Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Superhun

    Topikgazda

    válasz fricz19 #10049 üzenetére

    "A forgalmazó első körben köteles a terméket kijavítani (a 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet értelmében törekedve arra, hogy ez 15 napon belül megtörténjen), amennyiben ez nem lehetséges, vagy a forgalmazó bármely okból nem tudja megtenni, köteles a dolgot cserélni (ugyanolyan új termékre), ha erre sincs mód, végső soron a vételárat visszafizetni (teljes vételár).

    A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a terméket 15 napon belül, aránytalan kényelmetlenség okozása nélkül kijavítsa. E 15 napos határidő nem értelmezendő szorosan, indokolt esetben több időt is igénybe vehet a javítás."

    Forrás

    Ha a hiba jellege olyan, hogy 15 napon belül ki lehet javítani, de ezt a bolt mégsem teszi meg és nem tudja megindokolni, hogy miért nem, akkor a jótállási kötelezettségének nem tett eleget.
    Nem mindegy ám, hogy milyen dumával magyarázzák ki, mert később ha a fogyasztóvédőkig fajul a dolog és nem tudják igazolni nekik az állítottakat, akkor valószínűleg egy szép kis bírságra számíthatnak. :)

    Igazából a sufni GSM üzletetekkel az a baj, hogy sem alkatrészük, sem szakértelmük nincs a hibás telefonok hardveres javításához. Trükköznek, húzzák az időt, amíg meg nem unod. :(

Új hozzászólás Aktív témák