Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • "Infinity"

    aktív tag

    Eleddig még egyetlen topikot sem találtam ebben a témában, így ezt a hézagot szeretném most betölteni minden Forza rajongó számára.
    Jöhetnek a köridők,karrier eredmények,online gyülekezések és mindenki aki kicsit is érdeklődik a játék után. Gyertek, játsszuk együtt ezt a fantasztikus játékot!

    Egy kis ismertető: Az autós játékok kedvelői nem panaszkodhatnak a mostani időszak autós csemegéinek termésére, hiszen stílusbéli eltéréssel ugyan, de vitathatatlanul nagy címek jelentek meg mostanság. A demó utáni fanyalgás ellenére a Driver: San Francisco hozta azt, amit elvártunk tőle, bár még mindig vannak vele apróbb gondok, de ettől függetlenül jól sikerült.

    A szimulátorosabb, valamint a pályaversenyeket jobban kedvelő embereknek itt a Codemasters bábáskodása nyomán kiadott F1 2011, mely sokkal többet nyújt, mint elődje. Most pedig itt a Forza Motorsport 4, a Microsoft négy keréken guruló zászlóshajója (de gyönyörű képzavar!), melyből nem ad sem a Playstation 3, sem a PC tulajdonosoknak.

    Ismerős gének a véráramban

    Igazi benzinvérű emberként jómagam azonnal a garázsba rohantam, hogy megközelítőleg 10 percig csak trágár szavak jöjjenek ki a számon, melyekkel elragadtatásomat próbáltam kifejezni. Ennek leginkább az volt az oka, hogy egyik legenda a másik után bukkant fel a képernyőn, többek között olyan személyes kedvencek, mint a 87’-es Ford Sierra RS500 Cosworth, vagy az őt 5 évvel később követő Escort RS Cosworth. Persze ilyen felhozatal mellett legalább 50, hasonlóan önfeledt felkiáltásra serkentő modellt tudnék még felsorolni, ami nem is csoda, hiszen a 80 gyártótól több mint 500 járművet modellezett le a Turn 10 csapata, nem kezdő kinézettel.

    Csak egészen zárójeles információ, hogy a Porsche kimaradt, de a hiánya csak azoknak fog feltűnni, akik függenek a márkától. Az autók besorolása a sorozat ismerőinek nem lesz újdonság, F-kategóriában indulnak a legkisebb teljesítményű masinák, ezek a való életben is gyakran előforduló verdákat jelentik, mint amilyen a Ford Ka (2011), Hyundai ix 20, Spark, Micra, és társaik, de ugyanitt találjuk meg a régebbi autók erősebb kiviteleit, mint amilyen a VW Rabbit GTi, és a Golf GTi 16v Mk2, vagy a Saab 99 Turbo. Az E kategória sem különbözik sokban, Mazda 2, Suzuki SX4, de itt kapott helyet a Skyline 2000GT-R (1971-ből, nyami!), és a Pontiac Firebird Trans Am (1977). A D-kategória már harciasabb négykerekűeknek ad otthont, Renault Twingo Sport, Citroen DS3, Ford XB Falcon GT (1973), Volvo 242 Turbo Evolution (1983), a C-ben Peugeot 206 RC, Range Rover Supercharged, BMW M3 (1991), Corvette ZR-1 (1970)húzzák meg magukat. A B-kategória igazi fenevadakat rejt, mint amilyen a VW Golf R32, Audi RS2 Avant (1995 és kombi!), Dodge Charger SRT8, és egy újabb szerelem, a Mitsubishi Lancer Evo VI (1999), de ugyanitt indul harcba az Impreza WRX STi is. Az A-kategória indulói mind gyilkos vadállatok, köztük a japán autógyártás brutális csodájával, a 2002-es Nissan Skyline GT-R V-Spec II-vel, de itt csücsül a BMW 2009-es M5-öse is, a Lamborghini Countach PL5000 QV (1988) és a Ferrari F355 Challenge (1995) társaságában. Az S elnevezésű csoport valódi sportautókat takar, Lamborghini Gallardo, Audi R8 5.2 FSI quattro, Nissan GT-R SpecV, Lamborghini Diablo GTR. Az R3, R2 és R1 a pályaversenyek autóit jelöli, ezek már nem olyanok, melyek ha még csak elvétve is, de megtalálhatóak az utcán. Audi R15 TDI, BMW V12 LMR, Cadillac Northstar LMP-02, és sokan mások.

    A hétköznapi ember számára egytől-egyig megülhetetlen, bivalyerős szörnyetegek. A sort természetesen még sokáig lehetne folytatni, de ahol ennyi autó van, ott nagyon nehéz igazságot tenni. Hiszen van itt Lexus, Holden, Infiniti, Maserati, egy raklap Merci, és a szokásos Pagani, Saleen, TVR is az elmebetegeknek. A felhozatal tehát olyan, hogy mindenki megkapja azt, amit szeret, méghozzá egytől-egyik létező, licenc mellett szereplő járgányokkal, így az is jól jár, aki a régit szereti, de az is, aki az újat. Örülnek a japán rizsrakéták szerelmesei és az amerikai izomszag rajongói. Hát mi ez, ha nem esélyegyenlőség?

    Szimulátor-e vagy?

    Amennyiben eleget csodálkoztunk, és sikerült kiválasztani a szimpatikus járművet, mehetünk a pályára. Itt érdemes arról beszélni, hogy szimulátor, vagy arcade játékkal van dolgunk? A helyes válasz az, hogy a Forza Motorsport 4 kicsit olyan, mint álmaink nője, ha akarjuk szőke, ha akarjuk karcsú, ha akarjuk dúskeblű, kerek fenekű, gazdag, van fantáziája és amikor az ostorával…őőő…vagyis a játék széles fokon skálázható, mindenkinek a tudásszintjéhez mérten. Részemről induláskor mentem egy fél kört úgy, hogy az összes lehetséges segítség be volt kapcsolva, így szerintem akkor sem törtem volna össze magam, ha kipeckelem a gázt és elszaladok a mosdóba, majd dolgom végeztével újra visszaveszem az irányítást.

    De ezzel csak magunkat csapjuk be, mert ha mindent kikapcsolunk, egészen más – hozzáteszem, hatványozottan élvezetesebb – világba csöppenünk, ahol úgy tudjuk a jobbos kanyart bevenni, hogy végig balra tekerjük a kormányt és szépen adagoljuk a gázt, de jaj nekünk, ha elmérjük a féktávot, mert a blokkoló kerekekkel olyan gyorsan csúszunk le az aszfaltról, mint ahogyan a nyugdíjas néni ugrik fel a félig üres buszra a megállóban. A magyar fordításban „szakértő”-nek nevezett beállítások mellett semmi nem véd meg minket a saját hülyeségünktől, ugyanakkor kellő tapasztalatot összeszedve, egy idő után annyira élvezni fogjuk a játékot, hogy még akkor sem hagynánk abba, ha az utcán a nudista klub legszebb hölgyei tartanának békés demonstrálást.

    De nem, ez a játék sem szimulátor, mégis sokkal több, mint egy arcade hasmenés, mert ha a segítségeknek búcsút intünk, ésszel kell bánni a gázzal, nem lengethetjük be csak úgy az autót és nem taposhatjuk az utolsó pillanatig a gázt, hogy majd a menetstabilizátor és az ABS megvéd. Aki pedig igazán profi figurának érzi magát, az elmélyedhet a részletesebb beállítási lehetőségekben, mint amilyen a guminyomás, lengéscsillapítók, kerékösszetartás, gátlók, és a váltóáttétel értékei.

    Az áldott autógyártók

    A játék lényege a győzelem, ami egy autós játékban nem fog senkit sokkolni, de ez a Forza 4-ben még annyira sincs túlbonyolítva, mint egyébként. A versenyek döntő többségében sokadmagunkkal állunk rajthoz, a start után pedig nincs más dolgunk, mint mindenkit lehagyva, elvinni az elismeréssel járó erkölcsi és anyagi jutalmakat. Ez szó szerint így van, ugyanis minden egyes győzelemmel tapasztalati pontokat szerzünk, időről időre szinten lépve, aminek nagyon örülünk, hiszen ilyenkor ingyen autó üti a markunkat, a zsozsó mellett. Ez utóbbiról el kell mondjam, hogy a magyar fordítás (már megint) az „FE” megjelölést használja a pénzre, ami talán a „fizető eszköz” rövidítése lehet, mert az még autós játékban sem tűnik túl életszerűnek, hogy a vas vegyjele lenne.

    A lényeg azonban, hogy a sikeres futamok után a versenyben használt autó gyártója a nagy öröm okán elfogyasztott pezsgő hatására egyrészt anyagilag honorál, másrészt annyiszor 25 % kedvezményt ad a tuningalkatrészeire, mint ahányszor győzedelmeskedünk. Így viszonylag könnyen kiszámolható, hogy négy elsőség után adott autóra ingyen fogjuk beszerezni az összes létező cuccost, ami csak kapható. Márpedig a kínálat bőséges, az egyszerű levegőszűrőtől kezdve a motorvezérlésen és turbón át a hajtókarok, lendkerekek, váltók, és differenciálzárak cseréjéig. Érdemes azonban tudni, hogy minden egyes módosítás növeli az osztályon belüli besorolás értékét (tudjátok, F, E, D, C, stb.), így felsőbb kategóriába tuningolhatjuk járművünket, méghozzá nem is akárhogyan. Például C-kategóriás kocsinkat A-osztályos versenygéppé upgrade-elhetjük, így Ferrarit gyalázhatunk a 20 éves Ford volánja mögött.

    Mi történik verseny közben?

    A Forza Motorsport 4 huszonkét pályát bocsájt rendelkezésünkre, melyek több nyomvonallal is rendelkeznek, így egyiket sem fogjuk gyorsan megunni. A karrierben folyamatosan a világ legkülönbözőbb helyein kapunk alkalmat a bizonyításra, legyen az japán szerpentin, svájci hegyvidék, spanyol versenypálya, vagy amerikai tesztfutam. Külön kiemelném a Top Gear tesztpályáját, melyen mindig egy kis extra vár ránk, és egyébként is nagy élmény azon az aszfalton (még ha csak virtuálisan is) füstöltetni a gumikat, ahol a BBC sofőrgéniusza, Stig is főzi a motort. De ha már így a pályán vagyunk, beszéljünk a verseny közbeni tapasztalatokról. Egyrészt furcsának tartottam, hogy a gépi ellenfeleket alig tudom kiforgatni, míg osztott képernyőn a PCWorld-ös kollégákat simán kipenderítettem az útból.

    De ez csak egy kis mini duzzogás volt, mert amikor a közel két tonnás amerikai vassal oldalba vágtam egy szemtelen Peugeot 308-ast, akkor az addigi – haladási irányával megegyező irányú – mozgási energiája szemvillanás alatt alakult oldalirányúvá. Az AI egyébként ügyes, és alapvetően a játékos képességeihez kalibrálja be magát, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne tőle elhúzni, viszont nem is fog fénysebességgel utolérni. Ami pedig még jobb, hogy időről-időre hibáznak ők is, elnéznek néha egy kanyart, kivágódnak a fűre, összekoccannak, kicsit lökdösődnek, szóval jól élik az életüket. A mi munkánkat is megnehezítik, mert egyfolytában győzni akarnak, így hátulról bökdösnek, keresik a helyet az előzésre, és csak extrém esetben száguldanak ökörállat módjára belénk. Ez főleg azért jó, mert a legnehezebb nehézségi fokozaton a sérülések kellemetlenek lehetnek, ami az egyik oldalra való húzásban, dadogó, füstölő motorban, ezáltal elbukott versenyben nyilvánul meg. Jótanácsként mondom, hogy aki vérbeli autós játékosnak tartja magát, az vegye le a verseny közbeni zenét, mert csak így teljes az élvezet. Mi lehetne jobb, mint amikor a Skyline visszapillantójában azt látjuk, hogy kollégánk szerencsétlenül támadó Ferrarija nem bír a japán technika hétezres fordulaton üvöltő motorjával, ami a főtengelyen át a méretes versenygumikra adja le erejét, a visító differenciálzáron keresztül. És csak azért, hogy bosszantsuk, a kanyarban picivel több gázt adunk, hogy elegánsan, kilinccsel előre tudjunk kijönni, ezzel lopva még több bájt a versenybe. A sérülésekről még annyit, hogy iszonyatos fémdarálóra ne számítson senki, nem lehet ripityára törni az autókat, de a szoknyák, szárnyak leesnek, a lámpák is töredeznek, ennél többet ne is akarjunk, mert így is a nyereményünkből kell fizetni a javítást.

    Ítélj első látásra

    Megátalkodott PC-s vagyok, soha nem is tagadtam, mindemellett nem fújok a konzolokra, így számomra ez a játék egyfajta megtérés, mert bátran ki lehet jelenteni, hogy a Forza 4 nagyon szép. A hegyi szerpentinek hófödte csúcsai, és a völgyek látképe pont olyan, mintha éppen az ismert síparadicsomok valamelyikének környékén autóznánk, de ugyanígy gyönyörűek az olasz hegyi szakaszok is, a maguk szűk utcáival, macskaköves burkolataival. A színek élénkek, az autók csillognak-villognak a napfényben a maguk milliós poligonjaival, és az összes részlet nagyon a helyén van.

    Mindezt ráadásul úgy, hogy egy pillanatra sem röccen meg semmi, folyamatos a framerate, nincs olyan pillanat, vagy jelenet, amikor zavart éreznénk az erőben. Nem kétlem, hogy a műanyag alatt vért izzad a hardver, de jelenleg úgy néz ki, hogy a Turn 10 Studios mindent kihozott a rendelkezésre álló feltételekből, és egy pillanatot sem kell szégyenkeznie az Xboxnak. A helyzet az, hogy írhatnék még hosszú sorokat a külcsínről, de ezt sokkal inkább látni kell, mint olvasni. A látvány, és mellé az üvöltő motorok hangja, az egymáshoz feszülő fémtestek forgácsolódása, és a gumi csikorgása olyan élményt ad, ami miatt nagyon nehéz felállni a gép elől.

    Jeremy Clarckson sem maradt ki

    Az Autovista nevű menüpontot megtámadva egyfajta virtuális bemutatón vehetünk részt, ahol az autókat körbejárva, akár be is ülhetünk, felnyithatjuk a motorházat, a csomagtartót, és még a Top Gear házigazdája, Jeremy Clarckson is elmondja a véleményét az éppen képernyőn lévő autóról. Természetesen nála ez nem áll meg annyiban, hogy lóerők és nyomatékok, hanem a maga sajátos, egyeseket sértő, de az értő embereket megnevettető stílusában teszi mindezt. Ám ezeket a lehetőségeket bizonyos kihívások elérésével tudjuk csak megszerezni, de ezek sem bonyolultabbak, mint előrehaladni a karrierben.

    Hol a hiba?

    Nos, nagyon nehéz hibát találni abban, amiben az ember nem akar, de azért próbáljuk meg. Egyrészt többen is hiányoltuk a változó időjárási körülményeket, mivel a játékban semmiféle csapadék nem fordul elő. Se hó, se eső, se köd. Nem lesz részünk éjszakai futamokban sem, csupán napfelkeltés/lementés köröket futhatunk majd. Oszt ennyi…nincs más.

    A karrier mód szépen felépített, fokozatosan nehezedik, a versenyek élvezetesek, a nehézség olyan széles skálán állítható, hogy mindenki megtalálja a maga fokozatát. A rengeteg autó egyrészt jól van összeállítva, másrészt lenyűgözően néz ki, a hangokról nem is beszélve. A tuning lehetősége és a finomhangolás is ott van a szeren, a többjátékos módban az osztott képernyővel nagyon jókat bohóckodtunk, így ez a játék egy telitalálat. Soha nem mondtam még ilyet, és nem csak PC-s dacból, de most örülnék, ha PC-n is lenne ilyenem. Most pedig elnézést, de megyek vissza játszani!

    Forrás:gamestar.hu

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz engusz #2 üzenetére

    Sajnos nem lesz benne később sem Porsche, mivel az EA felvásárolta a Porsche jogokat még a Shift 2 megjelenésének idejében és nem hajlandó sem eladni, sem kompromisszumot kötni.

    De a Forza 4-ben a jó öreg RUF néven futnak az egy az egyben Porsche kinézetű kocsik, csak a pontos neveket nem írhatták oda. Így nincs 911 vagy Carrera GT , de valami hasonló akad. Én őszintén szólva nem fojtom magam a Dunába emiatt mert nem vagyok egy nagy Porsche rajongó :)

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz engusz #4 üzenetére

    Én ezt már megszoktam az EA-től, a FIFA jogokat is egyszer megvették azóta nem adják senkinek, gyanítom a Porsche márkával sem lesz másképp.

    Én idáig főleg a karrier módot nyúztam, nemsokára be is fejezem. Még x360 joy-al sem vészes a játék, bár én azért egy kormány beszerzésén gondolkozom. Egy Fanatec kormány + pedál felszereléssel biztosan sokat javulna az irányítás. engem ami kicsit zavar,hogy a kocsiknál nem ír tényleges adatokat Pl: végsebesség, vagy gyorsulás 0-60 mérföldre stb. Látni a motor lökettérfogatát meg a súlyt de ezek engem kevésbé érdekelnek :) Az a pár csúszka ami van, nem teljesen a valós képet mutatja. Kinectem nincs és nem is lesz, én verseny közben inkább döntöm a fejem, mint sem forgatom szóval nálam nem is működne :)

  • "Infinity"

    aktív tag

    Nem magyar fórum, de látható benne a legújabb CSR Wheel a Forza 4-hez és vannak kommentek is. Nagy angolságot nem igényel lefordítani. :)

    Üdv: :D

    És az elmaradhatatlan unboxing videó.

    [ Szerkesztve ]

  • "Infinity"

    aktív tag

    Most néztem meg egy videót az insidesimracing oldalán ahol Shaun Cole a következőket mondta.

    Ha utcai autókkal, vagy azok feltuningolt változataival szeretnél versenyezni akkor jobb választás a 911 Gt2 kormány, ha versenyautókkal(F1, GP2) mennél inkább akkor pedig a CSR kormány a nyerő számodra. Na most ebben csak az az érdekes, hogy a CSR az dedikált Forza 3 illetve Forza 4 kormány (az elite) szóval nem értem :D

    [ Szerkesztve ]

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz eddie17 #10 üzenetére

    Szívesen :)

    A hangok szerintem is nagyon jók lettek és végre az ütközések/koccanások sem úgy szólnak mint ha kukákat rugdosnék.

    Kis szomorúság: A Fanatec gondozásában piacra kerülő CSR Elite kormány 500 eurós áron lesz rendelhető. Hozzá a clubsport pedál 150 euró lesz, a sebességváltó pedig még 60 euró.
    Megjelenés november-december. A full szett 710 euró + szállítás. Egyenlőre úgy fest nem lesz kapható külön Forza 4 bundle a holiday leárazások keretein belül, így jó mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk ha meg akarunk kaparintani egyet magunknak.

    Ja és a legmegdöbbentőbb: Külföldi fórumokat böngészve találtam rá egy meglehetősen aggasztó problémára. A dolog jelenleg úgy néz ki, hogy a Forza 4 maximálisan 270 fokos forgást tesz lehetővé, legyen az bármilyen kormány. Ezzel az a probléma, hogy a játékban nincs beállítási lehetőség, magyarul egy 900 fokos forgást engedélyező kormányt nem tudunk beállítani 270 fokra , így viszont minden kanyar drifteléssel abszolválható. A játék egy körülbelül 60 fokos elforgatást egy 900 fokos kormány esetében 140 vagy annál nagyobb szögnek érzékeli és azonnali a megpördülés. A fórum tele van bosszús rajongókkal akik a Forza 4 fejlesztőit szidják valamint kérik őket, hogy egy patch keretein belül engedjenek teret a beállítási lehetőségeknek ingame.

    [ Szerkesztve ]

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz mgoogyi #15 üzenetére

    A játékban az A.I nehézségi fokát egyáltalán nem lehet állítani, sem a kezdeteknél, sem később. A gép a teljesítményed alapján kalibrálja be a gépi ellenfelek nehézségi fokát, ami lehet nehezedő , stagnáló, vagy egyre könnyebb is. Amit magad tudsz beállítani, azok a segítségek. Kipörgésgátló, menetstabilizátor , ABS, kormányzás, autómata/manuális váltó, visszapörgetés, sérülés stb.

    A Performance index igen érdekesen alakul a játékban. Vannak pozitív és negatív oldalai is. Gyakran tesz be egy kategóriába két olyan autót, amik közül az egyiket kiválasztva egyből a tuningolást ajánlja fel a játék, mondván az ellenfélhez képest nagy hátrányban van. Szerencsére a tuning engedmények amiket a versenyek megnyerésével szerezhetsz minden márkánál hamar ingyenessé teszik a fejlesztést, és így nem kell rákölteni a drága FE (Fizető Egység) pontokat.

    [ Szerkesztve ]

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz mgoogyi #18 üzenetére

    Melyik kormányt használod? Az x360-as MadCatz félét?

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz mgoogyi #21 üzenetére

    Nincs benne baromi nagy input lag? Az nem zavaró, hogy 270 fokos a maximális forgástámogatás a játékban?

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz StLui #50 üzenetére

    Melyik kormányt vetted hozzá? Az ami úgy néz ki mint 2 műf*sz összeragasztva?

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz Prof01 #61 üzenetére

    Én személy szerint örülnék ha köztetek van aki rendszeresen használja és leírná a tapasztalatait kicsit bővebben, ha van rá ideje persze. Így infó hiányában nem sok jót sejtet és az sem biztos számomra hogy bármilyen előnyt is jelentene egy sima kontrollerhez képest.

  • "Infinity"

    aktív tag

    Azt hogy lehet megoldani, hogy a karrier módban szakértői osztályban a hatodik bábudöntögetéses cuccot nem tudtam megoldani de véletlenül a továbbra nyomtam és átrakott a hetedik futamra, Hogy a bánatba tudok visszamenni , hogy megcsinálhassam? És egyáltalán, karrier módban hol tudom megnézni hogy melyik versenyeken nem voltam még első? Kéne az achievemnthez.

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz StLui #69 üzenetére

    Én ott nem látom,minden kategóriánál mást ír.

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz Gomez86 #71 üzenetére

    De Nálam minden kategóriánál máshol van pipa. amatőrtől legendáig. És a nehézség is más stb.

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz Gomez86 #73 üzenetére

    Én azt nem értem, hogy vannak ugye külön évadok a karrieren belül, amatőr-club-félprofi stb. Egyre több versenyből áll egy ilyen kör. És én a szakértőibe megcsinálok valamit, zöld a kis kocka és benne a pipa, aztán lépek a következő évadra a szakértői után ami nem tudom már mi , talán félprofi és akkor ha az eseménylistát megnézem már nincs pipa és kék a kocka színe.

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz Gomez86 #75 üzenetére

    Ez azt jelenti, hogy akkor azért nem kaptam meg az öcsit mert csak a világtúrát toltam hibátlanra vagy háromszor?

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz Gomez86 #77 üzenetére

    105-ös szintű vagyok :D , De baszki hogy erre nincs egy egységes lista az összes pályával ahol minden időeredményem kiírná és hogy mivel futottam. Ez zavar azért kicsit. Ja meg az hogy az AI vezérelte autók valójában sínen mozgó mozdonyok.

    [ Szerkesztve ]

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz mgoogyi #80 üzenetére

    Nekem egy egyszerű menüpont jó lenne a pályák listájáról ahol felsorolás szerűen ott lenne minden pálya minden nyomvonala és mellette az időeredmény + az autó amivel futottam az adott időt. És ne adj Isten ott helyben rá tudnék nyomni arra amin még nem futottam egyáltalán semmit.

  • "Infinity"

    aktív tag

    válasz jockrecs #93 üzenetére

    Vedd meg a játékot boltban! Itt nem foglalkozunk warez kérdésekkel! Az ilyen és hasonló hozzászólásokat a torrent oldalon süsd el ahonnan leszedted a játékot! A jövőben kérlek messzire kerüld el ezt a topicot!

Új hozzászólás Aktív témák