Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Sipi- #21025 üzenetére

    Ha FMEA-t végez valaki, akkor ott a hiba súlyosságának van egy 10-es skálája. A 8-as az amikor a vizsgált rendszer megszűnik működni. Tehát egy belsőégésű motor esetén valami olyasmi hiba történik, ami a motor tönkremenetelét okozza. Tehát modjuk elfolyik az olaj, megkapod a piros lámpát, de mész tovább és akkor besül a motor. Le tudsz húzódni oldalra, van figyelmeztetés, van időd reagálni. De nem halsz meg tőle azonnal.

    Egy 9-es súlyosságú hiba az a vevő valamelyik végtagjának az elvesztését vagy az életének a végét jelenti, de a hiba nem váratlanul következik be. Van figyelmeztetés, vannak jelek amire még van esély reagálni. De a hiba olyan súlyos következményekkel járhat, mint csonkolás vagy halál.

    A 10-es hiba gyakorlatilag a 9-es még durvábban, amikor csonkol vagy megöl a gép, de még csak figyelmeztetést sem kapsz. Hanem teljesen váratlanul megtörténik a hiba és borzalmas vagy fatális a következmény.

    .
    .
    .

    Számomra egy nem jól működő "autopilot" funkció az a létező legrosszabb. A vevő többnyire nincsen olyan műszaki képesség birtokában, hogy részleteiben ki tudja elemezni a funkciót és megértse azokat a következményeket amit a hibás vagy elégtelen működés okozhat. Kap valamennyi információt többnyire marketinges anyagok formájában, a mai világban erre rakódik egy nagy adag hype is az internet jóvoltából. Ez tovább torzítja az objektív képet. Bónuszként kap egy jogi szöveget, ahol ügyvédek által megfogalmazott cover my ass szöveggel rossz esetben teljes jolly-joker kártyát ad magának a gyártó és áthárítja a felelősséget a vevőre. Aztán amikor a vevő éppen megvalósítja a jogászok által kivédett felhasználói viselkedést, akkor a szoftver éppen hibázik, aztán a kocsi beszalad a kanyarodó kamion platója alá, ledarálja a teljes fülkét A-oszloptól C-ig, majd a csonkolt torzóból spriccelő vérzuhataggal feldíszített roncs szalad tovább még sokszáz métert, mire megáll. Mert a szoftver még az ütközés tényét is képtelen volt normálisan lereagálni.

    De hát ott volt a kis apróbetűsben, miért nem olvasta el alaposan. Ez szerintem undorító. De jelenleg működő üzleti modell. Lelkük rajta.

    Szerintem ezen a Teslának változtatnia kell, ennyire gátlástalanul nem lehet kiengedni félkész rendszereket a vevők közé. Semelyik gyártó nem engedheti ezt meg magának, akármelyik OEM-ről van szó, hogy ne csak a Teslát említsem.

  • Jahno

    őstag

    válasz Sipi- #21025 üzenetére

    Kérdés milyen méretű és mekkora a pénz, mert Ti is elég nagyban nyomjátok, azért egy országos méretű nagyobb telkó vagy komolyabb cég leállása/akadozása már olyan pénz, ahol nagyon sok nullát kell leírni. Lásd pld. dohányipar, vagy valami hasonló idehaza, napi kb.1.5milliárd forint. És vannak kisebb-nagyobbak.

  • Jahno

    őstag

    válasz Sipi- #21025 üzenetére

    Ja, járműipari SW. Eleve világvégéig és tovább el kell rakni nevekkel, logokkal. Ez gondolom értelemszerű.

    Dolgoztam arrefelé, mikor hiba történt egy elektromos járművel. Kötöttpályás, elég egyszerű elektromos cucc már évek óta ment rendesen éles üzemben, mikor történt egy kis malőr. Senki nem sérült vagy halt meg, csak hülyeséget csinált a vas. Na, ennek kapcsán a rajta dolgozó cégek környékén 10-20-Xévekre visszamenőleg alaposan körbenéztek, ki kódolta, honnan és mi kerülhetett bele, ki ült a programozó mellett fejlesztés közben, irányítótáblák, lámpák, logok elemzése, akinek esetleg köze lehet hozzá, satöbbi. Ha ilyen alaposan nézik meg a megbolonduló Teslákat is, akkor lesz belőle valami, mert ha nem is a jogi szöveg és csiribiri, hogy a júzer mit képzelt el de mit kap valójában, az, hogy ütközés után nem lehet kinyitni, vagy megy tovább letépett tetővel az azért nem gyenge.

Új hozzászólás Aktív témák