Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Akkor a miénk jobb. Abba eddig még nem bírtam 45 liternél többet tankolni, akkor már égett a kulduslámpa. És asszem 570 körül ír ki alapból, amikor teli a tank.
Lehet egyébként, hogy nyugodt vezetési stílussal adaptálja magát a számítógép és elkezd értelmes hatótávot kiírni. 70-literes tankkal kábé 800 km-t kellene menjen vidéken. Városban pedig 300-at...
-
npera
újonc
Nova, összeraktam és volt maiden.
Eléggé szopatós volt a build:
- a kis fém ívek közé éppen befér a Ratel lencséje. Ha teszek alátéteket a keresztcső közé. Nem túl szép, de most befér.
- az F7 stack csavarjai túl hosszúak, így nem ment rá a felső karbon lap. Becsavartam egy-egy M2-es anyát a csavar fejéhez, most befér éppen
- a 3D-printelt darab hátul az antennák csöveihez stimmel, de a VTX antenna sehogy sem fért el. Ki kellett olvasszak a közepéből.
- nem volt már itthon buzzer, majd később berakom.
- nem volt itthon 4-pólusos micro JST, így a LED sem ment bele hátul. Mondjuk az nem is igazán érdekel. A buzzer fontosabb.
- a kamera beállításaival nem vagyok teljesen kibékülve még, ezért a hozzá tartozó kis kontroller kábelét kivettem a quad tetejére. Ott nem ér bele a propellerekbe, de lehet állítani igény esetén.Repül a kis disznó, egy storage töltőtt pakkal kipróbáltam. Elég durva kraft van benne a 3S 550 mAh akksival, érzéssel kell nyektetni a gázt.
A hétvégén megpróbálok kimenni vele a rétre, aztán nyomatni picit.
-
npera
újonc
Boba, ezt skubizzad. A srácnak komoly dumája van. A Honda krosszmotor a 23"-os első kerékkel még az ATV-ken is át tud gurulni kényelmesen....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz eattila #66914 üzenetére
Ezen a nyomorulton a japánok úgy érezték, hogy valami modern megoldás kell és berittyentettek egy kis digitális kijelzőt egy íves ficekbe. Rendes műszerfal ugye nincs, hanem középen vannak az órák. A benzinszintet 10 kis pöcök jelzi. Ha lemegye 1-re, akkor át szoktam raktani a "számítógépet" maradék távra, ami száraz tankig számol. A kolduslámpa kábé 30 km körül gyullad ki, ami egy vicces feature, ha Német(h)országban pályázol és a következő kút 60 km-re van.
Tipikusan 40-50 km maradéknál megyek tankolni.
Ebben a tank szerintem kábé 45-literes, de kábé, mert már tudtam bele kábé 45 litert tankolni és még volt hátra kábé 40 km. Első kattanásig töltöm, nem rakom csurig sosem.
Igazából a fogyasztás elenyésző, az értékvesztés a sok, meg a biztosítás és a karbantartás.
-
npera
újonc
Ez szívó 2-literes? Akkor szerintem érdemes elforgatni legalább 5000/min fordulatig, máskülönben nem égeted ki a kipufogót rendesen.
Ha meleg a motor, akkor nézd meg lécci mennyivel megy kettesben 6000/min fordulaton. A miénk pont 90-el megy akkor. Városban értelmetlen kettesen túl váltani emiatt...
-
npera
újonc
Triál géppel szelnek át Anglián keresztbe télen. 3:20 körül a "selfi pole" egészen biometrikus.
-
npera
újonc
Ha meleg a motor és a váltó és minden fel van futtatva, akkor simán lehetséges. Nem muszáj padlógázon nyomatni 6000-ig, szépen felhúzod és gyengéden eléred a 6000-et, aztán lejegyzed a sebességet és utána beírod ide.
Hmmmm? Hmmmmm?
Igazából sofőrként kötelességed ismerni, hogy miként viselkedik a gépkocsi határhelyzetben, tehát kell tudjad hol szabályoz le. Ez ebben is segít. ha lejegyezted, hogy mennyi a sebesség 6000-nél, akkor utána el tudod nyomni leszabályozásig, aztán akkor már azt is tudod.
Egy dolog: ne egyesben nyomd el ledadogásig, az elég kemény a hajtásláncnak. Kettes jobb, de igazából ha hármasban vagy négyesben szabályoz le akkor az már kíméletes. Mondjuk akkor vélhetően autópályán kell kipróbálnod. Német(h)országban.
-
npera
újonc
CREE T6 kulcsszóra keress. Nekem egy ősrégi van, még Leslie ajánlotta. Az enyémben 3 LED van és szétvilágít mindent IS. Amikor én vettem, akkor mondtak rá 900 lument, azóta erősen inflálódott a kínai lumen, most már 5000-nél járnak. Lassan annyi lesz a lumen, mint FőDudu fürdőszobájában (bocs, nem bírtam kihagyni).
A csatlakozó mindegyiken ugyanaz, a MagicShine lámpák barrel connector (fogalmam sincsen hogyan mondják magyarul) csatiját másolták le.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #66942 üzenetére
Asszony legutóbb a MOM Parkban vett fürdőruhákat, ott van kifejezetten fürdőruhás bolt. Calzedónia talán.
Igazából tök egyszerű. Mivel férfidominált társadalomban élünk és te elég macho vagy ha jól értem, ezért kiválasztasz valami bikinit, ami neked tetszik, aztán asszony választhat méretet és kész. A fazon és a szín a te dolgod, a méret az övé. Maximum 15 perc, aztán lehet menni úszni a MOM Park mellett a medencébe.
Aztán pedig romantikus vacsora a japán étteremben. Van kegyetlen jó limonádéjuk, tele van gyümölccsel. A csokis desszert viszont olyan tömény, hogy alig bírtam megenni.
-
npera
újonc
Néztem a képet, amit küldtél. Férfias expó már az is. Csak estére már kezdtem lemenni standbyba és nem tudtam érdemben válaszolni.
Ma izgalmas lesz. Jön a dízel magasnyomású expert excsoporttárs, aki ténylegesen tud grillezni. És akkor sütünk börgert. Betáraztam mindent (remélem) ami fontos lehet. Van "kis" sör is. Lehet, hogy túltoltam, de akkor majd tudok vitalizálni később is. Készültem a Phülöp számára vélhetően ismerős finn nemzeti italból is, ami előre bekevert gines üdítő. Sajnos megfogyatkoztak, mert tegnap villámgyorsan felszívtam négyet. Ilyen ez a popszakma...
Még készültem másnap reggelire is, mert szerintem erősen holnap reggel fogjuk befejezni a tevékenységet. Van gyümölcslé, joghurt és különféle fagyasztott smoothie alapanyagok, hogy az arcpárnácskáink rózsaszínben pompázzanak és radiáns legyen a mosolyunk. Igazából van sok tojás, szalonna és paradicsomos bab is, a smoothie csak kozmetikai kellék
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #66962 üzenetére
A csávónak vannak jó videói. Az is vicces, amikor bemutatja mennyire kell felpakolni a KTM EXC450-et hogy "adventure" legyen belőle. Nem nagyon.
Kicsit pellengérre állítja közvetve azokat akik így utaznak...
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #66985 üzenetére
Svédországban szépen mozognak a számok.
A napi halálozások száma volt 120 körüli is, most lement az utolsó pár hétben 40 alá a népegészségügyi statisztika szerint.
Egy másik oldal (C19.se) szerint viszont csak Nyugat-Svédországban tegnapi napon 29-en haltak meg. Egész országra vetítve 46-an. A mai számok még nincsenek értelemszerűen benn.
Az a durva, hogy az idősek otthonában gyakorlatilag nem kezelik az időseket, még oxigént sem kapnak. Szépen hagyják őket megfulladni az ágyukban és ennyi. Gyakorlatilag ennyi a nagy nemzeti stratégia. A hegesztő miniszterelnöknek van gerince (?) bemondani, hogy sikeres a stratégia. A még menthetőnek becsült közepes életkorúak mehetnek intenzív osztályra, őket kezelik is.
Az intenzív osztályon kezeltek száma is eléggé megoszlik. A népegészségügyi statisztika szerint sosem ment a számuk 50 fölé naponta. De ugye ebben benne van az, hogy az időseket hagyják megdögleni simán. Ha két hétig fuldoklik, akkor addig. De kezelést nem kap.
Elvileg 170-en vannak intenzíven, amit nehezen hiszek el. Túl kevés egy egész országra vetítve. Mondjuk ha tényleg csak kivételes esetben hagynak intenzívre kerülni valakit, akkor mondjuk hihető.
GP.se újságban volt cikk egy középkorú fószerről, aki valami 43 napig volt intenzíven. Ilyenkor ugye kómában tartanak, be vannak dugva csövek mindenhova, ami egy bizonyos idő után traumatikus sérüléseket okoz. Gyakorlatilag nagy az esély rá, hogy egy ilyen kezelés után maradandó sérüléseket szenvedsz pusztán a kezelés mibenléte végett. És akkor még nem beszéltünk az izomsorvadásról, a lehetséges fertőzésekről, a rehabilitáció során fellépő komplikációkról. A jóember a kezelés után egy roncs lett, hetekig tart mire el tud kezdni "járni" rullátorral. A tüdőt is hazavágja az egész, egy ilyen után a fennmaradó kapacitás eléggé lecsökken.
Szóval elég durva egy betegség ez, szerencsésnek mondhatja magát az aki simán kihordja lábon.
-
npera
újonc
Pontosan erre gondoltam. Szerintem az arany középút a 7-decis lenne. Abból akkor elég 3-at meginni a hűsülés érdekében.
Itt már most 27 fok van árnyékban, nemsokára lesz 30.
Most kevertem egy megelőző smoothiet magamnak. Vérnarancs, kis joghurt, abba pedig egy előre lecsomagolt smoothie csomag. Volt benne mangó, ananász, sok spenót, szőlő és talán kis kajszi.
Jó savanykás, kellemesen üdít.
A kolléga hajnal 2-kor kérdezte meg, hogy mikorra jöjjön. Reggel 9-kor válaszoltam neki, hogy mondjuk délre. Szerintem nem ér ide délre, most van 12:48Ahogy nézem ebből inkább vacsora lesz, mint ebéd, de akkor a smoothieval kontemplálódok addig.
Kíváncsi vagyok lesz-e ma zivatar. Tegnap volt rendes égzengés, aztán kis zuhé. De csak 5 perc, ami arra jó, hogy utána atom durván bedurranjon a páratartalom. Mondjuk kis pollent lefogott, amit meghálálok. Egyébként most annyira durva a pollen, hogy a karomon csuklónál és alkarom nagy foltokban vannak vörös kiütések, a szememből folyik a könny, az orrom folyik és durván tüsszögök. Ez így koronás időkben okoz kis dühös nézést az emberek körében, de meg kellene érteni, hogy pollen miatt csinálom. Mondjuk még nem kötöttek belém, ami pozitív.
-
npera
újonc
Az a folyamatos csipogás az intenzíven valami őrjítő lehet. Minden tiszteletem azoké a nővéreké, meg orvosoké akik ezt csinálják egész nap és éjjel, hogy legyen valami. Én sosem bírnám csinálni, és nem csak azért meg segghülye vagyok hozzá.
Tanárok, óvodai személyzet is olyan pozíciók amit nem tudnék sehogy.
Az a meló amit most csinálok egy igazi lazulós terápia. Minimális mennyiségű emberi nyüglődés, nagyon ritkán csipog valami. És bár elég sokan meg tudnak murdalni, ha valamit elrontok, de azért elég sok felügyelő fék és ellensúly is van, hogy ne jusson ki csak úgy élesbe produkcióba valami amit esetlegesen elkurvintanék.
-
npera
újonc
Azt nehezen hiszem el, hogy csak ketten csinálták és így vették fel ilyen minőségben. Szerintem minimum egy operatőr és drónos illető volt velük.
Elég sokat "túráznak" hátsó keréken és nem finoman húzzák a gázt az emelkedőkön sem. A 15-órás olajcsere intervallum mókás lehet ilyen körülmények között.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Feltöltöttem egy akksit (3S 550 mAh) és kirepültem kábé 3,5V per cella kapocsfeszültségre a szobában. Az FC szerint kijött belőle 567 mAh, aztán most töltöm fel újra, hogy az ISDT Q8 mit mond.
Az RSSI nincs jól beállítva, azt már most látom. Rossz csatorna.
A core 44 fokról indult kábé bedugás után és felment 61 fokra. De ott stabilizálódott hover közben. 8 / 8 kHz és DSHOT600.
7 perc 05-nél jött a low battery, aztán 7:20 körül leraktam finoman a szőnyegre.
Most nem csesztem el az akksi betát hosszát és gyönyörűen meg lehet kötni a váz alatt az akksi mellett. Pörrrfekt.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67026 üzenetére
Néztem Tesla Björn videóját talán Hyundai hasonló appjáról. Ott sokat fejlesztettek, de még az új is kábé Win95 volt a Win10 mellet, ha a Tesla appjával vetem össze.
Nagyon durván lemaradtak az OEM-ek ezekben a mobilos szolgáltatásokban. Amikor olvastam, hogy a VW létesített egy külön szoftveres részleget, akkor majdnem besírtam...
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #67051 üzenetére
Queerstrasche?
Most úgy nézem, hogy nagyon feszítik a rugót egy irányba, de ezek olyan dolgok amik egy idő után vissza akarnak rugózni. Örökké nem lehet egy extremitás irányába haladni, mert a társadalom egy idő után elunja a dolgot.
Most nagyon jó móka, hogy az adófizető polgárokat próbálja vegzálni egy hangos de annál kártékonyabb kisebbség, aztán ennek a farvizén pár különösen gerinctelen politikus vagy wannabe politikus próbál szörfölni.
A reakciók is sofélék. Van aki szépen ökölbe szorított kézzel a zsebében megy, de nem szól semmit. Viszont legközelebb átszavaz oda, akik még nem köpték pofán miután elmulatták az adóját. Van aki konkrétan pofánvág valakiket az utcán. És vannak ennél konkrétabb emberek is.
Ha jól értem a kisfalu főterén legutóbb a tömegverekedés fekete és közel-keleti fiatalok és helyi redneck svédek között történt. Volt elég sok rendőr, meg helikopter és hasonlók. És pár arc beverődött eléggé erősen. Aztán a helyi falusi facebook csoportban (mi történt a faluban csoport) pár redneck bemondta a tipikusan 90%-ban aggódo nyuggerekből álló csoportnak, hogy nem kell aggódni, meg firtatni semmit. El lett rendezve mindenki, akit el kellett rendezni, pofa súlyba, téma zárható. A csoport adminja egy csóka aki bár hivatalosan nem tagja a fegyveres erőknek, de igen szoros kapcsolatot ápol a különféle kommandós egységekkel, a sima rendőrséggel, a tűzszerészekkel és a terrorelhárítókkal is. Titkos anyagokat nem oszt meg, de ami publikus azt kábé mindenkinél előbb tudja. Az sem firtatta a dolgot, így arra tudok gondolni, hogy a rendőrök igazából sejtették hogy melyik problémát csoportot vertek orrba és a karma számára írták, majd nem nyomoztak különösebben erősen tovább.
Vicces dolgok ezek....
-
npera
újonc
Én tegnap grilleztem a kollégával. A csóka kicsit szétszórtam jött. Úgy volt, hogy kábé ebédre jön. Majdnem 1-kor indult, szóval kései ebéd lett belőle. Ő vette volna a darált húst a hambihoz, minden mást én vettem.
Félúton felhívott, hogy egyrészt elment a busszal rossz irányba elég sokat, másrészt otthonhagyta a pénztárcát és a szemüvegét. Szóval nem túl jól látva botorkál a városban. Akkor elmentem húsért én, aztán kábé fél négykor megérkezett.
Akkor rittyentettünk kis salátát, sajtos-fokhagymás gratenget. Meg börgert. A csóka mutatott egy új fogást, amit még nem próbáltam. Jénai üvegtálba bele a kukoricákat, alá egy kis vaj. Akkor a vajban fő és pirul. Kegyetlen jó.
A burgert meg úgy csinálta, hogy kiterítette a húst egy deszkára, megszórta borssal és sóval, majd összehajtotta egy hengerbe és vágott belőle pogácsákat. Igen jó lett.
Volt mindenféle szósz, zöldségek, szalonna, cheddar, meg balkáni csalamádé és coleslaw. Nem maradt sok hely a fagylaltnak....
Aztán ittunk sört is rendesen. A jóember bealudt a székben ebéd után, volt vagy 30 fok árnyékban. Aztán viharos zivatar, majd atom dunszt.
Estére nyomattunk szőlőt, meg még sört rendesen. Aztán beszélgettünk 3-ig. Utána 9-ig aludtam.
És semmiféle másnap nincsen, mert szépen nyugodtan fogyasztottunk, csak semmi dorbézolás
-
npera
újonc
Most először próbáltam ki, hogy két töltő fut egyszerre. Az ősrégi iCharger 106B+ és az új ISDT Q8.
A szintén ősrégi tápegység tud 20A-t, ami röhejesen sok a kis quad akksinak. 0,6A-el töltö az 550 mAh-s pakkokat, szóval a tápegység nem ízzad bele a terhelésbe.
Álomszép installáció...
-
npera
újonc
A konyhában pedig a "finn" Liitokala töltő tölti a "svéd" LADDA akksikat.
-
npera
újonc
Ez jó. Opel Grandland X gépkocsit "lemérték" Totalcar videóban.
Kapott teljes elektromos töltést a PHEV akksi, meg tele benzint a tank. És megpróbáltak Kecskemétig lemenni úgy, hogy a ciklusban megadott 1,6 literes fogyasztást hozza.
Spoiler alert, nem a ciklus szerint vezettek persze. Papp Tibi 130-al tolta neki ömlő esőben az autópályán és bár elmondása szerintem nem nyomta neki, mint süket a csengőt, de a városi kigyorsítások dinamikusabbak voltak a kelleténél szerintem.
A végső fogyasztás nem lett 1,6 liter. Sőt még kettőnél is több. Meg háromnál is.
Kiment belőle 4,1 liter benzin, meg 13,2 kWh akksi kapacitás ha nem csaltak a műszerek. -
npera
újonc
válasz FőDudu #67108 üzenetére
Ja-ja, svéd kezek rakják össze természetesen svéd gyárban és svédül beszélnek közben jól...
A sori munkások szünetben:
Azzal lehetne sokkolni a Teslát. Mindenféle komplikált lithiumos cucc helyett sima NiMH AA-cellák. Jó sok.
Akkor már legjobb a Flybo Total Electric akksitálcáját sourcolni, az bizonyított technika
-
npera
újonc
válasz FőDudu #67117 üzenetére
Nekem a rekord 6,75 liter volt amikor Németországban úgy számoltam, hogy lesz sok dugó, de nem lett. És a komphoz késő éjjel kellett csak odaérni, így elég sokáig mentem legkülső sávban 90-100 között tempomattal. Nem egész tankot, kábé 200 km-t talán. Ha egész tankot úgy futottam volna, akkor lehet meglett volna a 6-hoz közeli fogyi is.
Ez egy magas építésű gép, de kis kerekei vannak (nem SUV) és a padló is alacsonyan van.
Ez a generáció belőle:
-
npera
újonc
válasz hobizoli #67120 üzenetére
WLTP szerint 1,3 liter, míg NEDC szerint 1,6 liter a homologizált fogyasztás ciklusra vetítve. És ott a ciklusz szerint tesztelt, kihajtot az elektromos kapacitást, aztán megy a belsőégésű.
Közúton forgalomban random időjárásban sosem fogják a ciklust hozni, azon nem is lepődtem meg.
De abban reménykedtem, hogy a sok csoda surlódáscsökkentő technika és a mai világban erőteljesebb CAE-kapacitás révén a modern gépkocsik tisztán belsőégésű fogyasztása alacsonyabb.
Persze az egyre szigorúbb kibocsájtási normák pont növelik a fogyasztást. Ha a mai technikával lehetne EU0-ás kocsit tervezni, akkor az parádésan keveset fogyasztana. Csak forgalomba nem lehetne helyezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs