-
Fototrend
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz devil-k #41209 üzenetére
Érzékelhetően csöves film, ennek ellenére vagy lehet pont emiatt nagyon jó lett. Kb az ellentéte a Godzillának, itt Edwards skillből hozott egy fasza, hangulatos filmet, mivel pénze nem volt rá. Mondjuik a Cloverfield jobb szerintem.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Egy biztos a Pacific Rim-Godzilla párharcában van egy aspektus, amiben a Rim egyértelműen elpicsázza a másikat, nem is értem, nevezetesen a film alapján készült játékok. Már akinek van erre igénye, az csalódhat rendesen, mert ezzel meg ezzel nem igazán veszi fel a versenyt ez.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #41240 üzenetére
Volt pár háttérkép gyanús jelenet meg beállítás a Godzillában, viszont (nem hittem volna, hogy ezt mondom) a Rim sokkal arányosabb, jobban felépített film lett. Fejben összeraktam már a listát mindkettőhöz pro és kontra, szerintem a Godzilla annyival nem jobb, ha jobb egyáltalán, mint a Rim.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #41248 üzenetére
Godzilla szeirntem izzadtságszagúbb volt jóval. Tényleg érik egy összehasonlítás.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Na néhány film...
21 Jump Street
Abszolút kellemes csalódás, Tatum Csenge végre nem idegesített, jól áll neki tulajdonképp saját magának a kifigurázása, Domb Jónás pedig talán még jobb komikus, jó lenne, ha errefelé orientálódnának. Fricskáztak itt mindent, zsernyákokat, régi akciófilmeket, mai kulturális trendeket. Ami szerintem kilógott a filmből az a pár obszcén és egy explicit wtf pillanat (SPOILER
mikor a csávónak ellövik a farkát és szájjal akarja felvenni). Ezektől függetlenül ajánlom, talán a második részt még moziban is hajlandó leszek megnézni.Wolf of Wall Street
Ez csalódás lett, de lehet azért mert alapból kiráz a hideg, amikor ilyen emberekről csinálnak filmet. Nem azzal van a bajom, hogy gazdag, bunkó vagy effélék, egyszerűen ezzel a szarjunk bele, zsákmányoljunk ki, hedonista szemlélettel. Oké, hogy ilyen világban élünk, de talán mégse kéne filmet forgatni belőle, mert nem feltétlen jó példa, ráadásul kvázi piedesztálra emelt egy ilyen embert. Nem mellesleg a majd' 3 órás film fele dugásról, kokóról meg pénzről szól. A másik oldalon minden ellenszenvem ellenére nem lehet elmenni amellett, hogy pörgős, jól megvágott, térben és időben remekül elhelyezett film, jó színészekkel és néhány abszolút sírva röhögős jelenettel (autókázás mindent visz).
Megamind
A mese, ami elkésett. A DreamWorksnek ezt kellett volna a Hihetetlen család ellen küldenie, 2004-ben megállta volna a helyét, de 2010-ben, féltucat Marvel-film, Batman és Superman reboot után már nem volt annyira up-to-date. Az alap remek fricska (Superman-Metroman, Megaagy-Luthor párhuzam nagyon adta) és amúgyis tele van utalásokkal, amikért egy képregény geek él-hal, én egyet vettem észre (Hal Stewart neve két Green Lantern nevéből lett összerakva), többire rákerestem. A zenék egyértelműen Iron Man utóhatás, illettek is ide a rockbetétek, viszont a helyi Minion (eredetiben Talpnyali is ezen a néven futott) minden téren alulmarad Gru sárga kis segítőivel szemben. Tisztességes iparosmunka, de a témája és talán a történetírók fantáziatlansága miatt nem egy maradandó alkotás.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Tibiajax #41276 üzenetére
SPOILERES
Szinte maradéktalanul egyetértek veled, ezért nem értem a nagy Pacific Rim fikát. Félreértés ne essék, az sem egy nagyon jó film, de míg az megmarad egy furcsa, buta gyereknek, addig ez a Godzilla maga a hazudós, kövér kisfiú. Szerintem azért lett gyengébb, mint a Rim, mert én már a reklámkampányt beleszámolom az értékelésbe és ott a tavalyi film sokkal jobb volt, mert előre úgy kommunikálták le velünk, hogy ez egy buta, de zúzós film lesz. Itt meg jöttek a dumák a much dark, such drama, so intense, wow bullshittel, aztán maga a film meg kopp, van egy nagyon gyermeteg, ingatag lábakon álló pszeudo tudományi magyarázat mindenre, amit még ráadásul próbálnak nagyon megmagyarázni a film egészében, és ami szerintem a legnagyobb ciki, hogy a film nem Godzilláról szól és ezt nem is értem, hogy Edwards hogy engedhette. Godzilla végig parkolópályán van, a nyomi mutókkal foglalkoznak a film egészében, ők szolgáltatják a konfliktust, a muto a genya Japánban, Hawaiin, Nevadában, San Fransciscóban, Godzilla meg közben úszik... meg úszik... aztán kicsit sétál és talán a film 10%-ában kap igazán szerepet. Teljesen elveszett az arányérzéke a rendezőnek, pedig egy időben egyszerre két szállal foglalkozott mindig.
Az olyan dolgokat már nem is mondom, hogy Godzilla egyszer nagyobb, máskor meg még nagyobb a hatásvadászat kedvéért, a színészek amennyire nagyon amcsik és nagyon tökösek voltak a Rimben, jelzőpisztollyal lőtték szemen a 100 méteres szörnyet, itt annyira kifejezéstelen semmilyen arccal műveltek mindent. A végkifejlete mindkét filmnek nyálas katasztrófa.
Fennvan már Youtube-on a teljes soundtrack, de zenében érzésem szerint a Rim jobb, Ramin Djawadi (Trónok harca, valaki?) nagyon ütősre és keményre csinálta meg az ost-t, viszont a Godzillánál a japán hangszerek használata pluszpont, kár, hogy kevés ilyen részlet van benne.
A látvány meg... az ember agya ösztönösen szebbnek gondolja azokat a témákat, amik természetesnek tűnnek, a Godzillánál meg nagyon figyeltek arra, hogy hihetőnek tűnjenek a szörnyek, míg a Rimben pont az ellenkezője volt a lényeg, túlviláginak kellett hatnia a kaijuknak. Itt a San Francisco-i pusztítás eléggé odacsűrt képben és hangban is, az első atomlehellet pedig háttérképgyanús beállítás volt, de én a hongkongi robotok a vízlények ellen zúzást is jónak éreztem, meg azért ott is voltak olyan részek, amik elég wtf-ek voltak (hajó mindent üt).
Összességében a felfokozott, fals irányba terelt várakozás miatt csalódás a Godzilla, tényleg nagyon csalódott voltam utána (és még el is áztam érte), ráadásul az Interstellarból is a régi ratyi trailert rakták be elé.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
How the Phantom Menace should have ended.
Elején Jar Jaros rész frankó.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz gyuromoj #41305 üzenetére
Ez érdekes cikk volt, köszi.
Ránéztem erre a Tenger szívére mi lehet, így eljutottam Nora Roberts imdb adatlapjához.
Az azért nem semmi, hogy 4 filmet listáz, amiről ismerni kéne és mind a négynek ugyanolyan a borítója.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz ígyvanferi #41321 üzenetére
Szerintem is, pont úgy volt megvágva a trailer, hogy ne nyomják az arcodba, de észre lehessen venni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Bocs a dupláért.
Vagy a világvége közeleg, vagy a jövő év legidegesítőbb filmjét kapjuk, vagy pedig az egyik legaranyosabbat.
Jönnek a minyonok![ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Elysium
A tavalyi volt a "sci-fi éve", aztán valahogy mégsem: a minőség sok esetben nem érte el a szintet, habár mennyiségileg valóban el voltunk látva rendesen fantasztikumokkal. Számomra két film volt, ami felfokozott várakozás előzött meg, az egyik az Oblivion, ami minden hibájával együtt szerintem egy brutálisan élvezhető főhajtás az oldschool sci-fik előtt, a másik pedig a most taglalandó Elysium, ami sajna nálam (sem) váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az elmúlt fél évtizedben 3 független rendező robbant be, vagy próbál berobbanni a küztudatba Hollywoodban, akiket említeni is érdemes: az egyik az a Gareth Edwards, aki szvsz most a Godzillával leszerepelt, a másik Duncan Jones, aki a zseniális Hold és a korrekt Forráskód után jövőre esik át az igazi tűzkeresztségen a WarCraft filmmel és Neill Blomkamp, aki a szintén zseniális District 9-ban saját korábbi ötletét bontotta ki egy egésztestés filmbe és tette mindezt meglehetősen kis pénzből. Az eredmény? A 2009-es év egyik legfurcsább, félig áldokumentum, félig akciófilm hibridje, nyakon öntve egy jó adag apartheid-ellenes felhanggal és erősen naturális ábrázolásmóddal.
Az Elysium pedig az ő második saját ötelete, így látható, hogy három alkotónk a kreativitás három útját választotta: egy remake, egy adaptáció és egy original movie és azt kell mondjam eddig 2-0 az állás ezen a téren. Az Elysiummal az a baj, hogy minden ami működött a District 9-ban az itt is megvan épp csak valahogy nem működik, valahogy más. Unalomig ismert az egész set-up, egyszerűbbek és sablonosabbak a karakterek, megjelenik (sajna) a gyerekfaktor, ami valahogy szirupossá teszi az amúgy nagyon keménynek beállított sztorit, a befejezésben pedig nincs meg az a katartikus negatív felhang, ami a 2009-es filmet olyan jóvá tette számomra. A színészek gyengék vagy közepesek, Matt Damon nagyon egyszerűre vette a figurát, Jodie Foster meg a feleslegesség mintapéldája lehetne ez alapján, Sharlto Copley ugyan jól hozta a szociopata Krugert, de ott meg magával a karakterrel voltak bajok, teljesen hiteltelenné téve mind őt, mind a Foster által játszott biztonsági főnököt (ki a f*szom bérelne fel egy ilyen labilis embert??).
A technikai oldal viszont 10/10-es. Michael Mannra szokták azt mondani, hogy minden lövésnek helye van a filmjeiben és nem esztelenül alkotja meg az akciószcénáit. Na ugyanezt képzeljük el iszoynat fejlett CGI körítéssel és megkapjuk az Elysiumot.
Nincs sok küzdelem a filmben, de ami van, az garantáltan kielégít mindenkit. Precízen modellezett jövőkép, hihető fegyverekkel, robotokkal és a manapság egyre divatosabb exoskeletonnal. Abszolút érezhető a háborús erőszak kontrollálatlansága abban a világban, a fegyverek rendeltetése a teljes pusztítás (lásd: apró drón bombák, amik belefúródnak az emberi húsba és felrobbannak, chemgun, ami keresztüllövi az acélfalat és darálthússá forgácsolja az emberi testet). Blomkamp pedig nagyon precízen vezényeli le mind a földön, mind pedig az állomáson történő akciót, plusz egyik kedvenc témám az exoskeleton- , fejlett művégtag-fejlesztés, úgyhogy ez totál kánaán volt számomra.
Szerintem egyszer érdemes megnézni az Elysiumot, de nem nyújt akkora élményt, mint a District 9, egyszerűen mert egyszerűbb: több pénzből készült stúdiókeretek között, nagyobb közönség számára, úgyhogy mindenből lecsippentettek kicsit, hogy a mainstream közönség számára is befogadhatóbb legyen. Ebben az esetben igaz sajnos, hogy a több néha tényleg több.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #41352 üzenetére
Embertelen megerőltetés volt végignézni a videót számomra, de megtettem és végre igaza van. A természetvédelmi szőrszálhasogatása baromság, de amit a filmről mondott az right.
Integra: Én is így voltam vele, moziban emgnéztem, aztán mostanáig vártam, hogy újranézzem és sajna talán még rosszabb lett a véleményem, több hibát fedeztem fel, mint elsőnek.
Meg valahol az is sokatmondó az én viszonylatomban, hogy csak most néztem újra, az Obliviont már láttam itthon kétszer a mozi óta, meg más tavalyi filmeket is szívesen újranéztem, sőt a District 9-t is pár hónapja, de ezt valahogy nem.
Mondjuk azt még mindig tartom, hogy Blomkamp-re kéne bízni a Halo filmet, ha lesz valaha, mert ő kellően friss és lendületes fiatal rendező, akinek vannak egyéni ötletei. Nem mellesleg fityfasz pénzből csinált egy fasza rivödfilmet már a témában.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
"In Hungary, the trailers for the movie could not mention the name of the main robot, Gipsy Danger. The reason being that the name was seen as offensive against gypsy people, who form a large ethnic group in the country. In the dub of the movie itself, the name is spoken out freely, but it's left in English. This is because it is a reference to a type of airplane engine, not the people in question."
IMDb, Pacific Rim trivia. Nane!
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz aizen92 #41397 üzenetére
Persze. Képzeld el, mekkora kisebbségi forradalom alakult volna ki, ha Cigány Veszély lett volna a főszereplő neve.
De igazából logikus is, az összes név maradt, kaijué és roboté is, egyet kivéve (Leatherbackből Kérgeshátú vagy Kérgestestű vagy mi lett).
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
'Murican Hustle
Na itt a másik csalódás a Wall of Wolf Street mellé: egy semmilyen, lassú, érdektelen film, amit a színészekkel próbálnak eladni. Kicsit érdekes forma ez a David O. Russel, mert olyan sztorikból hoz össze értelmes és élvezhető alkotásokat, amikből mások rendszerint pongyola, buta filmeket alkotnak (Napos oldal, A harcos, Sivatagi cápák). Erre itt egy csillagos ötös ötlet, top kategóriás színészekkel és csinál belőle egy ilyen... valamit, amiben senki sem szimpatikus, semmi katartikus nem történik és még csak nem is vicces, cserébe idegesítően elhúzott jelenetekkel van tele.
Amiért viszont pirospont, de azért annyira mégsem: a színészek és a sminkes stáb. Na ez odavert rendesen, senki nem úgy néz ki ahogy elvárnád, Christian Bale alsóhangon meghökkentő, Amy Adams karakterének a rajongása iránta pedig bizarr. Jeremy Renner telitalálat, nagyon finom játékkal mutatja be a társadalmilag érzékeny politikus karakterét, Bradley Coopert kicsit ripacsnak éreztem, Jennifer Lawrence meg... hát ő úgy volt, sipítozott, az Akadémia talán visszasírja az Oscart, amit nekiadtak. Robert de Niro meg wtf.
A Her kivételével minden filmet láttam a tavalyi Oscar-jelöltek közül, nem véletlenül hagytam a végére, mert éreztem, hogy az lehet az egyetlen igazi kihívója a 12 év rabszolgaságnak. A többi 7 film alapján azt kell mondjam, Solomon Northup váratlan utazása és élete kalandja abszolút megérdemelten lett a tavalyi év legjobbja, valahogy ott volt meg leginkább a balansz minden tekintetben. Talán kicsit hatásvadász volt, néha túlzó és durva, plusz fals képet festhet sokakban a korszakról, de mindenképpen kimagaslik (a Nebraskával együtt) a 2014-es mezőnyből. A Hert a napokban igyekszem majd megnézni, aztán lehet írok róla, ha érdemes.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
The Lion King
Szeretem a rajzfilmeket, mert nagyon egyszerűek, a társadalom egészéhez szólnak és a család minden tagját igyekeznek bevonni a történetükbe, hogy ne legyen unalmas senkinek. Pont emiatt elég egyszerű filmes eszköztárral, közérthető analógiával és párhuzamokkal készülnek, amiket a kisgyerekek is érthetnek, vagy könnyen el lehet magyarázni nekik, ugyanakkor szórakoztatóak az idősebb korosztály számára is.
Vannak jó mesék, mint a Gru, amik beleivódnak a társadalom életébe, hisz a minyonokat ma már mindenki ismeri. Vannak nagyon jó és örökérvényű mesék, mint a Fel!, amik néhány trendi szereplőnél többet adnak: gondolatot, alapot, amin el lehet merengeni. Utána vannak még az örökérvényű klasszikusok, mint mondjuk a Hófehérke és a hét törpe, amik nélkül nem lenne semmi más, a rajzfilmek alfája és omegája. És ezek után, a Trónszirt csúcsán ott csücsül az Oroszlánkirály, a mesék meséje.
Lehet azért mondom ezt, mert az én korosztályom gyerekkorát többek között ez határozta meg (Jurassic Park, Titanic, Godzilla, Függetlenség napja és Reszkessetek betörők! mellett). Ez volt az a mese, aminek a szövegét kívülről tudtam, Zazu az oroszlánkölykökkel együtt engem is idegesített a minden lében kanálságával, Mufasát én is megsirattam, a hiénáktól Simbával együtt féltem. Meghatározó volt 5 évesen, 10 évesen, 20 évesen és meghatározó ma is, az egyetlen olyan film, amit tényleg bármikor szívesen megnézek és ugyanott helyezkedik el a saját ranglistámon. Megérintette az embereket, a gyerekeknek irányt mutatott, akarva-akaratlanul, mert a való életre levetíthető karaktereket és történéseket mutatott be. Sok dolog azonban egy gyerek számára nem világos, miért azok az állatok lettek bizonyos szereplők, amik, mit jelenthet ez a mondat és Rafiki miért olyan, amilyen. A halállal és elmúlással kapcsolatos nem indiszkrét gondolatok ugyanúgy szerepet kapnak, mint a felnövéssel, felelősségvállalással kapcsolatosak, ezek miatt tartom a legtöbbre, mert tökéletes egyensúlyban van a gyerekek számára értelmezhetetlen líraiság és szimbólumrendszer az egyszerű tanítási jelleggel, mindenki számára tökéletes szórakozást adva.
A kivitelezés pedig örök és időtálló, a zenéje 10/10-es, talán az egyik legjobb, amit Zimmer valaha alkotott, Elton John klasszikusa a filmtörténelem második legsikeresebb betétdala (Céline Diont lenyomni nem lehet), a rajztechnika pedig korszakalkotó volt, fontos lépcsőfok a teljes animációs korszak felé. Az arányosság, amit a mai mesékben kicsit nehezen találnak meg, itt tökéletesen sikerült, a történet nem ült le egy pillanatra sem, pedig nem rövidebb, mint a mai Pixar vagy DreamWorks animációk.
Ami pedig telejsen egyedivé és vitathatatlanul a legjobbak közé emeli, az az utóélete: na nem a számozott folytatások, amik kérdéses minőséget képviselnek, hanem a musical. Az egy dolog, hogy a Broadway-ről támadta le a világot, és 2012-re a történelem legsikeresebb színdarabja lett, de az az abszolút, midnent maga mögé utasító minőség, amit megalkottak, talán még az eredeti rajzfilmen is túltesz. Ha valaha jönnek hozzánk az ország bármely pontjára, egy nézőjük biztos van, mert van két ismerősöm, akik látták (egyikük Broadway-en, másik Londonban valahol), egyikük sem nagy színházba járós, de ez még számukra is örök élmény maradt, úgy számoltak be róla. Trailer hozzá, zseniális.
Még annyit hozzátennék zárásképp, hogy a világ nagyot változott az elmúlt 20 évben: unokaöcséimmel megnéztük az Oroszlánkirályt tavaly és Mufasa halálánál azt kifogásolták, hogy nem is halt meg, hisz nem lett minden csupavér. 22 év alatt sosem gondoltam bele abba, hogy az egész mese teljesen vértelenül tudta elmondani azt a fájdalmat, amit Simba érez apja halálakor, vagy azt a diadalittas érzést, mikor Zordont lelöki a szirtről. Nem kell bele, így tökéletes, de sajnos ma már jóval erőszakosabb nemzedékek nőnek fel, akikhez adaptálódnia kell a cégeknek.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Szegény brownus próbál majd pajtikat szerezni, mikor jön a Prom 2, de senki nem fog vele közösködni, nem úgy, mint most a Gojiránál mindenki erről beszélt.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Bad Pritt
nagyúr
Nem ehhez, hanem az Emmerich féléhez, de szerintem totál igazuk van.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Bad Pritt
nagyúr
De ez vicces!
A legtöbbet én se szeretem, ezeket az honest trailereket meg a how it should have ended videókat szoktam nézni, mert jó kis fricskák, a többi erőltetett meg ripacs számomra.Ez örök: How Lord of the Rings Should Have Ended
Ahogy Szauron mondja: I don't like youuu
A végén a Boromiros szöveg epic (One of us might have died)[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Cannes-ban fotózták (vagy nem, ettől függetlenül készülget valami a témában):
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #41582 üzenetére
Itthon lesz hozzá fasza felirat, úgy vélem.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Azt amúgy jól látom, hogy hozzánk két héttel később érkezik mozikba?
A trailerben augusztus 1 van, IMDb (és a Forum Hungary) szerint a magyar premier augusztus 14. Warez Wins!Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #41587 üzenetére
Nem is fog, ahogy én vettem ki a nyilatkozatokat utána, mostantól minden Marvel film csúszni fog tőlük legalább egy héttel. Ráadásul írtó kis piac vagyunk ahhoz, hogy pampogjunk miatta.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Távozz, DC Comics felkent szent prédikátora, istenkáromló beszédeddel ne szennyezd a Marvel csarnokait!
Menj el és ne gyere többet vissza!Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz #54715584 #41601 üzenetére
Legközelebb, hidd el, lesz még itt összetűzés a DC fanok kicsiny tábora (Lnb és én) meg a hatalmas Marvel sereg között. Ők meg a hülye mosómedvéik megkapják majd a galacsinjaikat idővel.
LnB most azért kapott trollkodást tőlem, mert korai még a savazás.
De eljő majd a nap, midőn Superman és Batman köpenyt ragadnak és a mozik felé veszik az irányt, és végre felfedhetjük kilétünket. Végre bosszút állhatunk.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz #54715584 #41603 üzenetére
Hát Lnb meg én vagyunk leginkább DC-sek, a többiek meg nem. Offoltunk is eleget már a témában.
Van itt két avatar is Marvel filmből, ha megnézed, plusz többen csatlakoztak a marketing tömeghez, abszolút többséget alkotva. Nem baj, így szép az élet.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz HuMarc #41605 üzenetére
Annak számít.
A kulcspontok megegyeznek a karakterben és a világban.
Maguk a karakterek néhány kivételtől eltekintve megegyeznek (bár az a néhány kivétel is nagyrészt egyezik ugye...).
A történetekbe beleszőttek meglévő DC sztorikat, még ha nem is egy az egyben adaptálták (a Marvelnél sem egy az egyben adaptálnak).
Nem utolsósorban: jogilag is annak számít.41607: Noxwill, pls.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Crash
Mikor fennhangon sorolják, hogy a rasszizmussal foglalkozó filmek 100%, hogy Oscart nyernek és az Ütközések mellé felsorolják még a Lincolnt meg a 12 év rabszolgaságot, csak felhördülök a böszmeségen. Különbséget kell tenni rasszizmus, ami egy gondolat, egy ideológia és rabszolgaság között, ami viszont intézmény, a rasszizmushoz lehet köze az amerikai példán keresztül, de telejsen összemosni a kettőt nettó hülyeség.
Az Ütközések pedig a legjobb film a rasszizmus témájában. Igen, elnagyolt néhol, hatásvadász, néhol bántóan sztereotipikus. De nem ilyenek vagyunk mi is? Pedig nekünk nincsenek arabjaink, négerjeink, latinóink és az ázsiai közösség aránya sem ér el akkora szintet, mint az igazi multi-kulti Egyesül Államoké.
A rasszizmus abban a formájában, ahogy a film elénk tárja a különálló, mégis egybefűzött történetek által, tanult jelenség, nem zsigerből jön, talán ezért is az ember egyik legszégyenteljesebb bélyege. Paul Haggis pedig nagyon érzékenyen nyúlt a témához, érzékeltette, hogy ez egy, az egész társadalomra kiterjedő probléma, a lakatostól kezdve a kerületi ügyészig mindenkit érint, mindenkiről megvannak a sztereotípiák, amik nem hagynak nyugodni bennünket, pedig még az alapvető tudásunk sincs meg ahhoz, hogy megkülönböztessük a különböző népek gyermekeit (kínai-kambodzsai, mexikói-puerto ricói, arab-perzsa jelenetek).
Amit sokak nehezményeznek a filmmel kapcsolatban, hogy mindez egy nap alatt történik, a sok szálat együtt mozgatja, olykor összeérnek, máskor elválnak, mintha nem egy 20 milliós városban történne mindez. Szerintem ezzel nincsen baj, mert pont az a szimbolika, az a megszemélyesítés a lényeg, amit ezek a karakterek képviselnek, az az elutasítás, meghunyászkodás, gyűlölet, arrogancia ami az egyes emberekben van és ezt nagyon jól elkapta Haggis, mert valószínűleg mindenki magára ismer valakiben, még úgy is, hogy nincs egyértelmű pozitív és negatív szereplő a történetben, csak emberek, akiknek a neveltetése kialakította a hozzáállásukat egymáshoz és önmagukhoz (Ludacris kb végig erről beszél).
És akkor ott van a filmtörténelem egyik legjobb jelenete szvsz. Az, hogy Haggis olyan egyszerű dologra, mint az érintés, vezeti vissza a film egész kérdéskörét, egyszerűen lenyűgöző, ahogy az is, miként mutatja be az egész probléma forrását és egy ambivalens helyzetbe helyezi, hisz az ösztönös, emberi cselekedetek mindig előrébb vannak mint a tanult viselkedésformák és a környezet által alakított jellem. Matt Dillon rasszista, undorító karaktere tudja mi a helyes és tudja mi a jó, előtérbe helyezi, mert fontosabb, mint amit hisz, vagy tudni vél. Ez az egész film kulcspontja, a konklúzió, és erre a film összes "negatív" karaktere rájön: Sandra Bullock, Terrence Howard és Ludacris is, épp csak egy a baj: mindannyiuknál be kellett következnie egy katartikus, negatív élménynek ahhoz, hogy ezt belássák és felülemelkedjenek önmagukon.
Az én véleményem, hogy az Ütközések korunk egyik legfontosabb filmje, mivel korunk egyik legátfogóbb témájával foglalkozik, ami Ázsiától kezdve Afrikán át Amerikáig mindenhol jelen van és a lényeg majd' minden esetben ugyanaz, mint amit ez a film mutat meg nekünk. Érdemes megnézni.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz devil-k #41660 üzenetére
Ilyen film nincs is. Ha lenne, ismerném.
Amúgy köszi, de mások is nyugodtan írhatnak 1-1 mondatnál többet a filmjeikről. Mondjuk egy 3 days to kill-ről nagyon nehéz, de egy próbát megér. Meg vitázni is lehetne, direkt ilyen megátalkodott megosztó filmeket dobok be, hátha valaki ráharap, de semmi.
Mondjuk, ha nem ismeritek, akkor érthető.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz devil-k #41669 üzenetére
Ebben igazad van, viszont ez a film és így az írásom is a rasszizmus taglalására korlátozódik, nem is tudom, elbírna-e még ennél többet. Egyetlen jelenet van, mikor William Fichtner beszél arról, milyen okai lehetnek annak, hogy a négerek körében a bűnözési arány magasabb.
Amiről Te beszélsz, az szimpla előítélet, mindenféle ideológia nélkül és ez a világ minden felén jelen van. Azt hinnéd, hogy az olyan multi-kulturális országok, mint az Egyesül Államok, Franciaország vagy lassacskán Oroszország (míg az ország népessége csökken, a muzulmán kisebbség száma állandó jelleggel nő), egyszerűen nem is próbálják meg tolerálni a más embereket, félelemből, arroganciából de erre a film is kitér. És akkor emellé jön a többi, amit Ludacris mondott a filmben: csak azért mert ő meg a haverja úgy néznek ki, mint tahó nigger fiatalok, még nem lesznek azok. Aztán kiderül, hogy mégis, ők azok igazán, akik erősítik a sztereotípiák összefonódását. Nagyon összetett probléma ez és szerencsére minket nagyrészt elkerül: a mi roma kisebbségünk hozzáállása és viselkedése csip-csup ügynek tűnhet amellett, ami Baltimore-ban, Detroitban vagy L.A. bizonyos, Budapest méretű körzeteiben zajlik odakinn. Ezt megint nagyon finoman érzékelteti az Ütközések, mikor Michael Pena a kislányával beszélget arról, miért költöztek el a régi környékről.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest