Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz BobaHWSW #41557 üzenetére

    Legtöbb Toyota/Lexus hibrid CVT-váltós. Azért írom, hogy legtöbb, mert az LC500h-ban van egy 4-es nyomatékváltós hagyományos váltó és utána egy CVT, amivel szimulál 10 fokozatot. De a normál hibridjeik CVT-s váltóval készültek. Ott padlógázra beáll az ICE a maximális teljesítményt adó fordulatszámra és teljesen nyitott pillangószelep mellett ott tartja a fordulatot. Közben a CVT pedig a nevének megfelelően folytonosan változtatja az áttételt és a kerék fordulatszáma folyamatosan növekszik. Nincsenek diszkrét fokozatok, folytonos átmenet van.

    Aki ettől megőrül annak nem való a CVT. Ugyanakkor nagyon kellemes, ha nem zavar a gumiszalaghoz hasonló gyorsulási érzet.

    A sport mód szerintem csak a gázpedál reakcióját változtatja, esetleg a szervó rásegítésből is levesz a kormányművön. A kocsi maximális rendszerteljesítményét nem befolyásolja. Kick-down gyorsulás ugyanaz lesz.

    Ami hibridet vezettem eddig ott a legjobb volt normál módban hagyni, akkor a legjobb az élmény. Esetleg ECO, de akkor durván leszedál mindent. Mondjuk dugóban az is terápiához hasonló számomra. Egyszerűen megnyugtató vezetni, nem felk*rja az agyamat mint a stop/start, hanem nyugodt haladást sugall.

Új hozzászólás Aktív témák