Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #57014 üzenetére
Nem ez volt az a Passat, ami valami kőegyszerű alapmotoros cucc és nagyon erősen hitt benne (a hit erejével!), hogy ez lesz az ultimatív autó. Vidékről, idős tulajtól, tutira megkímélt és hi-ba-kód-men-tes!!!!
Az is jó, hogy a kedvenc szerelő miként b@szta össze az egészet, utána vált is szerelőt.
Még nem olvastam végig, csak átfutottam, de olvasmányos történet.
Szerintem neve a tulaj, csak a könnyek igaziak, vagy hogy mondják angolul. Hóh-dojcs...
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #57014 üzenetére
A Passatba friss motorolaj került, kapott új olajszintjelzőt, légszűrőt, illetve pollenszűrőt. Minden műveletnél az elhanyagoltság nyomait láttuk: a légszűrőházban például egy kiserdő volt, teljes faunával.
Majd...
Elkezdtem használni az autót. Időnként vizet kért, én pedig meregettem spatulával kifelé a tágulásiba felhordott trutyit. Ez nem volt kóser. Nézegettem a motortérben: hiányzott a géptető tömítése, minden trehányul beleszórva, stekkerek lógtak a stekkerállványok mellett, burkolatok féloldalasan voltak felerőltetve, az egykor ép fényszóróm összekarcolva, mintha megcsiszolták volna, az akkufedél fülei letörve, pedig ez ép állapotban igazi passatos és Audi A4-eses kincs. Valami súrlódott is az indítás után: kellett volna vezérlést is cserélni, talán megadta magát a vízpumpacsapágy?
Aztán hoppá:
Felemelték, ment vissza a csendes kipufogó, jött a főnök és kérdezte Józsit, az új szerelőmet: „A motortartóbakot miért kötötted le?”. Ne, b@meg! Hát azt a sietős srácok nem rakták vissza. Az első billenésgátlóról van szó, a bazi nagy öntvénye fityegett a kereszttartón, az súrlódott az ékszíjtárcsához. Akkor ez is megvolt.
Innen lesz szép nyerni:
Visszaértem, gépre rakták, ekkor újra a kettes henger gyújtáskimaradását diagnosztizálták, de a négyes hengerével megtoldva. Három szerelő nézte gondterheltem. A főnök messzebb ült, kezében a laptop, vallatta a kocsit. „Rugdosd meg a gázt!” – szólt Józsinak, ő megrugdosta, mire a főnök kiabál hangosan: „Állítsd le, állítsd le, dől a víz a kipufogóból!!!”.
Innentől jön a hit megint:
„Mi legyen?” – kérdeztem most én. Ha kiszedik, szétszedik, gépre rakják, meghónolják, új gyűrűkkel összerakják, javulhat, mondták. De hát a fő probléma nem az ovalitás, hanem a folyadékkeverés volt. Attól, hogy két henger enyhén ovális, legfeljebb eszi az olajat a motor, majd egyre jobban eszi, de megy. A víz a síkok miatt keveredett az olajjal. „Azt csináljuk meg” – mondtam, és közben lélekben lemondtam a komolyabb nyaralásról.
Erősen kell hinni. A hit segít.
A mai tudásom szerint a hiba kiváltó oka szerelői hiba volt, nem voltak megfelelő nyomatékkal meghúzva a hengerfejcsavarok. Így hát az új csapattal másodszorra is nekimentem a hengerfej-felújításos cserének, mint a makacs öszvér. Egy héttel az egy hétre rövidített nyaralásunk előtt lett kész ismét a Passat. Csak úgy voltam hajlandó átvenni, hogy előtte kimennek és jól meghajtják az országúton, nem szervezek fölöslegesen utat. Meghajtották, működött.
Úgy tűnik a hit sem segít már...
Hetven kilométerenként visszadobta a katalizátor-hibajelet, a kipufogó időnként vizet prüszkölt, ez van. Nem érdekelt. Közben a szélvédő is kapott egy bazi nagy követ középre: ami addig jó volt az autón, az is romlásnak indult, így éreztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Asus Rog Strix G15 Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% Brutál Ryzen 7 6800HS 16/512 RTX 3050 FHD 300Hz
- HP OMEN Transcend 14-fb0796ng - ÚJ 14" OLED GAMER notebook - Intel Core Ultra 9 185H, 32GB, RTX 4070
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 4 akksi, sok extra, garancia, Care Refresh
- Samsung Galaxy Z Fold 4 eladó
- NZXT Noctis 450 ROG gépház eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen