Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    őstag

    válasz WiZARD #92080 üzenetére

    Nem csak napfényben, mert mehet éjjel is, de valóban a köd és eső ki van zárva.

    Darabszámokra mondjuk kíváncsi lettem, ezek is el vannak kenve a hírekben, hogy hol mennyi.

    Azt két évvel ezelőtt írtam, hogy elég gyenge teljesítmény ha nagyvárosok közt, egyenes úton maximum 70 km/órával mehetnek és úgy könnyű sok futott kilométert felmutatni. Akkor még úgy nézett ki, hogy a Tesla is lesz egy valami. Aztán nem lett :-D

  • npera

    újonc

    válasz WiZARD #92080 üzenetére

    Megpróbáltam belenézni, most van egy kis szünet. Ha jól értem a Tesla kamera nem a hagyományos tartományban néz, hanem valami infra hybrid. Szóval a sötét az relatív, vagyis inkább nem tényező. A hó egy nehezítés, mert rücskösebb, mint a sima aszfalt és az algoritmusnak kell tudnia kezelnie.

    A kátyú kikerülése jó dolog, ez dícsérendő. Ha jönnek szembe, akkor belemegy vagy kikerüli a szembejövő oldalán? Ha van egy kutyasétáltató oldalt, akkor mit csinál? Ha refivel jön szembe egy nagyobb Land Cruiser, akkor mit csinál a teljesen elvakított előre néző kamerával?

    Az én eredeti feltevésem ma az volt, hogy jobban hiszek egy szenzorfúzióban, mint egy extremitásban (legyen az akár fúj LIDAR vagy fúj kamera).

    Mindegyiknek más erősségei vannak. Ha például esik valami csapadék vagy erős a köd, akkor rögtön más a leányzó fekvése. A különféle LIDAR megoldások is eléggé eltérnek a kezdeti óriási pörgő vödör a tetőn koncepciótól. A modernebb cuccok egy minimális púpot eredményeznek csak ott, ahol a jelenlegi esőérzékelős és city safety cuccok ülnek a mai autókban.

    A Mercedes-Benz már elképesztő régen tudott olyan dugóasszisztenst felmutatni, hogy meg is állt és onnan ment tovább talán. Vagy azt még lábbal el kellett indítani, már nem emlékszem. Tizensok éve. Ők nem tudom mivel foglalkoznak most, de egy ideig legalábbis az S-klasse volt az a típus, ahonnan a részben biztonsági funkciók lecsorogtak a konzumer modellekbe.

    A Tesla kapcsán engem az foglalkoztat, hogy ha ennyire elképesztően sok adatuk van, ennyire régen ott a tuti, nem zavar be semmiféle külső beszállító töketlenkedése, akkor miért van még mindig fantom fékezés? Miért vannak még balesetek velük? Ha tényleg igaz, hogy a többi gyártó a fasorban sincsen és ilyen 3 autós szériákkal bohóckodnak idealizált körülmények között, akkor nem kellene mindenkinek kábé azonnal meghalnia a hagyományos autók vezetése közben? Mert ha a másik irányba extrapolálok nagyon messzire, akkor a lemarketingelt önvezető tesztelés és fejlesztés alapján azt kellene hinni, hogy egy tempomat bekapcsolása is azonnali halált okoz mondjuk egy Toyotában.

    Az igazság valahol máshol van, de ezt a mi korlátozott rálátásunkkal nehéz lesz megfejteni.

Új hozzászólás Aktív témák