Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz cyberde #66302 üzenetére
Ezt még olvasni is nehéz röhögés nélkül. Igazából egy gördeszka kerekének átmérőjéhez képest egy cseresznyemag is komoly kihívás. Én sosem értettem, hogy miként lehet irányítani, leginkább elkerülő manővert végrehajtani és/vagy fékezni.
Maradok a kerékpárnál, azt valamennyire kiismertem már. Nem vagyok Valentino Rossi, csak egy boldog amatőr.....
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #66331 üzenetére
Itthon én is korábban. Nem is működött rendesen. A PowerNet is megakad kábé óránként és leáll 1 percre. Az is jó móka.
Fogok húzni rendes kábelt a felső szintre, mert az az igazi.
Én elhiszem, hogy neked jó a wifi. Nekem meg nem. Eddig még sosem működött stabilan akárhol próbáltam. Vélhetően más az applikáció, más az elfogadási kritérium. Semmi gond ezzel, mindenki mást kedvel.
-
npera
újonc
Még csak a motorok vannak a helyükön....
Itt meg alakul egy rettenetes installáció. A vezérlő felfogatási pontjai 20x20 mm-es négyszöget alkotnak. Elég pici a cucc.
-
npera
újonc
Találtam egy DJI quadot, ami tetszik.
Erre már kell a legdurvább drónjogosítvány vélhetően....
-
npera
újonc
Én a Volvo V70-est valami Starfire abronccsal kaptam elöl és valami másikkal hátul. Az első még nem volt slick, a hátsó már igen. És az első még a meglévő minta ellenére is rosszabb volt....
Már vételkor megvettem rá az akkori tesztgyőztem abroncsokat és hamar át is került rá. Ég és föld volt a különbség. Nem mentem gyorsan a tropa abroncsokkal, de egyszer esőben nagyon moderált tempónál is felúszott vele a kocsi. Na, az brown alert volt.
Bringán is nagyon érezni milyen az abroncs, ott sem érdemes spórolni.
-
npera
újonc
válasz qnadam #66347 üzenetére
Ez úgy lenne vicces, hogy lenne sok időm és akkor foglalnék légteret és időt olyan szép helyeken, amit érdemes fotózni és filmezni. És akkor el tudnék bohóckodni. Persze akkor kellene Mac Pro és Final Cut és minden extra. Meg egy Tesla Model X, hogy tudjam mivel hurcolni a cuccokat.
Egyébként semmi értelme
-
npera
újonc
Polestar CEO Thomas Ingenlath, Polestar Head of Design Maximilian Missoni, Koenigsegg CEO Christian von Koenigsegg and Koenigsegg Head of Design Sasha Selipanov got together to talk about their most recent cars and a host of other topics. They brought the Gemera, we brought the Precept, and we also brought our cameras.
-
-
npera
újonc
Hillclimb Műszaki Hiba Edísün.
Egyik-másiknál a füst eregetése mellett piciny fém alkatrészek és darabkák is csilingelnek az aszfalton. Az már előrehaladott stáció a meghibásodás esetén.....
-
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #66375 üzenetére
Wizard ha jól értem hasonló házat akar, mint Vodike. Mindenféle okosotthonos szerelvénnyel. Azok meghálálják a kábelezést. Egy igazán modern házban nagyon sok olyan kütyüt lehet üzemeltetni aminek a fix net előnyösebb.
A kézi eszközöknek teljesen jó lesz a wifi oda. De mondjuk úgy, hogy az ingatlan részeinek tekinthető felszereléseknek sokkal jobb a kábel.
Az én esetemben a két szint között elég csapnivaló a wifi vétel, mivel átlósan kell "átvilágítania" a routernek az házat hosszában és egy szintet felfelé. A PowerNet egy fokkal jobb, de még mindig "Novai szintekről" beszélünk sebességben. Egy rendes kábel behúzva ég és föld lesz. Már ki kell fürkésszem, hogy merre mennek a házban a régi telefonkábelek és hogyan tudom megtalálni a végeket. Oda akkor be lehetne húzni rendes net kábelt és akkor fel tudom küldeni a jelet a switchből direktben a felső szintre. Ha abba a sarokba eljut a kábel, ahol a nyomtató és a PC van, akkor kábé nyertünk is.
Most 6 megabájt megy át másodpercenként a powerneten, amikor éppen megy. Képek és videók feldolgozásánál lassú a NAS elérése.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #66387 üzenetére
Nem vagyok egy okosotthon expert, de itt szerintem nem a villanykapcsoló vagy a mosógép a fő tényező.
Vélhetően kell mindenhova mindenféle szenzor. Különféle környezeti változókat kell a vezérlőnek ismernie, lehetőleg a ház különféle zónáiban, hogy a környezeti változásokhoz tudja idomítani a vezérlési paramétereket. Ez már elég sok "kütyü", amik kommunikálnak. Kell tudjál vezérelni különféle aktuátorokat. Legyen az redőny vagy reluxa vagy egyéb árnyékoló megoldások. Kell adott esetben az ablakokat vagy egyéb szellőztető nyílásokat vezérelni. Mindenféle fény, szellőztetés, páratartalom, hűtés-fűtéssel kapcsolatos szenzorok, mozgásérzékelők.
Aztán persze ott van a kert. A locsolás, esetleges egyéb featureök diagnosztizálása és működtetése.
Arra tudok gondolni, hogy egy ilyen komolyan felkészített házban a riasztó sem a régi nappali sarkában pirosan villog egy tejfölösdoboz jellegű megoldás. Arra is kell sokféle szenzor. Meg akkor már miért ne legyen videós felügyeleti rendszer, amivel mondjuk láthatod hogy a takarítószemélyzet mit művel, ha éppen rá akarsz nézni.
Elég hamar ki lehet futni a wifis lehetőségekből.
És én csak ötletelek itt, érteni nem értek ehhez sem. És nem is akarok okos házat.
-
npera
újonc
Hunter Cub! Ilyet kellett volna vegyél, Boba. Ez kegyetlen jó!
Igazából ezzel kellene indítanom egy TET-barangolást bemutató videósorozatot. Szerintem én lennék az eszetlen nagy király ezzel. Mindenki makettkodik brutál túra endurókkal és dedikált adventure gépekkel (KTM 790 Adventure R és hasonlók), mikor egy Hunter Cub ugyanazt tudja, csak még szép is.
És ha kevés a 9 lóerő, akkor nem volt elég lendület, tehát az erdőben ez sem lehet gond.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #66402 üzenetére
Sajnos nekem is alighanem. Ültem régen Suzuki GS500-on, mert mondták hogy az a legjobb kezdő motor. Hát biztosan. Barátságos karakter, "kevés" erő (majdnem 50 lóerő az is, pedig a P20-as Pannónia volt az özvegycsináló 20 telivérrel) és nem túl magas ülés.
Ja, felültem rá. A kormányt nem tudtam elfordítani a térdeimtől, a lábam roggyasztva érte el a padlót. A Suzuki szalonban a srác próbált illedelmesen röhögni, de utána mondta, hogy ez nekem túl pici egyszerűen.
A legtöbb sportmotor is ilyen, mint majom a köszörűkövön. Nekem leginkább az adventure cuccok ergonómikusak, meg a felnőtt méretű nakedek. A végtagok hosszúak, a lábam is nagy. Fék és váltó kezelésénél az is lehet szempont, ha nem fér el a lábam rendesen.
Szóval ez a Hunter Cub is alighanem olyan lesz, mint a Mazda MX5. Tetszik, csak túl pici....
-
npera
újonc
válasz eattila #66413 üzenetére
Gyorsan menni nem cél, de erősen döntve kanyarodni igen. Szóval dönthető gép kell.
És erdei csapásokon (erdészeti utak) haladni technikásan, néha megállni minikempingelni is cél. Tehát amerikaiasan mondva valami dual sport kell.
Valami ilyesmi. Lehetőleg 160 kg alatti száraz tömeg, 50 lóerő bőven elég, de még 30 is elég. Viszont legyen jó futómű.
-
npera
újonc
Én nem teljesen értem, hogy ez mire jó. Lagol a kapcsoló? És ez a feature?
Nálunk a korona miatt jegelve van a villanyhálózat felujítása, mert a szerelő nem mer idejönni. De majd talán őssze folytatjuk. A nappaliba olyan dimmer került, amire lehet kékfogon át kapcsolódni és különféle módokon vezérelni a fényt. Kipróbáltam. Egy instabil fos az app, 3 próbálkozás után ment a levesbe.
Komolyabb irodaházaknál megértem az intelligens vezérlés szükségességét, nem is vitatom. Poén, amikor a közeli tudományos parkban az épületek a szél-, hőmérséklet- és fényviszonyok alapján automatikusan állítják az árnyékoló drapériákat és redőnyöket. De itthon oda tudok menni az ablakhoz és ki tudom nyitni az árnyékos oldalon az ablakot résre, hogy szellőzzőn. Meg le tudom ereszteni az árnyékolót az ablak elé, hogy ne tűzzön oda a Nap.
Otthon én inkább a meghibásodás lehetőségét látom ezekben a cuccokban, meg az állandó karbantartást. Mert olyan ritkán van, hogy semmit nem kell vele csinálni.
És azt is teljesen megértem, hogy Vodike hobbiból csinálja, mert ez szórakoztatja. Én meg quadokat forrasztok, szóval mindenkinek megvan a hobbija...
-
npera
újonc
Nova, good news!
Kabab csomagja újra megmozdult. Még mindig Los Angeles, szóval szerintem ez karácsonyra ér ide majd csak.....
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #66444 üzenetére
Azt még nem próbáltam. A lábhossz nem akadály a következőkön:
KTM 690 Enduro R
KTM 790 Adventure R
KTM 1290 Super Adventure RViszont az összes ilyen nagy és nehéz dög pont fordítva megy azzal, amit szeretnék. Könnyű gép, keskeny és manőverezhető. Nem akarok vinni két ruhásszekrényt és felfújt pilátész labdát...
Igazából egy KTM EXC 500 lenne az ideális, de az kábé üzemórás üzemeltetésű. Civil használatban kábé duplázni lehet a periódusokat (erdei barangolás és nem kőkemény versenyzés), de még akkor is húzós az olajcsere. Viszont 106 kg a száraz tömege.
A T700 nagyon bejön, egyedül a tömege sok, kábé 30 kg-al alatta van a 690 Enduro R. Viszont annak a gázkarja kábé ON/OFF, míg a T700 ténylegesen adagolható gázzal érkezik a gyárból és nem csak letépi a fejedet, hanem lehet vele finoman is haladni.
Ráadásul a T700 fehérben a 4-es projektoros lámpával nagyon-nagyon-nagyon bejön. És arra is lehet kapni mindent utólag...
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #66445 üzenetére
Az is ilyen üzemórás rettenet, mint az EXC500 és a Honda CRF450L, nem? Mondjuk az is bejön kegyetlenül. Ott annyit csinált a Honda, hogy nem 15 óránként kell olajat cserélni, hanem 1500 km-ként...
Viszont a Honda dögnehéz, ugyanannyit nyom, mint az Enduro R 690, viszont 28 lóerőre fojtották le Európában az USA 45-ről. És a 690 ára is ugyanannyi, csak 3x olyan erős.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #66451 üzenetére
Tuti? Én 600 mérföldes olajcsere periódusról olvastam, amit persze nem tépve a gépet ki lehet tolni 1500-ra. De ezeknek pont nem igazán használ a kitartott fordulatszámú utazás egyenletes tempóval. Ezekkel variálni kell a fordulatot is, mert ha csak egyenletesen mész vele országúton mondjuk, akkor is hazavágod.
Volt kollégám is ment DRZ-vel Budapestről Mongóliába, mondjuk a szervizelési részét pont elfelejtettem.
Tényleges terepen mondjuk ezek verhetetlenek. Ha bírja a feneked a pad puhaságú ülést és tudsz értelmesen pakolni rá, akkor ezek igazi célszerszámok.
Néztem már sok videót, amikor felpakolt nagy túraendurókkal szopnak emberek a sárban és homokban, aztán csak elássa magát a gép és ha feldől, akkor minimum 2 emberes móka felállítani.
-
npera
újonc
Amikor nem elég gyors a Honda CBR és a Honda családi limuzin tolja...
A motoros szerencsére megúszta könnyebb sérülésekkel a balesetet, Honda CBR-jéről ez már nem annyira mondható el. Nem csoda, ki tudja pontosan mennyi ideig tolta maga előtt a motort a Honda Odyssey, mielőtt a sofőr úgy döntött, ideje leszedni. Mindenesetre elég bizarr látványt nyújt a szikrákat szóró duó.
A motort az út szélén a lökhárítóval karöltve tette le a sofőr, nem sokkal messzebb pedig saját autóját is hátra hagyta. Mi több, a 25 éves férfi később jelentette a rendőrségen, hogy ellopták autóját - így próbálta elterelni magáról a figyelmet. Ez a terv később azonban bedőlt, mert elismerte, hogy ő vezette az autót a baleset ideje alatt.
Egy piciny arcpálma kijár.....
-
npera
újonc
válasz WiZARD #66462 üzenetére
Mindenki máshogy gondolkodik. Mérlegelni kell, hogy megtartod-e a kocsit bőven 150k km után is. Akkor én cserélném kábé 150k km után, ha vállalja a Nissan vagy valami másik műhely.
Élettartam olaj számomra azt jelenti, hogy az adott gyártó tervezett minimum (!) élettartam követelményét tudja a megcélzott vevői profil terhelését figyelembe véve egy bizonyos környezeti terhelés mellett valamilyen megengedett (elég pici) hibaszázalékkal. Tehát csak mondok egy számot 250k km és 15 év. Vagy 350k km és 15 év. Ilyesmik.
-
npera
újonc
Egy cikk a svédek elk*rásáról.
Sweden Tries Out a New Status: Pariah State
Fearing the country’s lax approach to combating the coronavirus, Sweden’s Scandinavian neighbors have all closed their borders to Swedes.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #66471 üzenetére
Ja, a bizonytalanság megvan. Fogalmam sincs, hogy ki mikor kapja meg. Nincs karantén és már ott vannak.
Én nem utazom, hogy minimalizáljam a rizikót. Asszony banki ügyei miatt kellett menjen, egyébként ő sem ment volna magától
A nagymama mérlegelte a rizikót és inkább unokázni akart.
Én elmondtam itthon, amit gondoltam, aztán meg lettem hallgatva és utána lett ami lett.
-
npera
újonc
válasz Samott #66472 üzenetére
Ja, a svédek most nem alapfokon k*rták el. És már nagyon rájuk fért. Elképesztően arrogáns módon nyilatkoztatták ki a vélt fennsőbbségüket minden lehetséges fórumon bármilyen kérdésben.
A skandináv mini-unió a svéd kamikáze bevándorlási politika miatt is kezdett megreccsenni, a "svéd" bűnözők a környező országokban is robbantgatnak, meg csinálják a standard tevékenységüket, a "svéd" fiatalok ott is erőszakolnak, amikor látogatóban vannak. Ebből nem kérnek a szomszédok.
Ann Linde külügyminiszter interjúja a német Conflict Zone műsorban állítólag illusztris példája a gőgös butaságnak, ami a svéd politikát jellemzi. Még nem néztem meg, de fenn van a todo listán. Ha jól értem az interjú második felében teljesen kicsúszik a talaj az interjúalany lába alól és csak hablatyol.
Az interjú után a rasszistának bélyegzett Svéd Demokraták parlamenti eljárást indítottak a miniszterasszony ellen, mivel adásban hazudozott, valamint megsértette Svédország jóhírét az állításaival.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz FőDudu #66494 üzenetére
Én ha hot hatchre vágynék (nem vágyok), akkor igazából valami olyasmi érdekelne, aminek van karaktere. Hallgattam párszor legújabb Golf R hangját (nem az R Line optikai csomagos bohóckodásra gondolok, hanem a vérbő R-re).
Programoztak bele gázelvételre szintetikus "brrrr-p-p-p-p" hangot. Sportmódban váltásnál erős gázra is odapukkant szép szintetikusan. DSG-váltóval még tovább lehet fokozni a sterilitást.
Elhiszem, hogy úgy megy, mint a disznó, meg konzisztensen hozza a katalógus számait. Csak az élmény lesz igen steril. Pár gyorsulás után eléggé elvész a varázs. Persze kinek mi az élmény. Biztos erre is van igény.
Én inkább valami olyan hot hatchet szeretnék (nem kell igazából), ami analóg módon tökéletlen, de a menés azért meggyőző benne. Nulla elektronika, lehessen elrontani a váltást gyorsulás közben vagy ha elkezd kimenni a hátulja, akkor gépészkedjél vele. Mint egy régebbi Honda Civic Type-R. Vagy egy még régebbi Renault 5 Turbo. Vagy Renaul Clio V6. Esetleg első generációs Focus RS. Peugeot 205 Gti.
Azok élményautók. Ezek a mai szintetikus cuccok már módjával tudnak felizgatni.
És itt van egy komoly elmaradásban az autóipar. Erről beszélek a kollégákkal is. Ma már szoftveresen egy csomó olyan régi analóg hatást le lehetne modellezni, ami újra adnak karaktert a kocsiknak. Legyen visszadurrogás gázelvételre a belsőégésű gépeken. Random generált paraméterekkel egy bizonyos határon belül. Simán be lehetne kalibrálni és megvalósítani. Drágább lenne, de jobb is. Legyenek többet engedő menetdinamikai módok. Legyen erősebb blow-off sport módban. Legyen leszabályozba belefutó motor. Ilyesmik. Amik adnak karaktert.
Elektromos kocsiknál az inverter kábé röhögve le tudná vezérelni, hogy legyenek sport módban váltási pontokat szimuláló rántások (miközben a hangrendszerből jöhet egyenes fogú váltót imitáló vonyító üvöltés), aztán ha nem váltasz a kormány mögötti fülekkel (amivel normál módban a motorféket állítod), akkor belefut a motor a leszabályozásba és azt a rángatást is le lehetne programozni.
Sőt, ha lenne mondjuk "Insane Mode" a menetdinamikában, akkor simán felül lehetne bírálni a kipörgésgátlót és engedni korlátozott vagy akár korlátlan kerékkipörgést. Ha van több motorod, mint kettő, akkor ezt még meg tudod fejelni egy vagy két tengelyen valós torques vectoringgal, amivel további mókás menetdinamikai effekteket lehet leprogramozni. A Rivian Tank Mode csak a kezdet.
Ha hagynák a menetdinamikai és complete driveline calibration embereket dolgozni az én irányításom alatt, akkor rettentően szórakoztató skandináv modellek jönnének ki kábé 3-4 év múlva.
Olyan lehetőségek vannak egy BEV-ben amire kevesen gondolnak, pedig csak ki kell hajtani rendesen őket.
-
npera
újonc
Átlagos kress kompilésün. De a végén! A robogós a "műszerfalra" épített tojás- és paradicsomtartót. Amivel meg tudta dobálni a renitenskedő autóst. Nagyon jó!
-
npera
újonc
Jaj, izgalmas! Lehet, hogy elhagyja Los Angelest a csomag? Remélem azért még pár helyen megáll USA-n belül....
Your item departed a transfer airport in INTERNATIONAL, LOS ANGELES, UNITED STATES on June 23, 2020 at 10:37 am. The item is currently in transit to the destination.
-
npera
újonc
Ja, Top Gearben mondtak valami számot, hogy hány nap alatt hal meg annyi ember, mint Angliában egy év alatt.
Of these, road collisions accounted for 464,674 collisions which caused 148,707 traffic-related deaths in India. The three highest total number of fatalities were reported in Uttar Pradesh, Maharashtra and Tamil Nadu, and together they accounted for about 33% of total Indian traffic fatalities in 2015.
Statistics on reported road casualties in Great Britain for the year ending June 2018 show there were: 1,770 reported road deaths. 26,610 people killed or seriously injured.
148k vs 1,7k
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #66504 üzenetére
Ezt semmiféleképpen nem a belépő szintű vagy tömegmodellek esetében lehet eladni. Hanem a kifejezetten vezetési élményt fókuszba helyező prémium márkák felső polcra pozícionált modelleinél.
Olyasmikre gondolok, mint Audi RS-vonulata. BMW M-vonulata. Mercedes-Benz AMG-vonulata. Vagy Polestar modellek régen, amikor még a motorsport részleg volt és eleve sportos modelleket hergeltek tovább.
Ha a prémium irányból továbblépsz még magasabbra a luxus és szupersport irányba, akkor ott sem lehetetlen a dolog. Persze az implementációnak illeszkednie kell a márka adott termékvonalának a filozófiájába. Egy Lamborghini modellben mondjuk Thrust Mode lesz a neve. Egy Aston Martin esetében meg csak valami pályaorientált DBS vagy Volante modellben lesz csak elérhető. Egy Bentleybe meg csak valami R vagy GTR modellbe kerülhet csak bele.
Szóval az esély, hogy egy VW ID.3. ilyet fog csinálni kicsiny. Vagy következő generációs Leaf....
-
npera
újonc
válasz eattila #66510 üzenetére
Az alapmodelleken alig van haszon. Azokból nem lehet a fejlesztéseket finanszírozni. Rettentő sokat adnak el belőle, tehát sok kicsi sokra megy, de az a pénz amiből ténylegesen fejlesztenek és a céget tápláló bevétel van a prémium cuccokból jön, valamint az aftermarket szolgáltatásokból.
A VW sem az 1,4-es tekerős ablakos Golfból tartja el magát, hanem a felülre pozícionált modellekből és márkákból.
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Autóhifi
- Elektromos autók - motorok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs