
Az ember koszos lesz a melótól, de túl lehet élni. Ha tényleg le akarod szedni az olajos koszt, akkor valami olajos melegvizes mosással tudod fellazítani, aztán utána lehet szappannal mosogatni.
-
npera
újonc
Dafne Fixed. A vége a legdurvább, ahogy visszalép a pedálba
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Itt kezd bedurranni az idő, délutánra felment a hőmérséklet 5 fokra és már nem viharos a szél, hanem csak erős.
Úgyhogy be is aktiváltam magam és amíg a gyerekek aludtak kimentem a sufniba bringát szerelni.
1. lekaptam a láncot és beraktam citromos illatú (4!!NÉGY) zsíroldóba, aztán mosogatókefével lekeféltem
2. lekaptam a hátsó kereket
3. lekaptam a sort, aztán szétkaptam darabokra és lekeféltem azt is zsíroldóban. Egész jó lett, de nem tökéletes. Mondjuk a sok sós-poros-láncolajos gempa kábé 90%-a lejött és csillog veszettül ahol tud.
4. le akartam venni a hajtókart, hogy mindhárom első lánckereket lepucoljam elöl. Na itt befuccsoltam. Úgy rá van rohadva a hajtókar saját magára, hogy a Parktool kitolóval nem tudtam kitolni. Fújtam rá WD40-et, hogy hátha az majd feloldja, de nem tudtam nagyobb erővel csavarni a szerszámot, minthogy továbbment volna 1 mm-el az egész. Egy idő annyira fosok tőle, hogy leütöm az öklömről a bőrt, porcot és mindent amikor a szerszám végül megindulna, hogy inkább feladtam 5 próbálkozás után. Kicsit idegfeszítő volt.
5. leszedtem a nagy lánckereket és lepucoltam egy tálban.
6. odavittem a tálat a felemelt bringa alá és elkezdtem súrolni a középső lánckereket és aztán addig maceráltam a mosogatókefével, hogy végül leesett a helyéről. Ekkor döbbentem rá, hogy ezt le lehet venni a hajtókar levétele nélkül. Akkor viszont azonnal levettem és ment fel helyette a zsír új a polcról. Most akkor kábé új nagy lánckerék van fenn és tök új közepes. A picit annyira keveset használom, hogy az igazából még bejáratós, kár is cserélni. Meg úgysem tudom levenni az odarohadt hajtókar miatt.
7. felraktam a nyári abroncsokat. Most akkor szegecses 30-as helyett sima nyári 28-as van fenn. Végre nincs több ciripelés és kisebb a gördülési ellenállás is majd. És kanyarban nem kell erőlködni, hogy ledöntsem a kecskét, mivel a nyári gumi szép íves profilú (ellentétben a téli szögletességével).Most a láncot leszárítottam és hagyom párologni a polcon, aztán az utolsó pillanatban rakom fel a gépre vasárnap este. Aztán közvetlen indulás előtt hétfőn reggel kenem be az óvodánál, miután a gyerekeket leraktam oviba.
Királyság
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #21487 üzenetére
Ja, a terv az, hogy a jövőben ezt is meg tudom csinálni. Nem olyan régen szereztem be a szerszámot hozzá, korábban ez sem volt. 2014 óta fut a gép gyakorlatilag egyfolytában és napközben kint áll a szabad ég alatt, amíg dolgozom. Tehát ázik-fázik addig. Ahhoz képest egész kevés dolog rohadt össze.
Majd szerzek csövet, amit ráhúzom a hajtókarra és a szerszámra, aztán akkor megpróbálom komolyabb erőkarral. Akkor nem félek annyira, hogy lezúzom a kezemről a bőrt.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #21494 üzenetére
59,9k EUR a launch model ára, de majd lesz egy 39,9k EUR olcsóbb modell picit később. WLTP szerint 500 km, tehát a ciklus szerinti hatótáv. A valós a sofőrtől (és egyéb körülményektől) függ, de kábé ennyi takarékosan hajtva.
Én az új modelleken dolgozom, ebben csak minimálisan segítettem. Az én melóm még teljesen fekete projekt, nincs publikus infó róla. Ha a NewsRoom elkezd kommunikálni, akkor majd tudok mutatni híreket. Addig szépen csendben lapulok a fűben....
-
npera
újonc
F1 van. Kis tanács kellene. A bejárós bringa hátsó kereke szorul.
Linus disc kerék van rajta, ha ez mond valamit.
Van ezekben valami állítható csapágy? Ha kézzel megforgatom, akkor sajnos elég határozottan áll meg a futása és nem a fék szorult meg rajta. Az első kerék szépen fut sokáig, nem lassul úgy le.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21526 üzenetére
Ha olyan a cucc, mint a videóban, akkor simán meg tudom csinálni otthon (csak szerszám kell előbb), mivel régen nyaranta 2-3x cseréltem tengelyt az MTB-ben, mivel mindig eltört alattam.
Este kiszedem a kereket és megnézem jól, aztán a héten veszek olyan vékony kulcsot, amivel odaférek. Ha csak ki kell takarítani a csapágyat, újrazsírozni és meghúzni a csavarokat akkor az egyszerű.
A láncodat nem én átkoztam meg, hanem elszállt felette az idő nehéz vasfoga.
-
npera
újonc
válasz qnadam #21607 üzenetére
Hosszú távon én is gondolkodom Microserveren, de akkor valami olyan helyre kell rakni ahol nem zavarja sem a nappalit, sem a hálószobát. Akkor lenne benne 4 db nagy méretű vinyó és annyi memória ami még éppen belefér. Aztán FreeNAS és ZFS kötet.
A mostaniban majd jövőre alighanem kell vinyót cserélni, addigra pont 9 éves lesz az egész hóbelebanc. Most 2x3 tera van benne, akkor menne bele legalább 6 terás vagy ami éppen jó árban van. 2 db ugyanúgy, mivel HW RAID-be nem merek belevágni. Sima mirror.
Vagy Hitachi vinyó vagy WD RED.
Ha azt is kinövöm további 4-5 év múlva, akkor viszont érdemes lenne elgondolkodnom a MicroServeren, addigra lehet el is költözünk innen és akkor törekedni fogok rá, hogy legyen egy IT-sarok a nyomtatónak, NAS-nak és hasonló huncutságoknak. Úgy, hogy ott korlátozott mértékben zajonghat is akár. Persze nem úgy, mint egy nagyvas, de azért mértékkel.
Ez szerintem pont akkor lesz, amikor strandozásra alkalmas testem lesz, vagyis Beach 2025
-
npera
újonc
Újabb bringás kérdés.
Most egy 3-részes hajtómű van a bejárós bringán, Shimano FC-M391, 170 mm 48x36x26T, svart
A kazetta 11-28T 9-részes.
SRAM 9-es lánc van.Mi lenne, ha átállnék 2-részes hajtóműre?
A gondolat/helyzet a következő:
- az utolsó három fokozatot nem tudom kihasználni a bringán. A melóból hazafelé ha hátszél van, akkor ki tudom hajtani az utolsó fokozatot, de ez igen ritka és kábé felesleges. Ekkor olyan 55 km/h a végsebesség kábé.
- az első váltót gyakorlatilag képtelen vagyok rendesen beállítani, vagy itt receg vagy ott receg. A lánc mindig hozzáér a széleken.
- tipikusan úgy használom a bringát, hogy a legdurvább emelkedőn elöl középen van a lánc, hátul meg legnagyobb. Az első legkisebb lánckereket nem használom amióta nem vontatom a gyerekeket a dupla utánfutóban. Tehát 36 és 48 van elöl.
- amióta van Deore XT hosszúkanalas váltóm hátul már lehetne 12-32T kazettám is, mert elbírja.
- az első váltó Deore XT 3-sebességes, ez esetleg baj?
- a váltókar előre átállítható 2-re is 3-rólDEORE 2x10-speed Crank FC-M6000 38/28
Ez 38/28-as. Vagyis 10 foggal kevesebb a végsebesség, de a mászófokozat viszont hosszabb 2 foggal. Az előbbivel nem tudnék mit csinálni, ennyive lassabb lennék lejtőn. Egyenes úton úgyis 25-35 között haladok széltől függően.
Ha emelkedőn nagyon bepittyednék, akkor lehet felrakni 11-32T kazettát, akkor a teknőc fokozat lassabb lenne.A kérdés a következő:
- elég csak kihúzni a 3x9-es hajtóművet és betolni a 2x10-est?
- a láncot 10-esre kellene váltanom, ha jól értem.
- a Deore XT 3-fokozatú első átdobót ki kell cseréljem 2-es változatra?
- a hajtómű csapágy hossza ugyanaz 2x és 3x esetén?Nova és Phülöp?
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21627 üzenetére
Nem bonyolult ez, csak nekem van eléggé kevés tapasztalatom vele. De ha egyszer már csinálta az ember, akkor utána halál egyszerű a bringa. Mindenhez hozzáférsz, semmi nem nagy vagy macerás rajta.
Viszont ha még nem csináltad soha, akkor azért szemöldökráncolós tud lenni.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #21649 üzenetére
Itt megőrült az IT és még korábban bedobták, hogy legyen szabadon választott MacBook Pro "akárkinek". És lecserélnek kábé 25k db lapost state of the art üveg-fém-origami-érintős cuccra.
Na, ezt meggondolták. Most már erősen limitálódik minden, a csere csak 36-48 hónapos korú gépeknél lehetséges. Viszont ha akarod, akkor keresztbe szopathatod magadat önként vállalt Win10 upgrade lehetőséggel, amivel semmi nem működik jól.
Április 1-én lesz bejelentés a MacBook Pro gépekkel kapcsolatban, már várom.
És a bónusz: az egész kommunikációt átrakták Yammer platformra, amiről ömlik a sok értesítő. Azt azonnal küldöm a spam folderbe. Viszont néha felmegyek az oldalukra röhögni a kommenteken, amikor a sok fanboy reménykedik a zsír új Mac irányában, aztán hűtik le a reményeket szépen óvatosan most már.
-
npera
újonc
válasz Samott #21709 üzenetére
Én eléggé délen vagyok igazából, de a nyárközép alkalmából itt Göteborgban 04:11-kor kel a Nap és 22:17-kor nyugszik. És még utána is jó ideig simán el lehet zötyögni odakint, mivel van elég fény.
Olyan nagy tragédia nincsen azért
Ilyesmi fényviszonyok negyed 11 után azért kellemesek.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #21734 üzenetére
Hát a PostNord nem tréfál. Sokan úgy hívják, hogy PostMord vagyis a gyilkosság után. Ami varázslatos, hogy folyamatosan romló trendet tudtak felmutatni több éven át, aztán most egyfajta folyamatos mélyrepülés van, tehát stagnálnak a mélyben.
Gyakorlatilag csak akkor nincs baj velük, hogy nem küldesz vagy kapsz semmit.
Állítólag most javultak, de egy eltűnt plüssállaton kívül nem sikerült túl sok pozitívumot felmutatniuk. A kiscsajnak jött volna egy speciális kis póni, de elkeverték azt is ezek az állatok.
Jaj, olvastátok, hogy vége a mémes világnak? Majdnem beraktam egy mémet, de tutira jogvédett anyagon alapul, így inkább tartózkodom. Ha a GDPR bezárta a HWSW-t, akkor a mémekkel ki lehet nyírni akármit, ha szabadon extrapolálgatok így fotelből....
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21737 üzenetére
Az a gyávák utolsó mentsvára. A kemény gyerekek az első kereket fékezik.
Sportmotorokból extrapolálva a hatásos fékerő 95%-a az első kerékre esik, a maradék 5% a hátsóra. Roller kábé ilyesmi lehet. Rövid tengelytáv, gyakorlatilag nincs utánfutás. Fékezel egy durvát első keréken, aztán valami lesz. Mert olyan nincsen, hogy semmi sem lesz. Valami mindig lesz.
-
npera
újonc
Ma mentem autóval (ritkaság!)
Az alagútban megyek át a folyó alatt, van végig záróvonal és 4 sáv. Megyek a másodikban balról, mivel a végén balra akarok elágazni. 70 a korlátozás, tehát 70-el. Belső sávban (első balról) egy XC90. Egyszercsak a többi kocsi között szlalomozva érkezik egy fekete Volvo S90 és egy BMW 1-series. De legalább 110-el jöttek, minden rántásnál csak az ESP fogta meg őket, a kocsi ide-oda sodródott. Az XC90-et le akarták nyomni a belső sávból, a terv az volt, hogy majd előttem éppen átvágva bevágnak elém és veretnek tovább. De a Need 4 Speed reflexek azonnal bejöttek (az Indigo!!!) és zártam a szöget az utolsó pillanatban. Így beragadtak az XC90 mögé. Én a rádiót piszkálva unott pofával mentem mellettük, aztán 71-el elhaladtam az XC90 mellett és kiértünk az alagútból. Itt az S90 újra csillagközi sebességre kapcsolt és elveretett tovább. Az 1-series meg utána.
Örültem, hogy sikerült kicsit beléjük k*rni az ideget, mert kell az néha. Utána vásároltam tejet és kenyeret, mint egy igazi kispolgár. Egyszer tutira bele fognak ereszteni UZI-val egy sorozatot a kocsiba, de most megúsztam
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Samott #21798 üzenetére
Itt a bedrogozott iraki és szomáli drogdílerek tombolnak leginkább az utakon luxus- és prémium járművekkel. Olvastam és hallottam is már esetekről, amikor begőzöltek mert valaki rájukdudált vagy csak nem húzódott le és utána kialakult valami mi van, mi van, mi van konfliktus, ami azzal végződött, hogy elővették a kést/macsettát/maroklőfegyvert/gépkarabélyt (hangulattól függően) és úgy tettek pontot a vita végére.
Ismerős haverjának a motorháztetejébe vagdosta a kést a bokorugró és úgy követelte, hogy szálljon ki az illető. Mivel egy alagútban úgy érezte, hogy akadályozza a haladásban (száguldásban).
Én már semmin nem csodálkoznék, itt olyan mértékben bedobták a politikusok a gyeplőt a lovak közé. A rendőrség gyakorlatilag csak viccből van, nincs jelenlét az utakon, annyira lefoglalja őket a peremkerületekből kiinduló bandaháborúk kezelése.
A durva dolog az, hogy nem is kell betépett drogdíler az ultratahó közlekedéshez. A gyári munkások is úgy mennek melóba, mintha nem lenne holnap. A kocsik töredéke halad a sávban, vagy használja az indexet vagy törődik a sebességhatárokkal. A piroson úgy megy át 5 autó lámpaváltás után, mintha nem is lenne.
Az óvodába/iskolába hajtó anyukák is közelítik a drogdíler szintet közlekedésben. Múltkor jobbkéz szituációban kiengedtem egy kocsit, erre a mögöttem jövő lyenő (hülyenő) elkezdett dudálni rám, hogy minek állok meg. Döbbenet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen