-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz Earl_Muttley #3557 üzenetére
babakék
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #3559 üzenetére
gyárilag nem kaptál bele szőnyeget? mennyi lenne a gyári szőnyeg?
nagy valószínűséggel ez büdös lenne mint a franc, dobnád ki két nap után, ha elviseled vagy kiszellőzik akkor meg hónapokon belül kitaposod és ronda lesz.
nekem egy fórumtárs által van gyári gumiszőnyeg elöl (amiért azóta is piszok hálás vagyok) de zongorázni lehet a különbséget. stramm az anyaga, jól fekszik, jól tisztítható és ha megtakarítom egy kis glicerinnel, olyan mint az új.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #3774 üzenetére
csilliárd dollárból k+f-ezett technológia millió dolláros mérnökök által kifejlesztve < gépész(?) szaki(?) ismerősöm kiokoskodta kutyasétáltatás közben de hogy mi igaz vagy mi nem azt nem tudom csak úgy izélte ki a fejibül az okosat
seems legit
-
DeFranco
nagyúr
válasz Poultier #3786 üzenetére
én jobbról hallottam, és emellett amikor meg lett forgatva a jobb első kerék, akkor hozta azt a búgós-dinamós hangot... szerelő szerint (azt hiszem) jobb féltengely (csapágy?) csere, ilyen elvileg csak a jobb oldalon van, kb. 15k-t mondott a cserére (+munka)
a bal kerék jó volt.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
olyan problémával találkozott már valaki, hogy a külső kilincs egyszer csak elkezdett nem/bizonytalanul működni?
néha nyit, néha nem, néha sokszor jó, néha csak rántásra. központi jó, nyit-zár, belső kilincs jó, csak a vezető oldali külső gyász.
itt le van írva egy azonos probléma, képekkel, nem tudom mennyire kivehető a lényeg, nézzétek úgy, hogy a szár lefelé áll, tehát az első képek alulról készültek.
leszedtem a kárpit, nézegettem egy darabig nulla sikerrel, kitekertem a kilincs csavarját is, ami tartja a zár körül a műanyagot belülről, na onnantól egyáltalán nem működött. visszatekertem szorosan, onnantól jó volt. amíg össze nem raktam az ajtót. azóta ugyanúgy bizonytalanul vagy nem működik.
mondom, csak a külső kilincs és csak egy ajtónál. törésnek nincs nyoma.
-
DeFranco
nagyúr
ki tudnád ezt egy kicsit fejteni, hogy miért lehet ez, és hogy mi a pontos bug?
találkoztál már ilyennel személyesen?
az miért lehet, hogy hidegben működik, melegben nem?
az miért lehet, hogy melegben (amikor egyébként nem működik) akkor a belső rudat (amit lenyom a kilincsmechanika) kézzel lehúzva nyit a zár szépen? (innen arra következtetnék magamtól, hogy inkább a felső kliincsmechanika a ludas)
valahogy ez nekem nem áll össze. nyilván azért, mert nincs elég infóm, ezért kérdezem.
bontóra van tipped, aki angol autókat is bont?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Erdei88 #3930 üzenetére
nekem pont nem, most amikor rendben nyílt, akkor is ki tudtam olyan óvatosan húzni a kilincset, hogy ne nyisson. de ez életszerűtlen volt már.
én arra gondolok, hogy azon a fehér műanyag baszon kellene állítani első körben, ami lenyomja a rudat, esetleg cserélni, mert van egy erős holtjátéka.
persze lehet, hogy az lesz, amit DZs mond, kíváncsi vagyok, mit ír majd, de próbálnék a triviálistól felfelé haladni, mert maga a zár a legdrágább alkatrész, nyilván nem azzal kezdenék...
-
DeFranco
nagyúr
a kárpitrögzítés nem nagy para, a tükörnél necces leszedni a borítást a többi egyszerű, van róla pompás howto a youtube-on.
ha a tükörnél a belső borítást leszedted, onnan csak csavarozni kell (körben 6 kiscsavar, egy a belső kilincsnél, kettő a kapaszkodó alatt) PH2-vel kivehető mind, onnan már csak kiveszed a belső kilincs körüli keretet, lecsatlakoztatod, leemeled a burkolatot felfelé húzva hogy az üvegnél váljon el a sín a helyéről.
alatta van egy habbetét, annak a tartófüleit óvatosan kiakasztgatod, majd egy sniccerrel szépen lefejted a porvédő takarót a ragasztásnál (a ragacsod vágod el). örökragacs, vissza fog ragadni, csak ne fogdosd össze, meg ne legyen poros.
innen már megy mint a karikacsapás, szerintem nálad csak takarítani kell, de ez csak tipp.
youtube sokat segít, mindenre van video.
ezt csak megnéztem most, nem mertem elkezdeni komolyabban szétszedni, de a hátsó zárat kellett már takarítani, mert beragadt a zár, nem zárt. koszos volt, tele ment porral.
annyira nem bonyolult a zárig eljutni, onnan nem tudom mekkora para de nem tűnik vészesnek.
@DZs: nagyon köszi az infókat, holnap megy a kocsi műszakira, meglátjuk mit mondanak rá, megnézetem velük.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #3946 üzenetére
nem, mondjuk odafigyelhetnének arra hogy mit csinálnak pofázás meg olajcsere tiki-taki-taktikázás helyett, és meghúzhatnák a csavarokat előírásszerűen, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket, és ezért van heroin áron a rezsióra.
senkinek nincs ingyen az ideje meg a szabadsága, hogy az ilyen "így sikerült kedvesuram"-ok után rohangásszon meg nyomozzon, arról nem is beszélve, hogy mi van ha a kerékanyát vagy az olajleeresztő csavart nem sikerül olyan precízen meghúzni és fejreáll az autó.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #3980 üzenetére
volt ott valami gebasz azzal is, hogy valami nem kompatibilis alkatrészt tettek be valahova és megszorult vagy legalább is meggyászult ott valami.
vagy rosszul emlékszem? azzal mi lett végül?
mennyibe fájt az egész projekt összesen?
felni: hammerite nem áll meg rajta, az nem ilyen terhelésre lett tervezve, tc-n volt ilyen olvasói kérdés a napokban pont, bár valamelyik kókánymester válaszolt rá, abból esetleg ki lehet indulni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
akkor most elmesélem, hogy én hogy jártam ott ahol én voltam (és aminek természetesen semmi köze a linkelt helyhez iykwim)
1) sikeresen egy zsarolással kezdtek, kiveszik, megnézik, ha nem kell a javítás akkor a vizsgálat mondjuk 25 pénz a szereléssel, ha kell a javítás akkor 35 pénz mindennel. kösszép anyád.
2) sikeresen elkezdtek varázsolni a géppel, és cöcögni, hogy nem jó ez így hogy összes fogyasztót felkapcsolva határérték alatt tölt a generátor, huhuhuhu huhuhu cserélnikellmégidén akkut, valami 50 ezer forintos alkatrészt meg persze a generátort felújítani. négyen nézték a műszert.
2/a) vittem másik, full új és bika AH-s akkut, generátort felújították, még mindig határérték alatt tölt 50 ezres alaktrész csere. megrendeljék most vagy holnapra 70 lesz?
2/c) hajam persze le, aztán a rezidens szerelőm (ess) és egy itteni akku-guru által derült ki, hogy ez gyárilag ilyen, nincs úgy méretezve a generátor, hogy mindent egyszerre tartósan elvigyen, nem csak a fóka ilyen, több más autó is, csak ez már annyira mély víz, hogy kevesen tudnak róla. nem életszerű ugyanis, hogy egyszerre megy a refi a ködlámpa az ablakfűtés a klíma a rádió és a vészvillogó. a tipikus terheléseket meg simán megbírja. ezt valahogy nekik nem sikerült tudni.
3) sikerült úgy összerakni az autót a végén, hogy 3 kruciál csavar anyáját is kézzel lehetett forgatni mire kiértem vele gödre ellen-ellenőrzésre. ha leesik, elhagyom a generátort vagy a szíjat.
4) az autó tárolása úgy történt, hogy beálltak vele a fizető parkolóba, az út túloldalára, a boltnak háttal, felnyitott motorházfedéllel, 'szt dzsaszta, jóezígy kedvesuram, nem kell fizetni parkolójegyet. aztán a helyi erők meg szolgálják ki magukat nívópálcával, gumicsővel, hűtővíztartállyal, ami tetszik, az már nem is vót ott kedvesuram.na ennyit erről a helyről ahol én voltam és aminek természetesen semmi köze a linkelt helyhez iykwim.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz xEon1337 #4114 üzenetére
lehet még levegős a rendszer, nem tudom hol kell levegőtleníteni és hogy hol kell levegőtleníteni a kuplung-kört, de én azzal próbálkoznék.
szervóolajból én leszívnék (le is szívtam), valszeg rövid távon nem okoz gondot, de ha ettől nagyobb az üzemi nyomás, az hosszú távon lehet megeszi a szivattyú szimmeringjeit. az meg nem két forint.
-
DeFranco
nagyúr
apósom autóján már egész durva rendszer van. körbe van kamerázva az autó, és a fedélzeti ebből extrapolál egy egészen élethű és pontos felülnézeti képet, mintha egy drónt küldene fel, és az kamerázna lefelé.
hihetetlen volt elsőre látni, még a garázst is pontosan feltérképezi szomszéd autóstól, bejáratostól, kapustól.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz Doggy dog #4204 üzenetére
Szerelőt vihetek,helyben átnézheti.
Köszönöm, viszont látásra.
Alap, hogy műhelybe, csápos emelőre elvisszük az autót, nem lábon okoskodunk.
Amelyik kereskedő ezt nem vállalja, az alapból kuka.
Hidd el, nem tudod mennyire sakál témába vágtál bele, itt tényleg nem lehetsz eléggé paranoid.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #4380 üzenetére
ja, válóok ha nem építik bele a jóárasított vezérműszíjat, de csaóra csináltatja a kőfelverődést.
nyilván az a típus, aki 0 önerős csaót köt a kocsira.
vagy a kő volt borjú méretű...
-
DeFranco
nagyúr
mk1 sedan fókában nem működik egyik tolatólámpa sem a kettőből.
a biztosítékot néztem (40-es és esetleg az 53-as a kormány alatt) az rendben van, az izzók nincsenek kiégve.
mit tudok még házilag ellenőrizni? a váltószoknya alá benéztem, de szemre nem találtam meg a kapcsolót.
a triviális okok a kapcsoló tönkremenetele és a kábelszakadás, mi lehet még ezen kívül, amit érdemes ellenőrizni? akár másik biztosíték, akár másik pont a rendszerben, akár bármilyen ellenpróba...
-
DeFranco
nagyúr
alapvető fizikai ismereteim hiányoznak a multiméter használatához, meg akartam már tanulni régóta, de valahogy senki nem esett eddig be, hogy nosza itt az amper itt a volt itt az ohm keverem kavarom multiméter barbatrükk
megpróbálok oda benézni, amit a videón mutat, hátha csak lecsúszott valamiért. köszi.
-
-
DeFranco
nagyúr
nekem is pár tankolás után bolondult meg a vásárláskor. akkor ezt a tanácsot kaptam, nekem helyrejött tőle, egyszer jött elő azóta 3 év alatt egy tankolási ciklusban de egyébként hibamentes.
szerintem a legjobb döntés megvárni két tankolást, és ha még mindig fennáll a hiba, utána elkezdeni nyomozni.
-
DeFranco
nagyúr
srácok csak rászánom magam, már hetek óta rágom ezt magamban.
szóval ráz a kocsi (mk1 fl fóka) valamiért 100 fölött, nem tudom mi lehet, lehet felni is, bak is, agy is, akármi is. lemezfelnim van, már azzal vettem a kocsit 3 éve, cöcögnek rá, hogy há' kicsit üt de nem vészes, 5-10-15-ös súlyok kerülnek fel centrírozáskor, semmi vészes.
mégis úgy gondolom, hogy lehet a felni lesz a ludas, mert álláskor a kocsi egyébként nem ráz különösebben. téli- nyári gumival is csinálja (egy felniszettem van, azon cseréltetem).
ez pont az a rohadt hiba, amit nem derítesz ki máshogy mint cserélgetéssel, de mivel a következő lépés az lenne, hogy vagy veszek egy zsír új felniszettet, vagy kicseréltetem az összes bakot, lehet potyára, megpróbálnék még valamit...
azt szeretném kérni-kérdezni, hogy ha volna közületek budapesten olyan, akinek most épp pihen a felnire szerelt gumija, tudja hogy a szett amúgy hibátlan, biztos nem ráz, és hajlandó lenne kölcsönadni (nem viszem el persze, csak átcseréljük és megyünk egy nagyobb kört a legközelebbi pályán nagyobb tempónál, és vissza) egy próba erejéig, az nagyon sokat segítene. hogy mikor kerülne erre sor, azt nem tudom, de értelemszerűen jó lenne még a gumicserés hullám előtt, mert ha tényleg a felni(k), akkor meg kellene rendelni az új szettet, mert így egy lábon még görgőztetni sem tudom ezt.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #4814 üzenetére
köszi szépen, foglak keresni ezzel kapcsolatban, még agyalok valamin...
@hurenzon:
@TayRol:@radi8tor: definiáljuk a normális gumist... volt hogy 3 helyen centríroztattam ki egymás után, az utolsó egy ajánlott, elvileg tuti hely, éreztem is változást... egy ideig... vagy nem tudom... tök változó hogy mikor mennyire ráz nehéz összehasonlítani. mindenesetre ahány gumis annyi félét mutatott a gép, szóval sok sikert megtalálni az etalont. 4-5k/próba áron. sőt a tuti helyen az utolsó alkalommal másik álláson centrírozták a gumit, nem is lett jobb még annyira sem mint előtte...
futóműves nem nagyon tudna vele mit csinálni, legalább is nem tudom hogy mit tudna rajta nézni a hümmögésen kívül amit eddig a futóművesek csináltak a kocsi alatt. nem tudom van-e valami diagjuk rezonanciára.
de egyébként igen, nekem is a centrír volt az első tippem, mondom, ahány gép annyi félét mutat, mondják is hogy hát nem 100-as a felni (de még jó, mind szerint). lehet nem is ez, hanem más, viszont a kocsi árának jó részét nem szeretném elkölteni a próbálkozásra.
@jozsi: ide nézz be: [link]
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
szisztematikusan-tudatosan nem, de kavargott már mindenhogy a gumicserék alkalmával, volt hogy centrírkor is anyázott az ellengumis, hogy miért a rosszabbikat rakták előre és hátra rakta...
de ha a felni ráz, akkor mindenhol ráz, és nem szeretném hogy akármit is szétcsesszen nekem (kerékagy stb.), azzal nem vagyok kisegítve, hogy én kevésbé érzem. most is simán elviselhető, más ennyit észre sem venne, vagy tenne rá.
engem viszont zavar, főleg a tudat, hogy minden megtett kilométeren ezen agyalok, meg az egyenesfutáson.
-
DeFranco
nagyúr
válasz berek21 #4823 üzenetére
nem nézlek hülyének, túl van húzva, a gyári érték azt hiszem 90NM ez most (legalább) 110-re van húzva általam.
Nekem van nyomatékkulcsom, azzal szoktam ráellenőrizni a gumisra, meg 50-100 km-el a kerékcsere után utánhúzni, ha 110-re állítom, akkor a 16 csavarból 2-3-ra tudok ráhúzni kb. egy nyolcad fordulatot, tehát nagyjából e körül húzhatják ők is.
Lazábbra nem merem hagyni, mert ha 10 évig ilyen bikára húzták meg (minden gumis csak ráb*ssza a légkulcsot, aztán már aki nyomatékkulccsal húzza meg, az is ráhagy, saját szememmel láttam), félek, hogy a gyári értéken már nem fogná meg rendesen (a túlhúzás okozta deformitás miatt) és elhagynám az anyákat, rosszabb esetben a kereket.
Ez lehet hülyeség, csak próbálok logikusan gondolkodni.
@kcsa: ha jó, minek cseréled? nekem egy éve a 12 éves gátlókon még 70% körüli értéket mértek, ami teljesen jó (újonnan se 100%-ról indul)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
stab összekötő rúd szokott kopogni (bár nekem is kopog egyébként hátul valami)
szerintem azt, ha gatyul a gátló, érzed. azt nem tudom megmondani, hogy mit érzel, vagy hogy a mérésen kívül hogy lehet kiszúrni, és nagyon kíváncsi is lennék rá (nézek itt most mindenkire), mert a hátsó gátló nekem is kezd gyanússá válni. amikor beült mögém egy ~65 kilós ember kicsit meglepődtem mekkorát mozdult a kasztni. igaz nem vagyok hozzászokva hogy beüljenek mögém lehet ezért volt. amikor löktem egyet a hátulján oldalról hármat rugózott (jobb-bal-jobb) az szerintem ok. fékezéskor nem hintázik, nem bólint.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Külpolitika
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest