-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz fricz19 #10049 üzenetére
"A forgalmazó első körben köteles a terméket kijavítani (a 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet értelmében törekedve arra, hogy ez 15 napon belül megtörténjen), amennyiben ez nem lehetséges, vagy a forgalmazó bármely okból nem tudja megtenni, köteles a dolgot cserélni (ugyanolyan új termékre), ha erre sincs mód, végső soron a vételárat visszafizetni (teljes vételár).
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a terméket 15 napon belül, aránytalan kényelmetlenség okozása nélkül kijavítsa. E 15 napos határidő nem értelmezendő szorosan, indokolt esetben több időt is igénybe vehet a javítás."
Ha a hiba jellege olyan, hogy 15 napon belül ki lehet javítani, de ezt a bolt mégsem teszi meg és nem tudja megindokolni, hogy miért nem, akkor a jótállási kötelezettségének nem tett eleget.
Nem mindegy ám, hogy milyen dumával magyarázzák ki, mert később ha a fogyasztóvédőkig fajul a dolog és nem tudják igazolni nekik az állítottakat, akkor valószínűleg egy szép kis bírságra számíthatnak.Igazából a sufni GSM üzletetekkel az a baj, hogy sem alkatrészük, sem szakértelmük nincs a hibás telefonok hardveres javításához. Trükköznek, húzzák az időt, amíg meg nem unod.