-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
Sziasztok, üdv mindenkinek!
Újdonsült Ford tulajdonosként csatlakozok a topikhoz. Egy Focus MK2-t vettem szombaton. Nem lepődnék meg, ha az előző tulaj itt lenne, olyan srácnak tűnt, aki előfordul PH-s körökben.
-
Lomha 8V
addikt
(#10594) Goose-T: Köszi! Én nagyon szeretem a fehér autókat, de még sosem volt, szóval most már ideje volt.
(#10596) Gombinyó: Köszi! 1.6-os, benzines, Ti-VCT motoros.
-
Lomha 8V
addikt
válasz SzlobiG #10650 üzenetére
Anno, mikor először olvastam ezt az adBlue témát, viccnek hittem, áprilisi tréfának. És mikor megjelentek az első ilyen autók, nem akartam elhinni, hogy ez tényleg ilyen. Hogy valami méregdrága szart kell beleöntözni, nem is keveset. Ma meg hetente 500 litert cipelek fel a raktárból, szóval nyugodtan rohadjon el, aki kitalálta.
-
Lomha 8V
addikt
Nekiestem a Focus-nak, amit nemrég vettem és szeretném veletek megosztani, amit találtam. Tanulságos dolog arról, hogy hiába vagy Te jó gazdája az autónak, ha nem magad szereled és elviszed egy szerelőhöz, aki tróger. Sajnos nincs a homlokukra írva, így egy jóhiszemű kuncsaft könnyen beleesik abba a hibába, hogy azt hiszi minden rendben van az autóján. Szétszedtem a vezérlést és láttam, hogy a kerekek össze vannak pöttyözve, így:
Ekkor már rögtön rosszat sejtettem, így rátettem a szerszámot:
Azt hiszem ez nem igényel különösebb magyarázatot, de laikusok kedvéért elmondom, hogy a képen a még nem szedett vezérlésre van rakva a beállító szerszám, ami nyilvánvalóan nem ül a helyére a jobb oldalon. El volt állítva a vezérlés, ami kb. a legfontosabb dolog a motoron.
Vezérlés csavart sosem rakunk be menetrögzítővel és főleg nem rakjuk vissza a régit. Mindkét hibát elkövették:
Miután felraktam az új vezérlést, egy új autót kaptam. Megjött az ereje, magas fordulaton eltűnt egy mély, hörgő hang és megszűnt, hogy minden váltáskor rántott egyet, mint amikor az ember kezdő vezető és nem tudja kezelni a kuplungot.
A másik probléma az volt, hogy az egyik féltengely ropogott. Legalábbis ezt hittem. Aztán a féltengelyeket nézegetve megállapítottam, hogy azok tökéletesek, így másfelé kerestem a hibát. Hamar meg is lett, íme:
Motortartóbak rosszul felrakva, fém a fémen. Ehhez már idiótának kell lenni, tényleg. Helyesen berakva tökéletes, minden nem kívánt zörej megszűnt:
Az előző gazda egy rendes gyerek volt, de nem értett az autókhoz, szerelőhöz hordta. Nem biztos, hogy ezek a dolgok nála történtek, de egy szerelőnek illik ezekre ránézni, mikor az ügyfél az első szervizre viszi az autót. Más gányolás nem került elő, reméljük nem is lesz több.
-
Lomha 8V
addikt
(#10840) radi8tor: Ja, akkor nálad azért komolyabb volt a dolog. Én csak egy kis olajat látok a gyertyáknál.
(#10843) SzlobiG: Így van, amit csak lehet sajátkezűleg oldom meg.
(#10845) szilchi: Milyen zaj, mire emlékeztet?
-
Lomha 8V
addikt
válasz daniel2121 #11014 üzenetére
Az osztókör 5x108.
-
Lomha 8V
addikt
válasz AxBattler #11242 üzenetére
Az első sárvédő alja kezd el először rozsdásodni, azt érdemes alaposan szemügyre venni. Utána az ajtók alja, aztán a hátsó ívek. Amúgy a rozsda nem jellemző, ha sok van, akkor nagyon elhanyagolták. Amennyiben a Ti-VCT motorost nézed, ha világít a check engine lámpa, de amúgy szépen megy az autó, akkor tönkrement a szelepállító mechanizmus. Cseréje olyan 70-100ezer forint közé tehető, munkadíjjal együtt, de utána sokáig nem kell vele törődni. Ha a váltó kettőből háromba kicsit akad, az nem nagy gond, javítása nem fáj, de jelzi, hogy az autó biztosan túl van a 200.000- km.-en. Ez akkor lehet ugye érdekes, ha 80-at mutat az óra. Az enyémben 230.000- km. van, a kormányon van észrevehető kopás, de a váltógomb és váltószoknya hibátlan, a pedálgumik is szépek, ez is akkor lehet fontos, ha esetleg tekergetett órás. Sokat hirdetnek GHIA felszereltséggel, holott nem azok. Legkönnyebben abból ismered fel, hogy hátul is van mennyezeti lámpa. Ha nincs, akkor az nem GHIA és nem is a csúcs Titanium. A benzinesek motortere beázhat az ablakmosó fúvókáknál, húzd ki a gyertyapipákat és keress rajtuk víznyomokat, esetleg rozsdaszerű lerakódást. Ha találsz, akkor alkudj belőle, de ettől nem kell megijedni, hisz szinte mind ilyen. Kell egy gyertya-gyújtókábel-trafó készlet, meg szigetelt fúvókák és utána örökös. Ha a szervó visít, akadozik akkor ott kell hagyni, annak tényleg drága a javítása. A klímát mindenképp próbáld ki és ne hallgass a "csak gáz kell bele" dumára, ha nem működik. A klímacsövek érzékenyek, könnyen repednek-törnek ha el vannak hanyagolva. Kb. ennyi, szerintem; ezeken kívül a szokásos dolgokat nézd át.
-
Lomha 8V
addikt
válasz AxBattler #11299 üzenetére
Ha sima 1.6 benzint vettetek, akkor bármelyik autósboltban tudnak hozzá adni, Volvo 1.6-ra való motortakarót és le van tudva a beázás gond. Ha Ti-VCT, akkor szigetelt ablakmosó fúvókát a lehető leggyorsabban beszerezni. Arra sajnos nem passzol semmilyen más autó takarója.
-
-
-
Lomha 8V
addikt
válasz lizakattila #11361 üzenetére
Azt hiszem, hogy az MK2-ben gomb, a 2.5-ben már menüs.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Dorien #11530 üzenetére
A régi olajat kivezetik a piacról, ezért írják át az ajánlást. A Castrol GTX mekkora sztár olaj volt és már mindenhol csak a bennragadt készlettől akarnak szabadulni. Mikor rájöttek, hogy azt sosem fogják eladni, kapott új csomagolást és rábiggyesztették az "Ultraclean" nevet, de a specifikációja nem változott. Szóval aki napi szinten találkozik vele, az látja a turpisságot.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Ace Ventura #11926 üzenetére
Nekem egy Passat-on az egyik fő testkábel részleges szakadása okozott hasonló tüneteket. Az ajtó nyitásérzékelő pedig egy mikrokapcsoló magában a zárszerkezetben, amit profi (tényleg profi, nem csak alkatrészcsereberélő) villamosságszerelők tudnak javítani általában.
-
Lomha 8V
addikt
válasz velizare #12054 üzenetére
A legtöbb autószerelőnek a lapkás hézagállítás fekete lyuk, sajnos. Azt szokták csinálni, hogy az összes lapkát újra cserélik, aminek a világon semmi értelme. Minden egyes szelepet ki kell mérni és a megfelelő vastagságú lapkát berakni. Ez egy motorkerékpárokon elterjedt megoldás, autón én eddig csak a Fordnál láttam. Ha esetleg van a környéken motorkerékpár szerelő, akkor megkérdezném tőle, hogy vállalná e.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz Sethdobaloah #12694 üzenetére
Kombi Focus?
-
Lomha 8V
addikt
válasz Sethdobaloah #12700 üzenetére
Sajnos tipushiba, Focus-os facebook csoportokban szoktak róla beszélgetni, érdemes esetleg ránézned.
-
Lomha 8V
addikt
válasz cyanide #12814 üzenetére
Á, azt nem hiszem. Ha nem nyúltál az elektromos részéhez, nagy kárt nem csinálhatsz. Elég masszív az a szelep. Azért nézz rá, szerintem, ha mást nem, fújd be egy kis kenőanyaggal. Én kontaktsprayt szoktam használni, olyan fajtát, ami eleve ken is. Pl. a Prevent ilyen.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Pardise #13187 üzenetére
Novoth Tibor autószerelőre gondol, aki szerintem az ország egyik legjobb, ha nem a legjobb szerelője. Nagyon komoly tudással és diagnosztikai eszközökkel. Ha hozzá elviszed, ki lesz derítve a hiba, ebben biztos vagyok. Nem megfizethetetlen az ára sem, csak hát Budapesten van, ha messze vagy, akkor nehezebb összehozni, de lehet, hogy számolatlan szívást és pénzt spórolsz vele.
-
Lomha 8V
addikt
Valamit keversz, 2015 után az 1.6 Ti-VCT 125 lóerős, az első generációs 1.6 Ti-VCT (2005-től) pedig valóban 85, csak éppen Kw, nem lóerő. Tehát az 116 lóerős. Ilyen van nekem is, tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Baranyában lakok, mászik hegyet bőven, de nem érzem gyengének.
-
Lomha 8V
addikt
(#14052) kcsa: Kösz a helyreigazítást! Atyaég, az milyen szörnyű lehet?
(#14053) gxyb: Elnézést a félreinformálásért, álmomban nem gondoltam volna, hogy létezik belőle ilyen.
De hát miért? Mi értelme van?
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- EAFC 24
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- További aktív témák...