Új hozzászólás Aktív témák
-
Sipi-
tag
Mi kihasználtuk azt hiszem elég jól a hosszú hétvégét. Szombaton mentünk egy gyengébb túrára kisebbik gyerek osztálytársával és szüleivel. Ez csak kb. 10-11 km volt, de csak 150 méter szintkülönbséggel. Szombaton megcsináltuk a szokásos utunkat: fel a Kékesre. Sástól - Kékes és másik úton vissza. Ez már húzósabb volt, kb. 15-16 km, kb. 650 méter szintkülönbség. Tegnap meg bicikliztem 15 km-t, délután meg elmentünk egyet "sétálgatni" Csobánkára (kb. 8,5 km, de 300 méter szinkülönbséggel, a végén nagyon meredek ereszkedéssel, az lelassított minket rendesen). Nagyon jó idők voltak. Ma is mentünk volna még, de 12 fok lett és eső. Így visszamondtam a szabadságot inkább.
Jah, jótanács: attól, hogy a naptárban március van, még nem jelenti azt, hogy nem lehet megégni Bár erdőben mentünk szombaton, csak éppen egy darab levél sem volt még a fákon, napsütés és meleg viszont eléggé.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
-
Sipi-
tag
válasz Bujdy81 #142863 üzenetére
Gyakorlat nélkül a 10 km is sok. Kis gyakorlással a 10 km mehet, több gyakorlással a 15-20 is. 30-hoz már kell szerintem felkészülés (=rendszeres túrázás minimum) és időben indulás (vagy fejlámpa ) . 50 km az már nem normális embernek való
De ha 12 óra alatt 50 km hurka, akkor április 16-ától jelentkezhetsz a Kinizsi 100-ra (Táv: 100 km. Szint: 3155 m. Szintidő: 24 óra). Ez szinte ugyanaz, csak kétszer kell megcsinálni az 50 km-t 12 óra alatthttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz npera #142913 üzenetére
Bazz. Elég erősen el kell beszélgetnetek vele, hogy ilyet nem csinálhat. Nálunk is az a szabály, hogy mehet ahova akar, de dobjon egy üzenetet, hogy hol van és kb. mikor jön.
Ismerősnek tavaly "tűnt el" a lánya egy rövid időre: rossz irányba tartó vonatra szállt fel. Persze telefonja lemerülve, közben vihar is jött. A lány meg 15 éves szőke, vékony, csinos, szóval "alig" voltak idegesek a szülők.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #142936 üzenetére
És ki fogja kifizetni a büntit? A flottás cégnek megy a bünti, Ők a tulajdonosok
Logikus nekem az lenne, hogy Ők szólnak, hogy 1 hónapon belül lejár a műszaki és hívd a driver centert, hogy egyeztessetek helyszínt és időpontot a műszakira. Az olajcserét is így kell intézni, de ott a vezető "indítja" a folyamatot, hisz Ő látja a km-óra állását.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #142942 üzenetére
Szerintem más a dolgozós céges kocsi meg a juttatásként kapott céges kocsi, amivel céges ügyet nem intézel, csak magánban használod. Utóbbi ugyanolyan, mint a saját, csak a használónak nem kerül semmibe (kivéve a mosást és parkolást). De nincs menetlevél, km nyilvántartás, stb.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #142952 üzenetére
Én csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy juttatásként kapott kocsinál a flottásnak fogalma sincs, hogy a kocsiba havonta 5ezer km megy vagy 500 km. De olajcserét a vezetőnek kell jelezni. De az ilyen fix idejű dolgokat szerintem a flottakezelőnek kellene nyilvántartania (akár automatán mehetne a bérlőnek, hogy a nyilvántartás szerint ezeknek a kocsiknak fog a következő 30-45 napban lejárni a műszakija). Ügyfélkapu meg tudja oldani az emlékeztetőt, talán egy flottakezelőnek - , aki rendesen pénzt is kap érte - is illene ezt megugornia.
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
Évekkel ezelőtt (talán Covid alatt ) megcsináltunk egy nagyon szép túrát ( [link]). Vissza akartunk menni megint, de most visszafelé indultunk el, hogy ha elázunk a patakban, akkor ne vizes cipőben legyünk órákig Az eleje is már sáros volt egy darabon. Egy másik családdal voltunk, ott az Apuka visszafordult. Ez volt a szerencsénk, mert Ő megnézte, hogy a patak irányában nem járható az út, túlzottan bővízű most. Így egy másik faluba mentünk le, nem körtúrát csináltunk. De így is sikerült 14-15 km-t menni 700+ méter szintemelkedéssel. Jó volt
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz -NoVa- #143018 üzenetére
Tegnap mentünk szüleimhez és vissza (2x100 km M5 autópálya + országút) ==> szélvédőn alig lehet kilátni, néha úgy kopograk, mintha eső esne. Egy hete jelentősen kevesebb bogár volt még, pedig akkor is autóztunk sokat, mégsem lett koszos a kocsi eleje.
Új Dubai közel van hozzátok?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #143120 üzenetére
Valószínűleg vennék egy F Corsa-t vagy egy Dacia Sandero-t újonnan, minél kisebb THM-mel (Nissannál is reklámoznak valami 0-0,2% THM-et). De gyanítom, hogy Te maximum az 1200-adik km környékén ütnéd oda az alját valahol a Corsának
Te vállalkozóként nem tudsz okosítani az áron? Cégautóként venni, stb. (egyeltalán nem értek hozzá)Vagy használtan egy maximum 3-4 éveset. Itt egy bejáratós például
Lehetőleg egyszerű szívómotorral (bár a fentebb linkelt Duster valószínűleg pont nem az, ha 1 liter és 101 LE).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #143135 üzenetére
Szerintem évi 1 millióért (vagy többért) megéri elviselni azt, hogy nem viheted a sarki szervízbe, csak meghatározott helyre. De ott elég egy aláírással fizetni (vagy még az sem kell ).
Már megszokhattam volna, hogy mindenben a negatív dolgot, buktatókat keresed. Én is moroghatnék, hogy zörög a Kia hátsó ülése, bezzeg a Mondeo nem csinált ilyen. Vagy a Picasso-val elmentem 800-1000 km-t, a Kiát meg 500 km-enként tankolni kell.Viszont közel egy év alatt eltankoltam 925ezret (Mondeo-val ez több lett volna, mert az vegyesben evett 10 litert, Kia meg 7,34-et), volt egy defektem (gumi kuka, 33e+áfa a gumi), egy olajcserés szervíz (80-100e), éves autópályamatrica (2x50e), Casco+KGFB (?, minimum 150e), stb. És a Mondeo-ért kapott pénz meg kamatozott is kicsit. Tehát bőven 1 millió felett van a céges kocsival megspórolt költség. És nem egy 16 éves kocsival járok, hanem egy 1 évessel. A költségem pedig 23e (első tankolás) + 30EUR (külföldi tankolás) + 13e mosás volt.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Phülöp #143153 üzenetére
Citroen-t ne vegyél. Én 2010-ben újonnan vettem a Xsara Picasso-t. Gyártás végéről, elvileg már kiforrott típus. Szívatott az mindennel: olajfolyás, turbo hővédő lemez rögzítése eltört, első ablak gumikéder ragasztás elengedte, ablak nyikorgott, nem indexelt, stb.
A Yarisunknak egy kuplungcsere kellett, meg akkor már hűtőcsere is (még nem volt lyukas, de már könnyezett az alja), meg első fékcsere. Egyébként csak olajcserék 35e km alatt. Viszont már eszegeti az olajat sajnos. Ha nem enné, akkor kb. 150-200ezerrel olcsóbban tudnám eladni, mint amennyiért 7 éve vettük. De még marad, de nem sokat használjuk.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Phülöp #143167 üzenetére
Ügyfél: ez teljesen érhető, ha már hozzányúlt, akkor csinálja meg azt is. Egyébként is alulról sokkal egyszerűbb a csomagtartóhoz futó kábeleket is ellenőrízni, ahhoz pedig érhető, hogy minimum a hátsó futóművet ki kell a kocsi alól emelni. Futóműalkatrészeket pedig érdemes egyszerre cserélni elől és hátul. És akkor a tolatólámpa gombjáról nem is beszéltünk, ahhoz ki kell emelni a váltót
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
Sipi-
tag
-
Sipi-
tag
Grillo, mentél végül a Gerecsére?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Grillo #143411 üzenetére
Grat!
Én azt hittem, hogy sárban fogtok csúszkálni, miközben esik az eső (Budapesten délelőtt többször is esett).
A várható tömeg miatt jelentkeztünk, de közben egyébként is bejött a nagyobbik gyerek fizikatábora, ahonnan tegnap jött haza.https://www.ferfiakonyhaban.hu