-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Autót kell vennem, a keretem kb. 750 ezer. Olyan autó kell, amivel rögtön már augusztusban le tudok tolni kb. 2000 kilométert Olaszországban. Tudom, necces a történet, de ezt kell megoldanom.
Képbe került - többek között - egy 1.4-es Ford Focus (2003), 212 ezer km az órában.
Szeretnék kérni tippeket, hogy ha átnézetem szervizben, mire figyeljenek oda nagyon?Az ajtók peremeit, a küszöböket és a sárvédő íveket már javították.
Van még egy dolog, ami zavar. Tegnap elmentem az autóval egy próbaútra, és valami kopogó hangot hallottam a hátsó futómű irányából. Először csak a bal oldalából hallottam, de utána mintha a jobb oldalról is jött volna a hang, csak gyengébben. Bal oldalról viszont határozottan jött gyakorlatilag folyamatosan, az útegyenetlenségekre válaszolva. Ezzel kapcsolatban van-e valakinek valami tapasztalata, tippje, hogy ezt mi okozza / okozhatja? Hasonló volt valakinek? Esetleg valami típushiba?
A válaszokat előre is köszönöm.
Elnézést, ha már korábban volt ilyen témában válasz, de nem tudtam végigolvasni az összes hozzászólást.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Világos, én is 1.6-os motorral kerestem, de nem találtam olyat, amit átvizsgálásra érdemesnek találtam volna.
Egyébként évi kb. 10 ezer km-t megyek, ebből 7 ezer városon belüli közlekedés, 2 ezer külföldi nyaralás (eddig csak egy ilyen volt), és még kb. 1 ezer km belföldi csavargás. Erre úgy gondoltam, hogy elég lesz az 1.4 is.10 évig volt 150 lovas 2.0 GT Vectrám, azzal kiszáguldoztam magam. Legutóbb egy 1.6 16V G Astrával jártam, annak sajnos elfüstölt a motorja (X16XEL). Egyébként nem voltam tőle seggre esve. Elvileg 101 ló volt benne, de a Vectrának a nyomába sem ért. Mindegy, Opelből elég volt.
Az 1.4-es motorral más gond is van azon túl, hogy harmatos?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Átvizsgaltattam a 2003-as Ford Focus 1.4-et, aminek kopogott a hátsó futóműve. A jobb hátsó lengéscsillapító határértéken van. Ennek a cseréje (a két hátsóé, párban) kb. mibe kerülne sacc per kábé?
A másik. Amikor bekapcsol a klíma, a motor fordulatszáma nem emelkedik meg, hanem leesik egy kicsit. Ezt mi okozhatja szerintetek?
Előre is köszönöm a válaszokat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz radi8tor #19816 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Két hónapja keresek olyan autót, aminek nem véres a nyaka. Elég sok vasat megnéztem, kipróbáltam, és hármat vizsgáltattam át szervizben. Ennyi pénzért (750-re alkudtam le 830-ról) ez a Ford mutatta a legtöbbet (nem füstöl, nem rohad sehol, a gumik és a fékek szinte újak, a beltér szép, és úgy általában tetszik az egész autó), úgyhogy a családdal úgy döntöttünk, megvesszük.
A lengéscsillapítókat cseréljük.
Az alapjáratról még annyit, hogy nem emelkedik meg később sem. Klíma bekapcs, alapjárat leesik, és úgy is marad. Klíma kikapcs, alapjárat normálisra emelkedik. Ha adok neki nagyobb fordulatot és utána leveszem a lábam a gázról, szintén szédeleg egy darabig. Ezt nem okozhatja az alapjárat-szabályozó szelep elkoszolódása / hibája esetleg?
(Zárójelben jegyzem meg, hogy eddig három autóm volt, egy Renault 9, egy GT Vectra és egy G Astra, és mindegyiknek volt valamilyen alapjárati problémája, amit meg kellett oldani, úgyhogy már meg sem lep, hogy a Focusnak is ez a baja.)
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Nyáron vettem egy 1.4-es 2003-as Ford Focus szedánt. A pollenszűrőt és környékét szeretném rendbe tenni.
Egészen pontosan a pollenszűrő cseréje után a fedlapot rendesen szeretném visszatenni. Most el van válva a szélvédőtől, az pedig így nem tűnik egészségesnek. Még nem bontottam le, de úgy néz ki, hogy a szélvédőnél lévő bolhák közül kettő nem tart, gondolom, azok eltörtek.
Végül pedig van valami gumikéder a fedlap oldalán, ami porladásnak indult. Ez utóbbinak nem tudom, hogy mi a neve, és hogy lehet beszerezni. Ebben tudna valaki segíteni? Az sem kizárt, hogy a fedlap része, csak elvált tőle, nem tudom...
Illetve a fedlapot mivel tudnám visszaragasztani a szélvédőhöz?Előre is köszönöm a válaszokat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #20858 üzenetére
Sziasztok!
Közben kiderítettem, hogy ezt az alkatrészt különböző nevekkel illetik, van, ahol pollenszűrőház fedélnek hívják.
[link]
Az a bosszantó, hogy maga a fedél egyben van, csak a végén lévő gumi porladt el. 32 ezer forint meglehetősen soknak tűnik érte.
Esetleg nincs valakinek egy ilyen?[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Nekem eddig bejött az 1.4 Ford Focus szedán (2003). Nagyon jó vezetni, nekem kényelmes, örülök, hogy van. 1.6 jobb lenne, de ezt dobta a gép, és ez is jó. Megindul, megy mint a szél, viszont a hegymászás nem az erőssége.
Megane II kombit vezettem már, szerintem nagyon szerethető az is. A feleséged húga próbálja ki mindkettőt, aztán amelyikben jobban érzi magát, abból kell keresni egy jobb darabot.
700 ezerért az 1.6 Megane II necces szerintem, ahhoz gyűjteni kell még egy kis pénzt."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Egyáltalán nem lehetetlen. De ki kell menni érte, haza kell hozni, forgalomba kell helyezni, erre jön rá a kereskedő haszna.
Az olasz autók minél délebbről származnak, annál kevésbé rozsdásak, viszont valószínűleg körbe lesznek törve, ahogy itt írták.
Az enyém nem olasz, hanem magyarországi. Rohadt, javították, szép lett. Ma reggelre rányitottak a bal hátsó ajtóra, rendesen behorpadt, elkövető persze nincs. Vihetem kasznishoz. Aztán majd valószínűleg megint rányit valaki...
Jó lehet az olasz, de akármit vesztek, át kell nézni/nézetni vásárlás előtt. Ilyen szempontból a behozatás necces lehet."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
A 2.0 GT Vectrám (150LE) fogyasztott a városban 13,5-14 litert, amikor sokat kellett araszolni. A gatyám is ráment. Városon kívül 6,5-7,5 literrel beérte.
Egy diagot érdemes lenne rátenni. Ha mindent rendben találtok, akkor ennyi a fogyasztása és egyszerűen nem arra való, amire használod."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Real_Necro #21089 üzenetére
Szomorú történet a magyar valóságról.
Nagy meglepetésemre megtaláltam az elkövetőt, mert ugyanoda parkolt le este, ahonnan reggel kiállt. Azt mondta hogy nem vette észre, és ez hihető, mert különben nem parkolt volna ugyanoda. A barátnője nyithatott rám, nem ő, mert nagyon lapított a háttérben. Mindegy. Kaptam névjegyet és ígéretet, hogy kifizeti a javítást. Örülni fogok, ha ez megtörténik, de azzal is beérem, ha jobban fognak figyelni. Aztán majd rányit valaki más valahol máshol, és úgy járok, mint te.
Be kell látnom, nincs rá semmi mód, hogy megóvjam a vasat attól, hogy lezúzzák.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz dssport #21119 üzenetére
Nem vagy szőrszálhasogató. Rendes próba nélkül az ember gatyát sem vesz. A kereskedő arrogánsan viselkedik, én nem vennék tőle még kenyeret sem. Kell a próbaút, hibakódokat ki kell olvasni, át kell nézetni szervizben, vagy, ha nagyon profi vagy, akkor átnézed te. De, ahogy más is írta, inkább költs el 40 ezer forintot átnézetésre, minthogy lehúzzanak egy kikozmetikázott hullával. Én is ezt csináltam, és nem bántam meg. Három autót nézettem át, a harmadikat megvettem. Az első kettőnél olyan 200-300 ezer forintot buktam volna a vételáron felül. Mindkét autót 600 ezer forint körül kínálták, de a felét sem érték. Pedig nagyon jól néztek ki.
Az automatát nem tartom rossz ötletnek, sőt. Szerintem az direkt jó, ha állandóan ott lehet a két kéz a kormányon. Sokszor látom, hogy a kezdő vezető nézegeti a váltón, hogy hol van a hármas. Inkább az utat nézze.
Egyébként autót inkább ismerőstől vagy magánszemélytől. Az legalább nem védekezik azzal, hogy semmit nem tud az autóról. De lehet keresni olyan kereskedőt is, akiben meg tudsz bízni. Én ez utóbbival voltam kénytelen beérni. 5 ezer kilométerrel később úgy látom, hogy jól döntöttem.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
2003-mas Ford Focusnál más is tapasztalt igen erős menetszélzajt 50km/h fölött? Mintha a jobb oldali (bovdenes) visszapillantó tükörből jönne. Rendkívül idegesítő.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
A Loctite fűtőszál javítójával volt valakinek valamilyen (jó/rossz) tapasztalata?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Mk1 Ford Focusba (2003) eredeti Ford 5w-30 olaj a célszerűbb, vagy valami más (pl. Castrol Mangnatec 10w-40)? 220 ezer kilométer van az autóban. Tapasztalatok érdekelnének.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Tsebacsi #21637 üzenetére
Azért van (még) állása a baromnak, mert az emberek elhiszik, hogy a Ford egy élhető autó. Az ilyen stílusért járna neki egy átszálló.
Amúgy gyanús is volt nyáron, hogy milyen hamar felmelegszik a Focusban a víz, de betudtam a forró nyárnak. Annak meg direkt örültem, hogy milyen beton stabilan áll középen a mutató. Ekkora baromságot...
Nem lehet valahogy módosítani, hogy valós értéket mutasson a műszer?"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz SG3rg0 #22503 üzenetére
Van. A héten tankoltam. Az OMV-nél minden 95-ös benzinben E10 van.
A MaxxMotion 100plusban van egyedül E5.Egyébként számomra nem teljesen megnyugtató az, amit pl. a Ford is állít az E10-ről, hogy nem lesz vele gond. Itt van ez a régebbi cikk, amiben azért van pár érdekes mondat az oldal alján.
[link][ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Erdei88 #22513 üzenetére
Van, csak annak is minimum 6,1% bioetanolt kell tartalmaznia a jogszabály szerint már 2020-ban. Később ez valószínűleg emelkedni fog. Ez csak a 95-ös benzinre vonatkozik, a magasabb oktánszámú benzinekben nem kötelező emelni a bioetanol mennyiségét. Ezért is csodálkoznék, ha bárhol lehetne E5-öt tankolni 95-ös oktánszámmal. Bár ebben az országban bármi megtörténhet.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Egy éve vettem egy 2003-as, 1.4 benzines Ford Focust. Alapvetően meg vagyok vele elégedve, nagyon jó a fogyasztása, az év 355 napjára bőven elég, nyaraláskor pedig türelemmel, ésszel és lendületből mindent meg lehet vele oldani.
Van viszont pár dolog, amit orvosolni szeretnék.
Az egyik, hogy télen az első gázadáskor akad a gázpedál, illetve hidegen - egész évben - egyenetlen az alapjárat. Üzemmelegen már egyenletes, bár kicsit alacsonynak érzem. Jól tudom, hogy a fojtószelep takarításával ezen lehet segíteni?
A másik pedig az, hogy időnkét, sebességváltás után az autó megtorpan. Nem mindig jelentkezik a dolog és nem vészes, de úgy veszem észre, mintha egyre rosszabb lenne. Trafó, gyújtókábel és gyertya cseréje okozza ezt, vagy az üzemanyagellátás körül érdemes keresgélni?
Akinek volt hasonló problémája, annak megköszönném, ha megírná, mi volt rá a gyógymód.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Köszönöm a válaszokat.
Ezek szerint jó irányban indultam el. A fojtószelep tisztítása mindenképpen meg fog történni (de óvatosan), a trafó és társai ügyében még futok egy kört a csere előtt.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz AxBattler #25837 üzenetére
Trafóból milyen márka ajánlott? Van valakinek ebben valami tapasztalata?
Egyébként nekem az a furcsa, hogy ezek a torpanások érzésre tényleg olyanok, mintha a trafó szórakozna, nyomom a gázt, az autó elindul, aztán megtorpan, utána gyorsul rendesen. De nincs check engine lámpa.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz gabor9991 #25872 üzenetére
Köszönöm a tippet.
Még nincs kiszerelve, és nem tudom beazonosítani, hogy ki gyártotta. Nem eredeti, valami utángyártott. A címke még félig rajta volt, de a felirat már olvashatatlan.
darvinya: Egyetértek. YT-n láttam egy videót, ott karburátortisztítót használt a srác egy mikroszálas törlőkendővel.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
A torpanás / rángatás megszűnt. A tippek jók voltak, mert 4db új gyetya és 4db új gyújtókábel megoldotta a problémát. Ég és föld a különbség. A trafót nem kellett cserélni.
A fojtószelepen nem volt lerakódás, csak minimális, az előző tulaj valószínűleg kitakarította. Így nem derült ki, mitől akad a gázpedál hidegben. Majd ősszel / télen visszatérünk rá.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
2 éve vettem egy 1-es Focust, 1.4 sedan. Megvásárláskor cseréltem a két hátsó lengéscsillapítót, illetve volt egy jobb első rugóm, ami törött volt. A 2 év alatt semmiféle hiba nem jött elő.
Viszont most nyáron etört (rohadt) a hátsó futóműben egy stabilizátor kar (hangosan csattogott, rém idegesítő volt), amit párban cseréltettem. Javítás után tökéletes lett a vezetési élmény, és megszűnt a zaj. Aztán kb. 1 hónapra rá elkezdett a jobb hátulja kattogni és nyikorogni. Ez a hang nem olyan, mint amit a stabilizátor kar adott ki, más. Főleg olyankor hallom durván, amikor meg van pakolva az autó. Szerelővel megnézettem, azt mondta, nem lát semmit, minden jó. Szerinte a lengéscsillapító csinálja. Létezik ilyen?
Szerintetek?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Három éve vettem egy 2003-mas mk1-es Ford Focust.
Múlt nyáron a klíma alapjáraton nem igazán fújt hideg levegőt, viszont olyan 2000-es fordulat környékén szépen jött a sarki hideg. A szerelő mondta, hogy a kompresszor az utolsókat rúgja, hamarosan cserélni kell. Pár hete, amikor használni próbáltam, morgó hangot adott ki a kompresszor, azonnal le is állítottam. Tegnap rábpróbáltam még egyszer, de hiába kapcsoltam be, a klíma kuplungot már nem hallottam, hogy reagált volna.
A kérdésem az lenne, hogy elképtelhető, hogy csak a klíma kuplung része halálozott el? Az külön cserélhető-e avagy sem? Vagy inkább az a bevett gyakorlat, hogy bontóban kell nézni hozzá egy klímakompresszort?
Előre is köszi a válaszokat!
(Az autó egyébként várakozáson felül működött az elmúlt három évben. Ami éppen nem jó rajta, azt azonnal cseréltettem, de kopóalkatrészeken kívül nem nagyon volt rajta mit cserélni, és azokból sem volt sok. A fékcső volt az egyedül, amit nagyon megtámadott a rozsda, azt cserélték a héten. Az előző gazdája rendben tartotta, én is azon vagyok. Idén nyáron megy alvázvédelemre, mert az alja egyáltalán nem rohad, csak vakrozsda van rajta. Csak a klíma az, aminél lefőtt a kávé. A szerelő szerint nem jellemző, hogy az 1-es fókuszokban elromlik a kompresszor, de egyszer minden elromlik. Főleg 19 év alatt. Egy dolog fáj csak, hogy a motor nem 1.6, hanem csak 1.4, de úgy vagyok vele, hogy városban meg lehet vele indulni, mint a szél, nyaraláskor meg úgysem sietek sehová, és a lendület is a barátom hegynek felfelé.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz subaruwrc #42369 üzenetére
Még egy kérdés igazából bárkinek.
Mi a tapasztalat a bontott Focus kompresszorokkal?
A szerelő szerint ezek nem szoktak elromlani. Erre alapozva és az új ára miatt inkább a bontott alkatrész felé hajlok. Az autót szeretném még megtartani, ameddig csak lehet, mert nagyon egyben van, kívül-belül szép az állapota, minden rendben van rajta, és egyelőre nem látom, hogy mikor tudnék egy másikat (fiatalabb Ford Focus mk2-t, vagy valami csoda folytán mk3-t) venni, és mert igazából egy teljesen jó autó, ami minden elvárásnak megfelel, nagyon jó vezetni, és a családból mindenki szereti.
Ha a bontott kompresszortól nem kell tartani, akkor azt tennék bele. Kell tőle tartani?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz radi8tor #42376 üzenetére
Ez is opció, attól függően, hogy miben tudok megegyezni a szerelővel. Elsőre ő annyit mondott, hogy kompresszort kell cserélni.
Mindenkinek köszönöm a tippeket és véleményeket! Beszélek a szerelővel, és meglátjuk, mit lehet összehozni és mennyiért.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
"És nem mérte meg mennyi gáz van a rendszerben?"
Múlt nyáron megmérte, akkor rendben volt, akkor mondta, hogy ez kompresszor hiba lesz. Azóta nem látta az autót, én mondtam neki pár hete, hogy most már morog, arra látatlanba azt mondta, hogy inkább már ne kapcsoljam be, az a kompresszor már cserés lesz, vigyem el, kiveszi, megnézi. Nem tudtam időpntot egyeztetni vele, most sem érem el sajnos."Nem nézte meg mekkora a nyomás mikor működött?"
Múlt nyáron azt is megnézte, de nem emlékszem az eredményre, pedig mondta (de melegem volt, mert nem ment a klímám rendesen, és araszolni kellett a délutáni dugóban), csak arra, hogy alapjáraton nem volt jó, viszont 2000-es fordulaton igen. Ez alapján mondta rá, hogy az a kompresszor már a végét járja, de járjak vele, mert így még elmegy egy darabig."Nem nézte meg hogy nem lyukas-e valahol a rendszer?"
Nem volt lyukas sehol."Kompresszorcsere egyből?"
A fentiek alapján nem egyből, hanem a mostani fejlemények alapján.De nekem már a morgás nem tetszett, magamtól sem kapcsoltam be, mert én már beállni készülő csapágyat vízionáltam és sok fémreszeléket vagy kopadékot, ki hogy szereti. Ettől még most is tartok, mert annak a kiöblítése - ahogy hallom - nem szokott mindig jól sikerülni, de ilyen súlyos diagnózisra nem számítok. "Csak" egy kompresszorcserére.
"I'm too old for this sh.t..."
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Path of Exile (ARPG)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Gumi és felni topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen