Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gago1975

    őstag

    válasz Gergello #54833 üzenetére

    Ez így ebben a formában nem igaz, hiszen 72óra cseregarancia ilyenkor ami életbelép.
    Nem kell semmi fogy védelem, vagy békéltető testület se.

    Gago mindig felhozza ezt a be kell menni asztalt borogatni megoldást,
    Én tényleg ezt írtam most???
    "Én azt ajánlom neked, hogy menj be, és normális, de határozott hangnemben követeld ki a cserét, mert az nem járja, hogy egy új gép vásárlása után még te legyél jófej és javítatást eszközözöljenek a gépen, gyártásból eredendő hiba miatt."

    Olvasd el ez egy 2016-osA három munkanapos cseregarancia
    Ez pedig egy 2020-as cikk Három napos cseregarancia: csak tartós fogyasztási cikkre
    A törvény egyértelműen kimondja, hogy
    Ugye emlékeztek még a kellékszavatosság kapcsán megbeszéltekre: ha az eladó hibásan teljesít, akkor első lépcsőben kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, és mi dönthetjük el, hogy e kettő közül melyik igénnyel élünk. A gyakorlatban azonban ezt a főszabályt – vagyis, hogy a szavatossági igények közül a jogosult választ – felülírhatja a Ptk. azon rendelkezése, hogy ha az általunk választott szavatossági igény a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, akkor mégis az eladó (a kötelezett) választhat, hogy a hibás terméket javítja, vagy cseréli.
    Ha például vettünk egy mobiltelefont, amelynek a szavatossági időn belül elromlik a bekapcsoló gombja, akkor mi főszabályként ugyan jogosultak lennénk cserét kérni, de az eladó alappal hivatkozhat arra, hogy a csere neki a javításhoz képest aránytalanul drágább (hiszen egy több tízezer forintos készülék cseréje áll szemben egy pár ezer forintos javítási költséggel), és ilyen esetben ő megteheti azt, hogy „felülírja” a mi igényünket, és nem cseréli a terméket, hanem azt – lehetőleg 15 napon belül – javítja.

    Ebbe az alaphelyzetbe illeszkedik a – gyakran félreértett – három munkanapos cseregarancia intézménye, aminek a lényege, hogy ha három munkanapon belül érvényesítünk csereigényt, akkor az eladó nem hivatkozhat arra, hogy ez neki többletköltséget eredményezne, és inkább javítana, hanem köteles a hibás terméket cserélni.
    A három munkanapos cseregarancia csak a fogyasztókat illeti meg (tehát csak a természetes személyeket) és csak vállalkozásokkal szemben (tehát például a vaterán eladó magánszemélyt nem terheli). Fontos szem előtt tartani, hogy nem naptári napról, hanem három munkanapról van szó e garancia esetében, ami a vásárlással (üzembe helyezéssel) kezdődik.
    Csak jótállásra köteles termékekere vonatkozik
    A három munkanapos cseregarancia csak a 151/2003 (IX. 22.) kormányrendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Tehát nem minden esetben élhetünk e garanciával, csak a kormányrendeletben felsorolt bruttó 10 ezer forint eladási ár fölött értékesített tartós fogyasztási cikkek meghibásodása esetén.
    Tehát ha veszünk egy mobiltelefont, akkor
    egyrészt egy év jótállási jogunk,
    kettő év kellékszavatossági jogunk van,
    ezen belül megillet bennünket a három munkanapos cseregarancia is (mert jótállás köteles terméket vettünk).

    [ Szerkesztve ]

    Predator Helios 700 i9-10980HK RTX2080s 8/64GB RAM,OLED77C32,Marantz AV7705+MM7055x2db,Focal Aria 936+Aria CC900+Aria 926, Dome Flax ATMOS® 4db,SVS SB3000x2,Oehlbach nf214 Sub 3-400,QE3280,Oehlbach XT-SL500

Új hozzászólás Aktív témák