Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lali-213

    senior tag

    Sziasztok!

    Történt 2015.05.28-án, hogy egy csúcskategóriás Dell laptopot találtam az edigital honlapján. Ezt szépen meg is rendeltem, amiről visszaigazolást is kaptam. Bruttó 134.900 Ft-os árat kaptam meg az e-mailben is, ahogy a weboldalon fel volt tüntetve. Másnap egy levél érkezett az ügyfélszolgálattól, hogy az árat hibásan tüntették fel, amit 314.900 Ft-ra módosítottak, de a kellemetlenség miatt 15.000 Ft kedvezményt adnak a gépre, ha még mindig szeretném megvenni. Az ÁSZF-ben a következő részre hivatkoztak:

    3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.

    Majd 05.31-én egy újabb visszaigazolást kaptam (szintén bruttó 134.900 Ft-ról), amiben ismételten megerősítették a rendelést. Elolvasva az ÁSZF-et a következőt találtam benne:

    5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

    A választ, amit tőlem a cég kapott azt írtam, hogy árgaranciát vállalnak a termékekre, mely alapján minden esetben, ha az ár változna az alacsonyabb árat kell fizetni. Ez abban az esetben is működik, ha drágulna az áru.
    Szerintetek jogos a követelésem, hogy 134.900 Ft-ért szállítsák le nekem a terméket vagy a cégnek van igaza?

  • Lali-213

    senior tag

    válasz club1 #12 üzenetére

    Jó kérdés, hogy mennyi a beszerzési ára. Az ÁSZF csak arra tér ki, hogy a rontott áron nem kötelesek odaadni. Ennyivel el is lehet intézni a dolgot?

  • Lali-213

    senior tag

    válasz club1 #14 üzenetére

    Még szép, hogy azért csaptam le rá, mert olcsó volt. Az ÁFSZ szerint a megrendelés elektronikus szerződésnek minősül. Ha egy terméket magasabb, mint dupla áron akarnának nekem eladni (tehát pont fordított lenne az eset, mint most) az már legális? Ergo az ügyfelet át lehet "verni", de a szolgáltató védve van?

  • Lali-213

    senior tag

    válasz club1 #16 üzenetére

    A te esetedben lényegesen nagyobb volt az eltérés, mint az általam rendelt laptop esetében. Egy számítógép 134.900 Ft-os ára simán elfogadható. Szerintem sokan nem gondolnák, hogy ez az ár nem reális. De kötelezhető vagyok, hogy tudjam egy termék beszerzési árát? Ráadásul én nem ipari mennyiséget rendeltem, hanem magáncélra 1db-ot.

    Egyébként lenne értelme fogyasztóvédelemhez fordulni, hogy tegyen igazságot vagy inkább hagyjam veszni dolgot? Mondván úgysem fogom ilyen olcsón megkapni a gépet?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák