Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Norvég kamion útvonal télen. Scania S520. Van pár kanyar, ahol ha átmegy a korláton, akkor fel tudja hívni a biztosítót a levegőben, mielőtt földet érne kábé....
-
npera
újonc
válasz halapidori #75256 üzenetére
Jó étvágyat facsé kajás csoportban kellene pár versenyzőnek.
-
npera
újonc
Kellemes cucc. 40 mm-es gránát programozható lövedékkel.
A vicc az, hogy kollégám a "90-es harcjármű" svéd könnyű lövészpáncélossal pont ilyesmi elven működő programozható lőszerrel lő, de az nem gránátvető, hanem "rendes" üteg. De be lehet vele mérni mondjuk egy árkot, ami fölött robban. Vagy sarok mögött közvetlenül. Vagy helikopter előtt mondjuk 20 méterrel, aztán teríti srapnellel.
-
npera
újonc
Az ilyen zöld lézerrel volt "élményem". Asszonyt vettem fel "városban" és ködben valami hülyegyerek egy erkélyről körbepásztázott egy Svédországban illegális de neten kapható talán 2W-os cuccal. Még éppen be tudtam csukni a szememet, de szemhélyon át is erős volt a fénye. Csak körbesöpört és hadonászott vele, de kábé eltalált, így a ködön át megszűrt sugár ért.
Ennyi lézeres élmény elég is volt, többet nem igénylem szembe kapni.
-
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Dlágaszág...
10 db ilyen:
Át lesz jól forrasztva XT30 csatira, aztán mehet akár a BabyTooth 1S kwadra vagy a még nem is birtokolt TinyHawk II-be.
-
npera
újonc
válasz eattila #75534 üzenetére
Fingás még veszélyesebb. Arra is gondoljatok...
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #75537 üzenetére
Hidraulikus ablakemelőt, mint a diktátor Mercibe...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #75546 üzenetére
Megnéztem, ez nem hatalmas esés szerintem, csak egy kisebb perec. A hatalmas esés az én skálámon nem ez.
Ezek a rolleresek egyébként többnyire teljesen fogalmatlan módon mennek, semmiféle "zavaró körülményre" nincsenek felkészülve és nulla marginállal rendelkeznek bármiféle fékezésre vagy irányváltásra vonatkozólag.
Bringával előzni is veszélyes őket, mert 25-el cammognak előttem, aztán csak óvatosan szólok nekik, hogy balról vagy jobbról kerülöm ki, nehogy elkezdje rángatni a kormányt aztán beesik a kerék alá, mert akkor még fel is kell pofozzam utána hirtelen felindulásból
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #75492 üzenetére
Köszi, hogy vetted a fáradtságot leírni
Úgy tűnik, hogy itt az a lényeg, hogy megtanuld és esélyed legyen megtanulni. Aztán mondjuk keményen le is ellenőrzik.
De ha egy ilyen vizsgát megcsináltál, akkor van tudásod elméletben, valamint gyakorlatod normálisan közlekedni. Aztán ha fejben is minden rendben van, akkor nem is töröd össze magad önhibából. Szerintem ez egy jó rendszer.
Az nem normális, hogy leteszek egy korlátlan A jogsit, aztán besasszézok egy Honda szalonban és kigurulok egy 215 lovas Fireblade szörnyeteggel.
-
npera
újonc
Nem is mondtam.
Rendeltem iPod akksit és szerszámokat még korábban (ezt mondtam). De azt nem, hogy milyen "jól" ment a szállítás. TNT hozta német(h)ből. Kihozták, de be nem dobják levelesládába, mert nem fér be (gigantikus dobozba rakták a kis mütyűrke cuccot).
Kihozták, de nem voltam itthon. Felhívtak, hogy legyek otthon. Bedobtak egy lapot, amin volt egy webcím, ahol át tudod irányítani a csomagot. Svédország alatt lehetett választani, hogy svédül vagy angolul akarod nézni a weboldalt. Ha svédre váltottál, akkor dán lett a nyelv és az adatmezőknél, ahol be kellett írni a címedet és a tracking számot fixen ott volt kiszürkítve Dánia. Nem baj, próbáljuk meg Svédországot angol nyelven. Akkor hibát dobott és kiment a főoldalra.
Volt telefonszám, felhívtam őket, hogy átrakjam a csomagot hétfőre. A diszpécser mondta, hogy megadhatom a melós címet, akkor odaviszik. Megadtam a főépület recepcióját. A csaj átirányította a csomagot. Mivel ma itthonról dolgoztam, ezért itthon ebédeltem. Éppen veszem ki a mikróból a kaját, amikor cseng a telefon, hogy a futár srác 10 perc múlva jön, itthon vagyok-e. És kihozták a csomagot ma.
Jó a rendszer, letesztelték alaposan...
Soha többet TNT, ennek így semmi értelme. Inkább tegyék le a kisbolt melletti cukorkás boltban és felveszem amikor tudom. Házhoz vinni csak olyankor amikor normálisan senki nincs otthon agyhalál.
-
-
npera
újonc
Asszony riasztott, hogy talált egy kerékpárt az erdőben futás közben, le volt támasztva az ösvényre. A lánc leesett róla, de egyébként rendben volt. Mivel órákkal később szólt, ezért nem sok remény volt, hogy még ott legyen. Kimentem grillezés és vacsi után körbe a tó körül, de már nem volt ott.
Remélem a tulaja vitte el.
A tervem az volt, hogy hazahozom, aztán a "mi történt a faluban" csoportba felrakom, hogy hátha valaki jelentkezik érte. De lekéstem róla. Viszont jót terepbringáztam a teljesen merev aluvázas 28 mm-es "széles" gumis (9 bar nyomás) melós bringámmal mindenféle letaposott agyagos, murvás és kövekkel, valamint gyökerekkel szabdalt ösvényeken. Azt kell mondjam, hogy megértem, hogy a montisok ballonos 29"-os abroncsokkal gurulnak kényelemben, itt-ott határozottan rázott a kecske.....
-
npera
újonc
válasz eattila #75637 üzenetére
Én fejben 400Hz-el modulálom a féket vészfék esetén, igazából az szokott menni, hogy satu, a hátsó blokkol, közben keresztbe rakom a kecskék kábé 20-fokban, aztán felengedem hátul, akkor betapad, mint Démon Hill, aztán visszarántja, majd GOTO 10, amíg el nem fogy a sebesség.
Eddig még csak egyszer csapódtam be így, egy középkorú nőt nyomtam el Pasarét környékén, aki körülnézés nélkül átment a bringaúton miközben én békésen utaztam arrafelé. Még gimnázium idején, akkor könnyebb voltam (72 kg vs 97 kg most)...
Legutóbb a héten volt ilyen vészfékezésem, verettem hazafelé kábé 35 km/h utazóval egy lenge lejtőn (alliteráció!!!), de közben van egy zsákutca, ahol a szülők keresztezik a kerékpárutat, hogy felvegyék a purgyékat egy iskolából. Ott jött egy apuka egy V70-el és nem igazán adta meg az elsőbbséget nekem, így elkezdtem fékezni. Ő is megállt, meg én is megálltam, aztán integettünk egymásnak (ismerős a pasas), majd mentem tovább. Pár tized mm eltűnt a hátsó gumiról, de hát egyszer élünk. Mind bringa által vész, ki bringát ragad (Sityák után szabadon)
-
npera
újonc
Nova, Boba, van jó kis román T7 rivjú. A csóka nagy mókamester.
-
npera
újonc
Nem tudom, hogy megy-e a link így direktben linkelve. Svéd egészségügyi hatóság statisztikai oldala.
Júliusra elég szépen lefutott a fertőzöttek száma is, az intenzíven ápoltaké és a halálozások is. Második hullám nem tudom lesz-e, de a tavaszi és kora nyári durva csúcs már sehol nincsen.
Mondjuk tegyük mellé, hogy van 88524 fertőzött és 5879 halott. Szóval ennek ára is volt erősen.
Ha nem megy a link, akkor szóljatok és megpróbálok képet csinálni belőle.
-
npera
újonc
A svéd modell része volt az is, hogy az idősek otthonában a teljesen analfabéta közel-keleti betegápolók által behurcolt koronát megkapó időseket hagyták szabályosan halálra fulladni a szobájukban. Mert ugye ápolni őket pénzbe kerül.
Elég komoly kuss van a svéd médiában erről, mert kényelmetlen a téma és a vörös-zöld újságírói gárda ilyen kérdéseket inkább fel sem tesz, hogy mennyire volt ez tervezett stratégia vagy csak így alakult.
Nem tudom ezt mennyire kedvelték volna a magyar polgárok.
Most kiderült, hogy a svédeket teli torokból ekéző norvégok "picit máshogy" riportolták a koronás halálozások számát és azért volt olyan alacsony a statisztika náluk. Az is erősen arcpálmás helyzet lett.
-
npera
újonc
Csak halkan mondom, van Polestar 2 videó, 1000 km challenge.
Durván hibás volt a töltés, nem ment a handshake 2 töltőhálózaton sem. Aztán rájött, hogy nyomni kell a konnektort közben, de ez akkor is gáz. A SW-re konkrétan rámondta, hogy ez még béta. Gáz. A töltés többször lement neki 2-5 kW-ra, gáz. Az akksi az utolsó töltésnél már annyira befáradt (vélhetően hűtés nem volt elég), hogy egy már elfáradt túl sokszor SC-vel töltött Tesla akksihoz hasonlította. Nem ment (még) az USB-ről zene lejátszás sem.
Mondjuk a Google Auto ment, legalább az nem döglött be.
A fogyasztás állati magas lett, 279 Wh/km, a Model 3 LR Performance 229-et evett majdnem ugyanilyen körülmények között és másfél órával hamarabb lefutott a teszten.
11 óra és kábé 30 perc, attól függően hogy a sok töltési hiba miatt mennyit vont le.
Ha ezzel akarják megszorongatni a Model 3-at, akkor azt kell mondjam, hogy ez elég kevéske lesz.
Még egy rosszabb hír: az elektromos XC40 légellenállása kábé 20%-al rosszabb a PS2-höz viszonyítva, ott még rosszabb lesz a fogyasztás autópályán.
-
npera
újonc
válasz Samott #75864 üzenetére
Ezen még nem dolgoztam.
Szerintem félreértettél valamit. Sosem röhögtünk a Teslán, nagyon is komolyan vesszük. És nem csak a Tesla van fókuszban, más gyártók fejlesztéeit is nagyon figyeljük.
Amiről korábban írtam az a saját véleményem volt a fejlesztési elveikről és miként tekintek arra, hogy még prototípus HW és SW van kint a vevőknél, ami biztonsági kockázatot jelent. Leginkább az Autopilot tekintetében fogalmaztam meg véleményt. Amit most is fenntartok.
-
npera
újonc
válasz Samott #75882 üzenetére
A HW az be lett fejezve, ez egy elég fontos dolog. És le is lett tesztelve. A biztonsági megoldásokon nincs kompromisszum, az hozza is a kötelezőt.
A SW az egy elképesztően komplex dolog sajnos, a töltés például nagyon nem egy standard mentén mozog. ICE vonalon annyi van, hogy bedugod a csövet a tankolásnál, nincs handshake, nincs aktív loop és teljesen humán vezérléssel lefut a téma. Maximum ha ügyetlen vagy kilöttyentesz egy kis benzint a földre.
Egy BEV esetén kommunikál a töltő a kocsival és úgy vezérli az áramot és feszültséget, de ahogy nézem ahány töltőhálózat annyi féle SW-megoldás van, semmiféle értelmes standardot nem tudtak összehozni a csatlakozó alap standardján kívül. A jelenlegi helyzet nonszensz, hogy mindenféle szolgáltató variál a saját rendszerével és gyakorlatilag egy hatalmas nagy katyvasz az egész, a kuncsaft pedig vihet magával egy tupperváre edénnyel RFID tagot, meg kártyát és lehet külön mobil nála a 47 töltős applikáció számára.
A fogyasztás részben a kaszni alaktényezőjétől függ. Egy WLTP ciklusban nagyásgrendileg 3/4 rész a gördülési- és közegellenállás (!), a maradék a hajtáslánc belső vesztesége. Tehát hiába vagy mondjuk 95% körül egy komponensre vetítve, ha kábé az 1/4-ét tudod befolyásolni a fogyasztásnak a ciklusban. Ha a kocsi úgy néz ki, mint egy mikrobusz (lásd XC40), akkor csak kavarod a levegőt magad körül, meg tolod magad előtt. Itt a Model 3 alaktényezője egy igen erős fegyvertény.
Az lesz vicces, ha majd kijön az új Tesla hajtáslánc és a mostani kínálattal felmossa a padlót. Akkor majd eléggé kíváncsi leszek a fejlesztési célokra.
-
-
npera
újonc
Nissan GT-R How Dare You Edition....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen