Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #68028 üzenetére
Ja, végső soron meggyulladhatna egy lámpa, hogy most már ajánlott indítani. És a gépkönyvben le lenne írva, hogy kábé mennyi időt kell menni legalább országúti sebességgel és nem leállítani közben. Akkor az a műszaki érdeklődésű vagy a gépet üzemeltető és nem csak hanyagságból romboló autótulajdonosok legalább tehetnének valamit érte.
A baj vélhetően az, hogy az átlag tulaj leszarná és csak idegesítené az is. Így aztán ne lesz benne.
Pedig a vízhőfokmérő is jó lenne ha lenne és mutatná a tényleges hőfokot. Meg töltésmérő. Meg olajhőfok. Meg nyomás. A mai megcélzott sofőrnek ez mind-mind túl sok és zavaró....
-
npera
újonc
Ez jó.
Hagyományos újságokban volt egy rövid hír, hogy baleset történt Alingsås városkában Göteborgtól keletre. Két embert elütött egy autó. Kábé ennyi volt a hír.
Aztán egy féjk news oldalon már azt is megírták, hogy két csoport már itt született bevándorló között volt tömegverekedés, ami egy idő után átment carmageddon autós hentelésbe. Egymásnak is ütköztek kocsival és utána egymást is megpróbálták elgázolni. Sikerült is, mind a két csoport el tudott ütni egy-egy "ellenfelet".
Majmok bolygója ez, komolyan.....
-
npera
újonc
Salty Cracker érintette a két elgázolt BLM-aktivista ügyét. Próbálta komolyra venni a figurát, de nem igazán sikerült....
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #68095 üzenetére
Jobbulást a lurkónak!
Nálunk szerencsére nem volt incidens, amíg anyósoméknál voltak. De el tudom képzelni milyen amikor x km távolságból hallgatod a telefonban, hogy mi történt a gyerekkel.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #68094 üzenetére
Sárga jobban látszik a forgalomban, szerintem az biztonságosabb.
-
npera
újonc
válasz Beba Snake #68101 üzenetére
Erre emlékszem, most már teljes a kép!
Ezt olvasni is kegyetlen vicces, de élőben én tutira besírtam volna a nevetéstől.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68103 üzenetére
Ezek mellett egy kei-car is Audi Q9 (igen, jön lassan a Q8 nagyobbik testvére, éljen!)
Igazából lenne ennek varázsa. Amikor becsapódás esetén a mozgási energiádat nem túl hosszú számsor meg tudja adni Joule mértékegységgel és nem kell kJ vagy MJ hozzá.
Meg amikor a 40 km/h sebességgel vett kanyar már egy sofőri kihívás és dől az adrenalin közben.
Mert most már az alap gumiabroncs is ritkán keskenyebb a 205-nél, de inkább 225 felé halad a téma. Betapad, mint Démon Hill. Bezzeg egy jó virsli gumi, az aztán csikorog és csúszik. És kevesebb, mint fél tonnával az még mókás is. És leginkább korlátozza a sebességet.
-
npera
újonc
Ez ilyen agilis munkaprocessz? Kell írni egy jó definition of done-t, aztán addig hívatkozni az impedimentre, amíg nincs meg a feltétele. És lehet írni egy előzmény sztorit is, ahol az előzményre vársz passzív agresszívan. Aztán On Hold sárgával.
Hmmmmm.... ezek a csoda dolgok.
(én kábé hasonlót csinálok pont most. Kellene infó, de nem adják meg. És ha én okoskodom ki, akkor nem jó lesz a test case. És a resource szituáció miatt bár kábé fél éve kellett volna készen legyen, de még most sincsen. Ej de jó lesz ez...)
-
npera
újonc
válasz WiZARD #68113 üzenetére
Én ezt utánfutón vinném vagy furgonnal. Akkor pedig már palettán és akkor békával vagy targoncával.
Sajnos a családi kocsin nincs vonóhorog, így ilyenkor én benzinkúton bérelek furgont. Van kis Kangootól hosszú tengelytávú magas dobozos csodákon át egészen a platós emelőhátlapos kisteherig minden.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #68123 üzenetére
Ezt tényleg gondoljátok meg, mert ha benne van a kocsiban, akkor azt nagyon durva lesz kivenni akár a kocsi vagy saját magatok lesérülése nélkül. Még ha "csak" 45 kg is jut egy főre a szögek amiben a végtagok és a derekad hajlik elég húzósak tudnak lenni kipakoláskor.
Én utánfutóznék vagy furgonoznék. Akkor 100x jobban oda lehet férni hozzá. Gondolj bele, hogy a csomagtérben mélyen bent levő cuccot kell kiemelni úgy, hogy félig megcsavar derékkal és háttal nyúlsz be egy ajtónyíláson át. Aztán amikor kiimádkoztad annyira, hogy már hátulról a csomagtér felöl eléred és tudod erőből emelni még akkor is behajolva küzdesz egy nyíláson benyúlva.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #68126 üzenetére
Itt a kantáros nadrágos úriember a krosszmotort teszi fel a platóra.
-
npera
újonc
válasz Beba Snake #68142 üzenetére
Egy már nem létező amcsi buszgyár mátyásföldi üzemének fejlesztő irodájában a padló alatt futottak a kábelek. Sok-sok. És nem csak netes kis tyúkbelek, hanem a szerverszobába futó erősebb drautok is.
Az egyik takarító a felmosást úgy kezdte, hogy felrúgta a vödröt, aztán majd fel tervezte moppolni. De a szegmensekből álló padló alá befolyó víz megtalálta az egyik nem ilyen igénybevételre tervezett csatlakozót, volt némi ív, meg fény- és hangjelenség, aztán a storage és a BAAN adatbázis is leállt durván. A tüzet eloltotta a felmosóvíz, az IQ-fighter takkernek (talán éppen voice takker is?) szerencséje volt és nem rajta keresztül folyt az áram.
Máskor már nem ő takarított...
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68133 üzenetére
Itt egy tutorial a következőkről:
- babakocsi utánfutó helyezése
- gyengéd sebességváltás
- sarokba parkolás SUV melléA lányom néha kéri, hogy nézzük meg a videót, mert mennyire kis aranyos a videón. Személyi kultusz már kiakalult
-
npera
újonc
válasz WiZARD #68146 üzenetére
Az a baj ezekkel a kábelekkel, hogy a kutyaszaros kövezeten lógnak a gyakorlatban, bár a marketinges anyagokon pont elég hosszú ahhoz, hogy vagy ne érjen le vagy a laboratóriumi tisztaságú renderelt kövezeten fordul elegánsan egy hurkot.
Aztán akkor ezt nyalábolja fel az ember szép zsakettkabátban, majd helyezze a csomagtartóba.
Szóval megértem, hogy páran nyomatják az indukciós töltést, bár ők sem értik miféle veszteségek vannak ott.....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #68174 üzenetére
Szerintem ha elég sokáig keres az ember, akkor vannak ilyen redneck fail videók, amikor személyautóból akar traktoron levő valami villás emelővel kivenni valami nehezet valaki. Mert nem minden gépvezető olyan ügyes, hogy megcsinálja a bottle cap challenget a egy nagyobb VCE csuklós rakodóval....
-
npera
újonc
Ruszki kompiláció. Rögtön az első klippben ahogy körbefordul a létrás tűzoltóautó létrája az a gyalogosok számára elég izgalmas lehetett.....
-
npera
újonc
Nova, good news!
Most sikerült egy kis mini izolációt teremtenem miután a gyerekeket lereggeliztettem és mesét néznek. The land before time. Még klasszikus rajzolt rajzfilm jó magyar szinkronnal.
Végigolvastam a jegyzeteimet a Nova füles.docx fájlból.
Van akcióterv.
1. URBANFUN YBF-ISS014
2. Linsoul HC-08 kábel. Lehet egyből ezzel veszem és akkor nem kell a törékeny csatlakozót nyektetni.
3. BTR5
4. Legacy 3A 3-as és 4-es pont vélhetően már erősen tél lesz, de nem is baj, mert akkorra nagyon remélem asszony elkezd dolgozni és pénzt keresni és onnantól lesz értelmezhető hobbi keret próbálgatni dolgokat.
Tegnap volt az "új" irodában (kábé 2x annyi embert bezsúfolni egy open space hodályba, mint ami korábban lehetséges volt) egy munkavédelmi körbejárás a menedzsment és a facilityvel közösen. A megoldás (!) a zajproblémára az lesz, hogy a kijelzőket a team anchor pointokból elmozdítják a hodály egyik sarkába, ahol van egy lelátó és egy demókra gondolt sarok. Kábé 100 méter a mi anchor pointunktól.
Mostantól nem lehet daily standupot tartani a team anchor pointban, meeting szoba nincs, mert mind foglalt. Szóval lehet menni a sarokba.A vicc az, hogy ez a zajból semmit nem fog megoldani, mert nem az a 15 perc okozza az őrületet az irodában ami miatt már most 20-30%-os foglaltság esetén is panaszkodnak az emberek.
Szóval kell majd valami "zajcsökkentő" füles, így akkor egy ilyen IEM-el próbálkozok.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68251 üzenetére
Asszony akart gyakorolni pár hete és rettentően ragaszkodott hozzá, hogy ő majd elvezet egy parkolóig. Több év kihagyás után hirtelen elkezdte verni a tamtamot, hogy ő el akarja tudni vinni a gyerekeket úszni vagy edzésre, ha én nem tudom. Jó.
Félúton megálltunk és cseréltünk, mert kezdett kifejezetten kaotikus és veszélyes lenni a dolog. 4-5k RPM körül kezdte a kuplungot csúsztatni vagy csak rákúrni. A váltó karjáról majdnem letépte a gombot, erőből megfeszülő karral "váltott". A kuplungnak még másnap is szaga volt.
Azóta csak úgy gyakorlunk, hogy én viszem a kocsit egy parkolóig és nagyon alapvető menőverek csak. Több hónap gyakorlás kellene, hogy kimehessen a forgalomba, most gyakorlatilag egy kamikáze.
Érzéke elvileg lenne, csak erőből akar mindent megoldani és nincs türelme semmire. A műszaki hátteret teljesen leszarja, nem érdekli mi megy tönkre. Nem jó kombó egy gépkocsi esetén.
-
-
npera
újonc
Jó kihívás. Egy kapcsolat lakmuszpapírja, hogy asszony megmarad-e veled a kocsiban, ha családtagként próbálod oktatni. Nálunk egy alapfeltétel, hogy:
- csak kipihenten
- lenyugodva
- nem éhesen
- nem kérdőjelezi meg, ha mondok valamit, hanem azonnal csinálja
- nem replikál, nem okoskodikHa valami helyzet van és elkezd replikálni meg okoskodni, akkor abból baleset is lehet. Én tudom, hogy mit kell csinálni és többnyire előre tudom felkészíteni a helyzet kezelésére. Ilyenkor ő egyszerűen aktuátor, nem kérdőjelez meg semmit, nem késlekedik, hanem végrehajt. Utána mindig el is magyarázom mi miért történt, hogyan lehet a helyezet megelőzni vagy kezelni ha nem sikerült megelőzni.
Szerintem elég jó oktatásban részesül, de egyszerre nem lehet sokat, mert a dolog igen intenzív és át kell gondolni és utána gyakorlatban kell látni és csinálni.
Szóval nem haladunk gyorsan
-
npera
újonc
Ja, elméletben
A valóság eddig félig-meddig vészhelyzetben a gáz padlóig nyomása volt. Na, az izgalmas. Toyotával még nem csinálta, de a Clióval igen. A hirtelen elénk kerülő nyúlon padlógázzal mentünk át, aztán sikerült lenyugtatni, megállni és utána jött a krízismenedzsment, hogy megöltük-e a nyuszit. Nem, mert lehajolt és középen volt a kerekektől távol.
Szóval jó ez az elmélet, hogy kuplung kinyomni, de amikor megijed, akkor valamit benyom tövig. Egy vagy több pedált.
Nem kitaláció, történelem...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68290 üzenetére
A legdurvább amiről olvastam Stockholmban egy buszsofőrnő volt. Volt valami incidens, amitől megijedt, majd padlógáz. Városi busz ugrik elég jól 40-ig, aztán a légellenállás és az áttétel miatt kábé eléri a platót a gyorsulás. De egy téren gyalogosok között elég sebesség az. Lement egy lépcsőn (!) bőgő motorral, kilapított egy babakocsit (gyerek éppen nem volt benne!) és egy fának ment végül neki ami megfogta.
A fékkel nem volt gond.
Ez szerintem nem attól függ, hogy ki a jobb sofőr, egyszerűen ösztön szinten így megy. Vannak autóversenyző nők, meg vadászpilóták is, azok köröket vernének rám bármilyen repülős vagy autós vagy motoros témában. Nekik gondolom nem az a beidegződés, hogy sikítani és padlógáz.
Láttam olyan videót, ahol valami trackday oktató egy talán 911 Porschében oktatott anyósülésről egy középkorú csókát. Volt valami fennforgás a pályán és a kocsi elkezdett sodródni és majdnem nekimentek az akadálynak. Az oktató az anyósülésről kiabált a sofőrrel, hogy fékezzen és kormányzott helyette. Végül amikor a füvön megálltak, akkor a sofőr elképesztő sokkban és zavarban mondta, hogy a fék helyett végig a kuplungot nyomta ki padlóig. Az oktató beszélni is alig tudott az idegtől, csak sétált egy kört a kocsi körül. Szóval nem is nemtől függ szerintem.
-
npera
újonc
Ez jó. Helyi rendelőt fel lehet ugyan hívni, de ha a komplikált menürendszer végére eljutsz, akkor bediktálhatod a személyi számodat, nevedet és telefonszámodat, aztán majd valamikor esetleg felhívnak....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68295 üzenetére
Végül is 1500N erővel nyomva az egy tisztességes vészfékezés. Vagy padlógáz. 50:50 esély a sikerre.
Bezzeg Mark Webber simán letörte a fékpedált a Forma-1 autóban, amikor fejjel lefelé repült. Ott lehetett az több is, mint vacak 1500N. Bár ő eszik rendes reggelit, ez lehet a titka. Meg kerékpározik....
-
npera
újonc
Nem mondom, hogy próbáld ki anyósülésről, mert inkább ne. De kettesben 30-ról egy 1.4-es szívó is vicces élmény padlógáznál. Pár másodperc alatt azért el lehet érni eredményeket akusztikus vezérléssel is, aztán gáz el, kigurulás, fékezés. Csak ezek hosszú másodperceknek tűnnek anyósülésről....
-
npera
újonc
válasz Samott #68298 üzenetére
Amíg ki nem jön valami nagyobb addig vélhetően a Model X P100D viszi a prímet ebben. Tömege van, ereje van, valamint elég sok impulzus (vagy becsapódás) szükséges, hogy ne tudjon már gyorsulni. Tapadása is van, szóval a Q9 E-tron előtt ez az ultimate weapon az országúti hadviselésben.
-
npera
újonc
válasz Samott #68301 üzenetére
Ó, ha be vannak kötve, akkor nem lesz gond. A sík tábla "géptető" elvileg nem jön be a szélvédőn, hogy levágja a torzót félmagasan. Egyben lesznek, csak a leszakadt belső szervek miatt picit folyik mindenféle váladék minden testnyíláson keresztül. Szóval takarítani kell és a temetés sem lesz nyitott koporsós.
De mindent a formatervért.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #68303 üzenetére
Nem néztél még ilyen kompilációkat? Nagyon sok ember vezet különféle kihívásokkal. Vagy nincs elég rutin, vagy pánik esetén lefagynak és marad az utolsó adott pedálállás vagy esetleg full knyomása random pedáloknak.
A forgalomban nyugodtan kiindulhatsz abból, hogy vész esetén a sofőrök kábé fele már csak egy utasként viselkedik és lesz, ami lesz. A legtöbb ember még fékezni sem tud erősen. Esetleg fékeznek egy közepesen erőset, aztán ha sikerült annyira erőset fékezni, hogy az ABS elkezd kattogni, akkor felengedik (!) a féket. Aztán fékezés és kitérés egyszerre még inkább ritka. Inkább akadály meredten bámulása, majd telibeverése az átlagos. Az, hogy sikít vagy ordít közben irreleváns....
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #68342 üzenetére
Úristen!
Májusban rendeltem csomagot USA-ból és USPS szerint most van Brüsszelben. Egy hónapig csak Los Angeles vonzáskörzetében fociztak a csomaggal.
Kíváncsi vagyok milyen vám és büntetőadó kerül rá majd. A kínai csomagokra van speciális büntetőadó, a vámon és ÁFÁ-n túl persze. De amcsi csomagot még nem rendeltem amióta elkezdték szankcionálni a külföldi csomagokat, így most kíváncsi vagyok. Lehet USA mentesül a büntető illeték alól, mert alapvetően a WISH csomagokat akarták visszavágni a svédek.
-
npera
újonc
Svájcban maximum 95 dB a motoroknak....
A svájci Szociáldemokrata Párt képviselője, Gabriela Suter (mondjuk pont ezzel a névvel a motorozás ellen? ) minden 95 dB-nél hangosabb motort kitiltana az országból. Szerinte követni kell Tirol példáját, mert a zajos motorok a nyári hétvégéken zavarják az Alpok nyugalmát.
"A Parlament számos zajcsökkentő javaslatot visszadobott eddig, mondván, a zajszintet korlátozó törvényeknek meg kell feleniük az EU irányelveinek, hogy ne veszélyeztessék az EU-val kötött szárazföldi közlekedési megállapodásokat. Mivel a tiroli vezetés meglépte ezt, nyilvánvaló, hogy lehetséges az EU-val összhangban 95 dB felső limitet bevezetni." - mondta Suter.
: Flame ON :
Én szeretem a belsőégésű motorok hangját, de az öncélúan hangos kipufogókat én sem kedvelem. Amikor jön hátulról a motor és az agyam már úgy becsüli, hogy mindjárt elmegy mellettem, mert képtelenség, hogy ennél is hangosabb legyen. Aztán csak hangosabb és végül kábé hangrobbanás amikor lehagy az nem annyira vicces. Mondjuk kerékpárról. De amikor kocsi ablakán keresztül is olyan hangja van, hogy asszony és a gyerek megriad, akkor az már tényleg l'art pour l'art szerintem.
A loud pipes save lifes se teljesen áll meg, mert ha az üvöltő hangon múlik csak, hogy elcsapnak-e akkor alighanem a relatív gyorshajtás is erősen megvalósul. Főleg a mai világban, amikor a sofőrök ANC-s fülessel vagy bedugós izével vezetnek hiába üvölt a kipufogó. Csak a közelben lakók életét teszi pokollá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs