-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
highand
tag
Nálam egy kicsit karcos volt ez a flac. Mindjárt teszek fel szerintem hibátlanokat, csak ebből a műfajból nem fogok tudni tenni.
-
highand
tag
No, itt van lossless-ben. Ezeknek a legkisebb mértékben sem szabad élesnek, harsánynak lenniük.
http://highand.kowee.org/s2.wma
-
highand
tag
Feltettem még hármat, ami nagyon alkalmas fejhallgató tesztelésre:
http://highand.kowee.org/s1.wma
http://highand.kowee.org/s3.wma
http://highand.kowee.org/s4.wma -
highand
tag
válasz bkercso #21262 üzenetére
Egy A-osztályú kapcsolásnál pl. nem igazán inog az áramfelvétel, így a kimenőimp. kevésbé érdekes a tápnál - elvileg.
Bocsi, de ezzel nem lehet egyetérteni. A nyugalmi áram és a nyugalmi áram kétszerese között inog. Létezik speciális kapcsolás, ahol még ez is ki van zárva és tényleg konstans az áramfelvétel, de igen ritka az A osztályú erősítők ilyen megvalósítása.
Tettem fel egy példát a tényleg konstans áramfelvételű A osztályú kapcsolásra.
-
highand
tag
válasz bkercso #21274 üzenetére
Őszintén megmondom nem kötözködni szeretnék, de a push-pullnál meg főleg igaz az, hogy nem konstans a tápáram, hiszen a terhelésen elfolyó áram a földben folyik el, ami ingadozó, így biztosan nem konstans a tápáram. Ez független attól, hogy a nyugalmi áramot ( A osztályt) már meghaladta-e a terhelő áram.
Az egyetlen lehetséges elrendezés a konstans tápáramra az, amit az előbb feltettem.
A push-pull áramait ábrázoló rajzot csatolom.
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21267 üzenetére
Itt is érdemes körülnézned:
-
highand
tag
Nekem ezzel az erősítővel vannak nagyon jó tapasztalataim. [link]
Én még 25 éve vettem 2db HD430-at, ezzel dolgozom, ezt hallgatom, ha elhasználódik nem kell átszoknom egy másik fülesre, hanem előveszem a celofánból a tartalékot. Az idő nagyon jót tett a membránnak és a főleg az, hogy a szivacsokat kivettem a fülesből.
DA-t kétfélét használok, az egyik Asus Xonar DS ( ebben lehet az OPA-t csereberélni), illetve egy Analog Devices Sound MAX hangkártyát.
Az interconnect Monster.
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
válasz bkercso #21327 üzenetére
Természetesen, de nagy különbségnek kell lennie ahhoz, hogy beruházzak. Amíg ezen is meghallom, ha egy tápkondit kicserélek, addig megfelel. A Sennheiser-nél jobbat is hallottam már, de aránytalan áron.
A DA-kat árulók üzletviteléből fájdalmasan hiányolom azt, hogy a DA árát mondjuk le kellene tenni és 3e Ft-al olcsóbban 2 héten belül visszaveszi. Szerintem ez sok vevőt hozhatna, mert így nincsen összehasonlításra lehetőség, csak ha vándorlunk egymáshoz.
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21329 üzenetére
Nekem csak hivatalos kereskedő felel meg, mert magánembertől nem tudom jogi úton sem visszakapni a pénzem, ha mégis "félreértjük" egymást.
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21331 üzenetére
Köszönöm, nem ismertem ezeket a cégeket. A nomono készletének jelentős része megvehető az alibabán ötödáron...csak végig kell nézni a guangdong-i cégeket...
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21331 üzenetére
Az Asus-ban ez a chip van: [link] Olyan döntően sokkal jobbról nem tudok.
-
highand
tag
Lehet érdemes ezekből rendelni: [link]
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21335 üzenetére
Jók azok a PCI felületű hangkártyák, csak hát ugye a jelet ki kell tudni tisztán csatolni, ez a nehéz. A legtöbb felhasználó kijön a 3,5-ös jack-on és csudálkozik, hogy ez nem is annyira ok.
Számomra csak és kizárólag egyféle teszt a hiteles:
- fogok kétféle DAC-ot és a kimeneti jelet szignállal egyformára állítom, amennyire tudom. Ezután a régi Sony DA átalakítómba engedem a jeleket és digitalizálom.
Azután összehasonlítom a két digitalizált állományt. Amennyiben a két DA átalakító kimenetén a feszültségalak egyforma volt, úgy egyforma lesz a digitalizált anyag is, illetve csakis egy szorzó lehet a különbség. Ha jól állítottam be a kimeneti szinteket, akkor a szorzó nagyon kicsit fog eltérni egy-től.
Ha nem egyforma két állomány, akkor mérőjelekkel megismétlem a történetet, hogy megtudjam mi a különbség a két DAC között.
Azt tapasztaltam, hogy a 192kHz-s 24bit-es DAC-ok között általában az analóg kimenetben van a különbség, ha közvetlenül a DA kimenetéről hozom ki a jeleket, akkor -100dB-ig nincsen eltérés.
Én így látom.
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21340 üzenetére
A szűrőben igazad van, meg az órajelben is, de csak akkor ha van egy sarokköved, amiről műszaki okok miatt tudod, hogy az az igazi és ahhoz viszonyítasz.
Ha van két szűrőd egyazon chip után és különbözően szólnak, hogy döntöd el melyik az igazi? Ennek csak egy útja van.
Ismert analóg formátumú jelet digitalizált, majd visszaalakítod és újra digitalizálod. Az ajobb amilyik jobban hasonlít az első digitalizált állományra.
De szívesen meghallgatok ennél korrektebb megoldást.
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21342 üzenetére
Írtam kérlek, hogy egy külső Sony AD-t használok. Tehát a tápzaj ezzel kiesett.
Komplett DAC-ot hasonlítok komplett DAC-al. Nekem tökmindegy, hogy a hiba honnan jön. A hibátlan érdekel.
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21345 üzenetére
A lényeget nem érted. A különbség képzés miatt a mérésre használt AD hibája kiesik, bármi is legyen az a hiba.
Mivel a hiba nem sztohasztikus, hanem korrelált. Ugyanabból az analóg jelből 150-szer is ugyanazt a digitális állományt fogja létrehozni.
Ha egy adott AD vel csinálok digitális állományt és azt kétféle DAC alakítom vissza, továbbá ebből a kétféle analóg jelből ismét az előbb használt AD-vel csinálok digitális állományt, akkor az a jobb DAC, amelyiknek a kimeneti analóg jeléből digitalizált állomány jobban hasonlít az eredeti analóg jelből digatalizáltra.
Nem tudom jobban elmagyarázni, de tuti van aki érti.
-
highand
tag
A legalsó bit minden esetben generált, ezt jó tudni azért...
Mondani valóm lényege ez volt.
"(I)Azt tapasztaltam, hogy a 192kHz-s 24bit-es DAC-ok között általában az analóg kimenetben van a különbség, ha közvetlenül a DA kimenetéről hozom ki a jeleket, akkor -100dB-ig nincsen eltérés.(/I)"
Akkor térek át a hallgatásra, mint a választás eszközére, ha két DAC a mérés szerint kb egyforma hibát produkál. Ha egy DAC 10dB-el több eltérést ad a másiknál, az szólhat bármilyen jól, nálam kiesik.
Nem akarom megismételni azt a hibát, amit 25 éve a hangszedőknél és előerősítőknél elkövettem.
-
highand
tag
válasz schawo #21353 üzenetére
Oh sokkal nagyobb különbségek is vannak. Ne felejtsd el, hogy a világon nincsen olyan kis zajú erősítő ami 0 dB-ről -145 dB-tudna, amit a 24bit es felbontás röhögve tud. ( csak elvben, mert nem lehet ilyen zajmentes jelhez jutni sehogy ugye)
Csináltam bizonyítékot is, most töltöm fel.
Vettem egy 24bit, 44kHz hangfáljt. Erről csináltam 16bit és 8bit konverziót, hozzáadott ditherrel. Ezután ezeket visszakonvertáltam 24bit-re. Majd a 16bit és 24bit fájlhoz hozzáadtam a 8bit-es dithert.
Így kaptam 3db 24bit fájlt, amikben a -36dB dither feletti információ felbontása rendre 8bit, 16bit és 24bit. Ezek fájl neveiben összekevertem a bit számokat, hogy tudjatok vakon hallgatni. Egy txt fájl-ban feltöltöttem a megfejtést is, hogy valójában melyik fájl hány bites.
Most töltöm fel, ha kész adom a linkeket.
Kíváncsi vagyok ti mit fogtok hallani. -
highand
tag
válasz Deadzone41 #21355 üzenetére
Miért van szükség 24bit felbontásra? 18bit feldolgozza a gyakorlati zajhatárt. Amit az ezen túli biteken rögzítesz az a zaj. Ahhoz, hogy a jelet rögzítsd ezeken a biteken jobb zajú erősítő kellene az AD elé, mint -115dB. Olyan pedig nem létezik, mert az 1kohm-os ellenállás Johnson zaja ennyi. Tehát a 24bit -es rögzítés értelme a hangosabb jelek jobb felbontása lenne.
A feltöltött hangmintákból eldöntheted, hogy a -36dB-nél hangosabb jelek hogy hallatszanak 24bit-en illetve 16 és 8 bit-en. 240 megát kell feltöltenem egy kis idő.
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
válasz schawo #21357 üzenetére
Ahhoz, hogy a konverzió során a felbontás legalsó kvantálási szintjét el nem érő jelek ne a semmibe tűnjenek el, zajt kell a jelhez keverni, hogy soha ne legyen olyan eset, hogy ajel nem éri el a legalsó kvantálási szintet.
Ez a 24bit 16bit konverzió esetén még nem vészes különbség, mert a durva torzítás a -96db alatti jeleknél jelenik meg. De a 8bit-es konverzió nagyon durván szakad le a mélycsendbe dither nélkül, ropog, reccsen, amolyan keresztesi torzítást hallani ( ez nem is rossz hasonlat).
Ezért a 8bit-es konverzióhoz muszáj a dither, ekkor a jelben nem hallani torzítást, viszont egy kazettás magnónyi zajt azt igen. Súg, sziszeg a zaj a jel alatt.
Ebből azonnal tudnátok, melyik fájl melyik, ezért a 8bit-es konverziónál megjelenő, dither-ből származó zajt, a másik két fájl-hoz is hozzáadtam.
Így most mind a 3 fájl súg és a zaj alatti tartományok elvesztek. Igen ám, de a zaj feletti tartományok felbontása ettől még durván különböző.
A kérdés az, meghalljátok-e ezt a különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
válasz schawo #21358 üzenetére
Bocsánat, de én szinkronizáltan indítok, hiszen már az analóg jelem is egy DA-ból jön. Mivel ugyanazt a DA-t indítom, hogy megkapjam az alap analóg jelet, ezért bárhányszor is indítom, a késleltetésekben a különbség csak annyi lesz, mint a kvarcokban a zaj okozta fázislebegés.
Számoljunk:
Az alap DA-ban egy 24MHz-s kvarc van, ennek a fázishibája 20kHz-n -118dB. Ennél kb 6dB-el jobb a Sony AD kvarcának a fázislebegése. Ez azt jelenti, hogy az "analóg" jelből vett minta indítási pontossága legalább -112dB. Tehát az "analóg" jelből vett minta ilyen pontossággal lesz ugyanonnan véve. Maximálisan 5V/us slew rate-t feltételezve a hiba -106dB.
Nekem ez elegendően pontos, tekintve, hogy a DA-k között ha ennél kisebb a különbség, az csak és kizárólag a zajban lehet ( ugye). Ha viszont ennél mondjuk 6dB-el nagyobb a különbség, akkor máris 50%-os pontosságú mérésem. Ha a DA-k között a különbség -84, -86dB-en jelentkezik ( ez a gyakorlat), akkor a mérésem már 5% pontosságú, ez már mérésnek nevezhető.
-
highand
tag
Az első minta: [link]
Ne felejtsétek a fájlnév lehet, hogy csalóka.
-
highand
tag
A második: [link]
-
highand
tag
válasz highand #21366 üzenetére
Ha van egy olyan hangkártyád, ami egyidőben tudja a 24bit-es AD-és a DA-t, akkor te is el tudod végezni a mérést szinkronizáló nélkül, hiszen akkor ugyanarról a kvarcról fogsz indulni.
Egyébként a legátlagosabb stúdióban is van szinkronizátor és 0,01%-ot a legolcsóbb szinkronizátor is tud.
-
highand
tag
válasz schawo #21369 üzenetére
Első számú tévedés, hogy két loopback felvétel kétszer egymás után teljesen azonos lesz.
Nálam ez gyakorlat, sokszor kipróbáltam, viszont azt gondolom, hogy te még soha és most következtetsz.
Másrészt az általam használt Ecliptek kvarcok évi 3ppm-et mennek el, tehát kb 50 év alatt dupláznák meg a mérési hibáimat.
-
highand
tag
Na itt a harmadik fájl is: [link]
Sokan nem fogják tudni követni a vitánkat az ő számukra tettem fel ezt a három fájl-t, mert ezek füllel is kiértékelhetőek.
A 8bit-es felbontás még biztonsággal meghallható, de 16bit és 24bit között nagyon nehéz különbséget tenni, pedig a felső 30dB-ben van nagy-nagy különbség a felbontásban állítólag, amiért durván sokat kell fizetni.
Hát most mindenki meghallgathatja, hogy mekkora különbségért kell ennyit fizetni...
-
highand
tag
válasz schawo #21371 üzenetére
A túl mintavételezésnek még látom az értelmét, mert jobb csoportfutású szűrőt lehet rá csinálni, meg a fázislebegés is csökken a mintáknál, de a felbontás növelése értelmetlen -100dB alatt. Szerintem.
Az analóg kijáratokat kell jól megcsinálni, egyszerűen más koncepció kell. Vagy tisztán digitális jelutat kell használni, közvetlen Digit-PWM konverzióval. Még pár év és használhatóak lesznek a PWM végfokok.
Az AD-ben és a Sony-ban is ilyen kvarcok vannak már.
-
highand
tag
válasz schawo #21375 üzenetére
Nem hiszem, hogy bárki azt állította volna, hogy a 16 és a 24 bit-es anyag között kapitális különbség lenne
Márpedig ezt mondják. ( pl Nordic Record) A magyarázat ugye az, hogy a nagy amplitúdójú jeleken, mint burkoló görbén ülnek rajta a kisebbek és mert általában van nagy amplitúdójú jel, ezért az igazi információt hordozó kisebb jelek a kvantálási lépcső felső részébe kerülnek. Tehát ha javítani akarunk, azt itt kell megtenni.
-
highand
tag
válasz schawo #21382 üzenetére
Jó a kérdés, nehéz elválasztani. A felvétel zaja, dinamikája manipulálható, a végeredmény tetszési indexe a fontos. Végül is a felvétel megcsinálható iterációval 24bit-en -130-140dB-esre, de utána úgysincsen eszköz, ami tudná ezt, illetve brutális hangerőn a közelébe lehet kerülni, de akkor meg a fül fog limitálni alulról.
Inkább az eszközökkel foglalkozom, abban van tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
Egy kis meglepi, de szigorúan fejhallgatóra, mert különben nem kaptok vacsorát: [link]
-
highand
tag
válasz Deadzone41 #21416 üzenetére
Ennek jónak kell lennie, túl hosszú volt a file név.
-
highand
tag
válasz bajnokpityu #21417 üzenetére
Na, azért nem akárhogyan szól ismerd el.
-
highand
tag
Hallgatom az utóbbi 10 év Presser lemezeit és meg kell mondjam, hogy a magyar stúdiók még mindig nem tanulták meg, hogyan kell emberi hangot úgy közel mikrofonozni, hogy az sssz hangok ne ssssszúrják ki a dobhártyámat.
-
highand
tag
Csak nagyon óvatosan merem leírni, hogy a héten egész idő alatt füles volt rajtam. Referenciának elhoztam a Fiio készletet, nem köszönöm meg, mert le kellett tenni a teljes vételárat mindért és azért tőlem ugye ezért pénzt kérni, hát sértés.
Szóval a véleményem az, hogy ezek az erősítők eléggé átlagosak, csak azért népszerűek, mert van bennük DAC is. Messze nem érik meg azt a pénzt amit kérnek értük Ebben az országban legalább tíz olyan konstruktőr van, aki nagyságrendekkel jobb hangot csinál csak némileg több pénzért. Vagy építeni kell egy megfelelőt. összbenyomásként, hihetetlenül és elfogadhatatlanul éles hang, nem is feltétlenül az alkalmazott műveleti erősítők miatt, vagy a d class miatt ( mert a nagyobbakban azt sejtek), hanem valószínűleg a borzasztó táplálás okán.
Sajnálom de ez a véleményem és gondolom leírom, mert aki most kezdi ezt a témát, azok elől gondosan el van hallgatva minden magyar termék. A kereskedők egyszerűen nem változtak semmit ebben a tekintetben 1980-óta.
Szóval a véleményem kicsit kifejtve. A szempontok:
- hangzás
- hangminőség
- jelenlét érzet
- karakter mentesség
- atmoszféra
- rézérzékenységA készülék családra általában jellemző kissé magasba húzó hang, ami néhol élessé válik. Az énekhangokról nem lehet leválasztani a zengetőt, ez súlyos hiba. Középmagas hangokig (3-5kHz) jó torzítás, nyugodt, halk hangzás, de efölött a dinamika beütésekben kivétel jellemzően slew-rate problémák. Basszus nincsen, amolyan common mód vezérlésű műveleti erősítős a hang, valószínűleg ez így is van belül. A prezence talán az egyetlen amiben közepes osztályzat adható, de ez is csak akkor, ha átlagos felvételeket használunk. A legkülönbözőbb High And felvételek egymás után hallgatva azt a benyomást keltik, hogy egyetlen albumról származnak és ugyanaz keverte azokat. Vélhetően a nyomtatott áramkör tervezésénél a méret volt az első szempont és a hangzás a legutolsó, már ha feltételezzük, hogy nem programmal generálták le a huzalozást.
Az atmoszféráról, a felvétel helyszínének akusztikájáról ( vagy kikevert reverbje) egyáltalán nem lehet beszélni. ezeket nyilvánvalóan tömörített zene hallgatására szánták, arra tökéletesek is.
A rézérzékenységük átlagos, alkalmasak arra hogy a kommersz kábelt megkülönböztessék a kicsit jobbtól, de például a van Den Hul D501-et nem lehetett megkülönböztetni a Chord Cameleon-tól, ami ugye nonszensz. Szénkábelre beruházni ezekhez egyenesen értelmetlen..
[ Szerkesztve ]
-
highand
tag
válasz Deadzone41 #21468 üzenetére
A Fiio-knak köztudottan sötét hangjuk van.
Ez attól függ mihez képest. Az én véleményem szerint kifejezettem magasba húznak, de ugye ez szubjektív.
-
highand
tag
Nos 26 évvel ezelőtt vettem két egyforma Sennheiser fülest, arra gondolva, hogy vagy 40 évig kell ugyanazt a hangot hallgatnom a munkámhoz, hát legyen tartalék. Az egyik még celofánban van. Számomra ma sincsen jobb hang, ha lesz, arra azonnal beruházok. ( kettőre természetesen)
A kábeleket részben leírtam, részben ott vannak a fényképen. A DA számítógépes hangkártya, egy Analog Device Sound Max, alapos modifikáció után. Néha, ha a hanganyag olyan, akkor Xonar OPA2134-el.vagy AD797-el. A táp Drennblaser Linear ( ez ipari laborcucc). Szénkábelek ahol lehet. A szkóp Tektronix 5113 5A18N és 5A22N fiókkal. Erősítőt 30 éve magam tervezek és építek.
Mit akarsz még tudni? -
highand
tag
EK09, E6, E7 meg még egy, amiben nem vagyok biztos, de DAC az volt benne. Egyébként egy ilyen hallgatási teszt eredménye nagyon sok mindentől függ, de legnagyobb részben attól, milyen tesztanyagot hallgatnak.
Továbbá attól, hogy melyik napszakban történik, milyen EMC környezetben stb, stb. Én mindig azonos időszakban hallgatok, azonos környezetben, jobbára ugyanazt a tesztanyagot.( azért az évekkel ez cserélődik)
-
highand
tag
válasz vodkaboy22 #21487 üzenetére
1. Én leírtam egy véleményt, volt aki vehemensen védeni kezdte ezeket a termékeket. Nem én tehetek arról, hogy nem képviseltek egységes véleményt, ami valahol természetes is.
2. Mivel én negyedszázada ugyanazt a fülest használom rutinom van abban, hogy mi hogyan szól rajta. Ezt rutint nem cserélem el egy jobb fülesért, mert kezdhetném elölről. "számomra nincsen jobb" ezt írtam és nem mást. Ezen kívül honnan tudod, hogy szól egy 430-as, főleg azt, hogyan szól egy, amit 25 éve gyártottak? Összehasonlítom rendszeresen a mai jobb fülesekkel, meg a kijövő jobb újakkal, ismerem a korlátait.
3. D classt véltem felfedezni. Legközelebb megnézem szkópon, akkor kiderül.
4. OPA2134. Biztosan vannak, akik mást tartanak jobbnak. Nem írtam, hogy a legjobbnak tartanám, én nem fejtek ki ilyen véleményeket, hogy "legjobb". Mark Levinsonnak megfelel a 30.000USD-s dolgaiba, nekem is jó az egyik referenciának. Azért meghallgatom, hogy szerinted mi az, ami dominánsan sokkal jobb. AD797, OPA2134, NE4562, OPA1611, LT1028 ezek egy kategória, persze hangra másképpen viselkednek, de ez a jó, mert lehet velük rendszert hangolni.
5. "Egy nagyságrenddel jobb dolog". Az erősítő részeket igyekeztem összehasonlítani, az erősítőkhöz értek valamennyire... A DAC-ok különbözőségéről már leírtam a véleményemet, tettem fel bizonyítékot is.
6. A kábeleket azért nehéz összehasonlítani, mert előfordul, hogy ugyanaz a kábel az egyik rendszerben mélytónusú a többihez képest, egy másikban pedig fordítva. A szénkábel nem csinál ilyet, ha bizonytalan az ember kiválóan használható kiindulási pontnak. Én középértéknek használom, mert ha csinálnak is valamit, színezni nem színeznek. Az első forgalmazott magyar ( és talán egyetlen) szénkábelt én hoztam össze valakivel 1999 körül, akit valószínűleg ismersz is. Van Den Hol-nak tetszett, Pázsit L. szerint. Az elméletét pedig több mint egy évtizede leírtam ( nem axióma, nem törvény, csak elmélet, mielőtt valaki beleköt), majd rákeresel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- LEGO klub
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Micro Four Thirds
- Elektromos autók - motorok
- Politika
- Tüzi: Geek-hatarozo
- Automobilista 2
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...